zmulin '81 Mk3

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Kuva

Posti-Pate toi brittein saarilta paketin, nopsaa toimintaa kun viikossa puskee tavaraa kotio asti. Pisteet sinne.
Josko se kevät tuosta pikkuhiljaa sulattelisi tuon pihamaan, niin saisi taunuksen ulos tallista ja pääsis pikkuhiljaa kyönäämään sen kimppuun
8)
-Pori Connection-
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Kuva

Vanteet tuli käytettyä hiekkapuhalluksessa, seuraavaksi vähän kittailua ja tiivistystä ja sit maalia päälle.
8)
-Pori Connection-
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Noi GAZ:t on vähä laadukkaamman näköset kun ne mitkä mul on. Niis mun on noi etuiskarinalapään kiinnitykset ihan päin peetä tehdyt, tai oli, korjasin ne ite. Mut täst onkin jo varmaan yli 5 vuotta aikaa ku omat tilasin.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Kuva

Taunus kaivettu talviunilta viimein. Seuraavaks tarvis vielä tilata maailmalta parit tavarat..
8)
-Pori Connection-
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Posti toi tänään imusarjan ja "uuden" ruorin 8) totally lovin' it!

Kuva

Kuva

Josko ens vappuna ajossa.. hah!
-Pori Connection-
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Viime viikolla hain taunus 78:lta Isoatlaksen 9" jarruilla, kiitokset Tonille!

Pikkuhiljaa kaikkea tullut haalittua, vieläkin paljon uupuu mutta joskos sitä tuossa kesäloman alkaessa pääsisi aloittamaan "purkamisen" yms.

Kertokaapas minulle, että mitä mun kannattaa noille jarruille tehdä - tai lähinnä että kannattaako vaan huoltaa noi vakiojarrut, uusia palat etc putket jne tottakai..
Vai jotain tuhdimpaa/laadukkaampaa tilalle? (tarkotuksena kun nyt ois saada vähän enemmänkin voimaa koneesta ulos kuin mitä vakio 1.6 :) )
Jos jotain, niin mitä ja mistä? Suosituksia?

Niin ja sen verran olen vaativa että pitää mahtua 13" vanteilla 8)
-Pori Connection-
taunusti
Viestit: 927
Liittynyt: 20 Joulu 2009, 13:30
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja taunusti »

zmuli kirjoitti:Viime viikolla hain taunus 78:lta Isoatlaksen 9" jarruilla, kiitokset Tonille!

Pikkuhiljaa kaikkea tullut haalittua, vieläkin paljon uupuu mutta joskos sitä tuossa kesäloman alkaessa pääsisi aloittamaan "purkamisen" yms.

Kertokaapas minulle, että mitä mun kannattaa noille jarruille tehdä - tai lähinnä että kannattaako vaan huoltaa noi vakiojarrut, uusia palat etc putket jne tottakai..
Vai jotain tuhdimpaa/laadukkaampaa tilalle? (tarkotuksena kun nyt ois saada vähän enemmänkin voimaa koneesta ulos kuin mitä vakio 1.6 :) )
Jos jotain, niin mitä ja mistä? Suosituksia?

Niin ja sen verran olen vaativa että pitää mahtua 13" vanteilla 8)
meillä on paikallisessa vauhtikaupassa fordin satuloihin jtn sarjoja joilla saa kasattua tehokkaammat jarrut vakiosatuloista.en tiijä mihin malleihin sopii mutta ainaha voi kysellä jos kiinnostaa
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

eteen kannattaa vaihtaa jäähytetyt levyt ja satuloihin tietenki levitys sarja,jarruletkuiksi teräspunosletkut.nuilla kohenee jarrut roimasti ja jarru tuntuma on kuin uusissa autoissa
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Avatar
vtormane
Viestit: 657
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 01:22
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja vtormane »

taunusstyle kirjoitti:eteen kannattaa vaihtaa jäähytetyt levyt ja satuloihin tietenki levitys sarja,jarruletkuiksi teräspunosletkut.nuilla kohenee jarrut roimasti ja jarru tuntuma on kuin uusissa autoissa
Tai sitten hommaa isommat granadan satulat niihin jäähd. levyihin. Niissä on isommat palat. Löytyy ainakin diesel ja 2.8 malleista.
Tai sitten ostaa uudet volvo 240 satulat vaikka biltemasta. Vaatii tosin vähän värkkäystä mutta ne on 4-mäntäiset ja käy niiden jäähd. levyjen kanssa.

