Ford Taunus Coupe 2.0XL=>2.2=>2.45 XLi "The Ultimate Green"
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Re: Ford Taunus Coupe 2.0=>2.2=>2.45 XLi "The Ultimate Green
Steeringsealsilta tullut ostettua hammastankoihin korjaussarjoja.
http://steeringseals.com/catalogsearch/result/?q=Sierra
Tuossa hyviä vinkkejä kuinka homma menee, varsinkin kuinka en riko stefaa tangon hammastuksella.
https://youtu.be/uJUlGwz9F8s
https://youtu.be/vLHD2uYrd3o
Tuossa ZF tankoon hyvää ohjetta.
https://forum.bmwland.ru/index.php?act= ... t&id=26966
http://steeringseals.com/catalogsearch/result/?q=Sierra
Tuossa hyviä vinkkejä kuinka homma menee, varsinkin kuinka en riko stefaa tangon hammastuksella.
https://youtu.be/uJUlGwz9F8s
https://youtu.be/vLHD2uYrd3o
Tuossa ZF tankoon hyvää ohjetta.
https://forum.bmwland.ru/index.php?act= ... t&id=26966
Re: Ford Taunus Coupe 2.0=>2.2=>2.45 XLi "The Ultimate Green
Pistä kuvia sitten kun asennat sen sähköpumpun!
ford taunus L 2d 1.6 (2.3 Dohc Y5A-projekti) automatic -73
Citroen DS3 1.6l -10
Entiset autot (tärkeimmät) :
ford scorpio 2.0l dohc 8v -94
ford scorpio ghia 2.9l 24V -95
ford scorpio ghia 2.9l 24V -91
ford granada 3.0l -83
ford mondeo 2,5l -00
Citroen DS3 1.6l -10
Entiset autot (tärkeimmät) :
ford scorpio 2.0l dohc 8v -94
ford scorpio ghia 2.9l 24V -95
ford scorpio ghia 2.9l 24V -91
ford granada 3.0l -83
ford mondeo 2,5l -00
Re: Ford Taunus Coupe 2.0=>2.2=>2.45 XLi "The Ultimate Green
Opel Corsan sähkötehostajaa on moni asentannu MK1 ja Mk2 Escortteihin ja Capreihin myös. Kai semmosen Taunukseenkin sais samalla lailla sovellettua
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Re: Ford Taunus Coupe 2.0=>2.2=>2.45 XLi "The Ultimate Green
Juu niitä on paljon asennettu kilpa-autoihin. Corsan tehostajassa sähkömoottori avustaa rattiakseliin. Eli todennäköisesti silloin pitäisi ottaa koko rattiakseliin Opelista. Ehkäpä tuo sähköinen pumppu on helpompi toteuttaa.Mois kirjoitti:Opel Corsan sähkötehostajaa on moni asentannu MK1 ja Mk2 Escortteihin ja Capreihin myös. Kai semmosen Taunukseenkin sais samalla lailla sovellettua
Sähköpumppu on nyt ostettu katsotaan kuhan se tulee miten sitä aletaan sovittelemaan.
"Tanelta" sain kyllä hyvät ohjeet niillä pitäisi onnistua.
Laitan sitten päivitystä, kun homma etenee.
