zmulin '81 Mk3
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
- Rokkendaali
- Viestit: 3
- Liittynyt: 03 Syys 2012, 22:30
- Paikkakunta: Pori
Tallissa odottelee aikatauluun sopivaa rakoa alkaa purkuhommiin..Rokkendaali kirjoitti:Mitäs taunukselle kuuluu?
Tää on pikkuhiljaa karkaamassa sinne ikävän kuuluisaan "ikuisuusprojekti"-osastoon. HÖH!
Yritän täs leikkiä samal remonttireiskaa, vaiks en sitäkään osaa, mut yrittänyttä ei laiteta vai miten se meni ho ho.
-Pori Connection-
Kävin vähän tallilla sovittelemassa. Aika jees omaan silmään
Samalla tuli ilmailtua jarrut, kiristeltyä laakerit jotka olivat löysällä (??) seisonnan jälkeen. Pientä koeajoakin siinä ajelin ja jarrut tuntuivat taas pelaavan "normaalisti".
Kuljettajan puolen levy oli kokonaan pintaruosteessa eikä oikein ottanut niin hyvin kiinni, mitä toiselta puolelta. Tarvii niitä putsailla jossain vaiheessa tehokkaammin oikein ajan kanssa.
Samalla vaihdoin myös takavalot orkkislamppuihin. Pientä maadoitusvikaa takavaloissa, valot himmenevät vilkkujen tahtiin tarvii ne katsoa myös. Ja sit kaivoin kaapin perältä kuljettajan puolen etulampun, joka myös menee vaihtoon seuraavaksi. Putkiston suunnittelu alkoi myös ja sovittelu.
Huomenna ois tarkotus hakea jotain putsputs-aineita ja jynssätä sisusta siihen malliin, että kehtaa siellä istua vaikka pyhähousuissa On vähän päässyt pölyyntymään tallissa.
Että että, eiköhän se tästä! Yritän saada leimattua tämän kuun aikana että kerkeisi cruisailemaan vielä kesälomalla muutamat reissut
Loppuun jäniskevennys, leepuspeisserien kanssa takavanteen istuvuutta.. Ohmy
-Pori Connection-
Tänään tuli touhuiltua taas koko ehtoo tallilla auton kimpussa. Ostin motonetistä jotain sisustanpesu-ainetta joka osoittautui ihan semmoseks semi-hyväksi tavaraksi. Ei tosin sisäänhengitettynä.
Lattiamattoa en jaksanut alkaa hinkkaamaan, tarvis irrotella penkit yms et sais kunnolla työskennellä..
Tuunasin tohon mark2 maskiin mattamustan merkin, tuli ihan pirun tyylikäs ja istui keulalle nätisti mitä koeponnistin nopeasti!
Sisälle pruuvasin OBA:n kiinni ja voi veljet, tuli kyl niin helvetin hyvä tatsi ku pärisytteli tallissa. Recaro hieroo pakaroita ja ratti tuntui kuin ois kasvanut kädet siihe kii. Komiaa shaatana, Savinaista lainatakseni.
Nyppäsin myös puskurit irti edestä ja takaa, tarvii ne hioa ja maalata kuntoon. Etupuskurista samalla hitsata rekkarikilven reiät umpeen jne. Lampunpesurit saivat myös samalla lähteä. Sen verran oli energiaa että jaksoin jopa nyppiä letkutkin irti pumpulta asti Ei mulla se pumppu ikinä ole silti virran päässä ole ollut, turhia kapistuksia imo tommoset pesurit tämmösis peleis
Rekkarikilvet ruuvasin myös parempaan talteen, tarvii uudet käydä tilaamassa. Sen verran ajan patinaa ja ötökkää ja osumaa noissa jo - tiedä häntä vaikka alkuperäiset olisivat?
Taakse sain toisenpuolen iskarin vaihdettua, sitten tuli kello vastaan ja tarvi tulla munapesulle koska kello herättää taas 04 ja tarvii lähteä vielä töihin odottelemaan sitä kesälomaa.. Puuh! 3 aamua vielä!!
.. tarvii varmaan koittaa tehdä noille ruosteille myös jotain/kin/ko/kö
Lattiamattoa en jaksanut alkaa hinkkaamaan, tarvis irrotella penkit yms et sais kunnolla työskennellä..
Tuunasin tohon mark2 maskiin mattamustan merkin, tuli ihan pirun tyylikäs ja istui keulalle nätisti mitä koeponnistin nopeasti!
Sisälle pruuvasin OBA:n kiinni ja voi veljet, tuli kyl niin helvetin hyvä tatsi ku pärisytteli tallissa. Recaro hieroo pakaroita ja ratti tuntui kuin ois kasvanut kädet siihe kii. Komiaa shaatana, Savinaista lainatakseni.
