'73 koupe
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
päivitetääs taas hieman.. jääkiekot ovat nyt paikallaan ja samoin kelkka, ei vaan ensin tahtonu mennä millään paikalleen kun runko kai saanut vähän osumaa tai sit itse kelkka vääntynyt joskus? joutui suoristelemaan/oikomaan ennen kuin sai kiinni.
scorpion tankoa oon kans sovitellut ja hitsaillu sille 3mm pellistä omat raudat mihin se tulee kiinni.. sopivat pultit pitäisi vielä löytää et saa tangot tukevasti siihen akselii kiinni. Koneenkorvaketta piti hieman lyhentää.
ja ennen kuin lähdin mitään hitsaamaan, laitoin lohkon pohjan kaa paikalleen ja varmistin et tanko mahtuu siellä olemaan.. reilu sentti sinne jäi ehkä tilaa. vielä pitäisi lyhentää raidetankoja ja hammastanko sekä panna rattiakseli kiinni.
scorpion tankoa oon kans sovitellut ja hitsaillu sille 3mm pellistä omat raudat mihin se tulee kiinni.. sopivat pultit pitäisi vielä löytää et saa tangot tukevasti siihen akselii kiinni. Koneenkorvaketta piti hieman lyhentää.
ja ennen kuin lähdin mitään hitsaamaan, laitoin lohkon pohjan kaa paikalleen ja varmistin et tanko mahtuu siellä olemaan.. reilu sentti sinne jäi ehkä tilaa. vielä pitäisi lyhentää raidetankoja ja hammastanko sekä panna rattiakseli kiinni.
'73 Coupe 2.3
päivitetääs pitkästä aikaa..
koko kesänä ei oo tullu oikein mitään tehtyä. joskus silloin kesäkuussa kun oli hieman enemmän intoa niin tuli kiinnitettyä rattiakselin päät toisiinsa, sitten duunikaveri lyhensi hieman sitä hammastankoa sorvissa(olikohan se reilu kolme senttiä) ja teki samalla kierteet. jos oikein muistan nii lyhennyksen myötä, ratti kääntyy nyt 30° vähemmän, eli 15 per puoli. aksiaalinivelet lyhensin ja jatkoin kierteitä.
vielä olis ongelma vakaajatangon kanssa, ottaa nimittäin aksiaalit kiinni tankoon kun kääntää pyöriä.
ton jälkeen on hieman konetta ihmetellyt, nokka-akselin laakerit vaihdoin ja männänrenkaita on tullut soviteltua. tuntuvat turhan tiukilta.. kyseessä ilmeisesti jotku tehorenkaat ja siitä sitten johtuva liiallinen kitka. mitähän muuta.. tuli tilattua myös kiertokangen laakerit ja öljypumpulle akseli, tiivistesarjaa ja muuta pientä. pitäisi nyt vaan laittaa kasaan kaikki.
koko kesänä ei oo tullu oikein mitään tehtyä. joskus silloin kesäkuussa kun oli hieman enemmän intoa niin tuli kiinnitettyä rattiakselin päät toisiinsa, sitten duunikaveri lyhensi hieman sitä hammastankoa sorvissa(olikohan se reilu kolme senttiä) ja teki samalla kierteet. jos oikein muistan nii lyhennyksen myötä, ratti kääntyy nyt 30° vähemmän, eli 15 per puoli. aksiaalinivelet lyhensin ja jatkoin kierteitä.
vielä olis ongelma vakaajatangon kanssa, ottaa nimittäin aksiaalit kiinni tankoon kun kääntää pyöriä.
ton jälkeen on hieman konetta ihmetellyt, nokka-akselin laakerit vaihdoin ja männänrenkaita on tullut soviteltua. tuntuvat turhan tiukilta.. kyseessä ilmeisesti jotku tehorenkaat ja siitä sitten johtuva liiallinen kitka. mitähän muuta.. tuli tilattua myös kiertokangen laakerit ja öljypumpulle akseli, tiivistesarjaa ja muuta pientä. pitäisi nyt vaan laittaa kasaan kaikki.
