'73 koupe
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
- taunusstyle
- Viestit: 1432
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
- Paikkakunta: rovaniemi
kannattaa tosiaanki vaihtaa se pumppu tehokkaampaan,mielellään suurtuotto ja korkeapaineinen.näissä v koneissa on voitelu hieman heikkoa vakio pumpulla
p.s suosittelisin vaihtamaan ne nokan laakerit koska jos ovat kuluneet niin jossain vaiheessa ne kuitenki pyörähtää
p.s suosittelisin vaihtamaan ne nokan laakerit koska jos ovat kuluneet niin jossain vaiheessa ne kuitenki pyörähtää
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Urat osuu kanavien kohdalle, laakerit oli vaan asennettu väärin.
Mulla on 6kpl originaali pumppuja, irtonaisena niitä kokeillu ja 5 niistä on semmosia että porakoneella pyörittämällä öljy vaan tulee yläpäästä ulos. 1 pumppu on sellanen että sormin pyörittämällä jo lentää kaaressa öljyä, olisko joku alkuperänen tehopumppu? Fordin logo siinä ainakin on.
Mulla on 6kpl originaali pumppuja, irtonaisena niitä kokeillu ja 5 niistä on semmosia että porakoneella pyörittämällä öljy vaan tulee yläpäästä ulos. 1 pumppu on sellanen että sormin pyörittämällä jo lentää kaaressa öljyä, olisko joku alkuperänen tehopumppu? Fordin logo siinä ainakin on.
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
okei, ettiskelin täs yks päivä noita pummpuja netistä, nii en löytäny kuin burtonilta ja se taisi olla korkeapaine pumppu. mistähän ne suurtehot oikein löytyy? jostain luin et sitä painetta voi lisätä siihen vanhaankin laittamalla prikka jousen alle.. mut se ilmeisesti kuluttaa sitä pumppua aikalailla vai? kai se pohja muuten mahtuu tulemaan pois jos kone edelleen nokalla. näytti vähän ahtaalta, mut luulis ny..
ei yhtään huvittais ottaa konetta pois, kun se nyt on asettunu sinne konetilaan niin mukavasti joten laakeritki jää varmaan näillä näkymin vaihtamatta, turha niihin on koskea jos kerran ovat tarkalleen oikeassa paikassa.
ei yhtään huvittais ottaa konetta pois, kun se nyt on asettunu sinne konetilaan niin mukavasti joten laakeritki jää varmaan näillä näkymin vaihtamatta, turha niihin on koskea jos kerran ovat tarkalleen oikeassa paikassa.
'73 Coupe 2.3
eihän se öljypohja mahtunut tulemaan.. otti sitten sen verran (öljy)pannuun et menin kiskomaan koneen kokonaan pois, kun sen jälkeen ruuvaili pohjan irti, löytyi kourallinen jotain valuraudan paloja. aikani pyörittelin siinä konetta mut ei löytyny oikein mitään vaurioita tai muuta sellasta? pumpun irrottelin ja kokeilin kans porakoneella.. hienosti meni pitkin seiniä sihti ei ollut edes kovin paskanen, liekkö ne valun hileet ja kokkaret tukkinu sen ulkoapäin et sen takia ei jaksanu pumpata kovin hyvin?
ei oikein jaksais tämmöstä kun ei selvää vikaa tunnu löytyvän mistän.. kuka ostaa
noo ehkä mä tutkin vielä sen nokka-akselin
ei oikein jaksais tämmöstä kun ei selvää vikaa tunnu löytyvän mistän.. kuka ostaa
noo ehkä mä tutkin vielä sen nokka-akselin
'73 Coupe 2.3
Tarkista että kaikki nokat on tallella, mulla oli yhessä koneessa kokkareita ja lastua öljypohjassa ja ne oli peräsin yhestä imunokasta ja sen seuraajasta.
