Taunus 2.0 -78 + 1.6 GX -81

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Taneli78
Viestit: 78
Liittynyt: 08 Syys 2013, 16:46
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Taneli78 »

Koneen irroitusta vol 2. Taunuksesta siis irroitettiin 1.6 mylly pois ja hommahan menee jo ihan rutiinilla :)

Kuva

Tämäkin moottori viettänyt konetilassa 36v ja 176tkm :)

Kuva
Taneli78
Viestit: 78
Liittynyt: 08 Syys 2013, 16:46
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Taneli78 »

Tänään 205 pääsi pukille ;) Pitää uusia jakopään osat ja akseleiden stefat tässä samalla, kun irti on. Tarkoituksena saada auto vielä loppukesäksi ajoon vaikeastihengittävänä ja jos ensikesäksi sitten hieman lisähappea koneeseen ;)

Kuva
Tuli otettua ö-pohja auki ja kurkattua mitä sieltä löytyy, eipä löytynyt mitään ihmeellistä. Loiskelevyt entinen omistaja on tehnyt pohjaan
Kuva
Samat "tupla" Weberit löysivät tiensä tähän koneeseen.
Kuva
Taneli78
Viestit: 78
Liittynyt: 08 Syys 2013, 16:46
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Taneli78 »

Noniin hommat ovat taas pikkuhiljaa edenneet ja taunuksen tulevaan koneeseen (205) tuli vaihdettua akseleitten stefat, jakopään hilut, vesipumppu ja öljypohjan tiiviste. Tänään tuli laitettua kone nokalle, jos ensiviikolla saisi käyntikuntoon :) Vielä on kuitenkin edessä kannatinpalkin ja kardaanin muokkaus type9 varten.

Kuva

Sinne se sujahtaa :P
Kuva

Mites muuten se kardaani homma menee? Multa löytyy sierran kardaani ja taunuksen oma kardaani. Sierran etupätkä pitää laittaa taunuksen kardaaniin ja tulee sopiva ? Joku joskus puheli, että vaatii jonkin holkin?
Taneli78
Viestit: 78
Liittynyt: 08 Syys 2013, 16:46
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Taneli78 »

Hieman aiheesta poiketen, heräteltiin isän kanssa 20M XL -69 tallista ja käytiin lauantaina kattomas Kiikalan Burnout Partyjen menoa. Kyl oli komia tollasel kutoskoneisella ajella ja kuunnella murinaa :)

Tollanen 80-luvun tyyliin rakennettu metrinen. Mirra hilemaalaus, Baby Moonit ym :P Ollut isän omistuksessa jo 80-luvulta lähtien
Kuva
Jarkotson
Viestit: 12
Liittynyt: 14 Heinä 2014, 18:46
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Jarkotson »

Ja totta siellä MOCOMA 27 la puhelin on kabiinissa kun 2 antenniakin on 8)
Kommeita pelejä molemmat!
hoppa69
Viestit: 55
Liittynyt: 19 Syys 2006, 22:34
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja hoppa69 »

Taneli78 kirjoitti:Hieman aiheesta poiketen, heräteltiin isän kanssa 20M XL -69 tallista ja käytiin lauantaina kattomas Kiikalan Burnout Partyjen menoa. Kyl oli komia tollasel kutoskoneisella ajella ja kuunnella murinaa :)

Tollanen 80-luvun tyyliin rakennettu metrinen. Mirra hilemaalaus, Baby Moonit ym :P Ollut isän omistuksessa jo 80-luvulta lähtien
Kuva
Hieno :)
M voortit kiinnostaa kaikessa muodoissa.

www.fordmclub.fi
Taneli78
Viestit: 78
Liittynyt: 08 Syys 2013, 16:46
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Taneli78 »

Jarkotson kirjoitti:Ja totta siellä MOCOMA 27 la puhelin on kabiinissa kun 2 antenniakin on 8)
Kommeita pelejä molemmat!
Kiitoksia, Lälläriä ei kyllä valitettavasti sisältä löydy :(
Taneli78
Viestit: 78
Liittynyt: 08 Syys 2013, 16:46
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Taneli78 »

