Sivu 1/2

coupe taunus -74

Lähetetty: 29 Kesä 2011, 20:44
Kirjoittaja huli80
tämmönen projekti löyty GT:n tilalle,2,0l ohc jolla on ajettu täydellisen kone rempan jälkeen n.3000km.auto on ollut seisomassa kuivassa tallissa 10v.
joo,elikkäs tähän asti koko pohja on käyty läpi ja on pohja maalissa,en ajatellut laittaa ollenkaan masssaa muihin kuin pyöräkoteloihin (niihin on muuten nähtävästi alkuperäiset alumiiniset sisälokarit tallella) pohjaan ajattelin raskaan kaluston runkomaalia tai sitten ihan vaan hopea hammer eli vasaralakka,se on sellainen kokeilu että saako vuosien varrella ruosteet pysymään kurissa,massan altahan niitä ei nää.ulkopintaa on sen verran laitettu että kuskin helma on vaihdettu kuten kuvista näkee ja keulan kanssa karkasi mopo käsistä,mutta kuten kaveri sanoi,tässä vaiheessa on hyvä tehdä mieleinen.keula olisi tarkoitus saada ensin kuosiin,sitten puhaltaa ja maalata konehuone ja sen jälkeen on etuakselin vuoro.siihen odottaa jo uudet puslat,pitäisi vaan purkaa,puhaltaa ja maalata.kaikista kinkkisin homma on kuskin puolella kylkipokkaukkauksen ja sivu lasin välissä :/ ihmettelin kun siitä oli kitti haljennut ja kurkkasin sisäpulelle,sieltä löytyi pellin soiroja päälekkäin hitsattuna,siis keskellä kylkeä!!!.auton ex omistaja tuli pajalle ja kysyin siltä että mikä v....u tuo on,vastaus oli "hitsasin aikoinaan helmoja,ja sisällä oli jotain äänieristettä joka syttyi palamaan,ei ollut muuta vaihto ehtoa kuin ajaa rälläkällä kylki auki ja avata se kuin sardiinipurkki" kyllä oli pitkä hiljaisuus,ennen kuin hyvin rauhallisesti hammasta purren sanoin,että ei tullut mieleen irrottaa sisäverhoilua.....noooh...en tiedä pitäisikö kylmästi leikata paska pala pois ja hitsata se uudestaan,mutta ihan varna olen siitä,että vetelemättä se ei tule onnistumaan.noh kunhan nyt muutaman viikon kerää rohkeutta ja pyörii auton ympärillä,eiköhän se ratkaisu löydy :)
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

noni... pohja on laitettu ja maalattu keulaa muokattu jo aika radikaalisti,seuraavana on akseleitten puhallus,maalaus ja puslien vaihto...homma etenee hitaasti mutta varmasti
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

valojen coolerin sovitusta.....
Kuva
Kuva

pakoputkien mallailua...
Kuva
Kuva
Kuva

Lähetetty: 29 Kesä 2011, 21:45
Kirjoittaja Mois
GT:n osia näköjään laitettu, mm. penkit ym. :D

Lähetetty: 29 Kesä 2011, 21:57
Kirjoittaja huli80
Mois kirjoitti:GT:n osia näköjään laitettu, mm. penkit ym. :D
ei oo gt:stä muuta kun takaluukun merkki ja kromiset ikkuna listat,penkit on alkuperäset...kait...mut samanlaiset kun gt:ssä

Lähetetty: 29 Kesä 2011, 21:59
Kirjoittaja Mois
Ei oo tommosia penkkejä -74 mallissa, eikä vanhemmissakaan, jos ei oo GT. -74 vuodesta lähtien on irtoniskatuilla olevat penkit.

Lähetetty: 29 Kesä 2011, 22:53
Kirjoittaja jryti
GT:stä otettu maski, penkit ja takasivulasien listat. Etupuskurikin taitaa olla -71-73 mallisesta kun on kumilistalla.