Herkon kuva mutta mulla oli samannäköset
http://www.taunusfinland.com/galleria/albums/userpics/IMG_3760.JPG
Herkon kuva mutta mulla oli samannäköset
http://www.taunusfinland.com/galleria/albums/userpics/IMG_3760.JPG
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
ei oo tullu päivitettyä tätä kun ei oo oikein edenny..taunus 78 kirjoitti:Tarkista että kaikki nokat on tallella, mulla oli yhessä koneessa kokkareita ja lastua öljypohjassa ja ne oli peräsin yhestä imunokasta ja sen seuraajasta.
Herkon kuva mutta mulla oli samannäköset
http://www.taunusfinland.com/galleria/albums/userpics/IMG_3760.JPG
tuo kuva on kuin omasta akselista ja seuraajasta.. d: laakerit on kans kehnossa kunnossa, pumpustaki löytyi sitten kulumia kun se korkattiin ja kunnolla tarkasteltiin ja sen akseli on päästä hieman kulunut. sellasta.. mitään en oo koneelle tehny kun ei oo juuri ylimääräistä (ihan kun sitä joskus olisi)
kellään myydä kokonaista konetta?
'73 Coupe 2.3
nonniin ja taas jatkuu..
koko talven on auto seissy, mitään ei oo tietenkään tullu koneelle tai itse autolle tehtyä mut kummasti sitä alkaa taas innostumaan kun kelit lämpenee.
elieli, tarkoitus olisi nyt laittaa kuitenkin se oma kone kuntoon kun kokonaista ei löydy mistään(mikä olisi ehjä ja halpa). ja sitten ohjaustehostinta oon kans miettiny, josko sillä saisi ajofiilistä vähän kohoomaan.. fiksuna poikana kävin ensin nää teidän jorinat läpi näistä tehostajista, ja tulin siihen tulokseen et scorpion tanko olisi sopivin. menin romikselta sellaisen jo hommaamaan.
mitähän muuta.. apurungon puslat pitäisi vaihtaa myös ja muutenki laitella foordi katsastuskuntoon. niin ja etujakkaroiden tilalle huvittaisi laittaa sohva? onko kukaan laittanut? kai ton ikäsiin saa laittaa mitä huvittaa?
koko talven on auto seissy, mitään ei oo tietenkään tullu koneelle tai itse autolle tehtyä mut kummasti sitä alkaa taas innostumaan kun kelit lämpenee.
elieli, tarkoitus olisi nyt laittaa kuitenkin se oma kone kuntoon kun kokonaista ei löydy mistään(mikä olisi ehjä ja halpa). ja sitten ohjaustehostinta oon kans miettiny, josko sillä saisi ajofiilistä vähän kohoomaan.. fiksuna poikana kävin ensin nää teidän jorinat läpi näistä tehostajista, ja tulin siihen tulokseen et scorpion tanko olisi sopivin. menin romikselta sellaisen jo hommaamaan.
mitähän muuta.. apurungon puslat pitäisi vaihtaa myös ja muutenki laitella foordi katsastuskuntoon. niin ja etujakkaroiden tilalle huvittaisi laittaa sohva? onko kukaan laittanut? kai ton ikäsiin saa laittaa mitä huvittaa?
'73 Coupe 2.3
Kannattaa ostaa hiomaton non grinded "new" nokka ja laittaa uudet nostajat aina kun vaihtaa nokkaa.
Ei kulu niin paljon/helposti. Jos sulla on öljypumpussa jälkiä kannattaa ehkä sekin uusia.
http://www.ebay.co.uk/itm/High-Pressure ... 1250167974
http://www.summitracing.com/int/parts/m ... el/mustang
High pressure ja high volyme.
Itselle tehty noista kahdesta hybridi elikä high pressure ja high volyme yhdessä.
Vähentää moottorin kulumista.
http://www.minimania.com/part/C-GPS101/ ... Adjustable
Tyyliin tollanen öljynpaine mittari kannatta hankkia. Ja säätää ruuvista niin, että öljynpainevalo
ei pala tyhjäkäynnillä. Sitten jos valo alkaa palaa/välkkyä tietää varoa, mutta ei kuitenkaan tarkoita
sitä että moottori olisi mennyt paskaksi. Yleensä se öljynpainevalo tarkoittaa normaalisti sitä,
että moottori on jo hajonnu...
