Taunus 1.6 L -76

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
vtormane
Viestit: 657
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 01:22
Paikkakunta: Kuusamo

Taunus 1.6 L -76

Viesti Kirjoittaja vtormane »

Kuva
Capri -77 2.0
Firebird -69
Avatar
vtormane
Viestit: 657
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 01:22
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Taunus 1.6 L -76

Viesti Kirjoittaja vtormane »

Tuli sitten ostettua toinen taunus. Vuosimallia 1976, 1.6L. Autolla on ajettu vain 71000km ja ollut uudesta asti täällä Kuusamossa ja ensimmäisellä omistajalla vuoteen 2010 asti.
Auto on aika hyvässä kunnossa, täysin ruosteeton muuten paitsi takakaaret on huonot ja takahiekkapellissä pari pientä reikää. Otin juuri tänään lattiamaton pois ensi kerran sakemannien jälkeen ja ei ollut edes ruosteen alkua missään, ei edes kuskin jalkatilassa. http://koti.mbnet.fi/vtormane/tane76/tane_lattia1.jpg
Aika hyvin 35 vuotta vanhalta autolta. Takakontissa on ruostetta, pikkurillin kokoinen läntti.
Tilasin juuri motonetistä takakaaret, ne olisi työn alla seuraavaksi. Myös kromimangelsit tuli ostettua tänään.
Kuva konehuoneesta http://koti.mbnet.fi/vtormane/tane76/ta ... huone1.jpg
Capri -77 2.0
Firebird -69
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Käypi katteeks :D
Tos on oikein lisävarusteitakin aikanaan tilattu, meinaan noi puskurin "kävyt" :D
Ainakaan mun -76 2.0L mallissa ei tommosia ollu.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
vtormane
Viestit: 657
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 01:22
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja vtormane »

Mois kirjoitti:Käypi katteeks :D
Tos on oikein lisävarusteitakin aikanaan tilattu, meinaan noi puskurin "kävyt" :D
Ainakaan mun -76 2.0L mallissa ei tommosia ollu.
Ai niimpä onkin, en oo vielä ees hoksannu noita käpyjä :) Tuossa on muuten valo hanskalokerossa ja kansi semmonen "pehmee" ja kello mittaristossa. Onko nää vakiovarusteita L-mallissa?
Capri -77 2.0
Firebird -69
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Siin mun 2.0L:ssä oli hanskalokeron valo, mut se kansi oli ihan vakiomallin kova. Kello oli myös mittaristossa.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
vtormane
Viestit: 657
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 01:22
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja vtormane »

Mois kirjoitti:Siin mun 2.0L:ssä oli hanskalokeron valo, mut se kansi oli ihan vakiomallin kova. Kello oli myös mittaristossa.
Tässä on kuten S-mallissa kojelauta. Oliko takana kauhukahvoja?
Capri -77 2.0
Firebird -69
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

vtormane kirjoitti:
Mois kirjoitti:Siin mun 2.0L:ssä oli hanskalokeron valo, mut se kansi oli ihan vakiomallin kova. Kello oli myös mittaristossa.
Tässä on kuten S-mallissa kojelauta. Oliko takana kauhukahvoja?
Sitä en muista. Ko. Taunus meni lopulta paaliin...
Hanskalokero oli lukittavaa mallia, kansi on meinaan vielä tuolla kellarissa :D
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
vtormane
Viestit: 657
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 01:22
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja vtormane »

Hitsaukset on sitten hitsailtu. Suojamaalit pintaan ja keväällä sitten kittaukset. Nyt vois keskittyä tekniikkapuoleen :)
Capri -77 2.0
Firebird -69
Avatar
vtormane
Viestit: 657
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 01:22
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja vtormane »

Mangelsit tuli laitettua kokeeksi alle ja ei kannata huolehtia kaarien maalauksista. Niissä on vaan suojamaalit, keväällä sit kittaillaan. Jousia myös säädetään vielä. http://koti.mbnet.fi/vtormane/tane76/ma ... 20alla.jpg

