taunus 4d "smurffi"

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

taunus 4d "smurffi"

Viesti Kirjoittaja tanari »

Noniin, tehro:lta viimetalvenakin lainassa ollut sininen paholainen on nyt siirtynyt omistukseeni.

tässäpä hiukan fotoa kansalle, tapsalle ja muillekkin.
takaa hiukan hitsuuteltu

näyttävä peli

rotta haukannu
matalan pudjetin kulkineet...
Tehro
Viestit: 1074
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tehro »

Täällä ameriikassa on rotatkin vähän suurempia :)
Ei taidolla, ei tiedolla vaan tunteella
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

Tehro kirjoitti:Täällä ameriikassa on rotatkin vähän suurempia :)
ai siks ne kissat oli pihalla niin varuillaan :lol:
matalan pudjetin kulkineet...
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

noni, nyt on taunuksessa leima paperissa!

ei tarvinu ku hitsata + vaihtaa lokarit + vaihtaa kasapuslia ja korjata rekisterikilvenvalot :)
matalan pudjetin kulkineet...
Tehro
Viestit: 1074
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tehro »

sulla on niin tiukka leiman setä :)
Ei taidolla, ei tiedolla vaan tunteella
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

Noniin klo 6 alko hiominen, fiiperi laikalla saumaa sileeks ja ruosteet pois.

sit armoton kittaus ja vielä armottomampi hiominen.. tätä sitten erijärjestyksissä klo 18 asti.

nyt ma olen tassa.

huomena jos vetäis koko auton yli hiomavärin.
matalan pudjetin kulkineet...
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

Noniin pieni kuvasarja la-su päivien tapahtumista.

Vanha lokari ei enään kelvannut katsurille. (oikeesti vaihdoin jo ennen leimalle menoa torstaina :)

tosi hyvä wanha ehjä "uusi" lokasuoja paikallaan. Istu todella hyvin, nää on jotain "hyllyssä" seisseitä.

lauantai aamulla pientä hiontaa
Fiiberilaikalla rälläkän kans hinkkade ruosteet pois, sit leveellä lastalla kittiä, perkele ku olis jaksanu enemmän hioo ja kitata.
hätäsesti suihkastu happo/eristeväri sunnuntai aamuna

mercedeksen näyttävä massa pinnassa pari tuntia eristevärin vetämisestä.

hirveesti lakkaa, ja sit kontin kanteen vähä höpösumua, pitää myllyttää.

tommonen siitä nyt sitten tuli, taitaa olla 6h maalauksesta. etuvalotkin sai vähän lakkaa..

Katto pitäis värjätä valkoisella, kun vaan jaksais.
matalan pudjetin kulkineet...
Tehro
Viestit: 1074
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tehro »

Toiset ne jaksaa jopa maalata :)
Ei taidolla, ei tiedolla vaan tunteella
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Viistoista senttiä tonttiinpäin niin on näyttävä.
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

Nyt on matalempi + jäykempi.

vaihdoin taakse samalla 2puslaa + investoin bilsteinin B6 iskareihin.
eteen tuli sitten wanhat bilteman rallyiskarit, jotka on oikeesti ilmeisesti konit, mutta jäykät on!

poseeraava taunus

iskuja vaimentava tekijä.
matalan pudjetin kulkineet...
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

On kyllä näyttävä! Jumalauta! :D Oon ihan ihastunu myös tuohon väriin, aah.
-Pori Connection-
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

kiitos kehuista. 8)

tänään maalasin katon valkoseks ja tuli aika hyvä, samalla takatolppien muoveista tuli mattamustat.
matalan pudjetin kulkineet...
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

vakio moottorin kiertokangen lakru antautu, tänään alkoi moottorinvaihto/uuden moottorin kokoominen

klo 6:00 aamukahvit
klo 7:00 vanhasta moottorista kaikki pultit + vaijerit irti
klo 8:40 vanha moottori ylhäällä ja siitä purettuna kaikki uuteen moottoriin tarvittava.
klo 9:00 alkoi uuden moottorin kasaus
klo 10:00 alkoi uusi moottori näyttää jo moottorilta :wink:
klo 11:45 oli uusi moottori jo kytkimen kanssa menossa paikalleen.
vasta klo 12:30 oli uusi moottori paikallaan, koska kytkin keskitettiin silmämääräisesti :lol:

sitten kaasarin putsausta, suuttimien ostoa ensiöpuolelle tuli 165 ilmat ja toisioon 125 pääsuuttimien ollessa 140 ja 130.

kello 15:40 otettiin uudesta koneesta ensi savut. Öljyn painevalo ei sammu, epäilemme ensin anturi vikaa, vaihdetaan vanhasta koneesta öp anturi, ei mitään auttanu, kierroksilla valo sammuu, tyhjäkäynnillä palaa.

tutkitaan + mietitään kaikki mahdollinen ja mahdoton. Sitten juolahti klo 16:46 soittaa rallyracen samille ja kysyä että mikä vois olla pielessä, sieltähän tuli lähes suoraan vastaus, eli pääöljykanavan pääty tulppa puuttui, ai juma et ajoin kovaa rallyraceen hakemaan tulpat(kiitos vaan loistavasta palvelusta) ja samantein tallille askartelemaan ja purkamaan hiukan hihnapyöriä pois tieltä että pääsee lyömään tulpat paikalleen.

nyt kello oli jo 18:30 ja auto kävi nätisti eikä öljynpainevalokaan enään palanut.

säädettiin luhtiksen(kiitos avusta) kans siinä sytkäennakkoa ja käytiin ajelee ilman konepeltiä pieni lenkki. Konepelti paikalleen ja kohti tiksi cruisingia ja voi juma et oli autoja paljon.

näin. huomena vielä pientä nesteiden tarkistelua ja moottorin sisäänajoa.

kiitos rallyracen Samille.
matalan pudjetin kulkineet...
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Perussäätöö joo, jatkossa varmaa sitte muistetaan kaikki tarkistaa että onks ne päätytulpat paikallaan, vaikkakaan "ei ne ikinä irtoile muistaku kenttiläisistä". :lol: noh, ei sentään tarvinu pataa ampua uudelleen muttereiksi.

Ihan sujuvastihan se muuten meni ja koneessakin tuntu olevan pari heppaa enemmän kun laakerivammasessa ykskutosessa.
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

No nyt menee ihan perkeleen hyvin, vähän tuli lisää vääntöä :lol:

kaasutinkin istui hyvin säätöihin, hiukan yrittää nakuttaa 120km/h-> täyskaasu kiihdytyksissä, mutta se taitaa johtua vanhasta kärjellisestä 1.6 koneen jakajasta ja sen ennakoista.

Tänään tallilla tapahtui vaihdelaatikon laskeminen hiukan alemmaksi, että ei resonoisi koriin, samalla todettiin luhtiksen kans että parempi pistää kumilimputon kardaani paikalleen, ei laitettu vielä kuitenkaan.

Valmistimme Luhtis-metal-works Supershift5000 shifterin, jolla vaihdot tapahtuvat kuin mäkisellä tai vatasella.
matalan pudjetin kulkineet...
Vastaa Viestiin