Ford Taunus Coupe 302cid

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Ford Taunus Coupe 302cid

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

T56 Magnum F ois varmaan hyvä....
Grannas Racing käyttää sitä, joten kestää kyllä.

https://www.grannasracing.com/products/ ... first-gear

Saa vaijerilla, hydraalisena, variaatioita on.
Vaidekepin paikkaa voi säätää. Ite kuolannu tollasta.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
veeqs
Viestit: 440
Liittynyt: 09 Elo 2004, 22:24
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Ford Taunus Coupe 302cid

Viesti Kirjoittaja veeqs »

Mikä perä tähän on tullut tai on paikoillaan?
Onko etunavat myös muutettu 5-pulttisiksi?
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on ;)
Avatar
pynski-89
Viestit: 146
Liittynyt: 03 Touko 2010, 12:26
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Ford Taunus Coupe 302cid

Viesti Kirjoittaja pynski-89 »

Vermilion kirjoitti:T56 Magnum F ois varmaan hyvä....
Grannas Racing käyttää sitä, joten kestää kyllä.

https://www.grannasracing.com/products/ ... first-gear

Saa vaijerilla, hydraalisena, variaatioita on.
Vaidekepin paikkaa voi säätää. Ite kuolannu tollasta.
Joo joku tuommonen, tuossa mitä katellut..https://content.speedwaymotors.com/Prod ... 269bf.webp

Tietysti kelpaisi se Tremec 5-vaihteisenakin.
veeqs kirjoitti:Mikä perä tähän on tullut tai on paikoillaan?
Onko etunavat myös muutettu 5-pulttisiksi?
Toyotan perä ja on edessäkin 5-pulttiset.
Taivaspaikka ansaittu!
Avatar
pynski-89
Viestit: 146
Liittynyt: 03 Touko 2010, 12:26
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Ford Taunus Coupe 302cid

Viesti Kirjoittaja pynski-89 »

Vakuutuskuvat, jos ens viikolla starttais ajokauden rupee tiet olemaan senverta kuivuneet. Vaihteisto/moottori päivitykset jääköön tulevaan talveen jne. Putkiston muutin x-malliseksi ja kaikkee pientä rassattu. Vanteet vaihtu, jos ajelisi tulevan kesän noilla. Olis muuten mennyt mittatilaus puolelle että olisi saanut sopivalla et:llä ja leveydellä.
Liitteet
IMG_20210424_123857 – kopio (2).jpg
IMG_20210424_123857 – kopio (2).jpg (193.93 KiB) Katsottu 4740 kertaa
IMG_20210424_124214 – kopio (2).jpg
IMG_20210424_124214 – kopio (2).jpg (169.93 KiB) Katsottu 4740 kertaa
IMG_20210424_123826 – kopio.jpg
IMG_20210424_123826 – kopio.jpg (206.44 KiB) Katsottu 4740 kertaa
Taivaspaikka ansaittu!
Avatar
pynski-89
Viestit: 146
Liittynyt: 03 Touko 2010, 12:26
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Ford Taunus Coupe 302cid

Viesti Kirjoittaja pynski-89 »

Jäi näköjään puuttumaan kuvia. Moottoriksi miettinyt jotain 2000-luvun ruiskupeliä, mutta leimasedän mielipiteen tietää jo ennakkoon..
Liitteet
IMG_20210424_123919 – kopio (2).jpg
IMG_20210424_123919 – kopio (2).jpg (135.5 KiB) Katsottu 4734 kertaa
IMG_20210424_123857 – kopio (2).jpg
IMG_20210424_123857 – kopio (2).jpg (193.93 KiB) Katsottu 4734 kertaa
Taivaspaikka ansaittu!
kankkis
Viestit: 98
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 21:44
Paikkakunta: Humppila

Re: Ford Taunus Coupe 302cid

Viesti Kirjoittaja kankkis »

Nyky säädöksillä jos vertaa aussi cortiinaan niin saa tehoa olla noin 270hp et kyllähän siihen jo löytyy ruisku motteja. Toki tuohonkin ihan päteviä ruisku sarjoja saa
Avatar
pynski-89
Viestit: 146
Liittynyt: 03 Touko 2010, 12:26
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Ford Taunus Coupe 302cid

Viesti Kirjoittaja pynski-89 »

kankkis kirjoitti: 01 Touko 2021, 20:04 Nyky säädöksillä jos vertaa aussi cortiinaan niin saa tehoa olla noin 270hp et kyllähän siihen jo löytyy ruisku motteja. Toki tuohonkin ihan päteviä ruisku sarjoja saa
Eikös se ollut niin, et ei uudella säädöksellä aussilappu kelpaa enää vertailuun..?
Taivaspaikka ansaittu!
kankkis
Viestit: 98
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 21:44
Paikkakunta: Humppila

Re: Ford Taunus Coupe 302cid

Viesti Kirjoittaja kankkis »

Kyllä kelpaa
Avatar
viiman
Viestit: 29
Liittynyt: 05 Marras 2018, 22:30
Paikkakunta: Loppi, Läyliäinen

