-76 Taunus 1.6 stw
Lähetetty: 01 Kesä 2014, 21:24
Tervehdys! Jotku tunnistaa varmaanki CRSC:n puolelta mutta ajattelimpas osallistua ihan virallisen Taunus clubin maailmaan. Sierroja ollu kaikenäkösiä mutta nyt helatorstaina pitkäaikanen unelma toteutui ja hain ensimmäisen Taunuksen kotia
Autohan on siis vuoden 1976 Ford Taunus stw, 1.6 ohc:llä.
Uutta osaa on laitettu edellisen omistajan toimesta aika huolella ja ennen 2.5 rekisteröintikatastusta tää oli seissy 15v lämpösessä tallissa. Mikkelin Autopelti oy:n omistama "edustusauto", ilmeisestikki, joka nyt löysi takas kotikulmilleen.
Ajan patinaa 38v vanhasta Taunuksesta toki löytyy, mutta mitään ei ole menty raiskaamaan pilalle millään säkkitummennuksilla tai jollain ittetehdyllä suppareilla etuovissa.
Sisustakin on suhteellisen siisti, ei haise wuntsikka tai epämääränen paska.
Suunnitelmia ei suurempia ole koska ei ole harrastustallia tm. hienouksia, tosin parkkipaikan keittiönikkunan edestä Tanari kyllä vei, Focukselta joka nyt istuu kadunvarressa.
Pohja
Kone on vaihdettu tehdaskunnostettuun 90-luvun alussa, kansipahvi vaihdettu ym. Ajattelin jos syttypuolen osat vaihtelis uusiin ja vaikka laturinhihnassa lukeekin Nokia, niin se vinkuminen vähän häiritsee. Ei muuten mutta joku voi luulla että tuo on joku hirveä paskakasa.
Suurin huolenaihe on tällä hetkellä kaasari, joka on vähän pissiny imusarjan päälle sekä tukehtu ku poljin väkivahvaa oohooceetä duunikaverien iloks. Muuten pelittäis ku kello mutta tolle haluan kyllä tehdä jotain.
Samoiten kun kaasupoljin joka on aika tahmea, tasakaasusta ei hirveästi voi puhua.
Siksipä haluaisin kuulla viisaampien neuvon tuon kaasarin suhteen? Käyttömukavuus ois se ykkösasia, bensaa saa lisää asemalta. DGAV tai DGV ois kait ihan hyvät vaihtoehdot?
Niin ja aihealue on itelle uusi joten pahoittelen aloittelijakysymyksiä joita saattaa tulla
Kunhan ton homman saa kuntoon niin voi olla että joutuu hieman madaltamaan
Kiitos ja anteeksi! Mutta mullon ny Taunus!
- Tony
Autohan on siis vuoden 1976 Ford Taunus stw, 1.6 ohc:llä.
Uutta osaa on laitettu edellisen omistajan toimesta aika huolella ja ennen 2.5 rekisteröintikatastusta tää oli seissy 15v lämpösessä tallissa. Mikkelin Autopelti oy:n omistama "edustusauto", ilmeisestikki, joka nyt löysi takas kotikulmilleen.
Ajan patinaa 38v vanhasta Taunuksesta toki löytyy, mutta mitään ei ole menty raiskaamaan pilalle millään säkkitummennuksilla tai jollain ittetehdyllä suppareilla etuovissa.
Sisustakin on suhteellisen siisti, ei haise wuntsikka tai epämääränen paska.
Suunnitelmia ei suurempia ole koska ei ole harrastustallia tm. hienouksia, tosin parkkipaikan keittiönikkunan edestä Tanari kyllä vei, Focukselta joka nyt istuu kadunvarressa.
Pohja
Kone on vaihdettu tehdaskunnostettuun 90-luvun alussa, kansipahvi vaihdettu ym. Ajattelin jos syttypuolen osat vaihtelis uusiin ja vaikka laturinhihnassa lukeekin Nokia, niin se vinkuminen vähän häiritsee. Ei muuten mutta joku voi luulla että tuo on joku hirveä paskakasa.
Suurin huolenaihe on tällä hetkellä kaasari, joka on vähän pissiny imusarjan päälle sekä tukehtu ku poljin väkivahvaa oohooceetä duunikaverien iloks. Muuten pelittäis ku kello mutta tolle haluan kyllä tehdä jotain.
Samoiten kun kaasupoljin joka on aika tahmea, tasakaasusta ei hirveästi voi puhua.
Siksipä haluaisin kuulla viisaampien neuvon tuon kaasarin suhteen? Käyttömukavuus ois se ykkösasia, bensaa saa lisää asemalta. DGAV tai DGV ois kait ihan hyvät vaihtoehdot?
Niin ja aihealue on itelle uusi joten pahoittelen aloittelijakysymyksiä joita saattaa tulla
Kunhan ton homman saa kuntoon niin voi olla että joutuu hieman madaltamaan
Kiitos ja anteeksi! Mutta mullon ny Taunus!
- Tony