Consul STW kruiseri

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Loput matot liimailtu lattiaan halvemmasta perusbitumista ja tulipeltiin laitoin tota vaimennusmassaa, lähinnä kojelaudan alapuolen osiin joihin oli hankala saada mattoa laitetua.

Aamulla ajattelin laitella lokarit, lamput ja johtosarjat paikalleen, kasata sisustaa ja mallailla vähän rosterisia sivuputkia.
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Ihan hyvin edisty tänään. Matto ja etupenkit paikallaan, takapenkin selkänojaa tarvii hiukan modifioida että sopii, kun se on sedanista. Istuinosa kävi suoraan.
Kiedoin kumit vanteille ja laittelin paikalleen, sopii kuin nenä päähän eikä mitään ota mihinkään kiinni. http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... sausta.JPG
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Maalasin kojelaudan mattamustalla kilikalilla ja tuunasin valkosella maalitussilla "urat" valkoisiksi. Asensin jo klassikoiksi muodostuneet Bilteman kromatut pisarapeilit. Kiinnityssysteemi täytyy tosin tehdä uusiksi, jos meinaa että nuo pysyy tuossa yli 20km paikallaan. Mut näyttää ihan kivalle.

Hieman lisää bitumia ja pari neliötä vaimennushuopaa asennettu tulipeltiin/kojelaudan alle. Maalasin puhaltimen sisäpuolen kotelon myös mattamustalla ja ruuvasin paikalleen, ja asensin tuulilasin puhallussuulakkeet paikalleen jotka myöskin maalasin mattamustalla :P
Modifioin sedanin takapenkin sopimaan tuohon ja laitoin kokeeksi paikalleen, taustalevy pitää vielä maalata ja kiinnittää asianmukaisesti.
Kilkkeet bensalinjoja varten hankittu myös. Tuossa on sedanin tankki paikallaan ja varapyöräkotelo on puukotettu puoliksi sen vuoksi, joten ajattelin sulloa pumput ja suotimet sinne jäljellä olevan kotelon puolikkaaseen.
Moottorin johtosarja asennettu myös paikalleen.
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Scorpion sähkönen kattoluukkukokonaisuus ja pala kattopeltiä ilmestyi verstaalle (toisinsanoen kävin rälläkällä irrottelemassa sellasen). Scorpion kattopellistä luukun reunus sentin leveydeltä talteen ja loput pellistä roskiin ja pömpeli 2k-liimamassalla kiinni kattoon, niin saadaan taas hiukan lisää hiteckiä. Vähän joutunee puukottamaan b-pilarin kohdalla olevaa katon tukikaarta mutta muuten näyttäs olevan aikalailla bol... siis glue-on.
pensaransiitti
Viestit: 56
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 21:40

Viesti Kirjoittaja pensaransiitti »

hyvää tahtia etenee projekti kun on tekijämies rakentamassa :wink:

hyvä niin ettei tää jäänyt maatumaan tai mennyt osiksi.
Taunus-Sälli
Viestit: 1379
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

Viesti Kirjoittaja Taunus-Sälli »

tahti on kyllä kadehtittava :D täähä o kohta leimalla..? :shock:
parasta näissä sun rojekteissa on sen lisäks että pelastat ne paalaukselta se että pelastat ne myös museoinnilta, pussihousun käsiin joutuminen on ehkä sulatustakin kamalampi kohtalo vanhalle hopalle :wink:
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Taunus-Sälli kirjoitti:tahti on kyllä kadehtittava :D täähä o kohta leimalla..? :shock:
parasta näissä sun rojekteissa on sen lisäks että pelastat ne paalaukselta se että pelastat ne myös museoinnilta, pussihousun käsiin joutuminen on ehkä sulatustakin kamalampi kohtalo vanhalle hopalle :wink:
:D Joo ja pyrin valitsemaan tarpeeks paskoja ja moneenkertaan sepitettyjä aihioita ettei kenenkää tartte ruveta asiasta vittuilemaan, onhan siinä tietty aina oma sivumakunsa itelle kun niitä rotanpaskoja kaivaa sieltä tai mitä nyt millonkin, mut ehkä ennemmin näinpäin :lol:

Joo, tänää asensin kattoluukun paikalleen. Tai ei se valmis vielä oo mutta reikä on leikattu sopivaks ja kehikko on liimattu kattoon, liimat kuivumassa. Vedin wroniceilla katon läpi kiinni ja otan sit ruuvit veke kun liima on kuiva.
Yllättävän hyvin kävi katon kaarevuus sekä pitkittäis- että poikittaissuunnassa, jos toki paksahommia tuohonkin toki vähän varmasti jää.
Takasivulasit hyppäsi takaisin koriin kiinni. Ovi- ja kattoverhoiluja pitäs ruveta ihmettelemään kans. Kattoverhoilu menee diy-osastolle sattuneesta syystä, ja voipi olla että ovipahveilla on sama kohtalo, vanhat oli niin raiskattu ettei mitään rajaa.

