Ardhun Ford Capri 1970

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Viesti Kirjoittaja ardhu »

Kipeenä lomalla, mutta jotain saanu aikaan:

Ensin pala pois:

Kuva

Sitten puskurin kiinnitys "kolot" vanhasta pois:

Kuva

Uuteen palaan kiinni:

Kuva

Sitten kiinni:

Kuva

Kuva

Ja armotonta hiontaa. Hyvää uuttavuotta kaikille jiihaa!
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Viesti Kirjoittaja ardhu »

Jiihaa!

sisäpuolelta valmis, seuraavaksi ulkopellit!

Kuva

Kuva
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Viesti Kirjoittaja ardhu »

Tänään lokkerholmi sai lekaa ja peltisaksia. Ja kylkipala alkoi mielestäni istumaan suht hyvin, näinikkään harrastevehkeeseen 8) Tuon pienen paikankin tuohon tänään rusasin..

Kuva

Ja ei tuo takahelman istuminenkaan huonolta näytä, hiukan sekin vaatii lekaa ja pakkelia

Kuva

Nyt ei jaksa enempiä heppailla kiinni tänään. Huomenna lisää :twisted:

Täytyy käydä tärkeät maa- ja virtapiuhat läpi ennen talven p**luralli-EK:ita kun mystiset käynnistys onkelmat ei tahdo loppua. Sitten ajellessa 2 litrasta kasaan 8)
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Viesti Kirjoittaja ardhu »

Tänään hitsasin kylkipalan kiinni. Kiinnityksen sisäpalaan pyrin tekemään org. tyyliin pistehitseillä. Onnistu muuten hyvin mutta päälipelti alkoi vetelemään yhdestä kohtaa aika runsaasti. Löin vasaralla sisään ja pikkusen joutuu sitten viimeistelemään pakkelilla :lol:

Kuva

Peltityöt on kyllä mukavia sitten kun alkaa hiffaamaan homman jujun..
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Viesti Kirjoittaja ardhu »

Hellurei ja hellät tunteet, yksin puhelut jatkukoon :lol:

Se on paikallaan ilman lukkopihtejä! :shock:

Kuva

Eli tänään porailin pistehitseille paikat korjauspeltiin sekä kiinnityslärpäkkeeseen n. 5cm välein ja heppailin niistä sitten pellin kiinni.

Aikaseemin vähän jännitti että miltä tuo tulee näyttämään kun lärpäkkeessä oli niin karmean näkönen sauma mutta vetäsin korimassalla vielä reunat "siistiksi" ja tiiviiksi. Hyvä tuli ja jää nätisti piiloon kun käyn ensi viikolla hakemassa vähän taunuksen sinistä kaupasta..

Kuva

Nyt alkaa olemaan elämän ensimmäinen ruostekorjaus loppusuoralla, paljon tuli opittua ja voittaja fiilis! 8)
Eipä tuo niin rakettitiedettä olekkaan :oops:
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

Pirun hyvähän siitä tuli :wink: Reilusti kotelonsuojaa pintapeltien maalauksen kuivuttua kunnolla.

Juu, ei se mitään rakettihommaa ole, hankalin osio että malttaa hitsata tarpeeksi hitaasti ja lyhyillä täpeillä ettei lampiä, vaikka sen tietää niin ei vaan malta pisteillä täppiä loppuun asti.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Viesti Kirjoittaja ardhu »

Näin on ja itellä ainakin joskus sauma jää nööliksi päälle ja sauma "häviää" kun lamellilla tasottelee..

Tänään tein puskurin kiinnikkeen toiselle puolelle, pari fotoa. Mä lisäilen näitä nyt sitä tahtii mitä on tehtyä ja pienemmistäkin kohdista. Mukava lukea itekkin jos vaikka joskus tulostaa "päiväkirjan" muistoks itelle :P

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Mikäköhän tässä on mennyt, tuli uretaanin seasta vastaan?

Kuva
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

Tuo osa kuuluu tankoihin jotka pitävät luukun ylhäällä, estää niitä kolisemasta toisiinsa.
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Viesti Kirjoittaja ardhu »

Jaha täytyypä kattoa. Tuskinpa sillä mitään seksuaalista merkitystä siellä kumminkaan ole..

Tänään rusasin toiselle puolelle puskurin kiinnitys reijän kun sielläkin oli vähän korrosio tehnyt tuhoja. Samalla kattelin että pitäsköhän tuo toinenkin takasivu ottaa auki.. Tosin ehtiihän sen myöhemminkin.. :lol:

Samoin takakaaret voisi vaatia vähän huomiota, kuten kuskin puolen helma ja etuapurunko. Ja mä kun luulin että tää on tervepeltinen :D

Joku einarinari oli joskus korjannut runkopalkkia takaata oli kyllä niin perunapelto korjaus että tekis mieli repiä se auki..
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Viesti Kirjoittaja ardhu »

Osaako muuten joku starba jeesata nopsaan onks tämä taunuksen leluauton sininen just tämä:
Description: CARIBBEAN BLUE, KARABIKBLAU
Start Year: 1982
End Year: 1983
Usage: Body
Manufacturer Code: J2
Brand Code: FOR.1579
Lainaus, jostain Mois:in kirjottamasta viestistä foorumin syövereistä..

Meinasin käydä huomenna hakemassa maalia matkalla eikä satu olemaan koneella kuvaa tyyppikilvestä, että vois lunttia siitä..
JiiTee
Viestit: 494
Liittynyt: 05 Elo 2004, 12:50
Paikkakunta: Vampula

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

Kyllä se näyttäis olevan mitä tuossa kaavoja mulkasin...
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Viesti Kirjoittaja ardhu »

Osaako muuten starbat sanoa mimmonen katastrofi on kun saumat siistin koriliimamassalla (dinitrolilla) niin vedin sen paljaan pellin päälle enkä laittanu alle maalia, vaikka OHJEESSA niin sanottiin.. (niin en lukenut ohjeita).

Vai vedänkö massat vielä veke ja maalaan eka ja sitten vasta massalla tiiviiks ja siistiksi?
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

käsittääkseni massojen ja liimojen alle pitäis aina laittaa ruosteenesto maali
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Joo maali alle, tahtoo muuten alkaa ruostumaan..
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Viesti Kirjoittaja ardhu »

Tänään mä kittasin sit mä hioin, sit mä kittasin ja vähän hioin sit mä kittasin ja vähän hioin ja sit mä taisin viel vähän kitata ja pikkusen vielä hioa :D

Kuva
Tuohon kylkeen ehkä aavistuksen ronskisti joutu kittiä laittamaan mut ei liikaa, enemmänkin ois voinu mutta kelpaa noin.

Kuva
Tällä puolella riitti vähempi, kun pelkkä puskurin paikka korjattu.

Tallipaikkaa ei ole eikä mihinkään pääse maalaamaan niin joutuu maalaamaan spray tököteillä tuon väliaikaisesti (pysyvästi), joskus sitten paremmin..
Vastaa Viestiin