zmulin '81 Mk3

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Vanteet on noin ET2, mitä muistaisin että Vannepajan ukko sanoi. En itse mittaillut tai tarkastellut sen tarkemmin. Renkaina ovat takana 8" 175/65, edessä 7" 145/80

Eturengas on vielä mietintämyssyssä, että pitäisikö vaihtaa leveämpään 155 profiiliin. Katsotaan, kyllä sinne leveämpikin mahtuisi.


Olen tässä nyt muutaman kerran netistä koittanut lueskella tuon taka-akselin camber-kulmien säädöstä shimmilevyillä. Onko jollain kokemuksia? Pieni miinuscamber tekisi namia, mahtuisi paremmin kumit kaareen


Kuva

Kuva
-Pori Connection-
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Vaiha kapeampi taka-akseli :D Tai kavenna nykyistä. Ei jäykkää akselia paljo säädellä millään shimmeillä.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Mois kirjoitti:Vaiha kapeampi taka-akseli :D Tai kavenna nykyistä. Ei jäykkää akselia paljo säädellä millään shimmeillä.
No eikun jäykkää juuri nimenomaan säädellään semmosilla :D

Kuva
-Pori Connection-
esa
Viestit: 4
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 21:36

Viesti Kirjoittaja esa »

zmuli kirjoitti:
Mois kirjoitti:Vaiha kapeampi taka-akseli :D Tai kavenna nykyistä. Ei jäykkää akselia paljo säädellä millään shimmeillä.
No eikun jäykkää juuri nimenomaan säädellään semmosilla :D

Kuva
taitaa olla taunossa vetaritkin takana????? :shock:
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Tuo kuva nyt löyty äkkihaulla googlesta, taisi olla vw golffiin myytäviä settejä. En tiiä täytyy tutkia tarkemmin internettejä!

Tässä nyt saigonilla maataan vaan, piti kaarimankeli hakea lainaan ja rullailla takakaaret. No se jää myöhemmäksi sitten. Kyllähän ne takarenkaat sinne kaareen mahtuu noilla vakiokaarillakin, mutta pelivaraa jäi noin munakarvan verran :) Mieluusti tekisin vähän lisätilaa sinne.

Tässä huono kuva miten ne sinne sukeltaa, kuskinpuolen keula ylhäällä

Kuva
-Pori Connection-
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

zmuli kirjoitti:
Mois kirjoitti:Vaiha kapeampi taka-akseli :D Tai kavenna nykyistä. Ei jäykkää akselia paljo säädellä millään shimmeillä.
No eikun jäykkää juuri nimenomaan säädellään semmosilla :D

Kuva


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Onko noin kaukaa-haetun kuuloista vai :)
-Pori Connection-
Taunus-Sälli
Viestit: 1379
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

Viesti Kirjoittaja Taunus-Sälli »

kaveri joskus muinoin käänsi akseliputkia pikkusen lämpöö antamalla,kyseessä oli sprint escort tanen atlaksella. en muista kuinka paljon (vähän) mut silmällä erotti että pyörät oli pikkusen kallellaan ja hyvin kesti laakerit ym..

btw, hienolta näyttää tane! 8) ehkä pikkusen leveempää kumia kuitenki :wink:
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

Jos alkaa lämmitteleen niin lämmittää sitte sieltä murikan päästä :lol: kai nuo rätit ny mahtuu ilmankin.
Riittääkö niissä etusissa kuormitus maximi?
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Onhan ne melko onnettomat kärrynpyörät ku niitä katteli lattialla, ei ne tuolta auton alta sit ihan niin enää hyppää silmille. Öbaut samankokosta rimpulaa mulla on niissä kromimangelseillakin. Ja kyllä niissä kantavuudet riittää.
Tuon kokoluokan renkaat ny ei järinpaljoa maksa, ei korkealta tipu jos uudet ostaa.

Tuosta lämmittelystä, en mä niin paljon sitä camberia halua että alkaisin todenteolla tuhnaamaan :D Sitäpaitsi mul on se iso-atlas tallin latteel mikä tarviis joskus vaihdella yms. Kunhan ajattelin tekstin muodossa ääneen.
-Pori Connection-
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

Yhden mustang harrastajan kanssa asiasta juttelin joskus, murikan päästä oli lämmittänyt, en muista enää miten, mutta tarkat laskelmat oli tehty yms et millai tehty jne. Periaatteessa camberin saa muutettua myös sillä kun akseliputken päällee vetää hitsaussauman niin vetää silloinkin. Toleranssit on sit mitä on tietty. Silloin täytyy myös vetarin sisäpäät koneistaa "tynnyrin" mallisiksi että toimii kunnolla :wink:
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Avatar
raimo
Viestit: 499
Liittynyt: 18 Touko 2005, 10:29
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja raimo »

zmuli kirjoitti:Tuosta lämmittelystä, en mä niin paljon sitä camberia halua että alkaisin todenteolla tuhnaamaan :D
Kun nyt oikeen ajatuksella funtsaat, niin eipä noi camberilevyt paljoa vaikuta siellä vetarin kiinnityslaipan alla. Ehkä saa jarrukilven vinoon jarrurumpuun nähden :)
Capri III -81, Escort II -74, Taunus I 1.6-16v-74, Taunus III 1.6GX -82
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Its a volkswagen thing, look it up :D

Tekee muute aika gutaa ku räjäyttää 80kmh~ vauhdeista panssarin kenturaan kii..
Korvat vieläki tinnittää koska nainen huusi vieressä lujasti.
-Pori Connection-
Muurahainen
Viestit: 484
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Muurahainen »

Taunusmies Jussi kirjoitti:Yhden mustang harrastajan kanssa asiasta juttelin joskus, murikan päästä oli lämmittänyt, en muista enää miten, mutta tarkat laskelmat oli tehty yms et millai tehty jne. Periaatteessa camberin saa muutettua myös sillä kun akseliputken päällee vetää hitsaussauman niin vetää silloinkin. Toleranssit on sit mitä on tietty. Silloin täytyy myös vetarin sisäpäät koneistaa "tynnyrin" mallisiksi että toimii kunnolla :wink:
Vetarin sisäpäässä on vähän mahdollisuutta kääntää ilman koneistustakin.
Tosin nyt ei puhuta suurista asteista.
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Voi huokaus sentään. Keskivaimennin raapii tuon tuosta kiinni, paljon pienempääkään sinne ei enää saa koitin viimekesänä valita mahd.pienikokoisen. Mimmostakohan rähinää tulisi jos jättäisi vallan pois?

Sitten olisi pellisarja->2.5" ja päätyvaimennin. Hmm.
Äänet tällä hetkellä silti erittäin maltilliset, vaikka se keskivaimennin on olemattoman pieni ja mallia läpivirtaava.

Ketä nyt paikalla oli loppukesästä kun penkiteltiin, toki isoilla kierroksilla meteliä riitti siellä hallissa sisällä :D
-Pori Connection-
Vastaa Viestiin