Viikonloppuna oli muutama hetki aikaa uhrata Taunuksen hyvinvoinnille. Saldona saatu perjantaina vahaus suoritettua loppuun. Vaikka koneen kanssa huhki, niin pikkutunneille meni. Lopputulos tyydyttävä. Tarkoitus oli näin alkuun vaan vahata auto ja tunnustella, miten maalipinta reagoi koneelliseen käsittelyyn ja AutoGlymin tuotteisiin. Hämmästyttävän vähän lähti väriä laikkaan, hyvä asia sinänsä. Naarmuja on vuosien saatossa maaliin tietenkin tullut, mutta osa lähti aika kivasti pois. Myllyttämällä saisi varmaan aika hyvän, mutta taidot oikeiden kemikaalien, laikkojen ja koneen kierrosnopeuden suhteen vielä hakusessa, joten se saa jäädä myöhemmälle tai ammattilaisten käsiin.
Sisustan purkaminen verhoilua ja Autodentin käyntiä varten on myös aloitettu. Takapenkki ja takasivuverhoilut sekä etupenkit purettu. Takana on ainakin istunut lapsia, tyttöjä ja poikia. Penkkien alta ja väleistä löytyi karamellipaperia, hiuspinnejä, silmälasit, Mustanaamio taskupokkari, värikyniä jne. eli kaikkea mitä itseään vähänkään kunnioittava lapsi voi vahingossa tai tahallaan tunkea piiloon, jotta voi aloittaa infernaalisen huomionkeruuitkun hampaitaan kiristeleville vanhemmilleen...
Sieltä löytyi myös
RUOSTETTA...! Tarkemmin sanottuna kuljettajan puoleisen takamatkustajan jaloista. Äänieristehuopa oli molemmin puolin autoa läpimärät, valuivat suorastaan vettä, kun käänsin ne pystyasentoon. Kaikki näyttää olevan pohjassa kunnossa. Turvavoiden vastinkappaleiden kiinnitykset kardaanitunnelissa olivat hyvin siistit ja eristettu jollain massalla. Missään ei ole näkyvää jälkeä siitä, että vesi pääsisi jostain sisään. Kuvan mukainen tuho ei synny lyhytaikaisesta veden seisomisesta. Onko tunnettuja reittejä, mitä pitkin vesi pääsisi sisään? Itselle tuli mieleen aukeavien takasivuikkunoiden etupään kumisaranat. Voisi sieltä päästä B-pilaria pitkin vettä valumaan palkkiin ja kostuttamaan paikat sitä kautta. Kuljettajan puolelle oli pientä rusehtumista havaittavissa myös kynnyskotelon puoleisen penkin kiskon kohtaa etupään penkin kiinnikepalkin takana.
Ei ole vanhaa Fordia, mille ei tarvitsisi hitsaushommia tehdä...
No, ehkä tuosta selvitään.
Siirrytään peileihin. Autossa kiinni olleet peilit eivät oikein vakuuta ja saavat häädön. Ovat jo irroitettu ja tilalle on kaavailtu
näitä Texin klassisia malleja. Näissä on riittävän iso jalusta peittämään vanhan peilinjalan reijät.
Tunteeko kukaan alla olevien peilimallien valmistajaa? Alemmassa olisi riittävän iso jalka peittämään aiemmat reijät, mutta olen tuon yksittäiskappaleen ostanut muutama vuosi sitten eBaystä eikä niitä tunnu olevan enää missään. Pelkät jalatkin kiinnostaisi, sillä mulla on uusia tuollaisia ylemman kuvan mukaisia peilejä 2 paria. Toisista voisi uhrata tuon peiliosan Taunukseen, jos vaan jalat, LH ja RH, löytäisi jostain. Käytetytkin kelpaa, kromauttaminen on vaihtoehto huonokuntoisille.