Ardhun Ford Capri 1970

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Re: Ardhun taanus ja venähtänyt capri projekti

Viesti Kirjoittaja ardhu »

Revin ruiskutankin mäkeen, kaivelin orggistankin esille ja tinautin kaverilla siihen paluulinjalle nipan:

Kuva
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Re: Ardhun taanus ja venähtänyt capri projekti

Viesti Kirjoittaja ardhu »

Tuli tänään turattua 6h taunuksen kimpussa:

Kuva

Käden jälki :lol: :

Kuva

Muutoin alkaa olemaankin hitsauspuoli kunnossa, maalia tarvis sotkea ja jotain tiivistemassaa saumoihin:

Penkin kiinnike raudat tein tähän tyyliin:

Kuva

Kuva

toinen puoli:

Kuva

Täytyy tuota vielä vähän viimeistellä ja jos kehtais aavistuksen kitatakkin:

Kuva

Kuva
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Re: Ardhun taanus ja venähtänyt capri projekti

Viesti Kirjoittaja ardhu »

Hitsipaikat maalattu ja massattu. Helmoihin vielä uudet kiveniskuröpelömassat niin kelpaa talven ruovitella menemään.

Koulussa duunailin välisäiliölle, ruiskupumpulle ja suodattimelle telineen:

Kuva

Kuva
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Ardhun taanus ja venähtänyt capri projekti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Hyvä että joku tekee käsityönä Custom osia :P
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Re: Ardhun taanus ja venähtänyt capri projekti

Viesti Kirjoittaja ardhu »

Teline löysi paikkansa kontista, pari klemmaria jäi vielä uupumaan:

Kuva

Myös bensatankin duunailin paikalleen. Eilen vedin helmoihin uudet kiveniskumassat.

Hitsailut alkaa olee valmiit.Paikat on maalattu ja massattu. Saumoihin vetäsin korimassaa niihin kohtiin miltä tuntu tarpeellisilta. Samalla tyhjensin koteloihin pari purkkia kotelosuojaa.

Tuo takakonttikin alkaa kaipaamaan pikkuhiljaa maalia...
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Re: Ardhun taanus ja venähtänyt capri projekti

Viesti Kirjoittaja ardhu »

Kuva

Kuva

Tuommoset vanteet löyty alle. Kivasti levittää kaarelle vaikka melko kaposet.
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Re: Ardhun taanus ja venähtänyt capri projekti

Viesti Kirjoittaja ardhu »

Sähköt alkaa oleen siististi efin osalta. Kunnon sulakerasia konehuoneessa, efin päävirta, ruiskupumppu ja siirtopumppu releistetty. Releet ja ECU mahtui nätisti jemmaan kojelaudan ja hanskalokeron väliin..

Eilen taunus käynnistelty vuoden kooman jälkeen, eikä toistaseksi ainakaan vuotoja havaittavissa uusissa bensalinjastoissa.

Taitaa tosiaan olla Sznajder akkujen elinikä tuo pari vuotta. Ainakin harrasteautoissa jotka joskus seisoo pidempiäkin aikoja..

Sisusta läjään ja lasinpesunestesäiliö pitäs keksiä vielä, kun orggis säiliö ei mahdu ilmanmassamittarin takia paikalleen..

Lattiamaton pesin myös.

Kohta (vuoden päästä? :lol: ) leimalle 8)
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Re: Ardhun taanus ja venähtänyt capri projekti

Viesti Kirjoittaja ardhu »

Sisusta läjätty ja biltemasta löytyi lasinpesunestesäiliö mikä mahtui ihanasti ilmamassamittarin viereen paikalleen.. Samalla lähti ilmamassamittarin ja filtterin välistä toissa kesänä kätöstelty puolen metrin haitariputki nevadaan.

Kuva

Pitäis varmaan fairy kylpy antaa konehuoneelle..

Sisustasta ei ole kuvaa, mutta orggis kulahtanut sininen GX sisusta. Keskikonsolikin meni paikalleen vaikka olen vannonut hiljaa miellessäni että sitä en enään laita.

Kuva

Kuva

Ainiin, moottori oli vuotanut seisonnan aikana pikku hiljaa nestettä lohkolämppärin vastuksen juuresta. Siihen vaihdoin O-renkaan ja huuhtelin jäähdytysjärjestelmän muutaman kerran.
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Ardhun taanus ja venähtänyt capri projekti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Keskikonsoli on oltava! Orggin on jeesh! Mullakin orggis keskikonsoli kiinni autossa.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Re: Ardhun taanus ja venähtänyt capri projekti

Viesti Kirjoittaja ardhu »

Jahas, kaupat sovittu 1.8l 115hp zetecistä.

Sain sumplittua koulun metallikurssin puitteisiin nuo takavetoasennukseen vaadittavat muutokset. Tämän moottorin kanssa saa sitten alkaa harjoittelemaan myös ohjelmoitavia ruisku juttuja 8)
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Re: Ardhun taanus ja venähtänyt capri projekti

Viesti Kirjoittaja ardhu »

Zetec kotiutui.

Kuva
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Ardhun taanus ja venähtänyt capri projekti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

ardhu kirjoitti:Zetec kotiutui.

Kuva

Sitte puhdistus ja putsaus oikein tarkasti tinnerilla yms => maalia päälle. Vai meinasitko avata mottia?
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Re: Ardhun taanus ja venähtänyt capri projekti

Viesti Kirjoittaja ardhu »

En ajatellut ainakaan mitään "koneremonttia" tehdä, mutta voishan siihen kannen käyttää irti ja ö-pohjan joutuu jokatapauksessa muokkaamaan niin voihan sieltä laakereita samalla vilkasta, että missä kunnossa ovat.
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Re: Ardhun taanus ja venähtänyt capri projekti

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Mikä näissä tsetekeissä kiehtoo :lol:
Arvostan kyllä projektia vaihtaa tuoreempaa tekniikkaa, mutta ohc>dokki :peukku:
-Pori Connection-
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Re: Ardhun taanus ja venähtänyt capri projekti

Viesti Kirjoittaja ardhu »

Nää on näitä.. Viime viikolla telkkarista katsoessa Neitoperho elokuvaa teemalta teki mieli lyödä 1.6 ja DGV kiinni ja kovaa ajoa, toisena hetkenä Zetec paikalleen. Fiilis juttuja :lol:

Itsellä "zetec kipinän" sain varmaan siitä kun kaverin mk1 escortissa (tosin kyseinen eekkeri ei ole millään tavalla verrattavissa mun taunukseen) on 2.0 zetec ja kyytiin pääsin ahenistolle. Miksei taunukseenkin?

Lisäksi kun googlella törmää tälläiseen niin... :lol: http://www.zetecinside.com/xr2/pictures ... lation.jpg

ja juu ei tähän läppärunkoja tai mitään muutakaan erikoista tule :oops:

Zetecin saa kivasti asennettua type9:n kaveriksi ja zetecin hankinta ei ihan mahdottomasti köyhdytä. Tämä tuli tyrkylle sopivasti omalta kylältä, niin hetken mielijohteesta tuli haettua. Josko sillä sais taas vähän eri luonnetta taunukseen, tehot ei merkittävästi muutu nykyisestä..
Vastaa Viestiin