'73 koupe

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

esso
Viestit: 90
Liittynyt: 12 Syys 2012, 23:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja esso »

päivitetääs hieman tätäkin... kauheesti ei oo tullu kyllä tehtyä mutmut..

koko takalasin tiiviste on saanut päälleen "pienen" koriliimakerroksen :) eikä siltikään pidä. jostain se vesi vaan pääsee läpi, sama juttu sen takaluukun kanssa ja ovien ja lasien jne. ei jaksa enää välittää. vettähän se vain on.
hm.. pyyhkijänmoottorin irrottelin kun ei jaksanu oikein pyöriä.. hiilet oli jämähtänyt kiinni ja rasva jotenkin pakkuuntunut. eiköhän tuo toimi kun jaksais vaa laittaa takas kii. mietin jos laittais samalla sitten sisäpuhaltimen kotelolle uuden tiivisteen, kun sen joutuu kuitenkin taas repimään pois tieltä.

kromimangelsit sai lähteä, nyt on ihan peruspellit alla.. mut jotku mangelsit kai nekin on? en jaksa tietää. takavanteista käänsin keskiöt ympäri et tulis kumit lähemmäs kaaria. suurin piirtein vaan mittailin et jäis renkaat vielä kaaren sisälle. painoja meni enimillään 70g per puoli :D uusia venttiilireikiä ei jaksanu tehdä, maalia jaksoin ruiskuttaa hieman päälle ja laittaa ilmaa renkaisiin 8) eteen vanteet tulivat sellaisinaan. edessä on nyt muistaakseni 185/65ja takana 205/65 13"

ja ne kromivanteet olis muuten edelleen myytävänä, tarjotakaa jotain, pitää kai laittaa vielä erikseen myynti-ilmoitus.
'73 Coupe 2.3
esso
Viestit: 90
Liittynyt: 12 Syys 2012, 23:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja esso »

Kuva
'73 Coupe 2.3
esso
Viestit: 90
Liittynyt: 12 Syys 2012, 23:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja esso »

kävin pienen rundinkin tekemässä, vaikutti ihan ok. seuraavaksi kai pitäisi koria laskea alemmas.. :?

Kuva
'73 Coupe 2.3
esso
Viestit: 90
Liittynyt: 12 Syys 2012, 23:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja esso »

tietääkö kukaan mitä tolle putkelle pitää tehdä et se alkaisi ruostumaan.. motonetin pätkistä kasattu, osa ruostunu ajat sitten(simonsin pätkät) osa taas ihan entisellään kuten juurikin tuo kylkiputki. voiko sillä tehdä mitään?? se on kai jotain sellaista sinkittyä. ei oikein sovi noin "uudenkarheat".. :)

Kuva
'73 Coupe 2.3
esso
Viestit: 90
Liittynyt: 12 Syys 2012, 23:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja esso »

tässä on vielä se läppä, pakoputken päässä.. tuosta näkee samalla aika hyvin putkien eron ja edessä sama juttu sen toisen mutkan kanssa, oli kai kans sitä simonsin tavaraa.

Kuva
'73 Coupe 2.3
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Pitää pyyhkästä vaikka lamellilaikalla putken pinta puhtaaks et rupee ruostumaan.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Sitruunahappoa tai jotain vahvempaa happoa pintaan et lähtee sinkitys pois :D Motonetistä saa Annitrol nimistä Fosforihappoa. http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=60-2124 Myydään ruosteenpoistoon, mut kyl se rauta alkaa ruostumaan, jos ei suojaa millään ton käsittelyn jälkeen...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
esso
Viestit: 90
Liittynyt: 12 Syys 2012, 23:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja esso »

okei eli ensin lamellilaikalla ja sen jälkeen fosforihappoa päälle.. ja seuraavana päivänä mulla ei oo taunuksessa kylkiputkia ollenkaan. :D

täytyypi kokeilla, kiitos neuvoista :)
'73 Coupe 2.3
hessu75
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Mitkä citikan pöntöt nuo on, joissa on samassa päässä sisään- ja ulostulo?

Samantyyppistä ratkaisua omaan Capriin miettinyt putkiston osalta täksi kesäksi.

Kiitos

-Hessu
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
esso
Viestit: 90
Liittynyt: 12 Syys 2012, 23:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja esso »

hessu75 kirjoitti:Mitkä citikan pöntöt nuo on, joissa on samassa päässä sisään- ja ulostulo?

Samantyyppistä ratkaisua omaan Capriin miettinyt putkiston osalta täksi kesäksi.

