-74 Taunus STW
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
28.5.
Sunnuntaina nyppäsin syylärin ja vanhan kaasarin imusarjoineen irti. Aloitin samalla Holleyn sovittamisen joka ei nyt ollut ihan bolt on- tyyppinen ratkaisu. Se kun toimiii Weberiin nähden peilikuvana joten jouduin kääntämään kaasuvivun toisin päin sekä tekemään kiinntysraudan uusiksi. Nyt sen pitäis pelata asiaan kuuluvalla tavalla.
Nyt pitää vielä hommata uutta vesiletkua sekä bensaletkua. Sen jälkeen voisi kokeilla miten se höökii...
Sunnuntaina nyppäsin syylärin ja vanhan kaasarin imusarjoineen irti. Aloitin samalla Holleyn sovittamisen joka ei nyt ollut ihan bolt on- tyyppinen ratkaisu. Se kun toimiii Weberiin nähden peilikuvana joten jouduin kääntämään kaasuvivun toisin päin sekä tekemään kiinntysraudan uusiksi. Nyt sen pitäis pelata asiaan kuuluvalla tavalla.
Nyt pitää vielä hommata uutta vesiletkua sekä bensaletkua. Sen jälkeen voisi kokeilla miten se höökii...
P...a, ei se Holley sitten oikein toiminu mitenkään vaikka laitoin suuttimetkin olevinansa kohdilleen. Kulki vielä vähemmän eikä ryyppykään toiminu niinku pitäis... Minen ku jaksanu ropeltaa sen kanssa enempiä niin nappasin sen pois autosta ja laitoin takas yks kurkkusen kaasarin mutta tällä kertaa tilalle meni Sälliltä saatu kaasari. Kaasariin vaihdoin vielä isomman pääsuuttimen. Samalla vaihdoin vielä jakajan toiseen, kun epäilin senkin toimivuutta.
Tässä vaiheessa oltiin jo pitkällä lauantai yötä, kun läksin koeajolle. Nyt tuntu jokseenkin siltä, että oisin ajanu jonkun toisen Taunuksella. Kulku tuntu niin rivakalta ettei mitään rajaa... Pintakaasulla oli ennen aina pientä nykytystä vaikka kuinka olin säätänyt mutta nyt ei nykytä enää. Komeeta... Noh, nyt on todellakin kunnolla toimiva kombo. Uusi jäähdytinkin löysi paikkansa keulalta.
Koeajolla todistin samalla peurakolarin, että varokaahan niitä! Ovat todella liikekannalla!!
Kiitoksia Sällille siitä kaasarista!
Tässä vaiheessa oltiin jo pitkällä lauantai yötä, kun läksin koeajolle. Nyt tuntu jokseenkin siltä, että oisin ajanu jonkun toisen Taunuksella. Kulku tuntu niin rivakalta ettei mitään rajaa... Pintakaasulla oli ennen aina pientä nykytystä vaikka kuinka olin säätänyt mutta nyt ei nykytä enää. Komeeta... Noh, nyt on todellakin kunnolla toimiva kombo. Uusi jäähdytinkin löysi paikkansa keulalta.
Koeajolla todistin samalla peurakolarin, että varokaahan niitä! Ovat todella liikekannalla!!
Kiitoksia Sällille siitä kaasarista!
Tankin anturin voisi vielä vaihdella ennen kuin lähtee taas pidemmälle ajelemaan. Venavälykset vois myös tarkistaa varooksi. Ensi viikon tiistaina täytyis lähtee matkaan kohti Hollantia. Tällä kertaa otan mukaan vaan pakolliset työkalut ja varalle sen laturin hihnan, ettei tarvii tuhota taas vaimon sukkahousuja.
Muutoinhan tuo on pelannut vallan mainiosti...
Muutoinhan tuo on pelannut vallan mainiosti...
Talvilepo jatkuu... Pientä puuhastelua tarvis tehdä. Leimahan irtosi viime syksynä pienten soraäänien kera mutta tulipahan kuitenki. Alapallot tarviis vaihdella ja ohjauksen ristinivel on väljä, jonka kyllä tiesin muutenkin. Oikee takajarrukin oli vähän tehoton mikä johtuu varmaankin lasituneesta kengästä. Taitaa johtua viime kesän rata-ajelusta.
