'73 koupe

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

esso
Viestit: 90
Liittynyt: 12 Syys 2012, 23:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja esso »

valot laitettu, enää sisusta kiinni ja normivanteet alle, niin voisi käydä konttorilla näyttämässä.
onko näissä taunuksissa muuten yhteensä kolme rek.kilven valoa? puskurissa olisi nimittäin paikka vielä yhdelle lyhdylle.. kolmatta johtoa ei tosin oo. :?

tässä olisi nyt vähän kuvamateriaalia..

putkien ulostulopaikat poissa. mustat kilvet pitäisi vielä saada jollain konstilla, eikös se 72 73 vuosina vaihtunut.
kai ne uskoo jos niille väittää et alkujaa ollu mustilla kilvillä ?

Kuva
'73 Coupe 2.3
esso
Viestit: 90
Liittynyt: 12 Syys 2012, 23:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja esso »

niin hyvää puuta.. ja vielä parempaa sisustuskontaktimuovia :)

ratti on sentään oikeaa puuta. ilmeeseen sopiva soitin on kans vielä hakusessa.

Kuva
'73 Coupe 2.3
esso
Viestit: 90
Liittynyt: 12 Syys 2012, 23:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja esso »

ja ruostunut putki. hyvät rajat.

Kuva
'73 Coupe 2.3
Avatar
Sumu
Viestit: 1523
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sumu »

esso kirjoitti:valot laitettu, enää sisusta kiinni ja normivanteet alle, niin voisi käydä konttorilla näyttämässä.
onko näissä taunuksissa muuten yhteensä kolme rek.kilven valoa? puskurissa olisi nimittäin paikka vielä yhdelle lyhdylle.. kolmatta johtoa ei tosin oo. :?

tässä olisi nyt vähän kuvamateriaalia..

putkien ulostulopaikat poissa. mustat kilvet pitäisi vielä saada jollain konstilla, eikös se 72 73 vuosina vaihtunut.
kai ne uskoo jos niille väittää et alkujaa ollu mustilla kilvillä ?

Kuva
Kaksi rekkarikilven valoa näissä on ollut.



Jos autosi alkuperäinen rekkari on ollut viisimerkkinen, silloin on ollut mustat kilvet. Kuusimerkkiset on valkoisia. Mutta autosi on hyvinkin varmasti ollut alunperin valkkosilla kilvillä...

Itse en kuusimerkkistä mustaa kilpeä laittaisi, pussihousuni kääntyvät haudassaan joka kerta kun näen, eikä niitä ole edes vielä haudattu...
Meinasin ruveta paasaamaan konttorilla kun kävin oman rojektin kilpiä kysymässä, ovatko vapaat. Konttoristi itse ehdotti että tähän tulee sitten varmaan mustat kilvet. Pyhänhäväistys :evil:
Sedan GT '73
esso
Viestit: 90
Liittynyt: 12 Syys 2012, 23:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja esso »

Sumu kirjoitti: Kaksi rekkarikilven valoa näissä on ollut.



Jos autosi alkuperäinen rekkari on ollut viisimerkkinen, silloin on ollut mustat kilvet. Kuusimerkkiset on valkoisia. Mutta autosi on hyvinkin varmasti ollut alunperin valkkosilla kilvillä...

Itse en kuusimerkkistä mustaa kilpeä laittaisi, pussihousuni kääntyvät haudassaan joka kerta kun näen, eikä niitä ole edes vielä haudattu...
Meinasin ruveta paasaamaan konttorilla kun kävin oman rojektin kilpiä kysymässä, ovatko vapaat. Konttoristi itse ehdotti että tähän tulee sitten varmaan mustat kilvet. Pyhänhäväistys :evil:

no ehkä mä huvikseni sitten laitan vielä sen kolmannenki.. jos löydän sellaisen jostain. sit ollaan jo lähellä phaetonin nelilamppuista "kattokruunua" :) jospa siihen on porailtu vielä yksi paikka, pitkien eurokilpien takia. ?

heh.. mä taas näkisin sen niin, et ennemmin mustat kuusimerkkiset kuin valkoiset eurokilvet. kunhan ovat mustat niin mulle on ihan sama vaikka siinä olisi kahdeksan merkkiä. ja jos sellaiset mustat kuusimerkkiset saisi, niin nehän voisi vaik leikata keskeltä ja tehdä niistä neliön muotoiset. ei särkisi silmää ehkä ihan niin pahasti? :D
mut vähän epäilen et ei ne mulle anna siellä mitäään mustia kilpiä.. sittenhän se on vaan leikattava eurolätkä pois ja otettava pensseli käteen.
'73 Coupe 2.3
rasavili
Viestit: 134
Liittynyt: 24 Touko 2012, 15:05

Viesti Kirjoittaja rasavili »