Ei kulu niin paljon/helposti. Jos sulla on öljypumpussa jälkiä kannattaa ehkä sekin uusia.
http://www.ebay.co.uk/itm/High-Pressure ... 1250167974
http://www.summitracing.com/int/parts/m ... el/mustang
High pressure ja high volyme.
Itselle tehty noista kahdesta hybridi elikä high pressure ja high volyme yhdessä.
Vähentää moottorin kulumista.
http://www.minimania.com/part/C-GPS101/ ... Adjustable
Tyyliin tollanen öljynpaine mittari kannatta hankkia. Ja säätää ruuvista niin, että öljynpainevalo
ei pala tyhjäkäynnillä. Sitten jos valo alkaa palaa/välkkyä tietää varoa, mutta ei kuitenkaan tarkoita
sitä että moottori olisi mennyt paskaksi. Yleensä se öljynpainevalo tarkoittaa normaalisti sitä,
että moottori on jo hajonnu...
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Itse oon miettinyt käytettyä nokkaa uusilla laakereilla ja nostajilla. Vai onko ihan mahdoton ajatus?Vermilion kirjoitti:Kannattaa ostaa hiomaton non grinded "new" nokka ja laittaa uudet nostajat aina kun vaihtaa nokkaa.
Ei kulu niin paljon/helposti. Jos sulla on öljypumpussa jälkiä kannattaa ehkä sekin uusia.
Tuota samaa pumppua minäkin olen katsonut, samanlainen taitaa löytyä burtonilta joten tilaa sit varmaan sieltä kun ne kaikki muutki hilppeet on siellä. eli siis tämä korkeapainepumppu.. ja hybridiä jos ryhtyy rakentaa nii tarttee kai hankkia molemmat ?
Automaatti olisi tietysti hieno ja samalla se asiallisin toteutus, mut melko työläs ja kallis.. jospa hitsais siihen keppiin vaan jonkun L-raudan niin että se keppi tulis sohvan eteen. ja sitten sen jälkeen kun olis todennu et on ihan p**** viritelmä niin sit alkais miettii tosissaan sitä automaattia :pTomi kirjoitti:Sohvan suhteen ongelmaksi tulee varmaan vaihdekeppi. Mitäs jos sit laittas kepillisen rattiakselin vaikka metrisestä tai vaikka jostain jenkkifarkusta. Sais tiltinkin samalla.
'73 Coupe 2.3
Muista valmistajista en tiedä, mut esim. Kent Cams ei tietääkseni enää tee uusia Colognen nokkia. Pitää lähettää oma vanha nokka hiottavaksiVermilion kirjoitti:High volyme pumppu johon siirtää high pressure pumpun jousen.
Uudessa nokassa on karkaistu pinta. Hiotussa on karkaisu hävinny
paljon pehemeämpi pinta.
Hiotun ja hiomattoman hinta ero on jotain 50€
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Uusia...
Hi,
Yes these are made from blanks still and not regrinds, the part you have listed is the cam only not the kit, the cam only for the carb engine can be found at this link
http://www.larkspeed.com/index.pl?p=114V6T2K&a=i
http://www.larkspeed.com/index.pl?p=981V6T2&a=i
http://www.larkspeed.com/index.pl?p=116V6T21K&a=i "Injection"
The cams can be produced with either the small or large bearing sizes dependant on the engine type.
Regards Rob
Hi,
Yes these are made from blanks still and not regrinds, the part you have listed is the cam only not the kit, the cam only for the carb engine can be found at this link
http://www.larkspeed.com/index.pl?p=114V6T2K&a=i
http://www.larkspeed.com/index.pl?p=981V6T2&a=i
http://www.larkspeed.com/index.pl?p=116V6T21K&a=i "Injection"
The cams can be produced with either the small or large bearing sizes dependant on the engine type.
Regards Rob
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!