'73 koupe
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
päivitetääs hieman tätäkin... kauheesti ei oo tullu kyllä tehtyä mutmut..
koko takalasin tiiviste on saanut päälleen "pienen" koriliimakerroksen eikä siltikään pidä. jostain se vesi vaan pääsee läpi, sama juttu sen takaluukun kanssa ja ovien ja lasien jne. ei jaksa enää välittää. vettähän se vain on.
hm.. pyyhkijänmoottorin irrottelin kun ei jaksanu oikein pyöriä.. hiilet oli jämähtänyt kiinni ja rasva jotenkin pakkuuntunut. eiköhän tuo toimi kun jaksais vaa laittaa takas kii. mietin jos laittais samalla sitten sisäpuhaltimen kotelolle uuden tiivisteen, kun sen joutuu kuitenkin taas repimään pois tieltä.
kromimangelsit sai lähteä, nyt on ihan peruspellit alla.. mut jotku mangelsit kai nekin on? en jaksa tietää. takavanteista käänsin keskiöt ympäri et tulis kumit lähemmäs kaaria. suurin piirtein vaan mittailin et jäis renkaat vielä kaaren sisälle. painoja meni enimillään 70g per puoli uusia venttiilireikiä ei jaksanu tehdä, maalia jaksoin ruiskuttaa hieman päälle ja laittaa ilmaa renkaisiin eteen vanteet tulivat sellaisinaan. edessä on nyt muistaakseni 185/65ja takana 205/65 13"
ja ne kromivanteet olis muuten edelleen myytävänä, tarjotakaa jotain, pitää kai laittaa vielä erikseen myynti-ilmoitus.
koko takalasin tiiviste on saanut päälleen "pienen" koriliimakerroksen eikä siltikään pidä. jostain se vesi vaan pääsee läpi, sama juttu sen takaluukun kanssa ja ovien ja lasien jne. ei jaksa enää välittää. vettähän se vain on.
hm.. pyyhkijänmoottorin irrottelin kun ei jaksanu oikein pyöriä.. hiilet oli jämähtänyt kiinni ja rasva jotenkin pakkuuntunut. eiköhän tuo toimi kun jaksais vaa laittaa takas kii. mietin jos laittais samalla sitten sisäpuhaltimen kotelolle uuden tiivisteen, kun sen joutuu kuitenkin taas repimään pois tieltä.
kromimangelsit sai lähteä, nyt on ihan peruspellit alla.. mut jotku mangelsit kai nekin on? en jaksa tietää. takavanteista käänsin keskiöt ympäri et tulis kumit lähemmäs kaaria. suurin piirtein vaan mittailin et jäis renkaat vielä kaaren sisälle. painoja meni enimillään 70g per puoli uusia venttiilireikiä ei jaksanu tehdä, maalia jaksoin ruiskuttaa hieman päälle ja laittaa ilmaa renkaisiin eteen vanteet tulivat sellaisinaan. edessä on nyt muistaakseni 185/65ja takana 205/65 13"
ja ne kromivanteet olis muuten edelleen myytävänä, tarjotakaa jotain, pitää kai laittaa vielä erikseen myynti-ilmoitus.
'73 Coupe 2.3
tietääkö kukaan mitä tolle putkelle pitää tehdä et se alkaisi ruostumaan.. motonetin pätkistä kasattu, osa ruostunu ajat sitten(simonsin pätkät) osa taas ihan entisellään kuten juurikin tuo kylkiputki. voiko sillä tehdä mitään?? se on kai jotain sellaista sinkittyä. ei oikein sovi noin "uudenkarheat"..
'73 Coupe 2.3
Sitruunahappoa tai jotain vahvempaa happoa pintaan et lähtee sinkitys pois Motonetistä saa Annitrol nimistä Fosforihappoa. http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=60-2124 Myydään ruosteenpoistoon, mut kyl se rauta alkaa ruostumaan, jos ei suojaa millään ton käsittelyn jälkeen...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Joo soori hessu kun en vastaillu.. ei oo tullu täällä hetkeen käytyä.hessu75 kirjoitti:Mitkä citikan pöntöt nuo on, joissa on samassa päässä sisään- ja ulostulo?
