Sivu 1/5

Taunus 82

Lähetetty: 08 Elo 2011, 22:54
Kirjoittaja henu
Jahas, jospa sitä vihdoinkin kirjottas tännekii jotain tästä ikuisuusprojektista ku tuntuu olevan iltasin niin tylsää et jollain pitää aikaa tappaa :lol:

Kerron tarinan huomattavasti lyhyempänä kun CRSC:llä.

Eli auton hankin muistaakseni 2006 mikkelistä ja 120thk ajettuna, jostain kuolinpesästä lähtösin.
Auto oli sisäisesti lähes uus mut koppa paljastu takapäältään aivan uskomattoman mädäks (jopa taunukseks)...
Tuossa kuva muutama kuukaus oston jälkeen http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1312829557


No sillähän mentiin ensimmäinen talvi niiku kuuluu, eli penkat lenti ja mukavoo oli.
No sit tuli kesä ja aatelin et nyt laitetaan rojekti käyntiin ku sitävartenhan tää tuli alunperin hommattua ja tuskin tuolla alkuperäsellä 1.6 ohc:llä olis seuraavaa talvee ajettukaan ku se tuntu menevän vähän rikki viimisillä ajokerroilla :lol:

No rojekti alotettiin purkamalla autoo pikkuhiljaa ja ruostetta rupes sit löytymään.
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1312833362
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1312833426

No siinä pari kuvaa alkuajoilta mut loppujenlopuks koko kontin lattia tuli leikeltyä pois ku pääs helpommalla
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1312830338

Välissä tuli hankittua mk1 4d viskipullolla josta jouti näppärästi isoatlas jemmaan
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1312830418

No peräpään ruosteita tuli siinä sit turattua ja aina yhtä ihanasti istuvat klokkerholmin pellit sopi ku keilapallo persereikään.
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1312830499

Alunperin koneeks oli suunitelmissa tehdasuus 2.3 DOHC
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1312830740
Mut sen hetkisten inssien masentamana kyllästyin tappelemaan tuon tekniikan laillisuudesta.

No mennään sit helpoimman kautta... tallille tuli sit loppujenlopuks 2.8 V6 efi tupla turbo jonka tarkastus alko purkamisella, kansien kanssa tuli sit ongelmia ihan riitämiin, eli ekasta parista lähti seetirenkaat irti ku ruettiin uusia pintoja ajamaan, eihän se vielä säikäyttäny mut uusia seetejä poratessa meni kansi puhki :? no toiset kannet äkkiä työnalle ja sama homma :lol:

Tässävaiheessa koneistaja muisti et hänellä on jemmassa vamiiks tehdyt 2.8 kannet ilman seetejä, no mennään nyt sit niillä alkuun mietin ja ostin kannet ku halvalla sain.
Tässävaiheessa myös loppuun ajetut pikku turbot sai siirtyä syrjään ja tilalle tuli tämä nykyään kaikkien vihaama eaton m90.
Lohko niputtu siinä sivussa.
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1312831206

Lohkoon on myös koneistettu aikasemman omistajan toimesta liekkirengasurat ja kuparirinkulat odottaa paikalleenmenoo.

Ja se syy miks en oo konetta vielä kasannu loppuun on se et uupuu venttiilinjouset, alkuperäset on niin löysät ettei niitä toinna laittaa ja on vielä kesken yks juttu paikallisen kansivirityksen kanssa.

Noh, takas tuohon ruhoon... eli kopan rakentaminen jatku siinä sit ja jossainvälissä rupes tympäsemään nuo mk3 tanen etuvalot.
Lääkeekshän muokattiin keulaa enemmän omaan silmään mielyttävämmäks.
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1312831771

Sitten soviteltiin mk1 golfin tummaoptiikat
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1312831926

Sit oikeestaan tuli maalattua tuo koko paska mipan mattamustalla.
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1312833259

Taunus sälliltä haettu etuakseli tuli kasattua myös jossainvälissä ennen maalausta
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1312832053

Tuo maalaus meni katon osalta vituralleen ku paineensäädin puotti paineet jostain syystä kesken maalauksen, mut viimeviikolla jaksoin maalata katon uudestaan.
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1312832128

Lauantaina otettiin sit kuppia tallilla vähänaikaa kaverin kanssa ja punnerrettiin etuakseli paikalleen.
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 1312832239


Siinä nopeesti selitettynä, huomenna olis tarkotus hakee mersun jouset etuakselille ja rueta niputtamaan tuota pyörantuentaa et saa vehkeen edes rullaavaks ennen ens talvee.
Rojektia voin rakentaa käytännössä vain kesäisin ku ei oo omaa tallia jossa tuota säilyttää mut vielä on pari kk aikaa saada jotain tehtyä...

