zmulin '81 Mk3
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Noi GAZ:t on vähä laadukkaamman näköset kun ne mitkä mul on. Niis mun on noi etuiskarinalapään kiinnitykset ihan päin peetä tehdyt, tai oli, korjasin ne ite. Mut täst onkin jo varmaan yli 5 vuotta aikaa ku omat tilasin.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Viime viikolla hain taunus 78:lta Isoatlaksen 9" jarruilla, kiitokset Tonille!
Pikkuhiljaa kaikkea tullut haalittua, vieläkin paljon uupuu mutta joskos sitä tuossa kesäloman alkaessa pääsisi aloittamaan "purkamisen" yms.
Kertokaapas minulle, että mitä mun kannattaa noille jarruille tehdä - tai lähinnä että kannattaako vaan huoltaa noi vakiojarrut, uusia palat etc putket jne tottakai..
Vai jotain tuhdimpaa/laadukkaampaa tilalle? (tarkotuksena kun nyt ois saada vähän enemmänkin voimaa koneesta ulos kuin mitä vakio 1.6 )
Jos jotain, niin mitä ja mistä? Suosituksia?
Niin ja sen verran olen vaativa että pitää mahtua 13" vanteilla
Pikkuhiljaa kaikkea tullut haalittua, vieläkin paljon uupuu mutta joskos sitä tuossa kesäloman alkaessa pääsisi aloittamaan "purkamisen" yms.
Kertokaapas minulle, että mitä mun kannattaa noille jarruille tehdä - tai lähinnä että kannattaako vaan huoltaa noi vakiojarrut, uusia palat etc putket jne tottakai..
Vai jotain tuhdimpaa/laadukkaampaa tilalle? (tarkotuksena kun nyt ois saada vähän enemmänkin voimaa koneesta ulos kuin mitä vakio 1.6 )
Jos jotain, niin mitä ja mistä? Suosituksia?
Niin ja sen verran olen vaativa että pitää mahtua 13" vanteilla
-Pori Connection-
meillä on paikallisessa vauhtikaupassa fordin satuloihin jtn sarjoja joilla saa kasattua tehokkaammat jarrut vakiosatuloista.en tiijä mihin malleihin sopii mutta ainaha voi kysellä jos kiinnostaazmuli kirjoitti:Viime viikolla hain taunus 78:lta Isoatlaksen 9" jarruilla, kiitokset Tonille!
Pikkuhiljaa kaikkea tullut haalittua, vieläkin paljon uupuu mutta joskos sitä tuossa kesäloman alkaessa pääsisi aloittamaan "purkamisen" yms.
Kertokaapas minulle, että mitä mun kannattaa noille jarruille tehdä - tai lähinnä että kannattaako vaan huoltaa noi vakiojarrut, uusia palat etc putket jne tottakai..
Vai jotain tuhdimpaa/laadukkaampaa tilalle? (tarkotuksena kun nyt ois saada vähän enemmänkin voimaa koneesta ulos kuin mitä vakio 1.6 )
Jos jotain, niin mitä ja mistä? Suosituksia?
Niin ja sen verran olen vaativa että pitää mahtua 13" vanteilla
- taunusstyle
- Viestit: 1432
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
- Paikkakunta: rovaniemi
Tai sitten hommaa isommat granadan satulat niihin jäähd. levyihin. Niissä on isommat palat. Löytyy ainakin diesel ja 2.8 malleista.taunusstyle kirjoitti:eteen kannattaa vaihtaa jäähytetyt levyt ja satuloihin tietenki levitys sarja,jarruletkuiksi teräspunosletkut.nuilla kohenee jarrut roimasti ja jarru tuntuma on kuin uusissa autoissa
Tai sitten ostaa uudet volvo 240 satulat vaikka biltemasta. Vaatii tosin vähän värkkäystä mutta ne on 4-mäntäiset ja käy niiden jäähd. levyjen kanssa.
Juttua löytyy noista foorumilta..
Capri -77 2.0
Firebird -69
Firebird -69
- taunusstyle
- Viestit: 1432
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
- Paikkakunta: rovaniemi
kyllähän nuo nelimäntä satulat on henkseleitten paukuttelua jos ei harrasta rataajoa suurimmaksi osaksivtormane kirjoitti:Tai sitten hommaa isommat granadan satulat niihin jäähd. levyihin. Niissä on isommat palat. Löytyy ainakin diesel ja 2.8 malleista.taunusstyle kirjoitti:eteen kannattaa vaihtaa jäähytetyt levyt ja satuloihin tietenki levitys sarja,jarruletkuiksi teräspunosletkut.nuilla kohenee jarrut roimasti ja jarru tuntuma on kuin uusissa autoissa
Tai sitten ostaa uudet volvo 240 satulat vaikka biltemasta. Vaatii tosin vähän värkkäystä mutta ne on 4-mäntäiset ja käy niiden jäähd. levyjen kanssa.
Juttua löytyy noista foorumilta..
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Nii, mut Volvon 4-mäntäsatulat on uutena halvemmat ku Taunuksen normaalittaunusstyle kirjoitti:kyllähän nuo nelimäntä satulat on henkseleitten paukuttelua jos ei harrasta rataajoa suurimmaksi osaksivtormane kirjoitti:Tai sitten hommaa isommat granadan satulat niihin jäähd. levyihin. Niissä on isommat palat. Löytyy ainakin diesel ja 2.8 malleista.taunusstyle kirjoitti:eteen kannattaa vaihtaa jäähytetyt levyt ja satuloihin tietenki levitys sarja,jarruletkuiksi teräspunosletkut.nuilla kohenee jarrut roimasti ja jarru tuntuma on kuin uusissa autoissa
Tai sitten ostaa uudet volvo 240 satulat vaikka biltemasta. Vaatii tosin vähän värkkäystä mutta ne on 4-mäntäiset ja käy niiden jäähd. levyjen kanssa.
Juttua löytyy noista foorumilta..
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Jos ei vaihda isompimäntäisiä / useampimäntäisiä satuloita, tai rakentele taakse levyjä tms niin kannattaa miettiä sitä pääsylkyn isontamista, koska isompi mäntä pääsylinterissä tarkoittaa luonnollisesti sitä että poljinta täytyy painaa lujempaa, jos satulat pysyy samankokoisina. Tuntuma polkimella tietysti paranee ja poljinta ei tarvitse painaa niin syvään, mutta se tosiaan kysyy pohkeelta hieman enemmän suorittaa samanvoimakkuuksinen jarrutus kuin pienemmällä sylinterillä.
Kiitoksia kattavista jarru-neuvoista ja ohjeista. Eiköhän noilla jo alkuun pääse ja foorumilta löytyy tosiaan hyviä ohjeita noista jarrujen päivittelyistä muualtakin. Tarvii tehdä itselle joku TO DO: lista oikeesti kohta haha
Tuollanen mk2ritilä löyty foorumilta, viimein! Kauan sai hakea, mut kannatti odottaa.
Saakohan marmoritiskiltä vielä näitä tuon kokoisia merkkejä? Ei henno pistää mitään huonokuntoista, tarvis olla uuden pramee
Tuollanen mk2ritilä löyty foorumilta, viimein! Kauan sai hakea, mut kannatti odottaa.
Saakohan marmoritiskiltä vielä näitä tuon kokoisia merkkejä? Ei henno pistää mitään huonokuntoista, tarvis olla uuden pramee
-Pori Connection-