Re: Ford Taunus Coupe 302cid

Viesti Kirjoittaja viiman »

eikös se ruisku modular 4,6 l joku 220hp esim crown victorista, onkohan paljon leveämpi kone semmonen. vai meinannu jotaki viellä tuoreempaa tekniikkaa?
Taunus -75
Escort -76
Sierra is -86 & -92
Granada -78 coleman milne dorchester mk5 limusiini
Transit T350 -03 & -14
Cavalier -78
Viva -71
Commodore -75
Avatar
pynski-89
Viestit: 146
Liittynyt: 03 Touko 2010, 12:26
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Ford Taunus Coupe 302cid

Viesti Kirjoittaja pynski-89 »

viiman kirjoitti: 02 Touko 2021, 09:58 eikös se ruisku modular 4,6 l joku 220hp esim crown victorista, onkohan paljon leveämpi kone semmonen. vai meinannu jotaki viellä tuoreempaa tekniikkaa?
Modular oli muistaakseni pirun leveä että se on pois laskuista. Jos kerta aussilappu kelpaa vielä, niin LM7 pitäsi mennä myös tai LR4
Taivaspaikka ansaittu!
kankkis
Viestit: 98
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 21:44
Paikkakunta: Humppila

Re: Ford Taunus Coupe 302cid

Viesti Kirjoittaja kankkis »

Hyi letukan moottoreita :soo:
Avatar
pynski-89
Viestit: 146
Liittynyt: 03 Touko 2010, 12:26
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Ford Taunus Coupe 302cid

Viesti Kirjoittaja pynski-89 »

kankkis kirjoitti: 02 Touko 2021, 11:29 Hyi letukan moottoreita :soo:
Fomocolla ei tuppaa olemaan sopivia aihioita, ls sarja täten melkein ainut vaihtoehto. Jollei rupee ostamaan dart lohkoa jne. Pitää kesän aikana punnita vaihtoehtoja.
Taivaspaikka ansaittu!
kankkis
Viestit: 98
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 21:44
Paikkakunta: Humppila

Re: Ford Taunus Coupe 302cid

Viesti Kirjoittaja kankkis »

Sbf vakio rullalohkokin 450hp kestää ja vanhemmat paksuvalulohkot noin 600hp. Rupee noillakkn tehoilla jo taunus poistumaan😃
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Ford Taunus Coupe 302cid

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

kankkis kirjoitti: 02 Touko 2021, 09:55Kyllä kelpaa
2.2 Vertailuajoneuvoa koskevat vaatimuksetKohdassa2.2tarkennetaan vertailuajoneuvon vaatimusta samalle markkina-alueelle valmistetusta ajoneuvosta.Muille kuin Euroopan markkina-alueelle tarkoitettuja ajo-neuvoja voidaan näin ollen käyttää vertailuajoneuvoina saman markkina-alueen ajo-neuvoihin. Tämä on perusteltua koska tiettyjen markkina-alueiden ajoneuvot poik-keavat merkittävästi muista ajoneuvoista (esim. Australian mallit).Selvityksenä sa-maan mallisarjaan ja mallisukupolveen kuulumisesta hyväksytään valmistajan todis-tus taikka ennen 1 päivää tammikuuta 1978käyttöönotetulle ajoneuvolle myös kir-jallisuudesta löytyvä selvitys.Kirjallisuudesta löytyvän selvityksen hyväksyminen on perusteltua, koska vanhemmissa ajoneuvoissa valmistajantodistuksen edellyttämi-nen olisi kohtuutonta. Kohtaan on myös lisätty 500 kappaleen minimivalmistusmää-rän raja jolla on pyritty selventämään,että vertailuajoneuvon tulee olla sarjavalmis-teinen ajoneuvo.

Tulkitse tuosta, osa katsastusmiehistä ei tule hyväksymään, osa taas hyväksyy.
Mutta kg/kw säännöksellä ei ole enään iskutilavuus rajaa vaan teho. Taunus tippuu ilmeisesti 10kg/kw väliin, joten siitä voitte laskea mitä tulee maksimi tehoksi. (tarkistus?)

Kait Fordillakin on muitakin lohkoja, jos jaksaa rakennella ilman kummempia virityksiä ja isoja teho tavoitteita.

Siitä tutkimaan.
https://www.summitracing.com/search/dep ... are-blocks

ps. trafin uusin määräys on tullut voimaan 1.3.2021
https://www.traficom.fi/sites/default/f ... 294495.pdf
3.8 kohdasta löytyy juttua moottorista.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
kankkis
Viestit: 98
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 21:44
Paikkakunta: Humppila

Re: Ford Taunus Coupe 302cid

Viesti Kirjoittaja kankkis »

Aussi cortina kelpaa vertailuksi kun on valmistajan edustajan (maahantuojan) tekemä lappu mikä viellä valmistenumeroon sidottu ja siinnä maahantuojan leimat. Siinnä käytännössä valmistaja kertoo että ovat samaa mallisarjaa ja näin ollen vertailukelpoisia keskenään.
Jos maahantuojalta ei tuollaista lappua saisi niin asia olisi täysin eri.
Vastaa Viestiin