Ford Taunus Coupe 302cid
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Re: Ford Taunus Coupe 302cid
T56 Magnum F ois varmaan hyvä....
Grannas Racing käyttää sitä, joten kestää kyllä.
https://www.grannasracing.com/products/ ... first-gear
Saa vaijerilla, hydraalisena, variaatioita on.
Vaidekepin paikkaa voi säätää. Ite kuolannu tollasta.
Grannas Racing käyttää sitä, joten kestää kyllä.
https://www.grannasracing.com/products/ ... first-gear
Saa vaijerilla, hydraalisena, variaatioita on.
Vaidekepin paikkaa voi säätää. Ite kuolannu tollasta.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: Ford Taunus Coupe 302cid
Mikä perä tähän on tullut tai on paikoillaan?
Onko etunavat myös muutettu 5-pulttisiksi?
Onko etunavat myös muutettu 5-pulttisiksi?
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: Ford Taunus Coupe 302cid
Joo joku tuommonen, tuossa mitä katellut..https://content.speedwaymotors.com/Prod ... 269bf.webpVermilion kirjoitti:T56 Magnum F ois varmaan hyvä....
Grannas Racing käyttää sitä, joten kestää kyllä.
https://www.grannasracing.com/products/ ... first-gear
Saa vaijerilla, hydraalisena, variaatioita on.
Vaidekepin paikkaa voi säätää. Ite kuolannu tollasta.
Tietysti kelpaisi se Tremec 5-vaihteisenakin.
Toyotan perä ja on edessäkin 5-pulttiset.veeqs kirjoitti:Mikä perä tähän on tullut tai on paikoillaan?
Onko etunavat myös muutettu 5-pulttisiksi?
Taivaspaikka ansaittu!
Re: Ford Taunus Coupe 302cid
Vakuutuskuvat, jos ens viikolla starttais ajokauden rupee tiet olemaan senverta kuivuneet. Vaihteisto/moottori päivitykset jääköön tulevaan talveen jne. Putkiston muutin x-malliseksi ja kaikkee pientä rassattu. Vanteet vaihtu, jos ajelisi tulevan kesän noilla. Olis muuten mennyt mittatilaus puolelle että olisi saanut sopivalla et:llä ja leveydellä.
- Liitteet
-
- IMG_20210424_123857 – kopio (2).jpg (193.93 KiB) Katsottu 7225 kertaa
-
- IMG_20210424_124214 – kopio (2).jpg (169.93 KiB) Katsottu 7225 kertaa
-
- IMG_20210424_123826 – kopio.jpg (206.44 KiB) Katsottu 7225 kertaa
Taivaspaikka ansaittu!
Re: Ford Taunus Coupe 302cid
Jäi näköjään puuttumaan kuvia. Moottoriksi miettinyt jotain 2000-luvun ruiskupeliä, mutta leimasedän mielipiteen tietää jo ennakkoon..
- Liitteet
-
- IMG_20210424_123919 – kopio (2).jpg (135.5 KiB) Katsottu 7219 kertaa
-
- IMG_20210424_123857 – kopio (2).jpg (193.93 KiB) Katsottu 7219 kertaa
Taivaspaikka ansaittu!
Re: Ford Taunus Coupe 302cid
Nyky säädöksillä jos vertaa aussi cortiinaan niin saa tehoa olla noin 270hp et kyllähän siihen jo löytyy ruisku motteja. Toki tuohonkin ihan päteviä ruisku sarjoja saa
Re: Ford Taunus Coupe 302cid
Eikös se ollut niin, et ei uudella säädöksellä aussilappu kelpaa enää vertailuun..?
Taivaspaikka ansaittu!
Re: Ford Taunus Coupe 302cid
Kyllä kelpaa
Re: Ford Taunus Coupe 302cid
eikös se ruisku modular 4,6 l joku 220hp esim crown victorista, onkohan paljon leveämpi kone semmonen. vai meinannu jotaki viellä tuoreempaa tekniikkaa?
