'73 koupe

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
taunusstyle
Viestit: 1429
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

kannattaa tosiaanki vaihtaa se pumppu tehokkaampaan,mielellään suurtuotto ja korkeapaineinen.näissä v koneissa on voitelu hieman heikkoa vakio pumpulla :roll:

p.s suosittelisin vaihtamaan ne nokan laakerit koska jos ovat kuluneet niin jossain vaiheessa ne kuitenki pyörähtää
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

Urat osuu kanavien kohdalle, laakerit oli vaan asennettu väärin.
Mulla on 6kpl originaali pumppuja, irtonaisena niitä kokeillu ja 5 niistä on semmosia että porakoneella pyörittämällä öljy vaan tulee yläpäästä ulos. 1 pumppu on sellanen että sormin pyörittämällä jo lentää kaaressa öljyä, olisko joku alkuperänen tehopumppu? Fordin logo siinä ainakin on.
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
esso
Viestit: 90
Liittynyt: 12 Syys 2012, 23:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja esso »

okei, ettiskelin täs yks päivä noita pummpuja netistä, nii en löytäny kuin burtonilta ja se taisi olla korkeapaine pumppu. mistähän ne suurtehot oikein löytyy? jostain luin et sitä painetta voi lisätä siihen vanhaankin laittamalla prikka jousen alle.. mut se ilmeisesti kuluttaa sitä pumppua aikalailla vai? kai se pohja muuten mahtuu tulemaan pois jos kone edelleen nokalla. näytti vähän ahtaalta, mut luulis ny..

ei yhtään huvittais ottaa konetta pois, kun se nyt on asettunu sinne konetilaan niin mukavasti :lol: joten laakeritki jää varmaan näillä näkymin vaihtamatta, turha niihin on koskea jos kerran ovat tarkalleen oikeassa paikassa. :)
'73 Coupe 2.3
esso
Viestit: 90
Liittynyt: 12 Syys 2012, 23:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja esso »

eihän se öljypohja mahtunut tulemaan.. :) otti sitten sen verran (öljy)pannuun et menin kiskomaan koneen kokonaan pois, kun sen jälkeen ruuvaili pohjan irti, löytyi kourallinen jotain valuraudan paloja. aikani pyörittelin siinä konetta mut ei löytyny oikein mitään vaurioita tai muuta sellasta? pumpun irrottelin ja kokeilin kans porakoneella.. hienosti meni pitkin seiniä :) sihti ei ollut edes kovin paskanen, liekkö ne valun hileet ja kokkaret tukkinu sen ulkoapäin et sen takia ei jaksanu pumpata kovin hyvin?

ei oikein jaksais tämmöstä kun ei selvää vikaa tunnu löytyvän mistän.. kuka ostaa :D

noo ehkä mä tutkin vielä sen nokka-akselin
'73 Coupe 2.3
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

Tarkista että kaikki nokat on tallella, mulla oli yhessä koneessa kokkareita ja lastua öljypohjassa ja ne oli peräsin yhestä imunokasta ja sen seuraajasta.
Herkon kuva mutta mulla oli samannäköset
http://www.taunusfinland.com/galleria/albums/userpics/IMG_3760.JPG
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
esso
Viestit: 90
Liittynyt: 12 Syys 2012, 23:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja esso »

taunus 78 kirjoitti:Tarkista että kaikki nokat on tallella, mulla oli yhessä koneessa kokkareita ja lastua öljypohjassa ja ne oli peräsin yhestä imunokasta ja sen seuraajasta.
Herkon kuva mutta mulla oli samannäköset
http://www.taunusfinland.com/galleria/albums/userpics/IMG_3760.JPG
ei oo tullu päivitettyä tätä kun ei oo oikein edenny.. :)

tuo kuva on kuin omasta akselista ja seuraajasta.. d: laakerit on kans kehnossa kunnossa, pumpustaki löytyi sitten kulumia kun se korkattiin ja kunnolla tarkasteltiin ja sen akseli on päästä hieman kulunut. sellasta.. mitään en oo koneelle tehny kun ei oo juuri ylimääräistä (ihan kun sitä joskus olisi) :lol:

kellään myydä kokonaista konetta?
'73 Coupe 2.3
esso
Viestit: 90
Liittynyt: 12 Syys 2012, 23:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja esso »

nonniin ja taas jatkuu..
koko talven on auto seissy, mitään ei oo tietenkään tullu koneelle tai itse autolle tehtyä mut kummasti sitä alkaa taas innostumaan kun kelit lämpenee.