Jaa leimalle? no, tankki ja lamput kiinni ja ajoon. vai miten se oli :lol:
JiiTee
Viestit: 489
Liittynyt: 05 Elo 2004, 12:50
Paikkakunta: Vampula

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

Luhtis kirjoitti:Jaa leimalle? no, tankki ja lamput kiinni ja ajoon. vai miten se oli :lol:
Muistetaan se jarrujen herkistely!! :lol: Ihan mielenkiinnolla tulee tätä seurattua, kun tietää auton taustoista vähän enempi.
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Tehostettu hammastanko löysi tiensä verstaalle myös, pitäisi asennella paikalleen ja käydä duunissa prässäämässä uudet letkut. Ohjauksen nivelakseli tehostetulle tangolle uupuu vielä, semmosta voi tyrkyttää jos sattuu löytymään.

Polttoainelinjat vedetty 8mm rahtariletkusta (nylonputki) hollille, täytyy seuraavalla verstaskeikalla ryömiä asentelemaan niille vielä kiinnikkeet. Pumpuille pitäs kehittää joku tellinki etteivät mourua hirveetä resonanssia koppaan.
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Kävin asentamassa tehostetun hammastangon paikalleen, ei ois siitäkää remontista tullut mitää ellei poika olis ollut mukana juoksemassa työkaluja :lol: Sopivan mittanen nivelakselikin löytyi kun hetken kollasin romukasoja. Letkut paikalleen ja ready to rock. Harmittavan hidas vain tuo granadan tanko, kun tanessa ehti jo tottua siihen sierran 2.4 kierroksen tankoon, mut ehkä toi tässä käytössä menee.. :P
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Laittelin aamutuimaan Megasquirtin johtosarjan paikalleen moottoriin, 2 suutinliitintä jäi uupumaan mutta muuten on paikallaan. Niin ja triggerianturin teline + triggeripyörä tarvii vielä rakentaa ja tölvästä paikalleen, mutta näihin ei ollu emmeitä pajalla joten piti kehittää muuta, rupesin korjaamaan etulokarien etualanurkkia, muttei niitäkään paljoa muuta ehtinyt kuin leikata rotansyömät pois, sitten pitikin lähteä töihin.
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Taas aamuvarhaisesta puolillepäivin nakertamassa, maalasin kojelaudan alapellin sekä muutamia muita osia, milläs muullakaan kuin mattamustalla :lol: Maalasin myös maskin ja lamppujen taakse jäävät keulan pellit mustaksi.
Lätkin lokarit paikalleen. Kaivelin sopivan kasan johdotustarvikkeita hollille, jos sais vaikka takavalojen kaapeloinnit aluilleen, akku tulee myös taakse joten sillekin täytyy tuoda johdot.
Hetken pyörittelin erilaisia mittareita kojelaudassa mutta visio juoksi karkuun ja päätin odottaa että se väsähtää ja saan sen kiinni.
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Akku- ja takavalokaapelit hollilla. Lätkin etuvilkut ja lamput ja maskin kiinni ja vedin johdot. Uusikshan ne meni kaikki sähköt tästä(kin) autosta, en tiiä mikä siinä on mutta ei vaan pysty asentaa noita vanhoja sataan kertaan rosvottuja ja ns. "korjattuja" johtoja, kai mä nään semmosia liikaa duunissa. Muutenkin näissä vanhemmissa on mun mielestä jokseenkin arveluttavia ja epäselviä noi kaapeloinnit, turhaa piuhaa on paljon, johdot risteilee johtosarjan sisällä miten sattuu ja releitä on liian vähän. Mukavampi kun tekee kaikki uusiks silleen kun ite haluaa niin tietää ainakin mikä menee mistäkin mihinkin. Ei siihen tarvii kun yhen ison sähkölaitekotelon, kourallisen releitä ja liittimiä ja parikytä metriä erilaisia moninapakaapeleita. JA askin tupakkia :lol:

Ensisavut ei oo siis kaukana, ne tulee joko johdoista tai moottorista :)
Beornegar
Viestit: 308
Liittynyt: 03 Kesä 2009, 11:30
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Beornegar »

Vai käyttäjän suuhun asennettavasta raittiinilmansuodattimesta? :lol:
http://corvettewoundedwarrior.blogspot.com/
2.6 V6 Audi 100 -94
2.6 V6 17M -70
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Beornegar kirjoitti:Vai käyttäjän suuhun asennettavasta raittiinilmansuodattimesta? :lol:
Tänää suju sähköhommat niin mukavasti ettei mennyt edes kymmentä kappaletta noita suodattimia :lol:

Laittelin loput kaapelit hollille ja muistin jopa merkata teipillä jotta mitä mihinkin. Laitoin sähkölaatikon pohjaan kiinni 1.5mm alumiinilevyn johon ruuvasin 10kpl releitä, sulakerasian ja liitinkamman. Osa sulakkeista tulee tonne lootaan ja orkkis sulakerasian paikalle mulla on vähän isompi, jossa sit jaottelen valot silleen ettei kaikki pimene jos nalli lähtee. Vilkkurele ja pyyhkijöiden rele jää kojelaudan alle omille paikoilleen, kaikki muut on tuolla laatikossa. Eli täähän on melkeen valmis sähköasennus, enää abicot ja kytkennät puuttuu :lol:
Vastaa Viestiin