Ardhun Ford Capri 1970

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Viesti Kirjoittaja ardhu »

Tuli tänää korjailtua hiiren syömät kusipojan letkut. Ja pyöräytettyä jotku talvirenkaat alle. Tuossa tuli myös "kunnostettua" parit GX-vanteet. Eli suurimmat ruosteet pois teräsharjalla ja vannehopeeta päälle, jonku ruosteenesto maalin vedin oikee allekkin. Jos sais talvirenkaat pyöräytettyä niille loppu talvesta..

Tuli myös otettua taunus ajoonkin kun leimaa huhtikuun loppuun.

No sehän meni ihan harrastamiseksi..

Todistusaineistoa:

Kuva

Ihan hyvin pelitti aluks. Sitten alko pientä nykimistä. Ja sitten täällä hyvinkäällä jo legendaariseksi muodostunut nuorisoautolijoiden mekka hotelli rantasipin parkkipaikka. Sinne se sitten sammu. Eikä tietenkään mitään työkaluja mukana (ainakaan oikeita). Tuntu että kasteli tulpat. hetken siinä sahailin ja possautteli jo kaasariinkin, kunnes lähti käymään. Kävi ihan siististi. MITÄ IHMETTÄ!?

Ei muutaku suoraan kotiin n. 80kmh tiellä alkoi taas nypyttämään. kaasulla yritin pitää käynnissä mutta taas sammui n. 300m ennen kotia. KYLLÄ VITUTTI! Työnnettiin sata metriä ja koitin käyntiin, jälleen oikeen siististi pääs kotiin asti.

Epäilen että ryyppy läpät jumii jotenkin ja kastelee sitten tulpat hetken ajon jälkeen.. Ilmanputsari ei oikeen istu kunnolla kaasarin päälle. Katsotaan kun keretään..

JA TÄLLÄ OLI TARKOTUS HUOMENNA HAKEA 60km PÄÄSTÄ UUTTA KITARAVAHVISTINTA :evil:
[spoil]Taidan mennä volvolla :lol: [/spoil]

Oli se silti mukava päästä taunustelemaan pitkästä aikaa!
ikiliikkuja
Viestit: 60
Liittynyt: 28 Syys 2008, 21:05
Paikkakunta: Pusula

Viesti Kirjoittaja ikiliikkuja »

Oisko voinu häätää kaasaria? Lapsuudesta kokemuksia viat merkkisestä "autosta" joka juuri kaasarin jäätyessä nyki ennen totaalista sammumista. Moottorin lämpö aina sulatti kaasarin ja sitten taas pelaa jonkun matkaa ok
ex 2.0 gt -72
ex 20m ht -66
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Viesti Kirjoittaja ardhu »

Oh foorumit pelaa ja linnut laulaa.

Käyntiongelmista selvisi kun otti puolan esivastuksen pois ja oikeanlaisen puolan. Sitten otin ryyppyläpät veke kun jumitti, niitä voi katsoa takasin syksyllä jos siltä tuntuu.

Volvossa pamahti syyläri niin täytyi ottaa taunus käyttöautoksi, hyvin tuntuu pelaavan tosin takapään muljuminen häiritsee varsinkin sorateillä kaahatessa. Kolisee ja kilisee niin maan perusteellisesti.

Onkos jollain joku käry noihin motonetissä myytäviin pusliin?
Kun näyttää olevan eri pusla mallia ennen vuotta -76 ja eri puslaa sitten siitä eneenpäin. Samoin ainoastaan löytyy puslaa "takatukivarsiin" niin onkos ne nyt ylä- vai alatukivarsiin, vai onko jopa niin että samat puslat käy ylös ja alas?

urtsupusliin ei ole nyt mahollista investoida, ellei jollain ole halvalla nurkissa jäänyt ylimääräseks :D
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

ardhu kirjoitti:Oh foorumit pelaa ja linnut laulaa.
Onkos jollain joku käry noihin motonetissä myytäviin pusliin?
Kun näyttää olevan eri pusla mallia ennen vuotta -76 ja eri puslaa sitten siitä eneenpäin. Samoin ainoastaan löytyy puslaa "takatukivarsiin" niin onkos ne nyt ylä- vai alatukivarsiin, vai onko jopa niin että samat puslat käy ylös ja alas?

urtsupusliin ei ole nyt mahollista investoida, ellei jollain ole halvalla nurkissa jäänyt ylimääräseks :D
Sopivuudessa ei ainakaan oo oman kokemuksen mukaan muuta ku et vanhemmissa Taunuksissa on taka-alatukivarren etupusla pienempi.

