zmulin '81 Mk3

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

JiiTee
Viestit: 494
Liittynyt: 05 Elo 2004, 12:50
Paikkakunta: Vampula

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

zmuli kirjoitti:Samalla kun hain siirtotarrat, kyselin että onko rekkarikilpiä vielä näkynyt. Yllätys yllätys, ei.
Koskas oot tilannu ne? Mulla meni viimeksi tilattujen kanssa aika tasan kaks viikkoa.
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

JiiTee kirjoitti:
zmuli kirjoitti:Samalla kun hain siirtotarrat, kyselin että onko rekkarikilpiä vielä näkynyt. Yllätys yllätys, ei.
Koskas oot tilannu ne? Mulla meni viimeksi tilattujen kanssa aika tasan kaks viikkoa.
Rekkarikilpitehtaan pojat on päästetty kesälomille :roll:
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Päivälleen 2viikkoa tänään, tyttö sieltä heti aamusti soitti et nyt on kilvet täällä! Hain ne sitten leimaamisen jälkeen, eri konttorilla tosin kävin. Koska suosin suomalaista firmaa.

Leima jäi vielä saamatta, inssisetä rikkoi käsijarruvaijerin jarrupenkissä. Koko vaijeri heilui kuin hullu rummunpäästä, en sitä sen enempää siellä nosturilla tutkinut tarvii ehtoommal mennä tallille katteleen.

Edestä tarvii vaihtaa parit väljät osat ja sit nostaa muutama sentti.
Inssin mielestä 6cm on liian vähän. Itse olin erimieltä asiasta mutta ei se baraaane! Kai sitä tarvii nostaa sitten leiman ajaksi :x
Setä meni mittanauhan kanssa koko alustan läpi :D

Päästöt oli hyvät ja muuta "vikaa" inssi ei sitten tällä kertaa löytänyt. Pääosin kehui vain auton ruosteettomuutta alustan osalta, vaikka puolustelin että ettei tämä yksilö nyt niin kovin hyväkuntoinen ole ja silittelin konepeltiä.. :)
Jarruja se kehui myös. Tästä on hyvä jatkaa, kävin samantein Motormarketin tiskille tilaamassa uutta kalikkaa eteen ja huomenna pitäis olla pelipaikalla. Mahtaako oikeesti tulla kiire sinne Leinmäen harrasteajoneuvo meet:iin

:P
-Pori Connection-
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Nyt pitäis olla maavara inssiäkin miellyttävällä korkeudella, nopeasti tarkastin niin 8cm mitta ainakin meni että "heilahti" vielä panssarin alle. Eli riittää. Jouset sinne tuli vaihdettua ja iskareita vähän löysättyä.

Kuva

Uudet takajarrut hain tänään, käsijarruvaijeria vielä odotellaan. Aikani kuluksi sitten aloin työstämään vanteita, kittasin saumat ja sisäpuolelle sikaa, vaikka olivat kyllä erittäin asialliset ja tiiviin näköiset saumat. Eikai silti ikinä voi olla liian varma :)

Kuva
Kuva
Kuva


Takaluukkuun läiskäsin myös vihdoin merkit kiinni, niin ei tarvi JonnePettereiden enää miettiä että mikä on tuo auto :D
(yksi kaunis kerta McDonaldsin drive-in luukulla takana olleesta autosta kaverit tulivat kysymään, että mikä tämä on ja katsoivat hämmästyneinä..)

Kuva
Ne eivät ehkä ole orkkispaikallaan, but i dont care :P
-Pori Connection-
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Kerran kun kävin Taunuksella American Carshowssa, tuli pari kaveria ihmettelee siel parkkihallis et mikä iso kone siel pellin alla on, kuullosti kuulemma "isolta" :D Eikä ollu ku 2 litranen Oohoocee :D
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Ei nykypäivän nuoriso tajua hyvänpäälle, eikä vanhojen autojen. Näin tuossa juuri yhden Taunuksen kylillä viime-vkl kun oli Ränni-tapahtuma. Autoja oli paljon ja lähes jokaista laatua, enivei niin sinne oli taunuksen alle ruuvattu jotkut kylän suurimmat hienot vanteet, lippis oli vinossa ja auto täynnä yhtä rumia kavereita juomassa kaljaa kuin mitä kuski. En pidä juuri minään.

