Ardhun mk2 tane metsästä -> tielle (iso ?)

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Ardhun mk2 tane metsästä -> tielle (iso ?)

Viesti Kirjoittaja ardhu »

Tuli tuossa tapaninpäivänä haettua omasta kylästä tuommone räpeltämätön mutta mädäntynyt alkuperänen 2.0 automatic Taunus.
Auto siis seissyt jo useamman vuoden puun alla (5-10 vuotta) mutta osiltaan se on täydellinen. Ajatus oli varaosa-autoksi tuohon mk3 laittoon mutta nyt pari päivää pähkäiltynä ainakin ajatus olisi saada ajoon asti.
Projekti etenee sään salliessa, kun ei lämmintä rakentelu paikkaa ole. Papereita ei ole, mutta papereissa oleva omistaja sattuu edelleen asumaan samassa kylässä joten ei liene ongelma.

Auto kotipihaan hinattuna: http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... fullsize=1

Tänään tuli revittyä etupenkit ja lattiamatto pois, äänieriste oli kovaa kiinni lattiassa kun jäässä koko auto, eikä hallissa ole mitään lämmitystä:
-Apukuskin penkin runko ruostui katki
-4:stä turvavyön kiinnitys kohdasta kolme oli ruostunut puhki lattiasta läpi ja muutenkin löyty vähän reiän tynkää. Velimiehen kommentti oli että ei tuo kovin paha ole..

http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... fullsize=1
http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... fullsize=1

Näyttää, ehkä jopa paremmalta kun pelkäsin..

Itsellä ei ole koritöistä oikeastaan minkäänlaista kokemusta, mutta tästähän hyvä lähtee opiskelemaan ja apuna on tosiaan veli joka on pikkuhiljaa saanut
ensimmäisen projektin, -80 vuoden oldsmobile cutlaksen hitsailtua.
Avatar
samushi
Viestit: 143
Liittynyt: 12 Huhti 2011, 03:03
Paikkakunta: Pelekosenniemi/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja samushi »

Oijoioi, maalipintaan ja vanteisiin vain joku suoja-aine päälle niin pysyy komiana, ei saa pilata hienoa patinaa 8)
Ford Taunus -81 GX 4D
"Onko tuo nyt mustangi vai mikä?"
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Ei tuo ole patinaa vaan paskaa, eli likaa/sammalta...patina ei lähde pesemällä pois niin kuin tuo lähtee.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Viesti Kirjoittaja ardhu »

Näin on... en tosin kyllä tuota aio maalata, paikkamaalia korkeintaan.
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

SE on just hieno noin, älä pese ollenkaan!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Viesti Kirjoittaja ardhu »

Eilen tuli revitty eristeitä irti sekä takapenkit pois. Takapenkkien alta ei ruostetta juurikaan löytynyt. Siitä takapenkkien edessä olevan palkin juuresta kylläkin oli puhki..

http://ardhu.kuvat.fi/kuvat/Ford+Taunus ... .21.13.jpg

Samoin tuli veryteltyä takakontti ja konepelti auki.

Takakontista löytikin tämmönen satsi todella hyviä talvirenkaita:

http://ardhu.kuvat.fi/kuvat/Ford+Taunus ... .23.07.jpg

ja sen lisäksi puukengät, vhs-soitin, kroketti peli, keppihevonen, viinipulloja (tyhjiä..), sekä ehjä takakontin matto! Olutpullojen parasta ennen päiväys oli v. 2002 joten aika pitkään taissut seistä..

Apukuskin penkin kiinnitys poikittais palkkiin näyttää aika pahalta:

http://ardhu.kuvat.fi/kuvat/Ford+Taunus ... .20.54.jpg

Konepellin sain auki ja ilmanputsarin alle katottua löyty mukava yllätys, kaasari oli todella siisti sisältä ei näyttänyt kosteus, sammal ja levä sinne päässeen ja öljyäkin oli mittatikun yläreunaan. Täytyy yrittää käynnistellä kunhan kelit lämpiää plussan puolelle.