Tää pusla käy taakse ylätukivarteen molempiin päihin:
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/1 ... oneuvo=185

Tää taka-alatukivarteen takapäähän:
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/1 ... oneuvo=185

Sitte ei jääkkään kuin noi 2 vaihtoehtoo taka-alatukivarren etummaisiks pusliks!
Tää vanhempiin:
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/1 ... oneuvo=185

ja tää uudempiin Taunuksiin:
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/1 ... oneuvo=185
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Viesti Kirjoittaja ardhu »

No perhana kiitos! Täytyy käydä shoppailemassa.
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Viesti Kirjoittaja ardhu »

Taunuksen tonnikuussatanen päätti alkaa merkkaamaan reviiriä enemmänkin, ilmeisesti kampuran etustefa kaput.

Siispä innostuin:

Kuva

Tuon purin tänään tolle mallille. Onneksi konessa on öljyä, vaikka ilmeisesti pitkään seisonut niin ei ollu kondensiovesiä havaittavissa öljyn seassa eikä mitään kummempia oravia muutenkaan.

Matalalla budjetilla mennään:

- Päälle istuteen rempattu IS kansi, jota ilmeisesti vähän kairailtukkin kun ei kaasutin imusarja suostunut peittää suuttimien koloja. No siihen on tulossa samaan tyyliin väliin laippa kuin PJ:n mk3:ssa kuvagalleriassa. Ihan vakio hiluilla mennään.
- Samalla tietenkin jakopää ja kansipahvi. Ö-pohjan tiivarinkin vaihdan. Alakertaa en aio muuten availla, toivotaan parasta ja pelätään pahinta.
- Nykynen vauhtis + kytkin ja pikkulaatikko perään.
- Apulaitteet nykyisestä koneesta. Ruisku saa luvan odottaa.
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

1.6 kellari ja 2.0 kansi? Tulee aika köyhät puristukset...
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Katsoppas kuvaa tarkemmin :wink:
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Viesti Kirjoittaja ardhu »

Kone alkaa näyttää jo koneelta:

Kuva

Toivotaan nyt että puristuksia löytyy ja alakerta ei pahemmin kilkattele kun saa keulille :D

Iltapuhteeksi kaverin kanssa vielä rykästiin vanha kone pois taunuksesta:

Kuva

Katottiin että kyllä sen tossa mahtuu nostaa ja jäikin nostimen ja nosto-oveen 1cm väliä :D
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Kappas,se olikin 205 :)
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Viesti Kirjoittaja ardhu »

Tänään vielä viimeiset kiritykset, kytkimen ja vauhtiksen siirto vanhasta koneesta uuteen.

Huomattinpahan vaan että kampuran päässä oleva vauhtiksen silmälaakeri uupui tosta koneesta (liekkö tekemistä sillä että oli automaatti sierrasta peräisin).
Äkkiä kattomaan olisko motonetissä laakeria hyllyssä kun mokomat on auki nyt myös sunnuntaisin. Ei ollut täällä hyvinkäällä, mutta vantaalta löyty joten sinne kaahasin ihan törkeellä kiireellä ja samalla ostin koneen kumityynyt.

No illan päätteeksi uusi kone oli taunuksessa. Mutta unohtupa jättää laatikon ja koneen välistä peltilärpäke :oops:
Onkohan sillä mitään seksuaallista merkitystä?

Kuva

Hifistelin myös vanhan ruosteisen pakosarjan ja maalasin sen kuumankestävällä "alumiini" värillä.
Vermilion
Viestit: 1640
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Tietääkseni se pelti toimii vähän kuin tiivisteenä, pelaa kyllä ilmankin ehkä...


Jos hifistelit hienon alumiini värin, olisit voinu vähän puhdistaa muualtakin.
Näyttää vähän ristiriitaiselta.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Viesti Kirjoittaja ardhu »

Sehän olisi vallan mennyt nysväämiseksi ja hei onhan siellä myös uusi vesipumppu :lol:
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Viesti Kirjoittaja ardhu »

Tänää tuli niputeltua kaikki kaasaria ja vesiä vaille valmihiksi.

syyläri on kyllä niin ehtoo puolella kuin toimiva syyläri voi olla.

Hienosti maalasin paukulla sierran viskon ja venakopankin. Innolla ruuvailin viskon kiinni vesipumppuun ja huomasin että syyläri ei mahu paikalleen enään.. joten revin vanhasta tonnikuussatasesta ropellin veke ja ruuvasin paikalleen. Kovin tuntuu lapsekkaan kokoiselta tuo ropelli. Riittääkö se 2l kanssa? Kokemuksia? Vai pitääkö alkaa virittelemään sähköflektiä?
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Viesti Kirjoittaja ardhu »

Noni laippa vihdoin saatu. Laitettii äsken kaverkn kanssa kaasari ja muut hilppeet kii. Kyllähän tuo 2 litranen kuljettaa jo paljon paremmin tuota kun vanha 1.6. Huomenna leima ja illalla hyvinkää cruising facebook uhkailee yli 1000:tta osallistujaa 8)
Vastaa Viestiin