Sivu 3/5

Lähetetty: 29 Elo 2012, 22:30
Kirjoittaja taunusti
kaikkihan tuon jo tietää miks kone on niin korkeella.karhu ollu asentamassa :lol:

Lähetetty: 29 Elo 2012, 22:55
Kirjoittaja Taunusmies Jussi
henu kirjoitti: Tietääkö joku miten pitkä 2.8 colognen Ö tikku on ?
Epäilys vaan heräs sen pituudesta ku kaadoin reilut 4 litraa koneeseen öljyä ja ei näy tikussa.
Joskus kirjannut paperille seuraavat arvot ku tätä itsekin kyselly, eli stopparista:
Max merkkiin 347mm
Min merkkuun 372mm

Ja kohta Sälli varmaan kertoo oikeat arvot :wink:

Lähetetty: 29 Elo 2012, 23:20
Kirjoittaja henu
Taunusmies Jussi kirjoitti:
henu kirjoitti: Tietääkö joku miten pitkä 2.8 colognen Ö tikku on ?
Epäilys vaan heräs sen pituudesta ku kaadoin reilut 4 litraa koneeseen öljyä ja ei näy tikussa.
Joskus kirjannut paperille seuraavat arvot ku tätä itsekin kyselly, eli stopparista:
Max merkkiin 347mm
Min merkkuun 372mm

Ja kohta Sälli varmaan kertoo oikeat arvot :wink:
Hmmm... capri clubilla oli puhetta et 42-44 cm hujakoilla on 2.8 tikku, viitiikös joku mitata myös sen putken, mulla tosiaan jotain 37cm stopparista ihan päähän eikä näy tikussa mitään vaikka se 4.2l onkin koneessa ölpää.

Lähetetty: 29 Elo 2012, 23:25
Kirjoittaja taunusstyle
mikä tarkotus tolla lätkällä on tossa koneen kyljessä.
niin ja kyllä tuo mosa on minunki autossa melkosen korkialla,granadan öpohja taitaa olla jonku verran matalempi ku taunuksen oma :roll:

Lähetetty: 29 Elo 2012, 23:28
Kirjoittaja henu
Muurahainen kirjoitti:Hiukan on kone ylempänä kuin itsellä orkkis kiinnikkeillä.

Ottaa melkein kiinn raidetankoon.
Tossa on väliä hammastankoon noin 6cm, liekkö sit mitenpaljon eroja noillä Ö pohjilla, tuo on muistaakseni 2.8 tai 2.9 sierrasta.

Moottorin kumit on paksuudeltaan noin 40mm, pitää ettiä noin sentin ohkasemmat ku palkin hahloissakin on varaa pudota vielä 1cm.

Lähetetty: 29 Elo 2012, 23:31
Kirjoittaja henu
taunusstyle kirjoitti:mikä tarkotus tolla lätkällä on tossa koneen kyljessä.
Siihen hitsataan vielä eatonille telineen jalka.

Lähetetty: 29 Elo 2012, 23:55
Kirjoittaja taunusstyle
henu kirjoitti:
taunusstyle kirjoitti:mikä tarkotus tolla lätkällä on tossa koneen kyljessä.
Siihen hitsataan vielä eatonille telineen jalka.
ahaa vai semmosia

Lähetetty: 30 Elo 2012, 13:36
Kirjoittaja henu
Pitäs passailla tuo laatikon takapään korkeus suunnilleen kohdilleen eikä oo käypästä palkkia.

Osaako joku sanoo paljonko on korkeusero laatikon takapään kiinikepinnasta korin kiinitys pintaan ?
Kuva selventämään http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... eusero.jpg

Tossa kuvassa laatikon punasen nuolen osottama kohta on 3cm alempana ku vihreen nuolen pinta.

Mitä se ero on sillä automaatin palkilla T9 laatikolla ?

edit: nostin laatikkoo suuripiirtein moissin piirtämän palkin mittojen mukaiselle korkeudelle ni nyt ottaa veihdekepin kaulus kiini kepinreiän reunoihin, tuleeko se tosiaan noin korkeelle vai muistelenko ihan perseeleen.