Sääli, oli ensimmäinen tunne ja sekin tietenkin autoa kohtaan.
-Pori Connection-
Avatar
TaunusTomi
Viestit: 953
Liittynyt: 02 Elo 2004, 22:43
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja TaunusTomi »

Ootko miettiny ohjaustehostajaa taunukseen? Ajattelin vaan että voi olla mielenkiintonen ajettava noilla vanteilla ...
jos laitteet hajoo se on niiden heikkoutta...
Taunus 78 Cosworth BOA
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

TaunusTomi kirjoitti:Ootko miettiny ohjaustehostajaa taunukseen? Ajattelin vaan että voi olla mielenkiintonen ajettava noilla vanteilla ...
En usko et tulee muuttumaan mitenkään radikaalisti, koska ei niihin mitään leveitä renkaita tule kuitenkaan. Samaa kokokaliiberia kuin nykyiset noilla mangelsseilla.

Itse ohjaustehostajaan, oishan se tietysti ajonautintoa kaupunkiveivaamisessa lisäävä mukavuus :)
-Pori Connection-
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

Näiden mk1-3 Taunusten etupään geometria ei oikeen tykkää - off setistä, pyörät alkaa kääntämään rattia.

Tuo maavara juttu on ainakin ennen ollu katsastuksessa silleen että autolla pitää pystyä ajamaan vaikka yks rengas tyhjenee, senteistä ole ennen kuullu mutta jos se mittas kumen korkeuden.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Muurahainen
Viestit: 484
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Muurahainen »

p3 kirjoitti:Näiden mk1-3 Taunusten etupään geometria ei oikeen tykkää - off setistä, pyörät alkaa kääntämään rattia.

Tuo maavara juttu on ainakin ennen ollu katsastuksessa silleen että autolla pitää pystyä ajamaan vaikka yks rengas tyhjenee, senteistä ole ennen kuullu mutta jos se mittas kumen korkeuden.
Trafin ohjeen mukaan näin: Trafin PDF

Heti kohdassa yleistä lukee tuo 80mm
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

Aina sitä oppii jotain uutta :roll:
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Toki hieman tuosta ohjeesta eletään alaskinpäin tarvittaessa :wink:
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Oon kans kuullu isoilta pojilta, et välillä on tapauskohtasesti vähän joustettu. Ei tässä tapauksessa :D Jos se oli joku piilo-taunusmies ja sitä harmitti suuresti ku olin madaltanu auton pilalle..

Tänään tuli myös kauan odotettu uusi käsijarruvaijeri! Kiitos Auto Oy Vesamatille, kerrankin positiivisesta palvelusta.
-Pori Connection-
Taunus1981
Viestit: 5
Liittynyt: 06 Elo 2013, 20:25
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Taunus1981 »

Siisti taunus sulla. Innolla odottelen miltä näyttää noilla levitetyillä peltivanteilla.
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Taunus1981 kirjoitti:Siisti taunus sulla. Innolla odottelen miltä näyttää noilla levitetyillä peltivanteilla.
Pelonsekavin tuntein odottelen itsekin samaa näkyä :D

Tänään sain autoon leiman vihdoin, ah ah oh uh! Kyllä on niin makeeta touhua päästellä oikeen luvan kanssa pitkin kyliä 8) Keula tuntuu lähtevän lentoon ku on korkeammalla mitä perä ja alusta jäi melko löysälle, tarvinnee kiristellä huomenna vähän jäykeemmäks.

Kuva

Tästä on hyvä jatkaa!
-Pori Connection-
Vastaa Viestiin