Samantyyppistä ratkaisua omaan Capriin miettinyt putkiston osalta täksi kesäksi.
Kiitos
-Hessu
eli kyseessä on siis citroën bx gti mallin välipönttö. perus bexässä on käsittääkseni isommat.
itse hommasin motonetistä, meni pari päivää kun ne tilattiin jostain..
tässä vielä linkki.. bx gti välipönttö
jokohan sitä itsekin kohta jaksaisi alkaa omalle fordille jotain tekemään.. jos hakisi ensin vaikka sitä moisin happoa sieltä motonetistä
'73 Coupe 2.3
Parempi myöhään, kun ei milloinkaan.
Kiitos. Mondeo V6 kuskin puolen pönttö kanssa samaa mallia, mutta kympin kalliimpi.
Nyt ei tule tuosta Motonetin kuvasta selväksi onko Citikan pönttö ovaalimuotoinen vai pyöreä. Sinun auton alla olevat ovat ovaalit. Oisko malli muttunut tms?
-Hessu-
Kiitos. Mondeo V6 kuskin puolen pönttö kanssa samaa mallia, mutta kympin kalliimpi.
Nyt ei tule tuosta Motonetin kuvasta selväksi onko Citikan pönttö ovaalimuotoinen vai pyöreä. Sinun auton alla olevat ovat ovaalit. Oisko malli muttunut tms?
-Hessu-
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
jep, mut tuosta mondeosta en kyllä tiennyt.. ja luulin käyneeni kaikki mahdolliset rotiskot läpi onkohan niissä minkä kokoinen se pönttö?
noi gti mallin vaimentajat ovat kyl ovaalit, kuva on ainakin sama kun silloin omat ostaessani, enkä usko et ton ikäisiin aletaan enää mitään muuttamaan. mutta noi perus bx:n pöntöt saattaa ollakin pyöreät(kuvan perusteella).
noi gti mallin vaimentajat ovat kyl ovaalit, kuva on ainakin sama kun silloin omat ostaessani, enkä usko et ton ikäisiin aletaan enää mitään muuttamaan. mutta noi perus bx:n pöntöt saattaa ollakin pyöreät(kuvan perusteella).
'73 Coupe 2.3
päivitetääs taas pitkästä aikaa..
kuskin oven sain hitsattua, tää ei ollut niin paha kuin apparinovi. alanurkat oli pelkästään ruostunu puhki. samaisesta ovesta laitoin ovenkahvan kuntoon, virittelin siihen jousen jotta se palautuisi ala-asentoon, jousivirityksen jälkeen kahvasta ei saanutkaan enää ovea auki kun sen lukkomekanismin liikevara jotenkin lyheni? tein sitten kokonaan uuden ja samalla lyhyemmän metallivivun/tangon joka lähtee kahvalta mekanismille, nii alkoi toimimaan. lasihissin laitoin kuntoon, siinä piti vain lasin paikkaa hieman säätää, nyt nousee ylös asti. sitten se joku muovinen lasin tiivistelista mikä jää oven sisäpuolelle.. se oli ihan vääntynyt ja kun yritti suoristaa niin meni poikki. uuden tein bauhausista löytyneestä muoviprofiilista, ylimääräiset pois, päälle kaksipuolista teippiä ja lopuksi sitä tarra/kangas nauhaa. tuota nauhaahan saa myös tarrapintaisena mutta kaksipuolisella teipillä sai siihen profiiliin sopivasti lisää paksuutta. tämä olikin oven hienoin ja onnistunein korjaus. apparin ovelle teen vielä paremman
sitten.. takahelman hitsasin, siinä oli reikää sekä pakoputkenpään ulostulokohta, tehtaan ja toisella puolella jonkun edellisen omistajan tekemä. nyt pääsi noistaki eroon.