- 74 Ford Taunus Coupe 2.5 XLi
-73 Ford Escort Sport
-11 Toyota Rav4 2.0 4wd
-17 Hyundai i30N performance
-79 Sprite 300
-73 Ford Escort Sport
-11 Toyota Rav4 2.0 4wd
-17 Hyundai i30N performance
-79 Sprite 300
-
- Viestit: 1379
- Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
- Paikkakunta: viiala
Re: Ford Taunus Coupe 2.0=>2.2=>2.45 XLi "The Ultimate Green
laitahan sääki kuvia välillä, tää on kans niin hieno laite ja erikoisella tekniikalla että varmasti kiinostaa muitaki ku mua
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Taunus 1.6 L 73 stw
Re: Ford Taunus Coupe 2.0=>2.2=>2.45 XLi "The Ultimate Green
Jokunen kuva on tullu lisättyä gallerian puolelle tulevasta alakerrasta. Mutta eipä tuohon Taunukseen ole juuri muutoksia tullut pariin vuoteen.Taunus-Sälli kirjoitti:laitahan sääki kuvia välillä, tää on kans niin hieno laite ja erikoisella tekniikalla että varmasti kiinostaa muitaki ku mua
Youtubesta löytyy kolme vanhaa pätkää:
Korinteosta:
https://www.youtube.com/watch?v=pVLGon2dPKw
Pätkää konehuoneesta ja koeajolta:
https://www.youtube.com/watch?v=TGlVqgvzDKs
Penkkiveto keväältä 2017:
https://www.youtube.com/watch?v=uvGRcX53nGE
Edellisestä moottorista oli kanssa tarkoitus tehdä Youtube pätkä mutta ehti alakerta vaihtua ennen kuin sain sen julkaistua
Pitää laittaa taas kuvia galleriaan kuhan saa tehostajanpumpun jonnekkin asennettua..
- 74 Ford Taunus Coupe 2.5 XLi
-73 Ford Escort Sport
-11 Toyota Rav4 2.0 4wd
-17 Hyundai i30N performance
-79 Sprite 300
-73 Ford Escort Sport
-11 Toyota Rav4 2.0 4wd
-17 Hyundai i30N performance
-79 Sprite 300
Re: Ford Taunus Coupe 2.0=>2.2=>2.45 XLi "The Ultimate Green
Hokki_74 kirjoitti:Jokunen kuva on tullu lisättyä gallerian puolelle tulevasta alakerrasta. Mutta eipä tuohon Taunukseen ole juuri muutoksia tullut pariin vuoteen.Taunus-Sälli kirjoitti:laitahan sääki kuvia välillä, tää on kans niin hieno laite ja erikoisella tekniikalla että varmasti kiinostaa muitaki ku mua
Youtubesta löytyy kolme vanhaa pätkää:
Korinteosta:
https://www.youtube.com/watch?v=pVLGon2dPKw
Pätkää konehuoneesta ja koeajolta:
https://www.youtube.com/watch?v=TGlVqgvzDKs
Penkkiveto keväältä 2017:
https://www.youtube.com/watch?v=uvGRcX53nGE
Edellisestä moottorista oli kanssa tarkoitus tehdä Youtube pätkä mutta ehti alakerta vaihtua ennen kuin sain sen julkaistua
Pitää laittaa taas kuvia galleriaan kuhan saa tehostajanpumpun jonnekkin asennettua..
Hienoa että joku jaksaa kuvia ja videoita jaella! Liian vähän nykyään projekteja menossa toisin oli 10 vuotta silloin... Itselläkin ollu 1kk projekti jäissä eii saa osia burtonilta...
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: Ford Taunus Coupe 2.0=>2.2=>2.45 XLi "The Ultimate Green
Ohjaustehostimenpumpulle hitsailin telineen kuskin puolen etunurkkaan.
Siihen se sopi parhaiten.
Seuraavaksi pitää lähteä paikalliseen putkiliikkeeseen teetättämään pumpun ja hammastangon väliin letkut.
Sähköt on vielä vähän suunnittelussa. Herätteet otan laturilta ja virtalukolta, suora virta joko akusta tai startin päästä maa sitten mihin saa..
Opelissa on virralle 80A sulake pitää jostakin semmoinen katella varuilta virtajohtoon.
Galleriaan laitoin kuvan sovitus vaiheesta, pitää vielä katsoa mistä laittaa koriin kunnolla kiinni.
Yksi kiinityspiste tulee kallistuksenvakaajan kiinnikkeeseen. Parilla pultilla joutuu laittamaan jostakin jäähdyttäjän vierestä kiinni.
Siihen se sopi parhaiten.
Seuraavaksi pitää lähteä paikalliseen putkiliikkeeseen teetättämään pumpun ja hammastangon väliin letkut.
Sähköt on vielä vähän suunnittelussa. Herätteet otan laturilta ja virtalukolta, suora virta joko akusta tai startin päästä maa sitten mihin saa..