elieli, tarkoitus olisi nyt laittaa kuitenkin se oma kone kuntoon kun kokonaista ei löydy mistään(mikä olisi ehjä ja halpa). ja sitten ohjaustehostinta oon kans miettiny, josko sillä saisi ajofiilistä vähän kohoomaan.. fiksuna poikana kävin ensin nää teidän jorinat läpi näistä tehostajista, ja tulin siihen tulokseen et scorpion tanko olisi sopivin. menin romikselta sellaisen jo hommaamaan. :)

mitähän muuta.. apurungon puslat pitäisi vaihtaa myös ja muutenki laitella foordi katsastuskuntoon. niin ja etujakkaroiden tilalle huvittaisi laittaa sohva? onko kukaan laittanut? kai ton ikäsiin saa laittaa mitä huvittaa? :lol:
'73 Coupe 2.3
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Kannattaa ostaa hiomaton non grinded "new" nokka ja laittaa uudet nostajat aina kun vaihtaa nokkaa.
Ei kulu niin paljon/helposti. Jos sulla on öljypumpussa jälkiä kannattaa ehkä sekin uusia.

http://www.ebay.co.uk/itm/High-Pressure ... 1250167974

http://www.summitracing.com/int/parts/m ... el/mustang

High pressure ja high volyme.

Itselle tehty noista kahdesta hybridi elikä high pressure ja high volyme yhdessä.
Vähentää moottorin kulumista.

http://www.minimania.com/part/C-GPS101/ ... Adjustable
Tyyliin tollanen öljynpaine mittari kannatta hankkia. Ja säätää ruuvista niin, että öljynpainevalo
ei pala tyhjäkäynnillä. Sitten jos valo alkaa palaa/välkkyä tietää varoa, mutta ei kuitenkaan tarkoita
sitä että moottori olisi mennyt paskaksi. Yleensä se öljynpainevalo tarkoittaa normaalisti sitä,
että moottori on jo hajonnu...
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Sohvan suhteen ongelmaksi tulee varmaan vaihdekeppi. Mitäs jos sit laittas kepillisen rattiakselin vaikka metrisestä tai vaikka jostain jenkkifarkusta. Sais tiltinkin samalla.
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Mites ois sohva + automaattiloota?
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Niin automaatti tottakai.
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
esso
Viestit: 90
Liittynyt: 12 Syys 2012, 23:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja esso »

Vermilion kirjoitti:Kannattaa ostaa hiomaton non grinded "new" nokka ja laittaa uudet nostajat aina kun vaihtaa nokkaa.
Ei kulu niin paljon/helposti. Jos sulla on öljypumpussa jälkiä kannattaa ehkä sekin uusia.
Itse oon miettinyt käytettyä nokkaa uusilla laakereilla ja nostajilla. :) Vai onko ihan mahdoton ajatus?
Tuota samaa pumppua minäkin olen katsonut, samanlainen taitaa löytyä burtonilta joten tilaa sit varmaan sieltä kun ne kaikki muutki hilppeet on siellä. eli siis tämä korkeapainepumppu.. ja hybridiä jos ryhtyy rakentaa nii tarttee kai hankkia molemmat ?

Tomi kirjoitti:Sohvan suhteen ongelmaksi tulee varmaan vaihdekeppi. Mitäs jos sit laittas kepillisen rattiakselin vaikka metrisestä tai vaikka jostain jenkkifarkusta. Sais tiltinkin samalla.
Automaatti olisi tietysti hieno ja samalla se asiallisin toteutus, mut melko työläs ja kallis.. jospa hitsais siihen keppiin vaan jonkun L-raudan niin että se keppi tulis sohvan eteen. ja sitten sen jälkeen kun olis todennu et on ihan p**** viritelmä niin sit alkais miettii tosissaan sitä automaattia :p
'73 Coupe 2.3
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

High volyme pumppu johon siirtää high pressure pumpun jousen.

Uudessa nokassa on karkaistu pinta. Hiotussa on karkaisu hävinny
paljon pehemeämpi pinta.


Hiotun ja hiomattoman hinta ero on jotain 50€
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Vermilion kirjoitti:High volyme pumppu johon siirtää high pressure pumpun jousen.

Uudessa nokassa on karkaistu pinta. Hiotussa on karkaisu hävinny
paljon pehemeämpi pinta.


Hiotun ja hiomattoman hinta ero on jotain 50€
Muista valmistajista en tiedä, mut esim. Kent Cams ei tietääkseni enää tee uusia Colognen nokkia. Pitää lähettää oma vanha nokka hiottavaksi :lol:
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Uusia...

Hi,

Yes these are made from blanks still and not regrinds, the part you have listed is the cam only not the kit, the cam only for the carb engine can be found at this link

http://www.larkspeed.com/index.pl?p=114V6T2K&a=i
http://www.larkspeed.com/index.pl?p=981V6T2&a=i
http://www.larkspeed.com/index.pl?p=116V6T21K&a=i "Injection"

The cams can be produced with either the small or large bearing sizes dependant on the engine type.

Regards Rob
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vastaa Viestiin