Sivu 3/3

Lähetetty: 05 Loka 2014, 20:20
Kirjoittaja Janki
Kossi kirjoitti:Äkkisistään mulukastuna maalaus on onnistunu hyvin, varsinkin jos pihalla oot vetässy.


Kaveri "maalas" joskus yheksäkytäluvulla lava-datsunin miranoililla, superloonityynyllä taputellen.
Meni kansaan täydestä kuin väärä raha:)

Hyvä hyvä!!!

ps. tarttenkin maalaria talvella...
Pihalla piti vetästä ku ei oo valmista tallia tuolle. Kyllä siinä pinnassa on sanomista, jos läheltä kattoo. :D


Tosiaan keinuvivut tuli vaihettua kaikki uusiin ja nyt on päästy kulkemaan ilman nakutuksia ja kalinoita. Laittoa vielä olisi kyllä ennen talvea. Tärkeimpänä loota.
Vanha tankki saattaa vielä mennä, tosin sinne sisään varisi kuukausi sitte lukollisen tankinkorkin sisus, kun alkoin sitä avaamaan. Ei ollut hyvä tarvikekorkki kyllä. Magneetilla jotain hilppeitä sai ongittua pois.

Lähetetty: 09 Marras 2014, 18:31
Kirjoittaja Janki
Kyllä tämän moottorin kans vastustaa. :D Nyt varmaan nokka menossa, kun alkoi pitemmän lenkin aikana taas nakuttamaan mutta paljon hiljaisemmin ja pehmeämmin kuin viimeksi.
Ostan kai vielä uuden nokan tähän talveksi. Ensi kesänä sitten isompaa muutosta tulee tähän autoon, eli 2.8 v6 olen suunnitellut laittavan.

Lähetetty: 10 Marras 2014, 20:19
Kirjoittaja Kossi
Janki kirjoitti:Kyllä tämän moottorin kans vastustaa. :D Nyt varmaan nokka menossa, kun alkoi pitemmän lenkin aikana taas nakuttamaan mutta paljon hiljaisemmin ja pehmeämmin kuin viimeksi.
Ostan kai vielä uuden nokan tähän talveksi. Ensi kesänä sitten isompaa muutosta tulee tähän autoon, eli 2.8 v6 olen suunnitellut laittavan.
Pitääkö ruveta kyselemään alkup. myyjän perään??!??

Lähetetty: 10 Marras 2014, 20:49
Kirjoittaja Janki
Kossi kirjoitti:
Janki kirjoitti:Kyllä tämän moottorin kans vastustaa. :D Nyt varmaan nokka menossa, kun alkoi pitemmän lenkin aikana taas nakuttamaan mutta paljon hiljaisemmin ja pehmeämmin kuin viimeksi.
Ostan kai vielä uuden nokan tähän talveksi. Ensi kesänä sitten isompaa muutosta tulee tähän autoon, eli 2.8 v6 olen suunnitellut laittavan.
Pitääkö ruveta kyselemään alkup. myyjän perään??!??
Kannestako? Se tosiaan on siitä irtomoottorista otettu. Siinä oli keinuvivut kuluneet kuopalle, joten tuo nokkakin ilmeisesti on sitten. Ainakin joissakin on tunnettavissa kuluneisuutta.

Lähetetty: 15 Marras 2014, 21:52
Kirjoittaja Janki
Tuli vaihettua nokka-akseli, keinut ja öljyputki uusiin. Johan loppui nakutukset ja päästiin lopultakin pitempi reissu myös ongelmitta. Jos se nyt toimis, kun puolet kannen sisuksesta uusittu. 8)
Sama tuo ois ollu samantien vaihtaa nokka uuteen, kun vika oli tiedossa. :D

Uusi nokka http://janki.kuvat.fi/kuvat/Taunus+2.0+-78/Kuva1179.jpg


Vanha nokka-akseli oli tämännäköinen parista kohtaa.
http://janki.kuvat.fi/kuvat/Taunus+2.0+-78/IMG+1460.JPG
Niistä kohdin oli myös syönyt keinut kuopalle, joka ilmeisesti oli syypää nakutukseen.