Lähetetty: 30 Elo 2012, 20:50
Kirjoittaja henu
Oli tommonen A4LDe lootan uus kannake palkki jemmassa ni tein siitä takakannakkeen.

http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 300016.jpg

Porailin reijät vaan 5cm per puoli kaposammalle, sit vinkua ni hyvä tuli.

Mallailusta vielä huono kuva http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... va2002.jpg


edit: nii keppi on nyt tuolla korkeudella http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... va1998.jpg

Jos joku haluaa tommoseta tehdä takakannakkeen T9 lootalle ni varmaan saa uutenakin viellä, palkki siis mulkkari sorpiosta.
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1346349119

Lähetetty: 31 Elo 2012, 18:54
Kirjoittaja vilunki78
mulla se mittatikun putki on noin 24senttiä lohkon tasolta päähän. ja tikun tötsästä max viivaan hitusen yli 32 senttiä

Lähetetty: 31 Elo 2012, 19:42
Kirjoittaja henu
vilunki78 kirjoitti:mulla se mittatikun putki on noin 24senttiä lohkon tasolta päähän. ja tikun tötsästä max viivaan hitusen yli 32 senttiä
Heh, jo kolmannet eri mitat, ota nyt noista selvää :lol:

Tuli mallailtua eatonia konehuoneeseen, on se vaan hemmetin iso jööti ku ei oikein miteenkäänpäin meinaa mahtua siististi.

Koneen päällä se oli hemmetin komee http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 310015.jpg
Mut jos tohonkii aatellaan karkeesti jotain cuuleria väliin + jonkun näkönen kotelo/ilmatila cuulerin alle ni inssi ei välttämättä tykkäis.
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 310020.jpg
Liekkö tuo jo näköesteeks luokiteltas http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 310018.jpg :lol:

Lähetetty: 31 Elo 2012, 21:05
Kirjoittaja Mois
henu kirjoitti: edit: nostin laatikkoo suuripiirtein moissin piirtämän palkin mittojen mukaiselle korkeudelle ni nyt ottaa veihdekepin kaulus kiini kepinreiän reunoihin, tuleeko se tosiaan noin korkeelle vai muistelenko ihan perseeleen.
Mul ainakin OHC koneella joutu leikkaamaan kepin aukosta pois, ku otti sen kepin kiinnityslaippa kiinni aukon takapäähän, eli niin korkeella on loota.

Lähetetty: 31 Elo 2012, 21:54
Kirjoittaja henu
Mois kirjoitti: Mul ainakin OHC koneella joutu leikkaamaan kepin aukosta pois, ku otti sen kepin kiinnityslaippa kiinni aukon takapäähän, eli niin korkeella on loota.
Joo kyllä se tuntuu olevan aika loogisella korkeudella tolla scorpparin palkilla.

Kiinni se ei itseasiassa tällähetkellä ota mut väliä on maximissaan 2mm :lol: eli eiköhän sitä pidä vähän isontaa.

Lähetetty: 01 Syys 2012, 01:03
Kirjoittaja Mois
henu kirjoitti:
Mois kirjoitti: Mul ainakin OHC koneella joutu leikkaamaan kepin aukosta pois, ku otti sen kepin kiinnityslaippa kiinni aukon takapäähän, eli niin korkeella on loota.
Joo kyllä se tuntuu olevan aika loogisella korkeudella tolla scorpparin palkilla.

Kiinni se ei itseasiassa tällähetkellä ota mut väliä on maximissaan 2mm :lol: eli eiköhän sitä pidä vähän isontaa.
Mul ei ollu vaihekeppi noin keskellä. Toisil se tuntuu asettuvan melko keskelle ja toisil taas aukon takareunaan. Mun Tanes on viel ollu automaatti, joten se reikä tietenkin erilainen.

Lähetetty: 03 Syys 2012, 21:21
Kirjoittaja Taunus-Sälli
jätkällä taitaa olla synt.pvä. :) onnea :D