vielä kun laittaa rekkarivalot niin vosi viedä sen vaikka leimalle.. sen jälkeen otetaan tarjouksia vastaan
kuskin oven sain hitsattua, tää ei ollut niin paha kuin apparinovi. alanurkat oli pelkästään ruostunu puhki. samaisesta ovesta laitoin ovenkahvan kuntoon, virittelin siihen jousen jotta se palautuisi ala-asentoon, jousivirityksen jälkeen kahvasta ei saanutkaan enää ovea auki kun sen lukkomekanismin liikevara jotenkin lyheni? tein sitten kokonaan uuden ja samalla lyhyemmän metallivivun/tangon joka lähtee kahvalta mekanismille, nii alkoi toimimaan. lasihissin laitoin kuntoon, siinä piti vain lasin paikkaa hieman säätää, nyt nousee ylös asti. sitten se joku muovinen lasin tiivistelista mikä jää oven sisäpuolelle.. se oli ihan vääntynyt ja kun yritti suoristaa niin meni poikki. uuden tein bauhausista löytyneestä muoviprofiilista, ylimääräiset pois, päälle kaksipuolista teippiä ja lopuksi sitä tarra/kangas nauhaa. tuota nauhaahan saa myös tarrapintaisena mutta kaksipuolisella teipillä sai siihen profiiliin sopivasti lisää paksuutta. tämä olikin oven hienoin ja onnistunein korjaus. apparin ovelle teen vielä paremman
sitten.. takahelman hitsasin, siinä oli reikää sekä pakoputkenpään ulostulokohta, tehtaan ja toisella puolella jonkun edellisen omistajan tekemä. nyt pääsi noistaki eroon.
vielä kun laittaa rekkarivalot niin vosi viedä sen vaikka leimalle.. sen jälkeen otetaan tarjouksia vastaan
'73 Coupe 2.3
Noni!
Hienoa, että prokkis etenee.
Elä hyvä miäs myy hienoa autoa. Ajele ite.
Swiduddaa vaan sitten, kun myyt.
Uso minnuu. Mulla oli yksi mk1 Crapi ( juu juu, kirjoitin oikein) ja sen myin ja ketuttaa edelleen, että sen tein.
-Hessu-
Hienoa, että prokkis etenee.
Elä hyvä miäs myy hienoa autoa. Ajele ite.
Swiduddaa vaan sitten, kun myyt.
Uso minnuu. Mulla oli yksi mk1 Crapi ( juu juu, kirjoitin oikein) ja sen myin ja ketuttaa edelleen, että sen tein.
-Hessu-
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Noo en mä ehkä sitä ihan heti myy.. suht ison työn tehneenä täytyy koittaa nauttia myös niistä työnhedelmistä. mut ei saa kiintyä liikaa, sitten on vaikea luopua.
muuten se mun tekemä, hieno ikkunalista/tiiviste ei ollutkaan niin hieno kuin mä ajattelin.. se kangasnauha lähti nimittäin jo irti siitä kakspuolisesta teipistä. d: pitää keksiä toinen kangasnauha jonka pinta oikein imeytyisi siihen teippiin.
kylkiputket lähti kans ruostumaan, ei kovin tasasee mut paljon paremmalta näyttävät silti. Ajoin lamellilaikalla ja voitelin hapolla, aivan niin kuin neuvoitte. Täytyy lisätä tänne vähän kuvia ja "puisesta" kojelaudasta" kans. Se tuli tehtyä jo silloin syksyllä.
muuten se mun tekemä, hieno ikkunalista/tiiviste ei ollutkaan niin hieno kuin mä ajattelin.. se kangasnauha lähti nimittäin jo irti siitä kakspuolisesta teipistä. d: pitää keksiä toinen kangasnauha jonka pinta oikein imeytyisi siihen teippiin.
kylkiputket lähti kans ruostumaan, ei kovin tasasee mut paljon paremmalta näyttävät silti. Ajoin lamellilaikalla ja voitelin hapolla, aivan niin kuin neuvoitte. Täytyy lisätä tänne vähän kuvia ja "puisesta" kojelaudasta" kans. Se tuli tehtyä jo silloin syksyllä.
'73 Coupe 2.3