Taunus 82

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

No hyvä ettei käyny pahemmin, kannattaa jatkossa valita teltalle turvallisempi paikka...mullakin on neljä telttaa tuossa pihassa, täytyy aina pudottaa lumet niitten katoilta viimeistään kun on 10cm satanut ettei käy huonosti.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1429
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

näytti siltä että oli täälläki lytsähtäny telttakatos missä säilytän oldsia,tullu kolmessa päivässä 30 senttiä lunta.eli huomenna häätyy lähtiä ottamaan lumet pois :roll:
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Pitää ettiä jämäkämpää putkee ja tehdä tuokii ite ni kestää, naurettavan hepposesta aineksesta kyllä nuo halpa katokset.

Lunta siinä ei loppujenlopuks ollu edes paljoo mut nää vesikelit ja lumikolallinen märkää lunta kuudesta metristä näytti riittävän.
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Ite kävin pelastamas Taunuksen sekä telttatallin tossa sunnuntaina. Rankin homma oli pohrata 100 m matka paksussa hangessa sinne teltalle. Märkää lunta oli ainakin 30 cm teltan päällä, mut ei ollu ehtinny romahtaa. Vahva talli, oon ostannu sen 80-luvun lopul. Kangas vaan jo heikos hapes, mut ihmeesti viel kestää lumen painoa...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Pitkästäaikaa kerkee tällekkin jotain tekemään.
Väliaikanen konepelti tuli nakattua paikalleen http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... g~original

Konttiin tuli tehtyä teline välisäiliölle ja bensapumpulle + suodattimelle, lukkopeltiin tuli tehtyä lukko et pysyy pelti kiinni.

Megan "valmis" johtosarjaa ruettu soveltamaan cologneen, pieniä modeja sinne tänne, TPS ei sovi suoraan ja kampuran hall anturi senverran perseen muotonen et se vaatii säätämistä.
Tuo 2.8 efin TFI:n kytkentä vaan vielä epäselvä, liekkö joku muistas onko pinnijärjestys sama ku 2.9:ssä ?
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

henu kirjoitti:Pitkästäaikaa kerkee tällekkin jotain tekemään.
Väliaikanen konepelti tuli nakattua paikalleen http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... g~original

Konttiin tuli tehtyä teline välisäiliölle ja bensapumpulle + suodattimelle, lukkopeltiin tuli tehtyä lukko et pysyy pelti kiinni.

Megan "valmis" johtosarjaa ruettu soveltamaan cologneen, pieniä modeja sinne tänne, TPS ei sovi suoraan ja kampuran hall anturi senverran perseen muotonen et se vaatii säätämistä.
Tuo 2.8 efin TFI:n kytkentä vaan vielä epäselvä, liekkö joku muistas onko pinnijärjestys sama ku 2.9:ssä ?
Samalla kaavalla pitäs toimia.
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Joo nii tääkii eteni vähän kiireiden keskellä tuossa kuukaus pari sit.

Syylärin tilailin kesällä pikku kaljoissa ja se aiheutti pikku modia keulaan
Kuva
Tilaa tais jäädä runkopalkkien ja syylärin väliin joku milli kaks.

Sähköjä on myös vedetty sinne sun tänne, kaikkihan tietää perus motonet rasiat joissa jokaiselle sulakkeelle pitää joko tuoda oma piuha tai sit hypyttää yhesestä piuhasta, ei kelvannu mulle ni modasin rasiaa
Kuva
Kuparikiskosta tein yhdys taakin ja juotin sen jokaiseen sulakepohjaan kiinni, toimii.
Kuva

Sit väsäsin osan pakoputkistosta, X liitoksen jälkeen en saanu valmiita änäreitä istumaan mieleni mukaan ni keskimmäiset änärit väsäsin sit ite.
Kuva
Vapaasti hengittävä pönttö siis vaikka tulo ja meno onkin eri puolella, reikäputki sisällä vaan tekee mutkan ja vaimentaa paremmin kun perus suora pönttö.

Laajakaistaks tuli myös hommattua AEM:in mittari.

Sisältä vedin jalopuu muovit mustiks ja tanikan "kumikojelaudasta" hansakalokeron puoliskon plastidipillä.
Kuva

Ratti pitäs jostain keksiä.


Käyttiskin tuli vaihdettua, scorppari ei suostunu kuolemaan mut rupeshan se olemaan jo aika käytetty ja varmasti aikaa vaatis tulevaisuudessa.


Tilalle tuli jaaaag
Kuva

Jos scorpio oli aikanaan vähän liioteltuna puolen miljoonan markan auto ni kyllä täytyy sanoo et miljoonan markan auto on mukavampi :D

Tätäkin joutuu pikkusen laittelemaan kunhan kerkii, lohkolämppärin kävin hakemassa ja joku pieni resonanssi on vänkärin ovessa kun popittaa.
Ajovalopolttimonkii jouduin tänään vaihtamaan ja auto ollu vasta 2 viikoo mulla, scorpioon taisin vaihtaa 6 vuoden aikana kerran polttimon :lol:
3.2l Minilohko kasilla tämä tapaus mut silti saa bensaa kulumaan aivan vitusti, legenda kertoo et tällä pääsis 9l/100km mut kohtuu herkästi ajotietokone näyttää mun ajolla keskimäärin 11l/100km matkassa :green:

Kaikenkaikkiaan tuntuu kyllä jämäkältä peliltä jolla voi lähtee vaikka hevonvittuun jos siltä tuntuu.

Omasta mielestä aivan liian pelätty merkki, perus varaosat on halpoja ja voimansiirto hemmetin jumaa tavaraa euro fordeihin tottuneena.
Avatar
Kamakaze
Viestit: 49
Liittynyt: 11 Touko 2012, 19:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kamakaze »

Asiallinen XJ 8) Matkantekoa parhaimmillaan!
Vastaa Viestiin