'73 koupe
Lähetetty: 14 Syys 2012, 00:19
Ensimmäinen foordi minulle ja todennäköisesti myös viimeinen.. uudet ovat veemäisiä korjata, tämä taas muuten vaan rasittava
no mut laitetaas ny jotain tarinaa et millasii toimenpiteisiin tämän raadon kanssa on täs lähipäivinä/viikkoina joutunut. Ellen ihan väärin muista niin edellisellä omistajalla auto oli vaan seissyt pari vuotta ja tilanpuutteen vuoksi ilmeisesti joutunut siitä sitten luopumaan? myynti-ilmoituksessa seisoi vaa et pelastakaa coupe!
ja on siinä ollut kyllä pelastamistakin.. kaikki aika menny tähän ämpäriin. leimalle ei pitänyt olla kuin vasen helmakotelo, sisäpuhallin ja pyyhkijänmoottori, nii ja jotain takitukivarsien puslia sekä etujarru makoili päällä.
totuus oli tietysti toinen.. lähinnä näitten ruostevaurioiden osalta. kaikista reiistä omistaja ei tosin ehkä tiennytkään mut kovasti niitä reikiä oli myös kittailtu umpeen. elieli.. vasen helmakotelo piti rakentaa kokonaan uusiksi sisäpystypeltejä myöten, kuljettajan puolen lattia täysin mätä.. jalkatila meni kokonaan uusiksi, samotein jakkaran alla sieltä täältä sekä lähes koko matkalta oli lattia ruostunu helmaskotelosta irti. takana jalkatilassa oli myös hitsattavaa. apparinpuolinen jalkatila sai uutta peltiä samoin sen puolen helma, etulokari, takalokari, takakaari ja sisäloksut takana. takapitkittäisitukivarsien kiinnityspisteet oli pelkkää reikää, oikealle tein kokonaan uudet palkit, vasemmat laputin. sitten ovet.. toinen on nyt jo hitsattu, piti duunata koko alakerta. toisen kanssa taitaa olla sama homma edessä. :? takahelma täytyy kans tehdä vielä.
ja siinä oliki sitten ruostevauriot.
pakoputki tuli tossa kotterossa sivulle, itserakennetun bensatankin takia, kai? pari pönttöä ja yhdysputki siitä sivulle saivat lähteä, hyvä kun eivät lähteneet matkalla kun kävin sen hakemassa, olivat jollain ihme kuminaruilla kiinni. noh, ensin oli tarkoitus vetää tuplaputket taakse koska tähän on kuutonen aikoinaan laitettu mutta sen tankin takia, putkien vetäminen taakse tuntui hankalalta, ahdasta. sitten lueskelin tätä foorumia ja olisiko ollut huli niminen kaveri joka rakenteli kylkiputkia omaan taunukseen. siitä innostuneena otin ja rakensin omaan kans. ei tarvittu ku pari citikan välipönttöä ja pirusti mutkapätkäputkia
sitten jotain pientä.. aluvanteet sai lähteä, samoin sivupeilit, takaspoikka, liekkikuviot(!) myös neliskanttiset umpiot olisi tarkoitus vaihtaa pyöreisiin tupliin kunhan nyt saa ensin leimattua. crx jakkara tekisi myös heittää hevonhelv.. mut kun ei oo mitään muuta laittaa tilalle. ainakin sitä joutuu madaltamaan koska siihen on jotain korokepaloja hitsattu alle. sisusta on muutenkin kehnossa kunnossa samotein ulkopuoli kun mitään listoja ei oo oikein kiinni ja värinä mattamusta sellainen rottataunus tämä nyt on.
no mut laitetaas ny jotain tarinaa et millasii toimenpiteisiin tämän raadon kanssa on täs lähipäivinä/viikkoina joutunut. Ellen ihan väärin muista niin edellisellä omistajalla auto oli vaan seissyt pari vuotta ja tilanpuutteen vuoksi ilmeisesti joutunut siitä sitten luopumaan? myynti-ilmoituksessa seisoi vaa et pelastakaa coupe!
ja on siinä ollut kyllä pelastamistakin.. kaikki aika menny tähän ämpäriin. leimalle ei pitänyt olla kuin vasen helmakotelo, sisäpuhallin ja pyyhkijänmoottori, nii ja jotain takitukivarsien puslia sekä etujarru makoili päällä.
totuus oli tietysti toinen.. lähinnä näitten ruostevaurioiden osalta. kaikista reiistä omistaja ei tosin ehkä tiennytkään mut kovasti niitä reikiä oli myös kittailtu umpeen. elieli.. vasen helmakotelo piti rakentaa kokonaan uusiksi sisäpystypeltejä myöten, kuljettajan puolen lattia täysin mätä.. jalkatila meni kokonaan uusiksi, samotein jakkaran alla sieltä täältä sekä lähes koko matkalta oli lattia ruostunu helmaskotelosta irti. takana jalkatilassa oli myös hitsattavaa. apparinpuolinen jalkatila sai uutta peltiä samoin sen puolen helma, etulokari, takalokari, takakaari ja sisäloksut takana. takapitkittäisitukivarsien kiinnityspisteet oli pelkkää reikää, oikealle tein kokonaan uudet palkit, vasemmat laputin. sitten ovet.. toinen on nyt jo hitsattu, piti duunata koko alakerta. toisen kanssa taitaa olla sama homma edessä. :? takahelma täytyy kans tehdä vielä.
ja siinä oliki sitten ruostevauriot.
pakoputki tuli tossa kotterossa sivulle, itserakennetun bensatankin takia, kai? pari pönttöä ja yhdysputki siitä sivulle saivat lähteä, hyvä kun eivät lähteneet matkalla kun kävin sen hakemassa, olivat jollain ihme kuminaruilla kiinni. noh, ensin oli tarkoitus vetää tuplaputket taakse koska tähän on kuutonen aikoinaan laitettu mutta sen tankin takia, putkien vetäminen taakse tuntui hankalalta, ahdasta. sitten lueskelin tätä foorumia ja olisiko ollut huli niminen kaveri joka rakenteli kylkiputkia omaan taunukseen. siitä innostuneena otin ja rakensin omaan kans. ei tarvittu ku pari citikan välipönttöä ja pirusti mutkapätkäputkia
sitten jotain pientä.. aluvanteet sai lähteä, samoin sivupeilit, takaspoikka, liekkikuviot(!) myös neliskanttiset umpiot olisi tarkoitus vaihtaa pyöreisiin tupliin kunhan nyt saa ensin leimattua. crx jakkara tekisi myös heittää hevonhelv.. mut kun ei oo mitään muuta laittaa tilalle. ainakin sitä joutuu madaltamaan koska siihen on jotain korokepaloja hitsattu alle. sisusta on muutenkin kehnossa kunnossa samotein ulkopuoli kun mitään listoja ei oo oikein kiinni ja värinä mattamusta sellainen rottataunus tämä nyt on.