Onhan niitä valkoisia ilman tuota "eurolisää"
Ei ole ollut 70- luvulla tuossakaan autossa eurokilpiä, valkoiset kylläkin.
esso
Viestit: 90
Liittynyt: 12 Syys 2012, 23:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja esso »

rasavili kirjoitti:Onhan niitä valkoisia ilman tuota "eurolisää"
Ei ole ollut 70- luvulla tuossakaan autossa eurokilpiä, valkoiset kylläkin.
niin on.. mut turha niistä on maksaa kun nykyisistä voi tehdä samanlaiset. ja sen tiedän että ei alkujaa ollu eurokilvillä :wink: mut se et minkä takia siinä nyt on sellaiset.. ? kai ne omat oli palauteltu joskus.
riittäkö niille rekisteriote, et ne saa siellä konttorilla selvitettyä alkup. kilvet?
'73 Coupe 2.3
rasavili
Viestit: 134
Liittynyt: 24 Touko 2012, 15:05

Viesti Kirjoittaja rasavili »

Eiköhän ote riitä, siinähän kaikki tarvittava tieto seisoo, runkonumeroa myöden :D
Sakothan siitä taitaa rapsahtaa jos miliisit huomaa puukotetun kilven :D
esso
Viestit: 90
Liittynyt: 12 Syys 2012, 23:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja esso »

rasavili kirjoitti:Eiköhän ote riitä, siinähän kaikki tarvittava tieto seisoo, runkonumeroa myöden :D
Sakothan siitä taitaa rapsahtaa jos miliisit huomaa puukotetun kilven :D
okei, eiku ajattelin jos ne tarttis myös vaik jonkun huoltokirjan tjn? :roll: :lol:
niin mut onneks nää poliisit ei oo ihan niin vakavia kavereita ja toisekseen mä satun olee aika taitava nois peltihommissa.. :D
'73 Coupe 2.3
esso
Viestit: 90
Liittynyt: 12 Syys 2012, 23:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja esso »

viime viikolla vein foordin katsastukseen.. hauska kokemus.
kylkiputkista ei tullut sanomista, oli kuulemma asiallinen toteutus.. mutta desibelit ei miellyttänyt korvaa, kaveri oli varma et db meluarvot ylittää sen maksimin. kävi hakemassa jonkun taulukon jossa seisoi sitten sen ikäiselle maksimi arvo muistaakseni 78db tai sitten se oli tämä nykypäivän meluraja? en muista.. mut vähän hirvitti kun se ehdotti jo kylkiputkiin vielä pieniä vaimentimia :) noh, sit ne lähti mittailemaan sitä melua. toisella oli mittari ja toinen painoi kakkosella lusikka pohjassa seitsemän metrin etäisyydeltä. ensin 74db ja toisella yrittämällä 77db :lol:

mutta mutta.. puslistaan se jäi kuitenkin kiinni. taakse piti tukitankojen takimmaiset puslat vaihtaa. edessä taas oli ne alatukivarresta lähtevät jotku reaktiotangot nii niiden kumit piti vaihtaa kans. siinä ei tosin ollut enää kauheesti vaihdettavaa kun vanhoista ei ollut mitään jäljellä. :) tanko oli sitten hieman syönyt sitä apurukoa, niin joutui senkin täyttämään vielä.
taakse löytyi puslat motonetistä ja eteen pu:set rallyracesta.

jälkitarkastusta vailla..
'73 Coupe 2.3
EK
Viestit: 15
Liittynyt: 05 Touko 2013, 18:42
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja EK »

ihmettelen kyllä että päästivät kylkiputkilla läpi.. :shock: olisi tarkoitus ensitalvena vaihtaa 1.6 kone 2.3 v6:seen ja tehdä rosterista kylkiputket mutta kerro ihmeessä missä kävit katsastamassa? :D
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Mitenniin ihme?, ei kylkiputket ole kielletyt.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
EK
Viestit: 15
Liittynyt: 05 Touko 2013, 18:42
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja EK »

Jaah..(?) no hyvä sitten :) minulle on ollaan vaan sanottu että ne olisi laittomat, syynä tähän "ei saisi ohjata pakokaasuja jalkakäytävän/auton oikealle puolelle" tai mitä kaveri muisteli että putken pitäisi tulla takarenkaiden takaa.. Mutta olen itsekkin vähän ihmeissään että miten rodit on sitten katsastettu vai onko kyse taas jostain vuosiluvuista jolloin asiat oli toisin ja saa sillä perusteella olla vieläkin?
Vermilion
Viestit: 1640
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Tutulla oli Caprissa 90 luvun alussa kiillotetut sivuputket, ja oli myös ihan lailliset. Tosin otti pois, kun ne osu aina johonkin... katukivitykseen ja maahan... yleensä kaikkeen...
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

Nykyään kylkiputket on taas sallitut, ainakaan tuoreimmassa säädöksessä sitä ei suoraan kielletä, mikäli sen oikein tulkitsin.
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Vastaa Viestiin