Nyppäsin myös puskurit irti edestä ja takaa, tarvii ne hioa ja maalata kuntoon. Etupuskurista samalla hitsata rekkarikilven reiät umpeen jne. Lampunpesurit saivat myös samalla lähteä. Sen verran oli energiaa että jaksoin jopa nyppiä letkutkin irti pumpulta asti Ei mulla se pumppu ikinä ole silti virran päässä ole ollut, turhia kapistuksia imo tommoset pesurit tämmösis peleis
Rekkarikilvet ruuvasin myös parempaan talteen, tarvii uudet käydä tilaamassa. Sen verran ajan patinaa ja ötökkää ja osumaa noissa jo - tiedä häntä vaikka alkuperäiset olisivat?
Taakse sain toisenpuolen iskarin vaihdettua, sitten tuli kello vastaan ja tarvi tulla munapesulle koska kello herättää taas 04 ja tarvii lähteä vielä töihin odottelemaan sitä kesälomaa.. Puuh! 3 aamua vielä!!
.. tarvii varmaan koittaa tehdä noille ruosteille myös jotain/kin/ko/kö
-Pori Connection-
Meikän takahelma on pitäny fiksata siitä asti kun sen ostin -11 kesällä, mutta ei oo saanu aikaseks kun leima on napsahtanut aina. Se näyttää vieläpä tuplaten karseemmalta : D
Meikä huomas saman ku laitto luisin orggis ratin tilalle nii toi kulku puolta paljo enemmän ku esim yks kurkkusen kaasarin vaihto DGV:hen
Meikä huomas saman ku laitto luisin orggis ratin tilalle nii toi kulku puolta paljo enemmän ku esim yks kurkkusen kaasarin vaihto DGV:hen
En ole pussihousumiehiä! Ei huolta siitä siis Pesureista, oisko 5e semmone sopiva?
Tulin juuri tuohtuneena tallilta, perhanan perhana. Kui se on aina se viiminen pultti, aina se viiminen! Apparinpuolen iskarin alapäätä ruuvaamas kii ja sit naps. Se siitä. Hypein jo melkein tasajalkaa et kohta pääsee koeajolle jes jes jes.
Ja sit se helvetin pultti katkeaa. Avaimet tippu siihe paikkaa, muutama kirosana tais tulla. Sammutin valot ja laitoin oven kii ja lähin suihkuun. Helvetti.
Tulin juuri tuohtuneena tallilta, perhanan perhana. Kui se on aina se viiminen pultti, aina se viiminen! Apparinpuolen iskarin alapäätä ruuvaamas kii ja sit naps. Se siitä. Hypein jo melkein tasajalkaa et kohta pääsee koeajolle jes jes jes.
Ja sit se helvetin pultti katkeaa. Avaimet tippu siihe paikkaa, muutama kirosana tais tulla. Sammutin valot ja laitoin oven kii ja lähin suihkuun. Helvetti.
-Pori Connection-
Noniin nyt on iskarit kaikki autossa kiinni. Kävin jopa jo koeajollakin! Melko orkkiksen tuntuinen oli löysimmillä säädöillä iskarit, eiköhä se siitä vähän parane ko napsuttelee tiukempaan
Etupuskurista tuli hitsattua ja kitattua kilvenreiät umpeen ja sitte hivasin molemmat puskurit nopeesti läpi ja uusi maali pintaan. Jos oikeen hyvät ois halunnu, ni ois tarvinnu vetää pellille asti mut en mä semmoseen jaksanu lähteä. Ei niistä nyt omakuvaa tarvi peilailla
Hioin myös sivuhelmat, ne kun olivat mustat ja siitä jo aiemmin joskus taisi juttua olla, että tarvisi korinväriin ne sutasta. Se tuli nyt sitten tehtyä. Kylkilinjasta tuli heti paljon freesimpi.
Takahelman hioin myös, siinä kun oli rumasti sudilla maalailtu peräkoukun ollessa paikoillaan. Niin siinä näkyi hatarasti se koukun kiinnityksen muoto. Ei hyvä.
Nyt on huomattavasti parempi, ruostetta siellä vielä on mutta olkohot nyt vielä..
Ja sitten tallista ulos; viimein!
Hain perjantaina postista myös uudet levyt ja palat, ne jäi vielä odottamaan vaihtoa. Ihan motonetin orkkislevyt tilasin, vaikka moni niitä täällä onkin haukkunut :twisted:
Etupuskurista tuli hitsattua ja kitattua kilvenreiät umpeen ja sitte hivasin molemmat puskurit nopeesti läpi ja uusi maali pintaan. Jos oikeen hyvät ois halunnu, ni ois tarvinnu vetää pellille asti mut en mä semmoseen jaksanu lähteä. Ei niistä nyt omakuvaa tarvi peilailla
Hioin myös sivuhelmat, ne kun olivat mustat ja siitä jo aiemmin joskus taisi juttua olla, että tarvisi korinväriin ne sutasta. Se tuli nyt sitten tehtyä. Kylkilinjasta tuli heti paljon freesimpi.
