Ardhun Ford Capri 1970
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Tuli tänää korjailtua hiiren syömät kusipojan letkut. Ja pyöräytettyä jotku talvirenkaat alle. Tuossa tuli myös "kunnostettua" parit GX-vanteet. Eli suurimmat ruosteet pois teräsharjalla ja vannehopeeta päälle, jonku ruosteenesto maalin vedin oikee allekkin. Jos sais talvirenkaat pyöräytettyä niille loppu talvesta..
Tuli myös otettua taunus ajoonkin kun leimaa huhtikuun loppuun.
No sehän meni ihan harrastamiseksi..
Todistusaineistoa:
Ihan hyvin pelitti aluks. Sitten alko pientä nykimistä. Ja sitten täällä hyvinkäällä jo legendaariseksi muodostunut nuorisoautolijoiden mekka hotelli rantasipin parkkipaikka. Sinne se sitten sammu. Eikä tietenkään mitään työkaluja mukana (ainakaan oikeita). Tuntu että kasteli tulpat. hetken siinä sahailin ja possautteli jo kaasariinkin, kunnes lähti käymään. Kävi ihan siististi. MITÄ IHMETTÄ!?
Ei muutaku suoraan kotiin n. 80kmh tiellä alkoi taas nypyttämään. kaasulla yritin pitää käynnissä mutta taas sammui n. 300m ennen kotia. KYLLÄ VITUTTI! Työnnettiin sata metriä ja koitin käyntiin, jälleen oikeen siististi pääs kotiin asti.
Epäilen että ryyppy läpät jumii jotenkin ja kastelee sitten tulpat hetken ajon jälkeen.. Ilmanputsari ei oikeen istu kunnolla kaasarin päälle. Katsotaan kun keretään..
JA TÄLLÄ OLI TARKOTUS HUOMENNA HAKEA 60km PÄÄSTÄ UUTTA KITARAVAHVISTINTA
[spoil]Taidan mennä volvolla [/spoil]
Oli se silti mukava päästä taunustelemaan pitkästä aikaa!
Tuli myös otettua taunus ajoonkin kun leimaa huhtikuun loppuun.
No sehän meni ihan harrastamiseksi..
Todistusaineistoa:
Ihan hyvin pelitti aluks. Sitten alko pientä nykimistä. Ja sitten täällä hyvinkäällä jo legendaariseksi muodostunut nuorisoautolijoiden mekka hotelli rantasipin parkkipaikka. Sinne se sitten sammu. Eikä tietenkään mitään työkaluja mukana (ainakaan oikeita). Tuntu että kasteli tulpat. hetken siinä sahailin ja possautteli jo kaasariinkin, kunnes lähti käymään. Kävi ihan siististi. MITÄ IHMETTÄ!?
Ei muutaku suoraan kotiin n. 80kmh tiellä alkoi taas nypyttämään. kaasulla yritin pitää käynnissä mutta taas sammui n. 300m ennen kotia. KYLLÄ VITUTTI! Työnnettiin sata metriä ja koitin käyntiin, jälleen oikeen siististi pääs kotiin asti.
Epäilen että ryyppy läpät jumii jotenkin ja kastelee sitten tulpat hetken ajon jälkeen.. Ilmanputsari ei oikeen istu kunnolla kaasarin päälle. Katsotaan kun keretään..
JA TÄLLÄ OLI TARKOTUS HUOMENNA HAKEA 60km PÄÄSTÄ UUTTA KITARAVAHVISTINTA
[spoil]Taidan mennä volvolla [/spoil]
Oli se silti mukava päästä taunustelemaan pitkästä aikaa!
-
- Viestit: 60
- Liittynyt: 28 Syys 2008, 21:05
- Paikkakunta: Pusula
Oh foorumit pelaa ja linnut laulaa.
Käyntiongelmista selvisi kun otti puolan esivastuksen pois ja oikeanlaisen puolan. Sitten otin ryyppyläpät veke kun jumitti, niitä voi katsoa takasin syksyllä jos siltä tuntuu.