Toiset puskurit odottaa asentamista sekä lisäpitkät. Type 9 rotkottaa myös tallin lattialla odottaen asentajan motivaatiota.
Toiset puskurit odottaa asentamista sekä lisäpitkät. Type 9 rotkottaa myös tallin lattialla odottaen asentajan motivaatiota.
Piti alkaa hieman funtsimaan tota jakkara osastoa, kun molemmissa penkeissä on katkenneita jousia ja varsinkin apparin puolelta kuuluu napinaa, että jokin pistää persuuksiin. Onhan tuolla varastossa GT:n jakkarat ilman verhoiluja, mutta on alkanut tuntua siltä etten iske niitä tähän autoon. Bongasin sitten lihonneen Escortin eli tuoreemman Mustangin etujakkarat netin syövereistä suht edulliseen hintaan. Verhoilut joutuu teettämään mutta muutoin ovat ryhdikkäässä kuosissa.
Piti sitten vielä kaivella Tanen kiskot varastosta ja tsekata miten kiinnitys onnistuu. Ylläripylläri Tanen kiskot menee Mustin jakkaroihin suoraan! Eipä tarvii rakennella kiinnityksiä sen kummemmin...
Piti sitten vielä kaivella Tanen kiskot varastosta ja tsekata miten kiinnitys onnistuu. Ylläripylläri Tanen kiskot menee Mustin jakkaroihin suoraan! Eipä tarvii rakennella kiinnityksiä sen kummemmin...
Re: -74 Taunus STW
Talvi meni ja kesäkin melkein... Mitään en juurikaan tehnyt. Sen verran toi elämä heittää persiileen, että on jääny harrastamiset aika vähiin. Vaihdoin ne osat mitä viimeksi leimalla kehoitettiin vaihtamaan eli alapallot ja ohj.ristinivel. Pistin koneeseen tänään uudet öölit suotimen kera ja täräytin käyntiin kuin palamun alta. Ens viikolla jos kipasis leiman ja alakais ajelemaan.
Re: -74 Taunus STW
Leimalla käyty ja ajoaikaa napsahti kesäksi. Gasoa tankkiin ja menoksi...
Re: -74 Taunus STW
Kahden litran oohoocee, pitsiä ja sisustan verhoilua. Kevään aikana tiedossa jotain tämmöstä...
Re: -74 Taunus STW
OnJsp kirjoitti:Oisko kuvia?
ja http://www.taunusfinland.com/galleria/t ... p?album=74 ja http://www.taunusfinland.com/vanhagalle ... album=1096
Vai pitikö olla jostain muusta?
Re: -74 Taunus STW
Kits! Tähän ei tuu kutosta vaikka se kiva kone onkin. Ajomäärä kesän aikana voi olla hyvinkin korkee niin tulee jopa ajateltua kulutustakin. Tosin se nyt on enempi sivuseikka mutta kuitennii...Jsp kirjoitti:V6 keulille ja renkaat savuammaan. Siisti kiesi.
Kone ja loota kammettu luovuttajan sisuksista. Tarvii vielä avata sitä jonkin verran ja tarkistella paikkoja ennen kuin pistää sitä keulille. Toki maalaan sen samalla kertaa... Tästä pääseekin sitten siihen et tekniikan vaihtaminen siirtynee kesän lopulle, koska tiedän mitä tapahtuu kun nostan vanhan koneen pois. Jää muuten kesän ajelut väliin...
Kävin verhoilijan luona vähän kyselemässä miten joutaa. Kiikutan etupenkit ja takapenkin luultavasti ensi viikolla sinne. Kiirettä tuntuis olevan sielläkin mutta annoin armoa sen verran, että sanoin tarvitsevani niitä vasta kesäkuun alussa.
Re: -74 Taunus STW
Siivoilin tallissa romuja pois Tanen edestä ja pistin akun lataukseen vaikkakin paukkuja mittarin mukaan oli ihan oikea määrä. Täytyy täräyttää kiesi tulille ens viikolla ja siirtää se maalaamoon odottamaan jatkokäsittelyä.
Re: -74 Taunus STW
Aikansa kutakin, sanoi maalari ja maalasi Taunuksensa katon uuteen kuosiin. Klik