78 ja 77sedanit, 76 farkku & 75 coupe

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

raimo kirjoitti:Oikeaa nitromorssia ei enää olekkaan. Nykyinen metyleenikloridivapaa aine on yhtä tyhjän kanssa..
millos tuo koostumus on muutettu,mulla on tuota aitoa morssia vielä puoli purkkia.harmi ens kesänä tarvii usiamman purkin kun alakaa oldsista maalin irrottelut
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Kyllä tuo Nitromorssi on ollut jo vuosia melko tehotonta siihen verrattuna vaikka mitä se oli vielä -90luvulla kun sitä silloin käytin, ei tarvinnut paljoa odotella kun jo kupli peltiä myöten...tuota nykyistä joutuu laittamaan monin verroin enemmän eikä silti ole teho sama.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
haapis75
Viestit: 196
Liittynyt: 06 Tammi 2010, 19:38
Paikkakunta: joutsa

Viesti Kirjoittaja haapis75 »

Minä ostin kyseistä ainetta pari vuotta sitten yheltä, nyt jo edesmenneeltä rojukauppiaalta yhden purkin. Rupes tallilla kaverit ihmetteleen aineen tehoa verrattuna omaan vastaavaan. Vertailtiin purkkeja rinnakkain, ni huomasin, että ostamani purnukan maahantuojan puh.nro. alko numeroilla 90- !! Ei tannu olla ihan saman vuosituotannon erästä ku kaverin aine...
VAUHTI TAPPAA!!
Osta TRANSIT, elät ikuisesti!!!
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

Coupen mittarit tuli rakenneltua kuntoon.
Asensin tarvike kierroslukumittarin bensa/lämpö mittarien tilalle, granadan kierrosmittaritaulusta otin kopion ja liimasin ylimääräsen nopeustaulun päälle ja reilusti lakkaa päälle.
Maalasin viisarit samaan sävyyn kuin konsolimittaristossa ja uusein kehyksen cromit.
Konsolin sisälle tein nokian autolaturista regulaattorin bensa ja lämpömittarille niin ei tarvi kuumalankarelettä käyttää.
kuva
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

Tänään vapaapäivä ja olis tarkotus alkaa nosteleen zeteciä pois mondeosta.
Kaverilta lainasin obd testeriä, jossainvaiheessa tarvii hommata oma.
Vikakoodeja ei ollut, androidin torgue ohjelmalla testailin mutta kun en mitään ruisku vehkeistä ymmärrä niin voisko joku viisaampi suomentaa mulle mitä noi tulokset tarkottaa Linkki
Tarkottaakos toi secondary air homma jotain imuvuotoa vai?
Vähän pieni toi maf arvo ainakin mun mielestä mitä netistä kattelin, ei kylläkään ollu foordin arvoja ne mitä löysin...
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

Zetecin öljypohja olis valmis ja termarikopan siirtokin alkaa olemaan muodossaan. (galleriassa kuvia)
Vähän vielä kaikkea pikkunysväämistä niin vois koittaa nostella paikalleen että pääsee kannakkeita tekemään.
Escortin 1.8 zetecin vesipumppu ja hihnapyörä tarvii vielä hommata.
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

78:sin maalinpoistoa tullu tehtyä, kuumailmapuhallin+lasta tuntuu olevan tehokkain tapa.
Nykynen nitromors ei irrota edes miranolia.
Samalla huomasin tommosen
En ihmettele enää miks takalasi ei sovi paikkaansa.
Huomenna jos sais katosta pakkelit pois niin näkee kantsiiko oikasta vai vaihtaa koko katto.
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

Pakkelit olis poistettu.
Ei tuo niin paha ole, kuva ,pienellä naputtelulla tulee hyvä.
Katolle ilmeisesti kaatunu joskus puu tms.
Lasin aukkoa mittaillu moneen kertaan ja kyllä se vaikuttas oikeissa mitoissa olevan :?
Täytyy kokeilla Ford original lasilla jos tuo tarvikelasi on väärän kokonen/muotonen.
Vikana siis että oikeesta yläkulmasta mahtu melkeen sormet tiivisteen välistä.
Toisesta kyljestä kans maalit ja 2-3cm kittikerros poistettu, mitään syytä en sille pakkelimäärälle löytäny. kylki
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

On niitä pahempiakin vielä korjattuna tullut nähtyä :)
-Pori Connection-
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

zmuli kirjoitti:On niitä pahempiakin vielä korjattuna tullut nähtyä :)
Nimenomaan, ohan niitä isompiakin projekteja ollu :wink:

Kuva
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

Oikea takakaari vaihdettiin joskus isän kanssa tukevassa humalatilassa.
Muistan kyllä että kylki lämpes vähän liikaa ja väänty mutten muistanu että noin paljon.
Kuva
Onneks löyty varastosta tollanen ylikoko takakaari eli uudestaan vaihto ja kyljen oikasu tiedossa...
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

änkyröissä se mieki vaihoin omaan tanariin taka kaaret.pakkeliahan niihin meni ihan kiitettävästi.tuskan hiki tulee jo ajatuksestaki tulevaisuuden uusiksi maalausurakointi :lol:
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Siinä se pahin virhe tehdään monesti kaarta vaihtaessa, että laitetaan se korjauspala kokonaisena...varmasti menee pelti mutkalle kun tulee sauma keskelle kylkeä sileään kohtaan, eikä ole merkitystä onko tekijä kännissä vaiko selvinpäin....en ole koskaan nähnyt että ruoste olisi niin ylös ulottunut, että se siksi pitäisi ylös asti vaihtaa....kun sauman jättää siihen pokkauksen kohdalle,niin eipä vetele peltiä mutkalle.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

Vetelythän pystyy kuumilla oikomaan...peltihän tottelee, kun sitä vaan käskee ;) ja tosiaan miks se koko helvetin korjauspala pitää lätkästä siihen kupeeseen? Taunuksessakin kun on kaaret senmalliset, että kun leikkaa siitä tasaisen osuuden yläkantista n.10mm alas ja hitsaa päittäin kiinni,niin menee melkein kertakittauksella. Ei ole tullu vielä taunusta vastaan joka olis ollu kaaristaan ylemmäs mätä.
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

Vaihdettiin sillon kokonaan kun joku oli jo korjaillu kaarta ja oli sen takia mädänny ylempääkin.
Oli edelliseltä unohtunu sisäpuolen ruostesuojaukset ja ulkopuolellakin pakkeli suoraan hiomattomien hitsien päällä...
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Vastaa Viestiin