zmulin '81 Mk3

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Vermilion
Viestit: 1640
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Tee/teetä sellanen ovaali/leveä littana pönttö.
Saattais auttaa, jos kyse jostain milleistä.

http://i.ebayimg.com/00/s/OTYwWDEyODA=/ ... ~60_35.JPG
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Kuva

Tossa vähän suuntaa-antava huono kuva perunalla, miten alhaalla se siellä on suhteessa muuhun alustaan..
Suunnittelukukkanen todennäköisesti, mutta itseäpä siitä saa kehua :) Aattelin et mahtuis hyvin, ku laitoin samaan kohtaan missä orkkisvaimennin oli ja tuo oli melkei samankokonenki.
-Pori Connection-
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Viesti Kirjoittaja ardhu »

http://motonet.fi/fi/tuote/148520/2-o8x ... mons-o51mm

Mites jos tommosseen duunaa sinne, mulla on capriin 2.8:iin tulossa pelkästään tuommosseet. Voipi olla että tarttee vähän lisävaimennusta. :lol:
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

ardhu kirjoitti:http://motonet.fi/fi/tuote/148520/2-o8x ... mons-o51mm

Mites jos tommosseen duunaa sinne, mulla on capriin 2.8:iin tulossa pelkästään tuommosseet. Voipi olla että tarttee vähän lisävaimennusta. :lol:
Ei mitään voipi, vaan tarvii. Noi ei vaimenna käytännössä mitään yksinään, kokeiltu on :wink:
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Kyllä maailmaan ääntä mahtuu, :D En oo vielä kerenny oikeen ajattelee et mitä sille pöntölle ny tekis, tarvii ensin vähä hieroa tota E34:n putkistoa ku seki on odottanu ja odottanu ja odottanu.. Jos tänään!

Kävin eilen hakemas taunukseen eteen leveemmät kummid, huomenna kaveri "pyöräyttää" ne vanteelle. Ne on hieman matalemmalla profiililla mitä nykyiset, eli nipistetään noin sentti ympäripyöreesti taas kohti kenturaa. :peukku:
Lainaan samalla reissulla kaarimankelia, jotta saa takakaaret pyörättyä ja sittenkun saa sen vaimennin-hömpän hoidettua niin takapäätä alemmas myös!
-Pori Connection-
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

KuvaKuva


155/65 kummit, ne mitkä alunperinkin olin kaavaillut näille vanteille, viimein alla! Ja huomattavasti sopivamman kokoiset mitä edelliset.

Kuva

Rupee oleen paska länässä. Tarvii jokupäivä ampua muutama parempi ruutu oikealla kameralla.
-Pori Connection-
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Kuva

Viikon sisällä tullut ajettua noin 800kilometriä ilman sen suurempia ongelmia, mitä nyt vähän pohja kraapii mutta raapikoot.

Lauantaina tuli käytyä BTCF:n ratapäivillä Alastarolla taunuksellakin pujottamassa noin kymmenkunta-kierrosta radalla :D
Alusta toimi helvetin hienosti mutkiin, jarrut ja tehonpuute ainoat miinukset mitä tulee mieleen. Pääsuoralle ammuin muutamankerran viimisestä kurvista niinpaljon kun sielu siesi 2. ja 3.-vaihteen rajottajalle jonka tuloksena vauhtia sain kelattua hurjat 100km/h!!! Sitten tarvi jo hypätä jarrulle, ettei päräytä soralle. Oli kyllä mahtavaa tykitystä!
-Pori Connection-
Vermilion
Viestit: 1640
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Noh seuraavaksi vaan jarruprojektia pystyy helppo parantaa.

Laitat jäähdytety levyt joka nurkkaan mahdollisimman isolla koolla
niin alkaa pysähtymään. Myös kisajarrupaloja ja hybridijarrupaloja
kannattaa kokeilla. Niillä saat esim. Ahvenistolla aika isoneron kierrosaikaan
jokusen sekuntin varmaankin. Tosin pitää olla myös luottoa jarruihin
että uskaltaa jarruttaa niin myöhään.

Kieltämättä se rata-ajon on kivaa. Jos vaikka sitä saapuisin ensi vuonna Ahvenstolle pari kierrosta
veivaamaan. Itsellä rajoittaa enemmänkin pidonpuute mutkissa. Tuntuu, että auton renkaat
205 on liian kapeet. Kait sinullakin oli luisto ongelmia mutkissa noilla renkailla? Vaikuttaa
aika kapeille.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Kuivalla radalla ja noilla tehoilla, ei kyllä pienintäkään ongelmaa pidon suhteen :)

Kuva
-Pori Connection-
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

Häiritsee tuo hiekkapelti :o
Käyn joku yö salaa oikasemassa sen :lol:
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
ardhu
Viestit: 591
Liittynyt: 17 Kesä 2011, 09:14
Paikkakunta: Hyvinkää/kouvola

Viesti Kirjoittaja ardhu »

Täälki on yks hiekkapelti minkä voit käyä salaa oikasemas :lol:
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Se nyt vaatisi muutenkin oikasua sinne sun tänne koko kori, jos siitä hyvän haluaisi. En uskalla edes ajatella kuinkamonta sataa työtuntia tarvitsisi hieroa ruosteita pois ja heppailla ehjää tilalle..

Emme lähde siihen :) Ei mua pienet ruvet, ruosteet ja klohmut häiritse. Hanaa vaa!
-Pori Connection-
Muurahainen
Viestit: 484
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Muurahainen »

zmuli kirjoitti: Lauantaina tuli käytyä BTCF:n ratapäivillä Alastarolla taunuksellakin pujottamassa noin kymmenkunta-kierrosta radalla :D
Alusta toimi helvetin hienosti mutkiin, jarrut ja tehonpuute ainoat miinukset mitä tulee mieleen. Pääsuoralle ammuin muutamankerran viimisestä kurvista niinpaljon kun sielu siesi 2. ja 3.-vaihteen rajottajalle jonka tuloksena vauhtia sain kelattua hurjat 100km/h!!! Sitten tarvi jo hypätä jarrulle, ettei päräytä soralle. Oli kyllä mahtavaa tykitystä!
Taunus on bongattu ratapäiviltä.
L4isk4m4t0 lähetti kuvan ja heti tiesin kertoa että zmulin taunus 8)
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Muurahainen kirjoitti: L4isk4m4t0 lähetti kuvan ja heti tiesin kertoa että zmulin taunus 8)
Laita kuva johonki internettiin! :D
-Pori Connection-
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Huomiselle ois varattu aika pyöriensuuntaukselle, kävin eilen näyttämässä autoa paikanpäällä ensin että saadaanko sitä nosturille asti lainkaan. Tuloksena korjaamosedän ilme öbaut -> :shock: Ja toteamus, että tuskin nousee..

Hätä ei toki ole suuri, onhan noita renkaita jos minkäkokoisia tallilla. Meinasin ensin, että ruuvaan 15" tykit alle mutta yllätyksenä tulikin että mangelssien renkaat ovat korkeammat mitä ne. Eli mangelssit eteen, auto nousee niillä helposti melkein 5senttiä sen verran korkeat ne on. Jos ei pääse nosturille, ni saa sit jäädä nousematta. En pilaa kesälomaani sillä, joka alkaa huomenna.


Kuva
Kuva

Onhan noissa melkoinen kokoero :D
-Pori Connection-
Vastaa Viestiin