Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
vtormane kirjoitti: Eihän se tietysti ajoa haittaa kun semmosta tilannetta ei ikinä tule mutta ajattelin että tuleekohan tuosta sanottavaa katsastuksessa.
Taunus kevennetään tukivarsien alta, niin ei ole jouset pitkänä katsastuksessa kun niveliä tutkitaan.
Viimeksi kun mustaa tanea katsastin niin nosti etupalkin alta ja katsari kitisi kun oli jouset niin löysällä, pätkityt ja mersun Täällä ainakin kattovat tosiaan tolleen noi nivelet ja muut...eli nähtävästi vaihtelee tuo...
Tänään otin mittariston irti kun oli kello sipannut. Vaihdoin varamittaristosta ehyen kellon. Ruuveista päätellen oli ekaa kertaa mittaristo irti sitten sakemannien. Polttimot oli kaikki motorcraftin, en vaihtanut kun ovat kestäneet jo 35 vuotta Mukava tehdä tämmöstä neitseellistä hommaa
vtormane kirjoitti: Eihän se tietysti ajoa haittaa kun semmosta tilannetta ei ikinä tule mutta ajattelin että tuleekohan tuosta sanottavaa katsastuksessa.
Taunus kevennetään tukivarsien alta, niin ei ole jouset pitkänä katsastuksessa kun niveliä tutkitaan.
Viimeksi kun mustaa tanea katsastin niin nosti etupalkin alta ja katsari kitisi kun oli jouset niin löysällä, pätkityt ja mersun Täällä ainakin kattovat tosiaan tolleen noi nivelet ja muut...eli nähtävästi vaihtelee tuo...
Tuo ei ole oikeaoppinen kevennys, jos jouset tulee alatukivarteen, niin kuuluu keventää tukivarresta jousen alta. McPherson kevennetäänkin palkista. Sun täytyy ens kerralla vähän opastaa sitä insinööriä.
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Taunusmies Jussi kirjoitti:
Taunus kevennetään tukivarsien alta, niin ei ole jouset pitkänä katsastuksessa kun niveliä tutkitaan.
Viimeksi kun mustaa tanea katsastin niin nosti etupalkin alta ja katsari kitisi kun oli jouset niin löysällä, pätkityt ja mersun Täällä ainakin kattovat tosiaan tolleen noi nivelet ja muut...eli nähtävästi vaihtelee tuo...
Tuo ei ole oikeaoppinen kevennys, jos jouset tulee alatukivarteen, niin kuuluu keventää tukivarresta jousen alta. McPherson kevennetäänkin palkista. Sun täytyy ens kerralla vähän opastaa sitä insinööriä.
Pittääpä mainita ens kerralla Muistaakseni aina on tehty noin ja se oli viimeksi vanhempi katsastusmies kyseessä. Muistan just hyvin kun tuli noista jousista vähän juteltavaa
Taunusmies Jussi kirjoitti:Tuo ei ole oikeaoppinen kevennys, jos jouset tulee alatukivarteen, niin kuuluu keventää tukivarresta jousen alta. McPherson kevennetäänkin palkista. Sun täytyy ens kerralla vähän opastaa sitä insinööriä.
En tiedä johtuuko näin aamusta vai mitä en nyt hokase, onko tästä olemassa joku virallinen ohje et pitäs nostaa tukivarsista.
Eikai taunuksen akselista löydy välyksiä sen paremmin, nosti sen sit tukivarsista tai palkista ?
Vai pitäskö mennä takas nukkumaan
henu kirjoitti:En tiedä johtuuko näin aamusta vai mitä en nyt hokase, onko tästä olemassa joku virallinen ohje et pitäs nostaa tukivarsista.
Eikai taunuksen akselista löydy välyksiä sen paremmin, nosti sen sit tukivarsista tai palkista ?
Vai pitäskö mennä takas nukkumaan
Oletetaan et autossa on vakio jouset, jos sen nostaa palkista, pyörät putoo sen verran kuin iskarit antaa myöten. Jousi on kuitenkin vielä jännityksessä, eli se painaa tukivartta alaspäin. Tällöin sen jousen aiheuttama voima kulkee runkoon nivelpisteiden kautta, eikä niiden väljyyttä siten välttämättä huomaa. Kun kevennät tukivarresta jousen alta niin se jousivoima kulkee siitä suoraan, eikä nivelten kautta. Näin meille ainakin opetettiin.
Vähän vaikea selittää, mut kait tosta jotain valkenee?
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Eiks ne ravistuskoneel kato nykyään niveletkin Ainakin mitä ite oon nähny...
Alkaa olla kaikki katsastusasemat semmosii, et ite saa kahvitella katsastuksen ajan eikä nää mitä ne tekee, ellei välttämättä halua mennä kattomaan
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98