Volvossa pamahti syyläri niin täytyi ottaa taunus käyttöautoksi, hyvin tuntuu pelaavan tosin takapään muljuminen häiritsee varsinkin sorateillä kaahatessa. Kolisee ja kilisee niin maan perusteellisesti.
Onkos jollain joku käry noihin motonetissä myytäviin pusliin?
Kun näyttää olevan eri pusla mallia ennen vuotta -76 ja eri puslaa sitten siitä eneenpäin. Samoin ainoastaan löytyy puslaa "takatukivarsiin" niin onkos ne nyt ylä- vai alatukivarsiin, vai onko jopa niin että samat puslat käy ylös ja alas?
urtsupusliin ei ole nyt mahollista investoida, ellei jollain ole halvalla nurkissa jäänyt ylimääräseks
Käyntiongelmista selvisi kun otti puolan esivastuksen pois ja oikeanlaisen puolan. Sitten otin ryyppyläpät veke kun jumitti, niitä voi katsoa takasin syksyllä jos siltä tuntuu.
Volvossa pamahti syyläri niin täytyi ottaa taunus käyttöautoksi, hyvin tuntuu pelaavan tosin takapään muljuminen häiritsee varsinkin sorateillä kaahatessa. Kolisee ja kilisee niin maan perusteellisesti.
Onkos jollain joku käry noihin motonetissä myytäviin pusliin?
Kun näyttää olevan eri pusla mallia ennen vuotta -76 ja eri puslaa sitten siitä eneenpäin. Samoin ainoastaan löytyy puslaa "takatukivarsiin" niin onkos ne nyt ylä- vai alatukivarsiin, vai onko jopa niin että samat puslat käy ylös ja alas?
urtsupusliin ei ole nyt mahollista investoida, ellei jollain ole halvalla nurkissa jäänyt ylimääräseks
Sopivuudessa ei ainakaan oo oman kokemuksen mukaan muuta ku et vanhemmissa Taunuksissa on taka-alatukivarren etupusla pienempi.ardhu kirjoitti:Oh foorumit pelaa ja linnut laulaa.
Onkos jollain joku käry noihin motonetissä myytäviin pusliin?
Kun näyttää olevan eri pusla mallia ennen vuotta -76 ja eri puslaa sitten siitä eneenpäin. Samoin ainoastaan löytyy puslaa "takatukivarsiin" niin onkos ne nyt ylä- vai alatukivarsiin, vai onko jopa niin että samat puslat käy ylös ja alas?
urtsupusliin ei ole nyt mahollista investoida, ellei jollain ole halvalla nurkissa jäänyt ylimääräseks
Tää pusla käy taakse ylätukivarteen molempiin päihin:
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/1 ... oneuvo=185
Tää taka-alatukivarteen takapäähän:
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/1 ... oneuvo=185
Sitte ei jääkkään kuin noi 2 vaihtoehtoo taka-alatukivarren etummaisiks pusliks!
Tää vanhempiin:
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/1 ... oneuvo=185
ja tää uudempiin Taunuksiin:
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/1 ... oneuvo=185
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunuksen tonnikuussatanen päätti alkaa merkkaamaan reviiriä enemmänkin, ilmeisesti kampuran etustefa kaput.
Siispä innostuin:
Tuon purin tänään tolle mallille. Onneksi konessa on öljyä, vaikka ilmeisesti pitkään seisonut niin ei ollu kondensiovesiä havaittavissa öljyn seassa eikä mitään kummempia oravia muutenkaan.
Matalalla budjetilla mennään:
- Päälle istuteen rempattu IS kansi, jota ilmeisesti vähän kairailtukkin kun ei kaasutin imusarja suostunut peittää suuttimien koloja. No siihen on tulossa samaan tyyliin väliin laippa kuin PJ:n mk3:ssa kuvagalleriassa. Ihan vakio hiluilla mennään.
- Samalla tietenkin jakopää ja kansipahvi. Ö-pohjan tiivarinkin vaihdan. Alakertaa en aio muuten availla, toivotaan parasta ja pelätään pahinta.
- Nykynen vauhtis + kytkin ja pikkulaatikko perään.