Lähetetty: 15 Marras 2014, 22:14
Kirjoittaja Vermilion
Janki kirjoitti:Tuli vaihettua nokka-akseli, keinut ja öljyputki uusiin. Johan loppui nakutukset ja päästiin lopultakin pitempi reissu myös ongelmitta. Jos se nyt toimis, kun puolet kannen sisuksesta uusittu. 8)
Sama tuo ois ollu samantien vaihtaa nokka uuteen, kun vika oli tiedossa. :D

Uusi nokka http://janki.kuvat.fi/kuvat/Taunus+2.0+-78/Kuva1179.jpg


Vanha nokka-akseli oli tämännäköinen parista kohtaa.
http://janki.kuvat.fi/kuvat/Taunus+2.0+-78/IMG+1460.JPG
Niistä kohdin oli myös syönyt keinut kuopalle, joka ilmeisesti oli syypää nakutukseen.
En ole ihan perillä tämän voitelusta, mutta kulkeeko tässäkin keinuvipu varren akselin läpi öljy?
Jos käytit vanhoja keinuviakseleita, niin putsasithan se akselin sisällöt, ettei uudelle nokalle käy
samalla tavallla?

Lähetetty: 15 Marras 2014, 22:53
Kirjoittaja wekku
Ei kulje, kaikki öljy tulee putkesta suoraan nokan ja seuraajien väliin.

Lähetetty: 15 Marras 2014, 23:19
Kirjoittaja Vermilion
En ole kauheesti perehtynny näihin ei V6-siin niin höpisin taas omiani... noh onneksi oli joku asiantuntija.

Lähetetty: 15 Marras 2014, 23:33
Kirjoittaja Janki
Kaikki vaihoin uusiin paitsi venttiilit jousineen.

Lähetetty: 16 Marras 2014, 10:10
Kirjoittaja Hokki_74
Tuo nokan kuluminen on ihan ominaisuus OHC:ssä.

Kannattais vaihtaa vielä öljypumppu, jos se alkaa olla väljä niin öljyä ei tarpeeksi nouse ylös asti ja alkaa taas nokka kulumaan.

Katoitko, että öljyä tulee nyt joka reijästä keinuille?
Yheltä jokkis kuskilta meni nokkia joka kisassa. Pitkään ehti syytä.
Kerran sitten kaveri kahtoi kun starttasi ilman ventiili koppaa. Parille keinule ei tullu öljyä ollenkaan.
Jostakin oli kulkeutunut tiivisteliima knööli öljyputkeen ja tukkinut kanavan..

Lähetetty: 16 Marras 2014, 11:40
Kirjoittaja isoatlas
Ei se öljypumpunkaan vaihtaminen auta, jos on alakerran laakerit loppu....tulee käymään niin, että tuo uusikin nokka on kohta tuon vanhan näköinen....tässä nyt hoidetaan vaan sitä oiretta, eikä aiheuttajaa...

Lähetetty: 16 Marras 2014, 17:12
Kirjoittaja Janki
Kyllä se nykyään hyvin pumppaa öljyä paksulla vanalla joka rööristä. Samalla kuorrutti koko konetilan öljyllä. :roll:
Eli en usko, että öljynkierrossa on enää mitään ongelmaa. Se vanha nokan öljyputki saattoi olla tukossa, kun eikös se ole tyyppivika näissä ja kuluttaa sitten nokan.
Tein tähän myös Forte käsittelyn vähän aika sitten, en tiiä poistiko se mtn paskaa sitten kanssa.

Re: Taunus 2.0 -78

Lähetetty: 29 Marras 2014, 22:16
Kirjoittaja Janki
Tuhat km ajettu remontin jälkeen. Moottori tuntuu pelaavan hyvin.
Sen sijaan viime päivinä alkoi jyrryyttämään kuten yhessä aiheessa totesin. Tarkemmin tutkisteltua vika ei ollut lootassa eikä tukilaakerissa, vaan takimmaisessa ristikossa, joka oli mennyt poikki yhdestä kohin.
No uutta ristikkoa ei tähän hätään ollut, mutta onneksi varaosa taunuksesta sai takimmaisen kardaanin osan, jossa on ehjät ristikot. Sen vaihettua loppui kitinät ja jyrryytykset.
Pitänee joskus silti laittaa ehjät molemmat ristikot tuohon entiseen kardaanin osaan, mutta meen nyt nykyisellä niin pitkään kuin kestää. :)