Opelissa on virralle 80A sulake pitää jostakin semmoinen katella varuilta virtajohtoon.
Galleriaan laitoin kuvan sovitus vaiheesta, pitää vielä katsoa mistä laittaa koriin kunnolla kiinni.
Yksi kiinityspiste tulee kallistuksenvakaajan kiinnikkeeseen. Parilla pultilla joutuu laittamaan jostakin jäähdyttäjän vierestä kiinni.
- 74 Ford Taunus Coupe 2.5 XLi
-73 Ford Escort Sport
-11 Toyota Rav4 2.0 4wd
-17 Hyundai i30N performance
-79 Sprite 300
-73 Ford Escort Sport
-11 Toyota Rav4 2.0 4wd
-17 Hyundai i30N performance
-79 Sprite 300
Re: Ford Taunus Coupe 2.0=>2.2=>2.45 XLi "The Ultimate Green
Kaikkea pientä tullut puuhastelua. Konehuoneesta korjailin jarrunesteen aiheuttamia tuhoja. Maalasin tehostajan alta palkkia 30 sentin pätkän. Samalla tuli muutenkin putsailtua konehuonetta.
Tehostajan letkut on nyt valmiina ja vedetty paikalleen.
Pumpun pääsee kytkemään vasta kun moottorin saa paikalleen.
Perä alkoi tiputtelemaan viime kesänä öljyä kopan välistä. Putsasin pinnat ja laitoin tiivisteliimalla kopan kiinni.
Imusarjaan tein uuden alipainelähdön kun entinen hitsattu nippa meni poikki. Nyt laitoin lähdön kierteellä kiinni helpompi vaihtaa jos vielä tulee katkottua...
Moottorissa pysyi puristussuhde samana vaikka koko kasvoi parisataa kuutiota. Uudessa alakerrassa jää mäntä 0,55 milliä alle lohkon pinnan entisessä meni 0,2 mm yli. Parisuhde on 11,5 viisaammat sanoi ettei kovempaa puristussuhdetta kannata bf63 nokalle laittaa.
Jospa tuon saisi jo loppu kuusta käyntiin
Tehostajan letkut on nyt valmiina ja vedetty paikalleen.
Pumpun pääsee kytkemään vasta kun moottorin saa paikalleen.
Perä alkoi tiputtelemaan viime kesänä öljyä kopan välistä. Putsasin pinnat ja laitoin tiivisteliimalla kopan kiinni.
Imusarjaan tein uuden alipainelähdön kun entinen hitsattu nippa meni poikki. Nyt laitoin lähdön kierteellä kiinni helpompi vaihtaa jos vielä tulee katkottua...
Moottorissa pysyi puristussuhde samana vaikka koko kasvoi parisataa kuutiota. Uudessa alakerrassa jää mäntä 0,55 milliä alle lohkon pinnan entisessä meni 0,2 mm yli. Parisuhde on 11,5 viisaammat sanoi ettei kovempaa puristussuhdetta kannata bf63 nokalle laittaa.
Jospa tuon saisi jo loppu kuusta käyntiin
- 74 Ford Taunus Coupe 2.5 XLi
-73 Ford Escort Sport
-11 Toyota Rav4 2.0 4wd
-17 Hyundai i30N performance
-79 Sprite 300
-73 Ford Escort Sport
-11 Toyota Rav4 2.0 4wd
-17 Hyundai i30N performance
-79 Sprite 300
Re: Ford Taunus Coupe 2.0=>2.2=>2.45 XLi "The Ultimate Green
Konehuoneesta siirryin peräkonttiin. Siistin sen kun jäi aikanaan tekemättä kunnolla. Ei onneksi ollut paha pientä pintaruostetta siellä täällä. Putsasin ruosteen pois ja maalasin kontinpohjan. Takaposkiin laitoin STP:n noisekilleriä muutaman kerroksen ja päälle mustan maalin. Muuten kontin pohjan ja hattuhyllyn vuorasin STP:n gold:lla.
Maton alle taidan laittaa vielä jotakin solumuovia tai vastaavaa ääntä eristämään.
