Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
Kossi kirjoitti:Äkkisistään mulukastuna maalaus on onnistunu hyvin, varsinkin jos pihalla oot vetässy.
Kaveri "maalas" joskus yheksäkytäluvulla lava-datsunin miranoililla, superloonityynyllä taputellen.
Meni kansaan täydestä kuin väärä raha:)
Hyvä hyvä!!!
ps. tarttenkin maalaria talvella...
Pihalla piti vetästä ku ei oo valmista tallia tuolle. Kyllä siinä pinnassa on sanomista, jos läheltä kattoo.
Tosiaan keinuvivut tuli vaihettua kaikki uusiin ja nyt on päästy kulkemaan ilman nakutuksia ja kalinoita. Laittoa vielä olisi kyllä ennen talvea. Tärkeimpänä loota.
Vanha tankki saattaa vielä mennä, tosin sinne sisään varisi kuukausi sitte lukollisen tankinkorkin sisus, kun alkoin sitä avaamaan. Ei ollut hyvä tarvikekorkki kyllä. Magneetilla jotain hilppeitä sai ongittua pois.
Kyllä tämän moottorin kans vastustaa. Nyt varmaan nokka menossa, kun alkoi pitemmän lenkin aikana taas nakuttamaan mutta paljon hiljaisemmin ja pehmeämmin kuin viimeksi.
Ostan kai vielä uuden nokan tähän talveksi. Ensi kesänä sitten isompaa muutosta tulee tähän autoon, eli 2.8 v6 olen suunnitellut laittavan.
Janki kirjoitti:Kyllä tämän moottorin kans vastustaa. Nyt varmaan nokka menossa, kun alkoi pitemmän lenkin aikana taas nakuttamaan mutta paljon hiljaisemmin ja pehmeämmin kuin viimeksi.
Ostan kai vielä uuden nokan tähän talveksi. Ensi kesänä sitten isompaa muutosta tulee tähän autoon, eli 2.8 v6 olen suunnitellut laittavan.
Janki kirjoitti:Kyllä tämän moottorin kans vastustaa. Nyt varmaan nokka menossa, kun alkoi pitemmän lenkin aikana taas nakuttamaan mutta paljon hiljaisemmin ja pehmeämmin kuin viimeksi.
Ostan kai vielä uuden nokan tähän talveksi. Ensi kesänä sitten isompaa muutosta tulee tähän autoon, eli 2.8 v6 olen suunnitellut laittavan.
Kannestako? Se tosiaan on siitä irtomoottorista otettu. Siinä oli keinuvivut kuluneet kuopalle, joten tuo nokkakin ilmeisesti on sitten. Ainakin joissakin on tunnettavissa kuluneisuutta.
Tuli vaihettua nokka-akseli, keinut ja öljyputki uusiin. Johan loppui nakutukset ja päästiin lopultakin pitempi reissu myös ongelmitta. Jos se nyt toimis, kun puolet kannen sisuksesta uusittu.
Sama tuo ois ollu samantien vaihtaa nokka uuteen, kun vika oli tiedossa.
Janki kirjoitti:Tuli vaihettua nokka-akseli, keinut ja öljyputki uusiin. Johan loppui nakutukset ja päästiin lopultakin pitempi reissu myös ongelmitta. Jos se nyt toimis, kun puolet kannen sisuksesta uusittu.
Sama tuo ois ollu samantien vaihtaa nokka uuteen, kun vika oli tiedossa.
En ole ihan perillä tämän voitelusta, mutta kulkeeko tässäkin keinuvipu varren akselin läpi öljy?
Jos käytit vanhoja keinuviakseleita, niin putsasithan se akselin sisällöt, ettei uudelle nokalle käy
samalla tavallla?
Kannattais vaihtaa vielä öljypumppu, jos se alkaa olla väljä niin öljyä ei tarpeeksi nouse ylös asti ja alkaa taas nokka kulumaan.
Katoitko, että öljyä tulee nyt joka reijästä keinuille?
Yheltä jokkis kuskilta meni nokkia joka kisassa. Pitkään ehti syytä.
Kerran sitten kaveri kahtoi kun starttasi ilman ventiili koppaa. Parille keinule ei tullu öljyä ollenkaan.
Jostakin oli kulkeutunut tiivisteliima knööli öljyputkeen ja tukkinut kanavan..
- 74 Ford Taunus Coupe 2.5 XLi
-73 Ford Escort Sport
-11 Toyota Rav4 2.0 4wd
-17 Hyundai i30N performance
-79 Sprite 300
Ei se öljypumpunkaan vaihtaminen auta, jos on alakerran laakerit loppu....tulee käymään niin, että tuo uusikin nokka on kohta tuon vanhan näköinen....tässä nyt hoidetaan vaan sitä oiretta, eikä aiheuttajaa...
Kyllä se nykyään hyvin pumppaa öljyä paksulla vanalla joka rööristä. Samalla kuorrutti koko konetilan öljyllä.
Eli en usko, että öljynkierrossa on enää mitään ongelmaa. Se vanha nokan öljyputki saattoi olla tukossa, kun eikös se ole tyyppivika näissä ja kuluttaa sitten nokan.
Tein tähän myös Forte käsittelyn vähän aika sitten, en tiiä poistiko se mtn paskaa sitten kanssa.
Tuhat km ajettu remontin jälkeen. Moottori tuntuu pelaavan hyvin.
Sen sijaan viime päivinä alkoi jyrryyttämään kuten yhessä aiheessa totesin. Tarkemmin tutkisteltua vika ei ollut lootassa eikä tukilaakerissa, vaan takimmaisessa ristikossa, joka oli mennyt poikki yhdestä kohin.
No uutta ristikkoa ei tähän hätään ollut, mutta onneksi varaosa taunuksesta sai takimmaisen kardaanin osan, jossa on ehjät ristikot. Sen vaihettua loppui kitinät ja jyrryytykset.
Pitänee joskus silti laittaa ehjät molemmat ristikot tuohon entiseen kardaanin osaan, mutta meen nyt nykyisellä niin pitkään kuin kestää.