Taas yksi versio volvon jarrusatuloista taunuksessa. Loppujen lopuksi semmosta näpräämistä näiden laitto ja aikaakin menee kummasti. http://koti.mbnet.fi/vtormane/tane76/volvon%20jarru.jpg
Capri -77 2.0
Firebird -69
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

vtormane kirjoitti:Taas yksi versio volvon jarrusatuloista taunuksessa. Loppujen lopuksi semmosta näpräämistä näiden laitto ja aikaakin menee kummasti. http://koti.mbnet.fi/vtormane/tane76/volvon%20jarru.jpg
Hyvin se jeddahi suunitteli tuon virityksen ku kaikki kopioi, mukaanlukien itseni :lol:
Avatar
vtormane
Viestit: 657
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 01:22
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja vtormane »

henu kirjoitti:
vtormane kirjoitti:Taas yksi versio volvon jarrusatuloista taunuksessa. Loppujen lopuksi semmosta näpräämistä näiden laitto ja aikaakin menee kummasti. http://koti.mbnet.fi/vtormane/tane76/volvon%20jarru.jpg
Hyvin se jeddahi suunitteli tuon virityksen ku kaikki kopioi, mukaanlukien itseni :lol:
Ai, eikö tää ollukkaa mun keksimä viritys :lol:
Capri -77 2.0
Firebird -69
jeddah
Viestit: 882
Liittynyt: 23 Touko 2007, 19:47
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah »

Ei se tarvi ku yhden insinöörin suunnittelemaan asiat huolella niin se suorittavakin osapuoli saa homman tehtyä vai miten se meni :lol:

http://koti.phnet.fi/tpelt/Autoja/Taunus/satula.JPG

Joo vaikka noita kuinka vertaa niin... en kyllä näe juuri eroja.. :D

Se muuten tuli mieleen että mä jostain syystä vaihdoin nuo satulan pultitkin, eikö ne orkkikset sitten yltäneet pohjaan asti vai pistinkö vaan varmuuden vuoksi 10.9 lujuiset..? Ei voi muistaa. Pistää vähä silmään ruosteiset kannat kun muuten kaikki kiiltää
Avatar
vtormane
Viestit: 657
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 01:22
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja vtormane »

jeddah kirjoitti:...

Se muuten tuli mieleen että mä jostain syystä vaihdoin nuo satulan pultitkin, eikö ne orkkikset sitten yltäneet pohjaan asti vai pistinkö vaan varmuuden vuoksi 10.9 lujuiset..? Ei voi muistaa. Pistää vähä silmään ruosteiset kannat kun muuten kaikki kiiltää
Aivan joo, ne alkuperäiset jää ehkä sen puol senttii vajaaksi pituudeltaan. On kyllä nyt uudet pultit, otin kuvan vaan vähän hätäisesti :) 10.9 lujuudella sai ihan sopivan pituisetkin, eilen kävin hakemassa. Samalla ostin kans alatukivarsiin uudet pultit. Oli alkuperäiset jo hivenen kuluneet vaikka ajettu vain 70tkm. Ja ne alkuperäiset oli 8.8 pultit.

Sen kans huomasin että auton keula ylhäällä linkussa ottaa jarruletku kiinni jouseen. Eihän se tietysti ajoa haittaa kun semmosta tilannetta ei ikinä tule mutta ajattelin että tuleekohan tuosta sanottavaa katsastuksessa. Normi korkeudella jää tosiaan pelivaraa useita senttejä, joten no problem.
Capri -77 2.0
Firebird -69
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Siihen letkun päälle voi tölvästä sellasen "hankaussuojan" eli vaikka sopivankokosen kumiletkun halkasee ja laittaa siihen päälle. Semmoset jotkut taitaa olla originaali letkuissakin.

En tosin usko että tulis sanomista muutenkaan mutta tommosesta ennakoivasta ajattelusta ne on yleensä mielissään. :)
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

vtormane kirjoitti: Eihän se tietysti ajoa haittaa kun semmosta tilannetta ei ikinä tule mutta ajattelin että tuleekohan tuosta sanottavaa katsastuksessa.
Taunus kevennetään tukivarsien alta, niin ei ole jouset pitkänä katsastuksessa kun niveliä tutkitaan.
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Vastaa Viestiin