'73 Coupe 2.3
Re: '73 koupe
kaipa se täytyy minunkin alkaa pikkuhiljaa herättelemään omaa projektia talviunilta.. tilasin tässä yks päivä taas uudet laakerit nokalle. edelliset täytyy irrotella kun niistä se takimmaisin meni vinoon ja sen jälkeen vielä pyörähti kokonaan kun akselia pyöritteli porakoneella.
viikon päästä pitäisi hakea autoon etusohva.. excursionin viimeinen penkkirivi automaatti edelleen hakusessa, saa tarjoilla. känkkäki täytyy toteuttaa jotenkin amazonin tyyliin.
viikon päästä pitäisi hakea autoon etusohva.. excursionin viimeinen penkkirivi automaatti edelleen hakusessa, saa tarjoilla. känkkäki täytyy toteuttaa jotenkin amazonin tyyliin.
'73 Coupe 2.3
Re: '73 koupe
ei oo täällä tullu hetkeen käytyä.. eikä projektikaan ole oikeestaan juuri edennyt. männät ja kampura on vain paikallaan. jakopääkoppaa on pitänyt kiinnittää myös mut aloin miettii et tuleeko siihen väliin mitään tiivisteitä. kumirinkulat tulee vissii niihin vesikanaviin ja sitten pelti tietysti.. mut sen pellin ympärille? silikoonia ilmeisesti tai muuta vastaavaa?
'73 Coupe 2.3
Re: '73 koupe
Paperitiivisteet tulee sen pellin molemmin puolin.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Re: '73 koupe
tosiaan, sellaiset mä löysinkin kun vähän kaivelin.. olivat olleet kokoajan alapään tiiv.sarja paketissa. motin maalaan varmaan punaiseksi kun pääsee niin pitkälle. ja sit erinäköisiä irto-osia hopeisella. kelkka olisi pitänyt maalata mustaksi silloin kun oli vielä irti.. tosin silloin ei ollut tarkoitus maalata moottoria ollenkaan.
'73 Coupe 2.3
Re: '73 koupe
amazonin kässäri tuli ostettua.. saa nähdä mitä sieltä tulee, kaveri repii ne jostain puretusta kotterosta.
googlailin vähän räjäytyskuvaa siitä systeemistä, ei oo turhan monimutkainen. helpommalla varmaan pääsisi kun laittaisi jonkun hydraulisen
googlailin vähän räjäytyskuvaa siitä systeemistä, ei oo turhan monimutkainen. helpommalla varmaan pääsisi kun laittaisi jonkun hydraulisen
'73 Coupe 2.3
Re: '73 koupe
kone hieman edennyt. jakopääkoppa on kiinni, ja samotein öljypohja.. mut kyllä oli sitten ikävä laittaa ne tiivisteet tolle pohjalle. niistä kumitiivisteistä saanu oikein selkoa, et miten ne pitäisi laittaa jotta olisivat edes jotenkin järkevästi. pienemmän kumitiivisteen päät meni lopulta korkkitiivisteen päälle ja sen isomman päät jäi alle, muuten se ei olisi pysynyt ollenkaan siinä kolossa. voiko se muka mennä niin? tuntuu vähän typerältä.
miettinytki nyt et jos ottais ne kokonaan pois ja panis pelkästään tiivistemassaa tilalle.
silloin joskus pohjaa irrottaessa, en muista et välissä olisi ollut noita kumisia kaaritiivisteitä. vain hitosti punaista silikoonia.
miettinytki nyt et jos ottais ne kokonaan pois ja panis pelkästään tiivistemassaa tilalle.
silloin joskus pohjaa irrottaessa, en muista et välissä olisi ollut noita kumisia kaaritiivisteitä. vain hitosti punaista silikoonia.
'73 Coupe 2.3