Kiitos hoppa69
Taneli78
Viestit: 78
Liittynyt: 08 Syys 2013, 16:46
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Taneli78 »

Noniin taunukseen saatu 2.0 kone ja type9 paikalle. Kardaani sopi suoraan ongelmitta, mutta laatikon kannakepalkin muokkasin ja jouduin laskemaan palkkia kahden mutterin verran alaspäin. Laitoin samalla sähköisen polttoainepumpum mallia paine. Nyt käyttelin konetta ensinmäisiä kertoja ja käy mystisesti kolmella. Venttiilinväljyksen on säädetty juuri ja kaikki pitäis olla ihan ok. Ainoaksi syypääksi ajattelin vanhaa 1.6 jakajaa, koska samanlaista vikaa oli 1.6 koneessa, johtuisikohan siitä ? Millainen johdotushomma jos laitan ton alkuperäisen is kärjettömän jakajan ja boksin tohon ?

Muokattu kannakepalkki

Kuva

Kone paikoillaan
Kuva
Taneli78
Viestit: 78
Liittynyt: 08 Syys 2013, 16:46
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Taneli78 »

Noniin tuli haettua 2kk sitten vannepajalla levitetyt peltivanteet hiekkapuhalluksesta ja viikonloppuna olisi tarkoitus kitata noi ja viedä maalattavaksi.

Kuva


Auttakaas avutonta hädässä eli kumpi näistä on sytytystä ohjaava boksi, kun ajattelin laittaa tuon kärjettömän jakajan mikä olikin alkujaan tässä uudessa 2,0 koneessa kiinni, kun toi kärkijakaja tahtoo temppuilla ikävästi. Moottori on ollut ruiskulla, joten ohjaako moottorinohjausboksi myös sytytystä vai pelkkä pienempi boksi ?

Alumiinirunkoisessa boksissa on 6 johtoa : ruskea,vihreä,musta,mustapunainen,sinipunainen ja sinikeltainen.
Kuva

Tässä mustassa boksissa on ruskea.keltaruskea,ja ruskeamusta.
Kuva
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Ylempi kuva, alempi on map.
Taneli78
Viestit: 78
Liittynyt: 08 Syys 2013, 16:46
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Taneli78 »

henu kirjoitti:Ylempi kuva, alempi on map.
onko tietoa miten kytken noi johdot ja onko toi kytketty jotenkin viellä moottorinohjausboksiin ?
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

On kytketty ecuun, ilman sitä ennakko ei säädy mihinkään, ellet etsi 1,6 Sierran induktiivianturillista jakajaa, johon saa alipaineletkun kiinni. Tosin sitten tarvit toisenlaisen boksinkin...

Siitä sytkäboksista vihreä johto menee puolan miinukseen, plussan voit ottaa siitä mistä se on ennenkin tullut. Tosin puola kannattaa vaihtaa kärjettömään tarkoitettuun.

...Vaan miksi ohc:ssa on ollut map, mikäs ruisku siinä Sierrassa oli...? :shock:
Taneli78
Viestit: 78
Liittynyt: 08 Syys 2013, 16:46
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Taneli78 »

jeddah kirjoitti:On kytketty ecuun, ilman sitä ennakko ei säädy mihinkään, ellet etsi 1,6 Sierran induktiivianturillista jakajaa, johon saa alipaineletkun kiinni. Tosin sitten tarvit toisenlaisen boksinkin...

Siitä sytkäboksista vihreä johto menee puolan miinukseen, plussan voit ottaa siitä mistä se on ennenkin tullut. Tosin puola kannattaa vaihtaa kärjettömään tarkoitettuun.

...Vaan miksi ohc:ssa on ollut map, mikäs ruisku siinä Sierrassa oli...? :shock:
Näin pelkäsinkin. Nooh on mulla yks kaasari ohc otettu sytkäpakettikin tuolla sellaisella isolla omalla boksilla, täytyy kaivaa se esiin ja heittää kuva tänne niin joku varmaan tietää miten se johdotetaan. Tää kone on ollut ihan ohc sierran omalla ruiskulla ja ahtimella.
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Vastaa Viestiin