Lähetetty: 09 Elo 2011, 08:05
Kirjoittaja zmuli
Erittäin mielenkiintone rokkis, vähintäänki mielenkiintosella pannulla tulossa :D
Ite oisin kyllä valinnut jonku muun mattavärin ku perusmustan, mut maalia saa kaupasta aina uutta jos rupee tympiin.

Lähetetty: 09 Elo 2011, 08:26
Kirjoittaja henu
Matta valkee olis toinen vaihtoehto ollu mut nyt mentiin henry fordin sanoilla :)
Tietty mielessä on käyny kaksvärimaalaus eli jos yläpuolen jättäs mustaks ja muu auto matta valkeeks tai sit toisipäin :lol:

Lähetetty: 09 Elo 2011, 20:00
Kirjoittaja henu
Hammastanko tuli puhallettua puhtaaks ja samalla käytettyä auki ja putsattua, huippukunnossa on.
Jousetkii tuli haettua et josko ne jo huomenna jaksas alle laittaa. pitää hakee vielä pyöränlaakerit ja raidetangonpäät ni rupee pikkuhiljaa niputumaan keula.

Lähetetty: 10 Elo 2011, 21:32
Kirjoittaja henu
En saanu tänään vielä laakereita yms nippeleitä ni en kerenny ku hammastangon laittamaan paikalleen.
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 100004.jpg

Noh, aamulla hakemaan osat ja niputtamaan.

Lähetetty: 17 Elo 2011, 19:30
Kirjoittaja henu
Pyöräytin tanen toisttenpäin talliin et jaksas huomenna tehdä takaluukua valmiimmaks.
Vähän meinaa räikeesti paistaa tuo etuakseli.
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 170011.jpg

Lähetetty: 17 Elo 2011, 19:49
Kirjoittaja zmuli
"vähän" ... :D :D


Joku iso lippa siihe eteen nii peittää vähän? :lol: tyylii vw golf vr6-lippa, siit isompaa saa jo hakea.

Lähetetty: 17 Elo 2011, 20:01
Kirjoittaja henu
Semmonen alkuperänen "iso" RS lippa olis hakusessa mut ei niitä tunnu oikein olevan.
Eli tommonen mikä jallulla on http://www.taunusfinland.com/galleria/a ... G_1210.JPG

Lähetetty: 17 Elo 2011, 21:14
Kirjoittaja zmuli
Oon iteki ettiny jos joku sopiva löytyis, mut helpoimmal varmasti pääsis ku kokeilis iskee siihe ihan randomilla vaan jonkun lipan - tai tekee itte :P

Lähetetty: 30 Elo 2011, 21:26
Kirjoittaja henu
Jarrut hain tänään.
http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... va1559.jpg

Jos vaikka huomenna sais kiinni.

Lähetetty: 06 Syys 2011, 20:26
Kirjoittaja henu
Jarrut sain alle ja ainakin toistaseks oon siinä uskossa et pääsylinteri on liian pien, poljin menee melkolailla pohjaan.

Kummasta kuvaakaan en muistanu ottaa http://i103.photobucket.com/albums/m149 ... 060011.jpg

Lähetetty: 06 Syys 2011, 22:27
Kirjoittaja ft79
sitte vaan caprise-calssicista pääsylkkyä.. :D

Lähetetty: 06 Syys 2011, 22:36
Kirjoittaja henu
ft79 kirjoitti:sitte vaan caprise-calssicista pääsylkkyä.. :D
Mikäs juttu tää on, käykö se siihen ?

Toisaalta pitkään oon sähkötehostinta miettiny ni pitää kattoo mitä sit lopulta tuohon kehittää.

Lähetetty: 06 Syys 2011, 22:40
Kirjoittaja ft79
ei varmaan käy.. tai ainahan ne käy, mutta ei voi sanoa että heittämällä..

tuli vaan mieleen, kun on sellanen tossa jaloissa pyöriny..
on suuri ja vieläpä jotain köykämiiniä..
voishan sitä jokupäivä kattella että kuinka sopis.. :D

Lähetetty: 06 Syys 2011, 23:03
Kirjoittaja Mois