Vetokoukku kanssa asensin paikalleen. Sähköt pitää vielä kytkeä.
Moottori on vielä lattialla jospa se ennen Vappua olis käyntikunnossa.
Maton alle taidan laittaa vielä jotakin solumuovia tai vastaavaa ääntä eristämään.
Vetokoukku kanssa asensin paikalleen. Sähköt pitää vielä kytkeä.
Moottori on vielä lattialla jospa se ennen Vappua olis käyntikunnossa.
- 74 Ford Taunus Coupe 2.5 XLi
-73 Ford Escort Sport
-11 Toyota Rav4 2.0 4wd
-17 Hyundai i30N performance
-79 Sprite 300
-73 Ford Escort Sport
-11 Toyota Rav4 2.0 4wd
-17 Hyundai i30N performance
-79 Sprite 300
Re: Ford Taunus Coupe 2.0=>2.2=>2.45 XLi "The Ultimate Green
Hiljainen autotiedossa kerta noin hyvin äänieristelet?Hokki_74 kirjoitti:Konehuoneesta siirryin peräkonttiin. Siistin sen kun jäi aikanaan tekemättä kunnolla. Ei onneksi ollut paha pientä pintaruostetta siellä täällä. Putsasin ruosteen pois ja maalasin kontinpohjan. Takaposkiin laitoin STP:n noisekilleriä muutaman kerroksen ja päälle mustan maalin. Muuten kontin pohjan ja hattuhyllyn vuorasin STP:n gold:lla.
Maton alle taidan laittaa vielä jotakin solumuovia tai vastaavaa ääntä eristämään.
Vetokoukku kanssa asensin paikalleen. Sähköt pitää vielä kytkeä.
Moottori on vielä lattialla jospa se ennen Vappua olis käyntikunnossa.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: Ford Taunus Coupe 2.0=>2.2=>2.45 XLi "The Ultimate Green
Ei siitä hiljaista saa mutta jos saisi edes siedettävän. Nyt ei viitsi ajaa 200 kilometriä kun korvissa soi. 2,5" putki kahdella Simonssin läpivirtausvaimentajalla ei paljon vaimenna.Tietyillä kierroksilla tulee melkoinen "pörinä" sisään. Meni nippanappa melu mittauksesta läpi katsastuksessaVermilion kirjoitti:Hiljainen autotiedossa kerta noin hyvin äänieristelet?Hokki_74 kirjoitti:Konehuoneesta siirryin peräkonttiin. Siistin sen kun jäi aikanaan tekemättä kunnolla. Ei onneksi ollut paha pientä pintaruostetta siellä täällä. Putsasin ruosteen pois ja maalasin kontinpohjan. Takaposkiin laitoin STP:n noisekilleriä muutaman kerroksen ja päälle mustan maalin. Muuten kontin pohjan ja hattuhyllyn vuorasin STP:n gold:lla.
Maton alle taidan laittaa vielä jotakin solumuovia tai vastaavaa ääntä eristämään.
Vetokoukku kanssa asensin paikalleen. Sähköt pitää vielä kytkeä.
Moottori on vielä lattialla jospa se ennen Vappua olis käyntikunnossa.
- 74 Ford Taunus Coupe 2.5 XLi
-73 Ford Escort Sport
-11 Toyota Rav4 2.0 4wd
-17 Hyundai i30N performance
-79 Sprite 300
-73 Ford Escort Sport
-11 Toyota Rav4 2.0 4wd
-17 Hyundai i30N performance
-79 Sprite 300
Re: Ford Taunus Coupe 2.0=>2.2=>2.45 XLi "The Ultimate Green
Joo totta kierrosluku vaikutta paljon pörinään, mullakin pakoputkisto hiema pörisee kun on alle 2200rpm. Sen jälkeen hiljasuus ,ei nyt sentään tuulivinkuu siellä täällä ja renkaat pitää metakkaa.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: Ford Taunus Coupe 2.0=>2.2=>2.45 XLi "The Ultimate Green
Kontti olis nyt valmis.
Laitoin kontin pohjaan 10-30mm solumuovia vähän paikasta riippuen.
