Sivu 5/8

Lähetetty: 07 Heinä 2013, 14:32
Kirjoittaja taunusstyle
kannattaa tosiaanki vaihtaa se pumppu tehokkaampaan,mielellään suurtuotto ja korkeapaineinen.näissä v koneissa on voitelu hieman heikkoa vakio pumpulla :roll:

p.s suosittelisin vaihtamaan ne nokan laakerit koska jos ovat kuluneet niin jossain vaiheessa ne kuitenki pyörähtää

Lähetetty: 07 Heinä 2013, 17:53
Kirjoittaja taunus 78
Urat osuu kanavien kohdalle, laakerit oli vaan asennettu väärin.
Mulla on 6kpl originaali pumppuja, irtonaisena niitä kokeillu ja 5 niistä on semmosia että porakoneella pyörittämällä öljy vaan tulee yläpäästä ulos. 1 pumppu on sellanen että sormin pyörittämällä jo lentää kaaressa öljyä, olisko joku alkuperänen tehopumppu? Fordin logo siinä ainakin on.

Lähetetty: 10 Heinä 2013, 12:31
Kirjoittaja esso
okei, ettiskelin täs yks päivä noita pummpuja netistä, nii en löytäny kuin burtonilta ja se taisi olla korkeapaine pumppu. mistähän ne suurtehot oikein löytyy? jostain luin et sitä painetta voi lisätä siihen vanhaankin laittamalla prikka jousen alle.. mut se ilmeisesti kuluttaa sitä pumppua aikalailla vai? kai se pohja muuten mahtuu tulemaan pois jos kone edelleen nokalla. näytti vähän ahtaalta, mut luulis ny..

ei yhtään huvittais ottaa konetta pois, kun se nyt on asettunu sinne konetilaan niin mukavasti :lol: joten laakeritki jää varmaan näillä näkymin vaihtamatta, turha niihin on koskea jos kerran ovat tarkalleen oikeassa paikassa. :)

Lähetetty: 11 Heinä 2013, 12:21
Kirjoittaja esso
eihän se öljypohja mahtunut tulemaan.. :) otti sitten sen verran (öljy)pannuun et menin kiskomaan koneen kokonaan pois, kun sen jälkeen ruuvaili pohjan irti, löytyi kourallinen jotain valuraudan paloja. aikani pyörittelin siinä konetta mut ei löytyny oikein mitään vaurioita tai muuta sellasta? pumpun irrottelin ja kokeilin kans porakoneella.. hienosti meni pitkin seiniä :) sihti ei ollut edes kovin paskanen, liekkö ne valun hileet ja kokkaret tukkinu sen ulkoapäin et sen takia ei jaksanu pumpata kovin hyvin?

ei oikein jaksais tämmöstä kun ei selvää vikaa tunnu löytyvän mistän.. kuka ostaa :D

noo ehkä mä tutkin vielä sen nokka-akselin

Lähetetty: 11 Heinä 2013, 14:08
Kirjoittaja taunus 78
Tarkista että kaikki nokat on tallella, mulla oli yhessä koneessa kokkareita ja lastua öljypohjassa ja ne oli peräsin yhestä imunokasta ja sen seuraajasta.
Herkon kuva mutta mulla oli samannäköset
http://www.taunusfinland.com/galleria/albums/userpics/IMG_3760.JPG

Lähetetty: 16 Syys 2013, 21:01
Kirjoittaja esso
taunus 78 kirjoitti:Tarkista että kaikki nokat on tallella, mulla oli yhessä koneessa kokkareita ja lastua öljypohjassa ja ne oli peräsin yhestä imunokasta ja sen seuraajasta.
Herkon kuva mutta mulla oli samannäköset
http://www.taunusfinland.com/galleria/albums/userpics/IMG_3760.JPG
ei oo tullu päivitettyä tätä kun ei oo oikein edenny.. :)

tuo kuva on kuin omasta akselista ja seuraajasta.. d: laakerit on kans kehnossa kunnossa, pumpustaki löytyi sitten kulumia kun se korkattiin ja kunnolla tarkasteltiin ja sen akseli on päästä hieman kulunut. sellasta.. mitään en oo koneelle tehny kun ei oo juuri ylimääräistä (ihan kun sitä joskus olisi) :lol:

kellään myydä kokonaista konetta?

Lähetetty: 10 Huhti 2014, 21:37
Kirjoittaja esso
nonniin ja taas jatkuu..
koko talven on auto seissy, mitään ei oo tietenkään tullu koneelle tai itse autolle tehtyä mut kummasti sitä alkaa taas innostumaan kun kelit lämpenee.

elieli, tarkoitus olisi nyt laittaa kuitenkin se oma kone kuntoon kun kokonaista ei löydy mistään(mikä olisi ehjä ja halpa). ja sitten ohjaustehostinta oon kans miettiny, josko sillä saisi ajofiilistä vähän kohoomaan.. fiksuna poikana kävin ensin nää teidän jorinat läpi näistä tehostajista, ja tulin siihen tulokseen et scorpion tanko olisi sopivin. menin romikselta sellaisen jo hommaamaan. :)

mitähän muuta.. apurungon puslat pitäisi vaihtaa myös ja muutenki laitella foordi katsastuskuntoon. niin ja etujakkaroiden tilalle huvittaisi laittaa sohva? onko kukaan laittanut? kai ton ikäsiin saa laittaa mitä huvittaa? :lol:

Lähetetty: 11 Huhti 2014, 08:51
Kirjoittaja Vermilion
Kannattaa ostaa hiomaton non grinded "new" nokka ja laittaa uudet nostajat aina kun vaihtaa nokkaa.
Ei kulu niin paljon/helposti. Jos sulla on öljypumpussa jälkiä kannattaa ehkä sekin uusia.

http://www.ebay.co.uk/itm/High-Pressure ... 1250167974

http://www.summitracing.com/int/parts/m ... el/mustang

High pressure ja high volyme.

Itselle tehty noista kahdesta hybridi elikä high pressure ja high volyme yhdessä.
Vähentää moottorin kulumista.

http://www.minimania.com/part/C-GPS101/ ... Adjustable
Tyyliin tollanen öljynpaine mittari kannatta hankkia. Ja säätää ruuvista niin, että öljynpainevalo
ei pala tyhjäkäynnillä. Sitten jos valo alkaa palaa/välkkyä tietää varoa, mutta ei kuitenkaan tarkoita
sitä että moottori olisi mennyt paskaksi. Yleensä se öljynpainevalo tarkoittaa normaalisti sitä,
että moottori on jo hajonnu...

Lähetetty: 11 Huhti 2014, 14:44
Kirjoittaja Tomi
Sohvan suhteen ongelmaksi tulee varmaan vaihdekeppi. Mitäs jos sit laittas kepillisen rattiakselin vaikka metrisestä tai vaikka jostain jenkkifarkusta. Sais tiltinkin samalla.

Lähetetty: 11 Huhti 2014, 15:07
Kirjoittaja Vermilion
Mites ois sohva + automaattiloota?

Lähetetty: 11 Huhti 2014, 15:11
Kirjoittaja Tomi
Niin automaatti tottakai.

Lähetetty: 14 Huhti 2014, 19:40
Kirjoittaja esso
Vermilion kirjoitti:Kannattaa ostaa hiomaton non grinded "new" nokka ja laittaa uudet nostajat aina kun vaihtaa nokkaa.
Ei kulu niin paljon/helposti. Jos sulla on öljypumpussa jälkiä kannattaa ehkä sekin uusia.
Itse oon miettinyt käytettyä nokkaa uusilla laakereilla ja nostajilla. :) Vai onko ihan mahdoton ajatus?
Tuota samaa pumppua minäkin olen katsonut, samanlainen taitaa löytyä burtonilta joten tilaa sit varmaan sieltä kun ne kaikki muutki hilppeet on siellä. eli siis tämä korkeapainepumppu.. ja hybridiä jos ryhtyy rakentaa nii tarttee kai hankkia molemmat ?

Tomi kirjoitti:Sohvan suhteen ongelmaksi tulee varmaan vaihdekeppi. Mitäs jos sit laittas kepillisen rattiakselin vaikka metrisestä tai vaikka jostain jenkkifarkusta. Sais tiltinkin samalla.
Automaatti olisi tietysti hieno ja samalla se asiallisin toteutus, mut melko työläs ja kallis.. jospa hitsais siihen keppiin vaan jonkun L-raudan niin että se keppi tulis sohvan eteen. ja sitten sen jälkeen kun olis todennu et on ihan p**** viritelmä niin sit alkais miettii tosissaan sitä automaattia :p

Lähetetty: 14 Huhti 2014, 20:27
Kirjoittaja Vermilion
High volyme pumppu johon siirtää high pressure pumpun jousen.

Uudessa nokassa on karkaistu pinta. Hiotussa on karkaisu hävinny
paljon pehemeämpi pinta.


Hiotun ja hiomattoman hinta ero on jotain 50€

Lähetetty: 14 Huhti 2014, 21:57
Kirjoittaja Mois
Vermilion kirjoitti:High volyme pumppu johon siirtää high pressure pumpun jousen.

Uudessa nokassa on karkaistu pinta. Hiotussa on karkaisu hävinny
paljon pehemeämpi pinta.


Hiotun ja hiomattoman hinta ero on jotain 50€
Muista valmistajista en tiedä, mut esim. Kent Cams ei tietääkseni enää tee uusia Colognen nokkia. Pitää lähettää oma vanha nokka hiottavaksi :lol:

Lähetetty: 15 Huhti 2014, 09:38
Kirjoittaja Vermilion
Uusia...

Hi,

Yes these are made from blanks still and not regrinds, the part you have listed is the cam only not the kit, the cam only for the carb engine can be found at this link

http://www.larkspeed.com/index.pl?p=114V6T2K&a=i
http://www.larkspeed.com/index.pl?p=981V6T2&a=i
http://www.larkspeed.com/index.pl?p=116V6T21K&a=i "Injection"

The cams can be produced with either the small or large bearing sizes dependant on the engine type.

Regards Rob