Juttua löytyy noista foorumilta..
Capri -77 2.0
Firebird -69
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

vtormane kirjoitti:
taunusstyle kirjoitti:eteen kannattaa vaihtaa jäähytetyt levyt ja satuloihin tietenki levitys sarja,jarruletkuiksi teräspunosletkut.nuilla kohenee jarrut roimasti ja jarru tuntuma on kuin uusissa autoissa
Tai sitten hommaa isommat granadan satulat niihin jäähd. levyihin. Niissä on isommat palat. Löytyy ainakin diesel ja 2.8 malleista.
Tai sitten ostaa uudet volvo 240 satulat vaikka biltemasta. Vaatii tosin vähän värkkäystä mutta ne on 4-mäntäiset ja käy niiden jäähd. levyjen kanssa.

Juttua löytyy noista foorumilta..
kyllähän nuo nelimäntä satulat on henkseleitten paukuttelua jos ei harrasta rataajoa suurimmaksi osaksi
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

taunusstyle kirjoitti:
vtormane kirjoitti:
taunusstyle kirjoitti:eteen kannattaa vaihtaa jäähytetyt levyt ja satuloihin tietenki levitys sarja,jarruletkuiksi teräspunosletkut.nuilla kohenee jarrut roimasti ja jarru tuntuma on kuin uusissa autoissa
Tai sitten hommaa isommat granadan satulat niihin jäähd. levyihin. Niissä on isommat palat. Löytyy ainakin diesel ja 2.8 malleista.
Tai sitten ostaa uudet volvo 240 satulat vaikka biltemasta. Vaatii tosin vähän värkkäystä mutta ne on 4-mäntäiset ja käy niiden jäähd. levyjen kanssa.

Juttua löytyy noista foorumilta..
kyllähän nuo nelimäntä satulat on henkseleitten paukuttelua jos ei harrasta rataajoa suurimmaksi osaksi
Nii, mut Volvon 4-mäntäsatulat on uutena halvemmat ku Taunuksen normaalit ;)
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Mitäpäs tuolle pääsylinterille keksisi? Sopiiko sinne esim sierrasta isompaa.. ?

Tänään tuli käytyä tallilla nappaamassa taunuksen alta putkea pois, tuloksena katkenneita pultteja ja kädet täynnä haavoja ja naarmuja. Ah!
-Pori Connection-
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Jos ei vaihda isompimäntäisiä / useampimäntäisiä satuloita, tai rakentele taakse levyjä tms niin kannattaa miettiä sitä pääsylkyn isontamista, koska isompi mäntä pääsylinterissä tarkoittaa luonnollisesti sitä että poljinta täytyy painaa lujempaa, jos satulat pysyy samankokoisina. Tuntuma polkimella tietysti paranee ja poljinta ei tarvitse painaa niin syvään, mutta se tosiaan kysyy pohkeelta hieman enemmän suorittaa samanvoimakkuuksinen jarrutus kuin pienemmällä sylinterillä.
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Kiitoksia kattavista jarru-neuvoista ja ohjeista. Eiköhän noilla jo alkuun pääse ja foorumilta löytyy tosiaan hyviä ohjeita noista jarrujen päivittelyistä muualtakin. Tarvii tehdä itselle joku TO DO: lista oikeesti kohta :D haha

Kuva

Tuollanen mk2ritilä löyty foorumilta, viimein! Kauan sai hakea, mut kannatti odottaa.
Saakohan marmoritiskiltä vielä näitä tuon kokoisia merkkejä? Ei henno pistää mitään huonokuntoista, tarvis olla uuden pramee 8)
-Pori Connection-
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Ebaysta ainakin löytyy noita merkkejä. Huutonetissä yks heppu on myynny noita uusia maskeja uuden merkin kera, yhden ostin itse.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Vastaa Viestiin