Varapyöränkotelonpäälle tein vanerista uuden kannen.
Sivuposkiin askartelin 4mm vanerista peitelevyt ja niiden takapuolelle laitoin 10 mm solumuovia. Vanerit verhoilin mustalla huovalla. Kyllä siellä tunkin ja hylsysarjan kelpaa nyt matkustaa
Takapenkin selkänojan taakse lisäsin vielä samaa solumuovia 10mm.
Aika näyttää oliko satsaus kannattava.
Moottori alkaa olla siinä mallissa,että pääsee imusarjan kohdistamaan ja nostamaan koneen paikalleen.
Kampiakselin hihnapyörän pultin alle joutuu vielä teettämään prikan, kun tuossa akselissa on niin pitkä nokka, että pultti ei kiristä alahihnapyörää ollenkaan..
Vielä on toivoa, että Vappuna ajetaan..
Moottorin säätöön olisi aika 3.5 siinäpä on sitten dedline..
Laitoin kontin pohjaan 10-30mm solumuovia vähän paikasta riippuen.
Varapyöränkotelonpäälle tein vanerista uuden kannen.
Sivuposkiin askartelin 4mm vanerista peitelevyt ja niiden takapuolelle laitoin 10 mm solumuovia. Vanerit verhoilin mustalla huovalla. Kyllä siellä tunkin ja hylsysarjan kelpaa nyt matkustaa
Takapenkin selkänojan taakse lisäsin vielä samaa solumuovia 10mm.
Aika näyttää oliko satsaus kannattava.
Moottori alkaa olla siinä mallissa,että pääsee imusarjan kohdistamaan ja nostamaan koneen paikalleen.
Kampiakselin hihnapyörän pultin alle joutuu vielä teettämään prikan, kun tuossa akselissa on niin pitkä nokka, että pultti ei kiristä alahihnapyörää ollenkaan..
Vielä on toivoa, että Vappuna ajetaan..
Moottorin säätöön olisi aika 3.5 siinäpä on sitten dedline..
- 74 Ford Taunus Coupe 2.5 XLi
-73 Ford Escort Sport
-11 Toyota Rav4 2.0 4wd
-17 Hyundai i30N performance
-79 Sprite 300
-73 Ford Escort Sport
-11 Toyota Rav4 2.0 4wd
-17 Hyundai i30N performance
-79 Sprite 300
Re: Ford Taunus Coupe 2.0=>2.2=>2.45 XLi "The Ultimate Green
Tänään sain moottorin käyntiin pienen sytyksen tarkistuksen jälkeen.
Käy nätisti ja tasaisesti.
Käytin koneen lämpimäksi ja tarkastelin ettei vuoda nesteitä mistään ja nesteet lähtee kiertämään.
Tein myös kannen jälkiristyksen.
Nyt näyttäis tuo Lambdakin olevan toimivaa mallia sen mukaan käy rikkaalla ainakin tuossa tallissa kaasutellessa.
Ohjaustehostinkin alkoi toimimaan. Keveni huomattavasti ohjaus
Josko tuota maanantaina kävisi tiellä kokeilemassa miten käytännössä tehostin ja moottori pelaa.
Käy nätisti ja tasaisesti.
Käytin koneen lämpimäksi ja tarkastelin ettei vuoda nesteitä mistään ja nesteet lähtee kiertämään.
Tein myös kannen jälkiristyksen.
Nyt näyttäis tuo Lambdakin olevan toimivaa mallia sen mukaan käy rikkaalla ainakin tuossa tallissa kaasutellessa.
Ohjaustehostinkin alkoi toimimaan. Keveni huomattavasti ohjaus
Josko tuota maanantaina kävisi tiellä kokeilemassa miten käytännössä tehostin ja moottori pelaa.
- 74 Ford Taunus Coupe 2.5 XLi
-73 Ford Escort Sport
-11 Toyota Rav4 2.0 4wd
-17 Hyundai i30N performance
-79 Sprite 300
-73 Ford Escort Sport
-11 Toyota Rav4 2.0 4wd
-17 Hyundai i30N performance
-79 Sprite 300