Taunus -75
Escort -76
Sierra is -86 & -92
Granada -78 coleman milne dorchester mk5 limusiini
Transit T350 -03 & -14
Cavalier -78
Viva -71
Commodore -75
Escort -76
Sierra is -86 & -92
Granada -78 coleman milne dorchester mk5 limusiini
Transit T350 -03 & -14
Cavalier -78
Viva -71
Commodore -75
Re: Ford Taunus Coupe 302cid
Modular oli muistaakseni pirun leveä että se on pois laskuista. Jos kerta aussilappu kelpaa vielä, niin LM7 pitäsi mennä myös tai LR4
Taivaspaikka ansaittu!
Re: Ford Taunus Coupe 302cid
Hyi letukan moottoreita
Re: Ford Taunus Coupe 302cid
Fomocolla ei tuppaa olemaan sopivia aihioita, ls sarja täten melkein ainut vaihtoehto. Jollei rupee ostamaan dart lohkoa jne. Pitää kesän aikana punnita vaihtoehtoja.
Taivaspaikka ansaittu!
Re: Ford Taunus Coupe 302cid
Sbf vakio rullalohkokin 450hp kestää ja vanhemmat paksuvalulohkot noin 600hp. Rupee noillakkn tehoilla jo taunus poistumaan
Re: Ford Taunus Coupe 302cid
2.2 Vertailuajoneuvoa koskevat vaatimuksetKohdassa2.2tarkennetaan vertailuajoneuvon vaatimusta samalle markkina-alueelle valmistetusta ajoneuvosta.Muille kuin Euroopan markkina-alueelle tarkoitettuja ajo-neuvoja voidaan näin ollen käyttää vertailuajoneuvoina saman markkina-alueen ajo-neuvoihin. Tämä on perusteltua koska tiettyjen markkina-alueiden ajoneuvot poik-keavat merkittävästi muista ajoneuvoista (esim. Australian mallit).Selvityksenä sa-maan mallisarjaan ja mallisukupolveen kuulumisesta hyväksytään valmistajan todis-tus taikka ennen 1 päivää tammikuuta 1978käyttöönotetulle ajoneuvolle myös kir-jallisuudesta löytyvä selvitys.Kirjallisuudesta löytyvän selvityksen hyväksyminen on perusteltua, koska vanhemmissa ajoneuvoissa valmistajantodistuksen edellyttämi-nen olisi kohtuutonta. Kohtaan on myös lisätty 500 kappaleen minimivalmistusmää-rän raja jolla on pyritty selventämään,että vertailuajoneuvon tulee olla sarjavalmis-teinen ajoneuvo.
Tulkitse tuosta, osa katsastusmiehistä ei tule hyväksymään, osa taas hyväksyy.
Mutta kg/kw säännöksellä ei ole enään iskutilavuus rajaa vaan teho. Taunus tippuu ilmeisesti 10kg/kw väliin, joten siitä voitte laskea mitä tulee maksimi tehoksi. (tarkistus?)
Kait Fordillakin on muitakin lohkoja, jos jaksaa rakennella ilman kummempia virityksiä ja isoja teho tavoitteita.
Siitä tutkimaan.
https://www.summitracing.com/search/dep ... are-blocks
ps. trafin uusin määräys on tullut voimaan 1.3.2021
https://www.traficom.fi/sites/default/f ... 294495.pdf
3.8 kohdasta löytyy juttua moottorista.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: Ford Taunus Coupe 302cid
Aussi cortina kelpaa vertailuksi kun on valmistajan edustajan (maahantuojan) tekemä lappu mikä viellä valmistenumeroon sidottu ja siinnä maahantuojan leimat. Siinnä käytännössä valmistaja kertoo että ovat samaa mallisarjaa ja näin ollen vertailukelpoisia keskenään.
Jos maahantuojalta ei tuollaista lappua saisi niin asia olisi täysin eri.
Jos maahantuojalta ei tuollaista lappua saisi niin asia olisi täysin eri.