Consul STW kruiseri

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Nysväilin pohjan valmiiks ja ruiskuttelin mustaa Hammeritea päälle. Takapäässä on vielä pari pikku tilkitsemistä mutta aikalailla mätien osalta hitsailtu. http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... CN0313.JPG

Rupesin levittelemään takalokareita hippasen, http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... CN0319.JPG . Ihan jo senkin takia, että jostain syystä takakaaret oli pienemmät, siis kapeammat kuin etukaaret, näytti jotenkin hölmöltä. Istuu noi kymppituumasetkin nätimmin, ei tartte laittaa saksatöönink-renkaita.

Haluuks joku ostaa talvirenkaat? 185R14 90Q c-renkaat, vuosilema vuodelta 76, ihan ehjän näköset ja nastatkin tallella, ja nää on ajalta jolloin nastarenkat oli vielä nastarenkaita :lol: Mutta on melkonen donitsi! -> http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... CN0318.JPG
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Kyllä ne takakaaret on vähän "pienemmät" jo ihan alunperin.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

isoatlas kirjoitti:Kyllä ne takakaaret on vähän "pienemmät" jo ihan alunperin.
Näin epäilinkin vaikka noi olikin jo ainakin kertaalleen korjatut. Ei jotenki istunut silmään.
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Eristemattoja liimailtu, loppu kesken, tarttee hakee toinen satsi kunhan tässä taas rikastuu.
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1429
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

Luhtis kirjoitti:Eristemattoja liimailtu, loppu kesken, tarttee hakee toinen satsi kunhan tässä taas rikastuu.
mitä mattoa olet yleensä laittanu,jos nike merkkistä niin ei kyllä ole hääviä :roll: dynamat tai stp on hintansa arvosia ja kevyempiä mutta eristää ääntä paremmin ku tuo nike
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Sitä Stp "russian military" kamaa laitoin nyt, ikinä ennen en ole laittanut mitään tommoisia.. ku en oo tehny mitään mukavia autoja koskaan :lol: oli kyllä mukavaa asentaa, painu helvetin hyvin muotoon ja pysty venyttää aika paljon, parissa kohtaa alumiinipinta ratkesi mutta äkkiä sen paikkasi siivulla mattoa.. Saman valmistajan sitä ruiskutettavaa vaimennusmassaa ostin myös, ajattelin sitä laittaa vielä tuon maton lisäksi ainakin tulipeltiin ja pyöräkoteloihin jne..
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1429
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

elä perkule laita sitä massaa mihkään,imee kosteutta itteensä.tein tuon virheen omassa taunuksessa
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Työntelin auton sisäle talliin ja nostin persuksen pukeille. Täytyy repiä vielä vanha pakoputki ja vetokoukku pois, ei lähtenyt kumpikaan ilman rälläkkää. Takapäästä löysin myös runkopalkista yhden reiän, joten täytyy sekin paikata.
Irroittelin johtosarjan autosta ja karsin vielä lisää loppuja sähkövirityksiä mitä takapäästä löytyi. Sovittelin hiukan uusia vanteita ja renkaita takapäähän.

Huomenna noukkimaan tekniikka ja sisusta.

Viikonloppuna hiekkapuhaltamaan konehuone, vähän sipasta kittiä ja sitten RAL 9147 pintaan (mercedes Arktikweiss)

Sittenhän sen auton saakin kasata.
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Moottori+laatikko sekä sisustus noukittu ja roudattu pajalle.
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

unohdit että moottori on myös pesty ja maalattu ;)
matalan pudjetin kulkineet...
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Joo mutta se tapahtu vasta muutama tunti ton jälkeen =)
Tosiaan aamusella pesin moottorin liuottimella ja painepesurilla ennen duunipäivän alkua ja päivän loputtua kiskaisin pintaan tumman violetin maalin jokapaikkaan moottoria ja laatikkoa mihin vain sain ruiskulla sihdattua. Taisin mä sentään teipata ohjaustehostimen säiliön korkin ja venttiilikopan korkin.

Sitten suhailin tallille ja askartelin myös apparinpuolen takalokariin levikkeen ja vetelin molempiin ekat kiepit pattisalvaa.
Avatar
teroniusmonk
Viestit: 1167
Liittynyt: 11 Loka 2006, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja teroniusmonk »

Nyt lopetat sen harrastamisen, ois ihan rahahommiakin! :D :D :D
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

teroniusmonk kirjoitti:Nyt lopetat sen harrastamisen, ois ihan rahahommiakin! :D :D :D

Harrastamisen? Mulla on parantumaton sairaus Forditis Maximus ja oireita lievittäväksi lääkitykseksi käy ainoastaan mätien Fordin rotteloiden ruuvaaminen.

Mut joo, kokkare on hiekkapuhallushallissa ja aamulla klo 6 reikäleipä rupee hiekka pölisemään.
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Keula purettu ja puhallettu ja lähestulkoon korjattu. Otin lasikuitusen spoilerivirityksen irti ja nakkasin roskiin, ja totesin että hiekkapellistä oli vaan rippeet jäljellä ja lokarien etualakulmat samanlaisessa kunnossa. Kanttasin 1.5mm sähkösinkitystä levystä uuden, ei ollut mitään mistä ottaa mallia joten kattelin googlesta kuvia ja loput sit lonkalta. http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... apelti.JPG

Löytyhän sieltä pari reikääkin, vittumaisin korjattava ehkä apurungon etummainen kiinnityspiste, täytyy löysätä kelkka etupäästään että saa sen pois tieltä. Muut onkin sitten ihan vaan pala pois - pala kiinni-tyyppisiä perushommia.

Huomenaamuna rotanreikien tilkitseminen ja sitten nopeet pohjatyöt, väri päälle ja kone+loota paikalleen.
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Kone + loota paikallaan, kardaani lyhennetty sopivaksi ja asennettu paikalleen. Koppa maalattu, mutta ei oo ihan valmis vielä, jäi vähän kitattavaa ja hiottavaa mutta tunnit loppui päivästä kesken ja piti jättää osa myöhempään ajankohtaan. Sillä mallilla kuitenkin että voi alkaa lyömään osia takaisin kiinni koppaan.
Vastaa Viestiin