Kiitos

-Hessu
Joo soori hessu kun en vastaillu.. ei oo tullu täällä hetkeen käytyä.
eli kyseessä on siis citroën bx gti mallin välipönttö. perus bexässä on käsittääkseni isommat.
itse hommasin motonetistä, meni pari päivää kun ne tilattiin jostain..

tässä vielä linkki.. bx gti välipönttö

jokohan sitä itsekin kohta jaksaisi alkaa omalle fordille jotain tekemään.. jos hakisi ensin vaikka sitä moisin happoa sieltä motonetistä :)
'73 Coupe 2.3
hessu75
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Parempi myöhään, kun ei milloinkaan.

Kiitos. Mondeo V6 kuskin puolen pönttö kanssa samaa mallia, mutta kympin kalliimpi.

Nyt ei tule tuosta Motonetin kuvasta selväksi onko Citikan pönttö ovaalimuotoinen vai pyöreä. Sinun auton alla olevat ovat ovaalit. Oisko malli muttunut tms?

-Hessu-
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
esso
Viestit: 90
Liittynyt: 12 Syys 2012, 23:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja esso »

jep, mut tuosta mondeosta en kyllä tiennyt.. ja luulin käyneeni kaikki mahdolliset rotiskot läpi :) onkohan niissä minkä kokoinen se pönttö?
noi gti mallin vaimentajat ovat kyl ovaalit, kuva on ainakin sama kun silloin omat ostaessani, enkä usko et ton ikäisiin aletaan enää mitään muuttamaan. mutta noi perus bx:n pöntöt saattaa ollakin pyöreät(kuvan perusteella).
'73 Coupe 2.3
esso
Viestit: 90
Liittynyt: 12 Syys 2012, 23:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja esso »

päivitetääs taas pitkästä aikaa..

kuskin oven sain hitsattua, tää ei ollut niin paha kuin apparinovi. alanurkat oli pelkästään ruostunu puhki. samaisesta ovesta laitoin ovenkahvan kuntoon, virittelin siihen jousen jotta se palautuisi ala-asentoon, jousivirityksen jälkeen kahvasta ei saanutkaan enää ovea auki kun sen lukkomekanismin liikevara jotenkin lyheni? tein sitten kokonaan uuden ja samalla lyhyemmän metallivivun/tangon joka lähtee kahvalta mekanismille, nii alkoi toimimaan. lasihissin laitoin kuntoon, siinä piti vain lasin paikkaa hieman säätää, nyt nousee ylös asti. sitten se joku muovinen lasin tiivistelista mikä jää oven sisäpuolelle.. se oli ihan vääntynyt ja kun yritti suoristaa niin meni poikki. uuden tein bauhausista löytyneestä muoviprofiilista, ylimääräiset pois, päälle kaksipuolista teippiä ja lopuksi sitä tarra/kangas nauhaa. tuota nauhaahan saa myös tarrapintaisena mutta kaksipuolisella teipillä sai siihen profiiliin sopivasti lisää paksuutta. tämä olikin oven hienoin ja onnistunein korjaus. 8) apparin ovelle teen vielä paremman :D

sitten.. takahelman hitsasin, siinä oli reikää sekä pakoputkenpään ulostulokohta, tehtaan ja toisella puolella jonkun edellisen omistajan tekemä. nyt pääsi noistaki eroon.

vielä kun laittaa rekkarivalot niin vosi viedä sen vaikka leimalle.. sen jälkeen otetaan tarjouksia vastaan :lol:
'73 Coupe 2.3
hessu75
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Noni!

Hienoa, että prokkis etenee.
Elä hyvä miäs myy hienoa autoa. Ajele ite.
Swiduddaa vaan sitten, kun myyt.
Uso minnuu. Mulla oli yksi mk1 Crapi ( juu juu, kirjoitin oikein) ja sen myin ja ketuttaa edelleen, että sen tein.

-Hessu-
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
esso
Viestit: 90
Liittynyt: 12 Syys 2012, 23:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja esso »

Noo en mä ehkä sitä ihan heti myy.. suht ison työn tehneenä täytyy koittaa nauttia myös niistä työnhedelmistä. :) mut ei saa kiintyä liikaa, sitten on vaikea luopua.

muuten se mun tekemä, hieno ikkunalista/tiiviste ei ollutkaan niin hieno kuin mä ajattelin.. se kangasnauha lähti nimittäin jo irti siitä kakspuolisesta teipistä. d: pitää keksiä toinen kangasnauha jonka pinta oikein imeytyisi siihen teippiin.

kylkiputket lähti kans ruostumaan, ei kovin tasasee mut paljon paremmalta näyttävät silti. Ajoin lamellilaikalla ja voitelin hapolla, aivan niin kuin neuvoitte. :wink: Täytyy lisätä tänne vähän kuvia ja "puisesta" kojelaudasta" kans. Se tuli tehtyä jo silloin syksyllä.
'73 Coupe 2.3
Vastaa Viestiin