Sivu 11/13
Re: Ardhun taanus ja venähtänyt capri projekti
Lähetetty: 25 Tammi 2016, 21:39
Kirjoittaja Vermilion
zmuli kirjoitti:Mikä näissä tsetekeissä kiehtoo
Arvostan kyllä projektia vaihtaa tuoreempaa tekniikkaa, mutta ohc>dokki
Zetec on nykyajan OHC... turbotuksessa ei vissiin kyllä saa samaa tehoa kun lohko on liian heikko. Mutta 4 venttiilikoneist yms on ihan jeesh. Monesti ihmetelly, että miksi niin harvoin Zetec. Sumusaarilla Zetec on suosittu.
Re: Ardhun taanus ja venähtänyt capri projekti
Lähetetty: 26 Tammi 2016, 18:39
Kirjoittaja zmuli
Onhan se toki vähän erilainen rakentelukohde, kuin 30vuotta vanha ohc. Kaverilla on mk3 fiestassa tuommoinen 2litranen tsetekki, kyllä se vähän erilaiset kyydit antaa kuin 1600 cvh..
Ja eikö noita läppis-settejä nyt saa jo suht edukkaasti! Ehdottomasti semmosta
Sit on jo vähän säätämisen menoa, ku alkaa niihin hakea virityksiä!
Re: Ardhun taanus ja venähtänyt capri projekti
Lähetetty: 26 Tammi 2016, 18:43
Kirjoittaja ardhu
zmuli kirjoitti:Onhan se toki vähän erilainen rakentelukohde, kuin 30vuotta vanha ohc. Kaverilla on mk3 fiestassa tuommoinen 2litranen tsetekki, kyllä se vähän erilaiset kyydit antaa kuin 1600 cvh..
Ja eikö noita läppis-settejä nyt saa jo suht edukkaasti! Ehdottomasti semmosta
Sit on jo vähän säätämisen menoa, ku alkaa niihin hakea virityksiä!
...olishan ne hienot...
Re: Ardhun taanus ja venähtänyt capri projekti
Lähetetty: 05 Helmi 2016, 00:48
Kirjoittaja ardhu
Tomilta (tanari) löyty mulle kansiaihio. 1.8 tämäkin.
Alettiin broidin kanssa purkamaan niin saan pelkän tyhjän kannen koululle termarin siirtoa ajatellen. Tutkin imukanavia myös broidin kanssa virittäjähaukankatseilla -> Pitää näyttää snurraa siis kanaville.
Re: Ardhun taanus ja venähtänyt capri projekti
Lähetetty: 10 Helmi 2016, 17:36
Kirjoittaja ardhu
Aloittelin termarin siirtopalan duunailun tänään.
Re: Ardhun taanus ja venähtänyt capri projekti
Lähetetty: 12 Helmi 2016, 15:15
Kirjoittaja Riku
ardhu kirjoitti:Aloittelin termarin siirtopalan duunailun tänään.
Kannattaa tuon eteenpäin lähtevän putken kanssa kokeilla, että saa pakosarjan paikalleen.
Nimim. Ei menny ekalla kerralla...
Re: Ardhun taanus ja venähtänyt capri projekti
Lähetetty: 12 Helmi 2016, 19:11
Kirjoittaja ardhu
Jep, mulla ei tähän pakosarjaa olekkaan, mut taivuttelin ton silleen hyvällä fiiliksellä toho. Toivottavasti mahtuu, jonkinmoinen peltipakosarja tähän tarvis rakennella.
Kaverin kanssa snurrailtiin imupuoli tänään melko pitkälle. Ennen en olekkaan kanavia snurraillut, mutta aika varovasti isoimpia kynnyksiä pois..
Re: Ardhun taanus ja venähtänyt capri projekti
Lähetetty: 12 Helmi 2016, 21:54
Kirjoittaja wekku
Tuossa siirtosarjan teossahan piti jotenkin ottaa orkkis kierto huomioon että toimii niin kun pitää.
Re: Ardhun taanus ja venähtänyt capri projekti
Lähetetty: 15 Helmi 2016, 14:16
Kirjoittaja Riku
ardhu kirjoitti:Jep, mulla ei tähän pakosarjaa olekkaan, mut taivuttelin ton silleen hyvällä fiiliksellä toho. Toivottavasti mahtuu, jonkinmoinen peltipakosarja tähän tarvis rakennella.
Mä tilasin Marteliukselta pakosarjan laipan ja J-käyriä, niistä oli hyvä askarrella.
wekku kirjoitti:Tuossa siirtosarjan teossahan piti jotenkin ottaa orkkis kierto huomioon että toimii niin kun pitää.
Taunuksessa kiertää lämppärin kennossa koko ajan neste, niin sen pitäisi riittää tähän kiertoon. Lämppärin lähtö pitää toki laittaa ennen termostaattia. Jos käyttää Zetecin omaa termarinkoppaa niin kannattaa kuitenkin laittaa se ohivirtausletku alavesiletkuun kuten se alunperin on.
Re: Ardhun taanus ja venähtänyt capri projekti
Lähetetty: 28 Maalis 2016, 18:45
Kirjoittaja ardhu
Jaahas, kevään merkki!
Taunuksen sulakerasia herätelty eloon ja sieltähän löyty pitkät ja lyhyet valot!
Tää on leimassa Classic motor showhun, apialle tai viimeistään fomoco päiville elokuussa
.
Re: Ardhun Ford Taunus 1982 & Ford Capri 1970
Lähetetty: 10 Touko 2016, 19:59
Kirjoittaja ardhu
Taunus ei ole edennyt sitten mihinkään. Saa nähdä mihin tuon zetecinkin tungen.
Capri sen sijaan on kaivettu tallista esille! Jarruja aavistuksen herkistelty, jarrutehostin vaihdettu toimivaan, vakaajan kiinnityslenkkiä vaihdettu, 38/38 webru entrattu huoltosarjalla, mittaristo vaihdettu, nopeusmittarin vaijeri vaihdettu.
Kattoverhoilun se vaatis, hiljasemman putkiston, rokkivehkeet ja uuden konepellin.. Niin ja vähän listoja.
Mutta leimalle se on valmis!
Re: Ardhun Ford Taunus 1982 & Ford Capri 1970
Lähetetty: 14 Touko 2016, 01:14
Kirjoittaja Jimikael
No sen zetecin tunget tietty taunuksen konehuoneeseen
Re: Ardhun Ford Taunus 1982 & Ford Capri 1970
Lähetetty: 14 Touko 2016, 11:06
Kirjoittaja Vermilion
voorti82 kirjoitti:No sen zetecin tunget tietty taunuksen konehuoneeseen
+ turbo! Tai sitten annat sille remmiä ja viinaa!
Re: Ardhun Ford Taunus 1982 & Ford Capri 1970
Lähetetty: 15 Touko 2016, 09:37
Kirjoittaja pynski-89
Tuli luettua tämäkin rojekti kertomus lävitse, asiallista tekemistä. Eikun zeteciä pellin alle
Re: Ardhun Ford Taunus 1982 & Ford Capri 1970
Lähetetty: 15 Touko 2016, 17:20
Kirjoittaja Sumu
pynski-89 kirjoitti:Tuli luettua tämäkin rojekti kertomus lävitse, asiallista tekemistä. Eikun zeteciä pellin alle
Samanlaisia tulevaisuudensuunnitelmia olisi myös jos tuohon Cortinan raatoon vielä onnistuu...