- Apulaitteet nykyisestä koneesta. Ruisku saa luvan odottaa.
Siispä innostuin:
Tuon purin tänään tolle mallille. Onneksi konessa on öljyä, vaikka ilmeisesti pitkään seisonut niin ei ollu kondensiovesiä havaittavissa öljyn seassa eikä mitään kummempia oravia muutenkaan.
Matalalla budjetilla mennään:
- Päälle istuteen rempattu IS kansi, jota ilmeisesti vähän kairailtukkin kun ei kaasutin imusarja suostunut peittää suuttimien koloja. No siihen on tulossa samaan tyyliin väliin laippa kuin PJ:n mk3:ssa kuvagalleriassa. Ihan vakio hiluilla mennään.
- Samalla tietenkin jakopää ja kansipahvi. Ö-pohjan tiivarinkin vaihdan. Alakertaa en aio muuten availla, toivotaan parasta ja pelätään pahinta.
- Nykynen vauhtis + kytkin ja pikkulaatikko perään.
- Apulaitteet nykyisestä koneesta. Ruisku saa luvan odottaa.
Tänään vielä viimeiset kiritykset, kytkimen ja vauhtiksen siirto vanhasta koneesta uuteen.
Huomattinpahan vaan että kampuran päässä oleva vauhtiksen silmälaakeri uupui tosta koneesta (liekkö tekemistä sillä että oli automaatti sierrasta peräisin).
Äkkiä kattomaan olisko motonetissä laakeria hyllyssä kun mokomat on auki nyt myös sunnuntaisin. Ei ollut täällä hyvinkäällä, mutta vantaalta löyty joten sinne kaahasin ihan törkeellä kiireellä ja samalla ostin koneen kumityynyt.
No illan päätteeksi uusi kone oli taunuksessa. Mutta unohtupa jättää laatikon ja koneen välistä peltilärpäke
Onkohan sillä mitään seksuaallista merkitystä?
Hifistelin myös vanhan ruosteisen pakosarjan ja maalasin sen kuumankestävällä "alumiini" värillä.
Huomattinpahan vaan että kampuran päässä oleva vauhtiksen silmälaakeri uupui tosta koneesta (liekkö tekemistä sillä että oli automaatti sierrasta peräisin).
Äkkiä kattomaan olisko motonetissä laakeria hyllyssä kun mokomat on auki nyt myös sunnuntaisin. Ei ollut täällä hyvinkäällä, mutta vantaalta löyty joten sinne kaahasin ihan törkeellä kiireellä ja samalla ostin koneen kumityynyt.
No illan päätteeksi uusi kone oli taunuksessa. Mutta unohtupa jättää laatikon ja koneen välistä peltilärpäke
Onkohan sillä mitään seksuaallista merkitystä?
Hifistelin myös vanhan ruosteisen pakosarjan ja maalasin sen kuumankestävällä "alumiini" värillä.
Tänää tuli niputeltua kaikki kaasaria ja vesiä vaille valmihiksi.
syyläri on kyllä niin ehtoo puolella kuin toimiva syyläri voi olla.
Hienosti maalasin paukulla sierran viskon ja venakopankin. Innolla ruuvailin viskon kiinni vesipumppuun ja huomasin että syyläri ei mahu paikalleen enään.. joten revin vanhasta tonnikuussatasesta ropellin veke ja ruuvasin paikalleen. Kovin tuntuu lapsekkaan kokoiselta tuo ropelli. Riittääkö se 2l kanssa? Kokemuksia? Vai pitääkö alkaa virittelemään sähköflektiä?
syyläri on kyllä niin ehtoo puolella kuin toimiva syyläri voi olla.
Hienosti maalasin paukulla sierran viskon ja venakopankin. Innolla ruuvailin viskon kiinni vesipumppuun ja huomasin että syyläri ei mahu paikalleen enään.. joten revin vanhasta tonnikuussatasesta ropellin veke ja ruuvasin paikalleen. Kovin tuntuu lapsekkaan kokoiselta tuo ropelli. Riittääkö se 2l kanssa? Kokemuksia? Vai pitääkö alkaa virittelemään sähköflektiä?