Ford Escort mk2 -78

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
vtormane
Viestit: 657
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 01:22
Paikkakunta: Kuusamo

Ford Escort mk2 -78

Viesti Kirjoittaja vtormane »

Kirjoitetaampa tästäkin autosta, vähän tosin jo takautuvasti. Ostin auton toukokuussa 2013 Kuusamon läheltä kun huomasin ilmoituksen nettiautossa. Auto oli ajokunnossa, mitä nyt lattiakaukaloiden pellit olivat ruostuneet melkein kokonaan. Muuten auto oli ihan ok. Tekniikkana 1.3 kent.

Auto ostokunnossa:

Kuva

Kuva

Kuskin lattia oli aikas rapea. Apukuskin puoli oli samanlainen myös.

Kuva

Tämmönen mylly siellä majaili ostohetkellä.

Kuva

Jonkin aikaa mietin että hankkisinko 1.6 kenttiläisen vai menisinkö tutulla linjalla eli 2.0 ohc. No se ratkesi kun kaverilla oli korivikainen ohc-sierra josta saisin kätevästi moottorin ja 5-vaihteisen vaihdelaatikon. Ei kun 205-lohkoinen ghia-sierra kotiin.

Tarkoitus oli saada auto kuntoon ja ajoon kesäksi 2014.
Capri -77 2.0
Firebird -69
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Komee peli!

Kuhan laitat lattian kuntoon!
Meinaatko museoon? Vai meinaatko vähän tuunata
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Pelastetaan museoinnilta! ;)
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
Avatar
vtormane
Viestit: 657
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 01:22
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja vtormane »

Tomi kirjoitti:Pelastetaan museoinnilta! ;)
Aikalailla näinhän se menee :)

Nuo kuvissa näkyvät aluvanteet on jo pantu kiertoon, turhat modernit ja tylsät mun makuun..
Capri -77 2.0
Firebird -69
Avatar
vtormane
Viestit: 657
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 01:22
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja vtormane »

Tosiaan lattia on jo laitettu viime kesänä kuntoon :)

Kuva

Kesällä maalasin myös konehuoneen.

Kuva

...ja uusi myllykin on jo paikoillaan...

Kuva

Alustaan vaihdettu uudet puslat kauttaaltaan, maalailtu perää ja muutakin, takana sierran 9" rummut taunuksen käsijarrulla, edessä 2.8 granadan satulat jäähd. levyillä, uudet jouset edessä ja uudet iskarit ympäriinsä.

Kuva
Capri -77 2.0
Firebird -69
Avatar
Tauski
Viestit: 93
Liittynyt: 07 Elo 2008, 22:33

Viesti Kirjoittaja Tauski »

Lienee vuotanut jostain jalkatiloihin ja päässy muhimaan, kuitenkin pirun siisti päällepäin ja sisältäkin..
Taunus -73 2d 2.0

-tämmönen budjettiratkasu
Avatar
vtormane
Viestit: 657
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 01:22
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja vtormane »

Talven aikana tuli hommattua rs-peltivanteet. Pitää vielä maalailla kertaalleen kunhan ilmat lämpenee.

Kuva

Kuva

Myös rs-takaspoileri löytyi.

Kuva
Capri -77 2.0
Firebird -69
Avatar
vtormane
Viestit: 657
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 01:22
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja vtormane »

Tauski kirjoitti:Lienee vuotanut jostain jalkatiloihin ja päässy muhimaan, kuitenkin pirun siisti päällepäin ja sisältäkin..
Näin on varmaan päässyt käymään ja kun näissä on se kumimatto ja sen maton alla semmonen paksumpi keltainen matto niin takuuvarmasti muhii.

Oli siinä vähän kynnyskoteloissakin laitettavaa mutta esim. auton takaosassa ei mitään.
Capri -77 2.0
Firebird -69
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Asiallinen laite. RS-vanteet toimii huomattavasti paremmin.
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Minun Caprissa oli samanlaiset jalkatilat kun se oli/on vuotannu jostain sieltä polkimien yläpuolelta vettä sisään.
Lattimatot imenny veden ja kumimatot ollu päällä. Muhii ihanasti. Tosin nykyään harvoin tulee ajettua vesisateella joten ei kauhesti haittaa.

Lattia on helppo hitsata kunhan muualta ei ole mätä. Samalla voi tehdä pohjaan vähän runkoa vahvistavia hitsisaumoja.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vastaa Viestiin