Sivu 2/2

Re: 1967 P5 Taunus M17 Super

Lähetetty: 19 Tammi 2016, 19:10
Kirjoittaja niceman
Agm akkua en laittaisi jos ei latausjännitettä nosta 0.3v:lla nin menee agm:n hyödyt hukkaan... 14.7v asti pitää ladata kun kyseessä Agm akku, laita ihan neste akku käytön mukaan 60->Ah =)

Re: 1967 P5 Taunus M17 Super

Lähetetty: 20 Tammi 2016, 17:25
Kirjoittaja Vermilion
niceman kirjoitti:Agm akkua en laittaisi jos ei latausjännitettä nosta 0.3v:lla nin menee agm:n hyödyt hukkaan... 14.7v asti pitää ladata kun kyseessä Agm akku, laita ihan neste akku käytön mukaan 60->Ah =)
kaupasta saa säädettäviä jännitteensäätimiä

Re: 1967 P5 Taunus M17 Super

Lähetetty: 07 Helmi 2016, 17:40
Kirjoittaja Jsp
Siinä teille vähän video matskua.

https://www.youtube.com/watch?v=i4fVc9Pi44U


Kyllä hurisee nätisti 50v vanha kone. (Alkup)
Eikä etes venttiilin nakutusta ilman lyijyä. Pitäis vaan tankata tankki täyteen ja lisätä se lisäaine nopsaan että saa koneen hurisee vielä nätimmin.

Radiosta vaan tulee jotain venäläistä shittiä kun ei oo FM anteenia.

Re: 1967 P5 Taunus M17 Super

Lähetetty: 09 Helmi 2016, 15:53
Kirjoittaja JeeSe
Ilman lyijyä ajamallahan ne venttiilit juuri saakin hiljaisiksi, kun seetit palaa ja välykset sitä myöten häviää.. :shock:

Re: 1967 P5 Taunus M17 Super

Lähetetty: 09 Helmi 2016, 17:49
Kirjoittaja niceman
JeeSe kirjoitti:Ilman lyijyä ajamallahan ne venttiilit juuri saakin hiljaisiksi, kun seetit palaa ja välykset sitä myöten häviää.. :shock:
Jeps näin menee.

Re: 1967 P5 Taunus M17 Super

Lähetetty: 09 Helmi 2016, 18:54
Kirjoittaja Jsp
niceman kirjoitti:
JeeSe kirjoitti:Ilman lyijyä ajamallahan ne venttiilit juuri saakin hiljaisiksi, kun seetit palaa ja välykset sitä myöten häviää.. :shock:
Jeps näin menee.
Paitti sitten kun pakoventtiilit menee kannesta läpi ja menee puristuspaineet pakoputkesta ulos.

Re: 1967 P5 Taunus M17 Super

Lähetetty: 12 Helmi 2016, 15:43
Kirjoittaja Jsp
Kuuluko tuon laturinhihnan olla liijan lyhyt?`

Vittumainen on kun piti tulppa vaihtaa niin laturi on tiellä joten aluks ajattelin että otan hihnan pois ja nostan laturin ylös.. Hihna nauraa päin naamaa.
Löysytin laturin tappiin asti ja hihna ei oo lähellekkään lähössä pois.
Joten koko laturi piti poistaa että sen hihnan sai irti.
Ja takas laitto hihna ekana ja sitten hihnaa venyttämällä laturi holkkiinsa ja vasaralla naputella pohjaan että saa pultin siitä läpi.

Laturi kiristetty sen verran että se kolo siinä säätölevyssä on noin pultin kokonen ja hihna liikkuu vaan 1cm pisimmästään keskivälistä ylös ja alas. (Niinkun ohjekirja sanoo)

Eli säätöö voi tehhä mutta hihnan pois otto vittumainen. Luulis että kun siihen joskus upouuden hihnan vaihdan niin se on vielä lyhyempi koska vanhathan venyvät..

Taunus blues..

Re: 1967 P5 Taunus M17 Super

Lähetetty: 07 Maalis 2016, 23:07
Kirjoittaja Jsp
Kuva

Kuva


Herrajumala tuollahan on lumen alla AUTO!


Kuva


Eikä oo pohjakaan mätä!

Re: 1967 P5 Taunus M17 Super

Lähetetty: 24 Maalis 2016, 21:48
Kirjoittaja Jsp
Noh nyt on ilonen taunus kun on öljyt vaihettu.

https://www.youtube.com/watch?v=THszJOvHBZQ

Pakko myöntää. Taunukseen on helpoin öljyn vaihto kaikista autoista mitä on tullu vuosien varrella omistettua.