Takahelman hioin myös, siinä kun oli rumasti sudilla maalailtu peräkoukun ollessa paikoillaan. Niin siinä näkyi hatarasti se koukun kiinnityksen muoto. Ei hyvä.
Nyt on huomattavasti parempi, ruostetta siellä vielä on mutta olkohot nyt vielä..
Ja sitten tallista ulos; viimein!
Hain perjantaina postista myös uudet levyt ja palat, ne jäi vielä odottamaan vaihtoa. Ihan motonetin orkkislevyt tilasin, vaikka moni niitä täällä onkin haukkunut :twisted:
-Pori Connection-
Noniin, Norjan puolelta Gatebilistä kotiuduttu korvat soiden takaisin. Ah juma mikä reissu! Ja se kalusto siellä - voi morjesta pöytään.
Tallilla sain aikaseks sen verran, et alkuperänen pakosarja lähti kierrätykseen. Sekin oli jo hyvää vauhtia menossa halki 3. ja 4. pytyn välistä. Tiedä sitte kauanko ois vielä kestänyt ennen totaalista katkeamista
Apparinpuolen jarrulevy ja palat tuli myös uusittua, huomenna kuskinpuoli. Kello tuli taas vastaan ja oli lopeteltava.
Samalla nappasin pohjapanssarin irti, että saa nesteet ja öölit ajettua koneesta ulos jne. sitten tässä kun saa muut hommat ensin alta pois. Takimmaisten pulttien kanssa sai tovin taistella että sai auki ja irti. Ne perhanat kun olivat hivenen ottaneet osumaa tantereeseen ja vääntyneet miten sattuivat
Käyn huomenna viemässä panssarin ja pakosarjan puhallettavaksi johonkin, jos löydän jonkun paikan vain mikä on auki :?: :!: :?:
Tallilla sain aikaseks sen verran, et alkuperänen pakosarja lähti kierrätykseen. Sekin oli jo hyvää vauhtia menossa halki 3. ja 4. pytyn välistä. Tiedä sitte kauanko ois vielä kestänyt ennen totaalista katkeamista
Apparinpuolen jarrulevy ja palat tuli myös uusittua, huomenna kuskinpuoli. Kello tuli taas vastaan ja oli lopeteltava.
Samalla nappasin pohjapanssarin irti, että saa nesteet ja öölit ajettua koneesta ulos jne. sitten tässä kun saa muut hommat ensin alta pois. Takimmaisten pulttien kanssa sai tovin taistella että sai auki ja irti. Ne perhanat kun olivat hivenen ottaneet osumaa tantereeseen ja vääntyneet miten sattuivat
Käyn huomenna viemässä panssarin ja pakosarjan puhallettavaksi johonkin, jos löydän jonkun paikan vain mikä on auki :?: :!: :?:
-Pori Connection-
Näkyis olevan noi reaktiotangon kumit kans sökönä
Uretaanisina: http://www.motomobil.com/3237,SPF046-2.html <= noita tarvii 2 sarjaa. Edit: Niinkuin alempana kirjoittelussa lukee, niin yksi sarja riittääkin
Kumisina: http://www.motomobil.com/3237,60059832-1.html
Uretaanisina: http://www.motomobil.com/3237,SPF046-2.html <= noita tarvii 2 sarjaa. Edit: Niinkuin alempana kirjoittelussa lukee, niin yksi sarja riittääkin
Kumisina: http://www.motomobil.com/3237,60059832-1.html
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Kyllä tuo motomobilin uretaanisarja sisältää tarpeelliset osat yhteen autoon.Mois kirjoitti:Näkyis olevan noi reaktiotangon kumit kans sökönä
Uretaanisina: http://www.motomobil.com/3237,SPF046-2.html <= noita tarvii 2 sarjaa.
Kumisina: http://www.motomobil.com/3237,60059832-1.html
Niinhän siin on lukevinaan, mut tosta vähäisestä hinnan erosta kumisiin päättelin et tarvis 2rasavili kirjoitti:Kyllä tuo motomobilin uretaanisarja sisältää tarpeelliset osat yhteen autoon.Mois kirjoitti:Näkyis olevan noi reaktiotangon kumit kans sökönä
Uretaanisina: http://www.motomobil.com/3237,SPF046-2.html <= noita tarvii 2 sarjaa.
Kumisina: http://www.motomobil.com/3237,60059832-1.html
Mut on se sitte uskottava, on tommonen samanlainen sarja: http://www.superflex.co.uk/proddetail.p ... 48-0046KSS
Nii, ja noitahan saa Rally Racesta: http://www.rallyracefin.fi/
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98