Lähetetty: 30 Kesä 2011, 07:04
Kirjoittaja huli80
jryti kirjoitti:GT:stä otettu maski, penkit ja takasivulasien listat. Etupuskurikin taitaa olla -71-73 mallisesta kun on kumilistalla.
juu,anteex...maskinkii laitoin,mutta on sen verran siipeensä saanut,et en tiedä jätänkö sen.penkeistä en tiedä,ne oli siinä paikoillaan,auton malli on deluxe,näkyy olevan vaakuna takakontissa....mutta asiaan...ensi autona oli taunus :lol: mut sen jälkeeen en oo ollu juurikaan vanhenpien foordien kanssa tekemisissä,elikkäs tarviis nippeli tietoo,että käykö 1,6l sierran 5 lovinen laatikko 2,0l perään,onko sama kytkinakseli? ja minkä vuotisesta sierrasta lyötyisi mekaaninen ruisku? turbookin oon suunnitellu..... :lol:

Lähetetty: 30 Kesä 2011, 09:24
Kirjoittaja Paussi
GT-penkit on niskatuelliset ja ns. perusmallissa on ilman.

Lähetetty: 30 Kesä 2011, 11:41
Kirjoittaja henu
huli80 kirjoitti: käykö 1,6l sierran 5 lovinen laatikko 2,0l perään,onko sama kytkinakseli?
Käy.
Kyseessä type 9 joka on 23 urasella akselilla.

En kyllä suosittele tuota mekaanista ruiskua, ne on semmosia keksintöjä et perkeles...

Lähetetty: 30 Kesä 2011, 17:23
Kirjoittaja Samu
jotkut pitää mekaanisesta kun on "helppo säätää" mut sähkösellä ruiskutuksella vie vähemmän bensaa

Lähetetty: 01 Heinä 2011, 23:44
Kirjoittaja Timppa
Mois kirjoitti:Ei oo tommosia penkkejä -74 mallissa, eikä vanhemmissakaan, jos ei oo GT. -74 vuodesta lähtien on irtoniskatuilla olevat penkit.
Jaa,isä vainaa osti 1,6L Coupe Taunuksen UUTENA vuonna -74 Tikkurilan Salomaalta (Local Ford Dealer),pisti ruksit ruutuun massakatto + listat ja korkeat selkänojat,

oli just tommoset nuo penkit.

UBO-422 oli tunniste,jota olenkin peräänkuulutellut...

Olispa ruksannu vieilä vaikka ZF lukon...ja tietty isomman moottorin :roll:

Lähetetty: 02 Heinä 2011, 00:24
Kirjoittaja Mois
Vanhanmallin penkkii oli sit viel varastos :D Timo tietää kaiken :wink:
-75 malleis ei ainakaa enää ollu tommosii korkeit penkkei :D Tääkin oletusta nähdyn perusteella :D

Lähetetty: 02 Heinä 2011, 00:34
Kirjoittaja niceman
Ei kun kuntoon vaan!
http://s635.photobucket.com/albums/uu77 ... uva111.jpg
Samanlaiset penkit minulla omassa coupessa =)

Lähetetty: 02 Heinä 2011, 00:46
Kirjoittaja Mois
niceman kirjoitti:Ei kun kuntoon vaan!
http://s635.photobucket.com/albums/uu77 ... uva111.jpg
Samanlaiset penkit minulla omassa coupessa =)
Siihenkin Coupeen on jostain löytynny vanhan mallin penkit :D

Lähetetty: 02 Heinä 2011, 00:53
Kirjoittaja niceman
Mois kirjoitti:
niceman kirjoitti:Ei kun kuntoon vaan!
http://s635.photobucket.com/albums/uu77 ... uva111.jpg
Samanlaiset penkit minulla omassa coupessa =)
Siihenkin Coupeen on jostain löytynny vanhan mallin penkit :D
Näin mahdollista mutta tykkään noista enenmän kuin missä ei ole niskatukia.
-71 sedanista otin takapenkin kun siinä on keskituki ja parempi kuntoinen mutta mistä noi penkin on aikoinaan Coupeen tullut ei ole mitään tietoa... Sininen plyyssi sisusta oli... Pehmeä =)

Lähetetty: 02 Heinä 2011, 01:32
Kirjoittaja Mois
Nyt tää on jo sen verran ot:tä, et Timppa tai Pj. voi varmaan poistaa nää kaikki kommentit penkeistä :D