Enemmän kuvia löytyy tuolta, etten jokaista pientä ruostepallukan kuvia lisäile tuonne galleriaan, niin katselkoon tuolta kuka jaksaa tai viittii.. http://ardhu.kuvat.fi/
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Älä käynnistä niillä vanhoilla öljyillä vaan uudet öljyt + suodatin paikalleen ennen kuin käynnistelet...sitä ikivanhaa hapettunutta öljyä ei kannata enää laittaa kiertämään koneeseen.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Viesti Kirjoittaja ardhu »

Juu tokitoki. mutta eipähän ole päässyt kuivumaan eikä ruostumaan sisältä. tai tiedä mitä kannesta löytyisi jos avaa..
taunusti
Viestit: 927
Liittynyt: 20 Joulu 2009, 13:30
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja taunusti »

ardhu kirjoitti:Juu tokitoki. mutta eipähän ole päässyt kuivumaan eikä ruostumaan sisältä. tai tiedä mitä kannesta löytyisi jos avaa..
itte löysin hämähäkin seittiä jakopäästä kun syksyllä rupesin purkamaan moottoria että on talveksi tekemistä..ja kerran löyty yhestä autosta koiran karvoja öljypohjasta?
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Lyö tippakannulla tulpanreijistä öljyä reilusti pyttyihin ja anna vaikuttaa yön yli,ennen kun rupeet pyörittelemään konetta.
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Viesti Kirjoittaja ardhu »

Tänään tuli taas jotain pikkusen tehtyä..

Rälläköin mätiä pois pikkusen. Samalla tuli ihmeteltyä kylki helmoja. Kuskin puoli on aika hyvä, ehkä yksi paikattava kohta ja sisäpuolen pokkauksessakaan ei ole mitään laitettavaa.. Apparin puoli on taas aika surullisen näköinen, puoli metriä helmapeltiä aivan mätä ja ruoste on levinnyt sisäpuolelle pokkauksiin sekä taka kaareen aika pahasti..

Ei mua jännitä tuo lattian hitsaus, mutta tommonen paikka on varmasti aika vittumainen tehdä.. Saahan siihen uuden helman, mutta kun on levinnyt takakaariin asti ja lattiaan takapenkin kohdalta.

Kurkkasin myös oljyntäyttö aukosta sisään ja näytti aika hyvältä, ei oo ainakaan nokka ruostumaan ton perusteella.
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Viesti Kirjoittaja ardhu »

Osaako muuten kori lähtee väänytmään niinkin herkästi kun rälläköin tota lattiaa tänään ja toisen puolen helmat aika mädät, auton etupää siis pukeilla ilmassa?
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1429
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

taunuksessa on yhtenäiset runko palkit eestä taakse ei pitäis kovin helposti nitkahtaa ellei ne palkit ole myös mävöt.mutta varmuus kuitenki kaikessa eli kannattaa tukea kori hyvin jos pelottaa
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
taunusti
Viestit: 927
Liittynyt: 20 Joulu 2009, 13:30
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja taunusti »

yhestä granadasta oli menny kori mutkalle kun ovet oli irrottettu ja helmoja vaihdettu.ei tullut enää autoa siitä kun meni niin mutkille.
JiiTee
Viestit: 489
Liittynyt: 05 Elo 2004, 12:50
Paikkakunta: Vampula

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

Style on asian ytimessä... Nosta kuitenkin takapääkin pukeille tai sitten annat olla pyörillään. Korin täytyis olla mahdollisimman luonnollisessa asennossa. Jos kuitenkin pelottaa, että nitkahtaa niin hitsaa ainakin oviaukoihin pitkittäistuet. Se auttaa mun mielestä tässä tilanteessa sen verran mitä tarvitseekin.
Vastaa Viestiin