Sivu 8/10

Re: Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Lähetetty: 13 Huhti 2016, 08:59
Kirjoittaja Vermilion
Samu kirjoitti:projekti taas eteni mukavasti kun sain osaavan auttajan. Tyhjäkäynnistä piti sen verran tinkiä että tonnin paikkeilla pyöritään. Tästä vaan nousee kysymys että mahtoiko se rallyracen nokka varmasti olla se mitä tilasin vai jyrkempi?

Saatiin ajettua pienet nopeudet kuntoon ja nyt pitää laittaa sisusta pakettiin ennen leimaa tai siirtokilpiä että saa isommat nopeudet katottua asfaltilla. :peukku:
Jos nokkaa vähänkin muutettu vakiosta ihan normaalia, tuo tyhjäkäynti, itsellä on 860-1110 välillä tyhjäkänti. V6T21 nokalla. "Power Band 2000>6000" myöskin minkälaiset ilmareijät läppärungossa on ja onko läppärunko kulunut silläkin on vaikutusta. Itseä vähän kiihottaisi teettää kokonaan uusi läppärunko, jossa on vaan yksi läppä eikä kahta. Kuvia ois kiva saada tästä projektista paljon tekstiä liian vähän kuvia nyt.

Re: Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Lähetetty: 13 Huhti 2016, 10:43
Kirjoittaja Sultzi
Itsellä rajuin v6t4 nokka joka hiottu turbokäyttöön paremmin sopivaksi, tyhjäkäynti runksuttaa ilman tyhjäkäyntimoottoria hienosti 800 :)

Re: Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Lähetetty: 13 Huhti 2016, 19:11
Kirjoittaja Samu
no minähän tilasin rallyracelta sen toiseksi miedoimman eli 285i nokan. Pitää ottaa kuvia kunhan ehtii ja muistaa.

Re: Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Lähetetty: 22 Huhti 2016, 22:53
Kirjoittaja Samu
väliaikainen pakoputki tuli korjattua ettei raahaa kaarteissa maahan. ennen oli n. 5cm maavaraa ja nyt sentään 15cm :peukku:

Re: Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Lähetetty: 08 Touko 2016, 18:26
Kirjoittaja Samu
perän vaihto kesken kun odottelen uusia puslia saksasta. Samalla pitäis löytää jostain uudet pari senttiä pidemmät iskarit taakse, kun alkuperäiset on ihan tapissaan vaikka on paino päällä. :shock:
Kattosin että tukivarsikin on ihan sitä oikeeta vähän kaarevaa mallia joten ei kyllä mitään hajua miksei orkkis iskari riitä. :seko:

Ja kirosin eilen mätänetin korjattua välitettyä starttia kun hiilet on mennyt hetken 2,8 käytössä enemmän kuin vanhemmassa samanlaisessa minkä tilalle muistaakseni vaihdoin tämän mätänetin romun. :club:

Re: Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Lähetetty: 20 Touko 2016, 19:35
Kirjoittaja Samu
Perä on paikallaan. Iskarit löytyi mätänetistä kun myyjä oli myös taunusmiehiä niin suostui vähän penkomaan niitä pari senttiä pidempiä. Löytyi sitten jonkun japanilaisen pikkubussin/pickupin iskarit mihin piti vaan ottaa vanhoista holkit. :peukku:

Huomenna startin kasaus ja egr:n lähdön vingutusta pois ohjausakselin tieltä.

Re: Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Lähetetty: 22 Touko 2016, 20:50
Kirjoittaja Samu
Kuvia lisätty galleriaan.

Re: Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Lähetetty: 26 Touko 2016, 21:59
Kirjoittaja Samu
Ja se on vihdoinkin leimassa ja paperissa lukee 2.4 :peukku:

Solenoidissa on jotain vikaa kun ei tahdo aina käynnistyä vaikka naksahtaa. Sitten kun lyö vasaralla niin voi sillointällöin auttaa.
Ja se mystinen vika että jää vähäksi aikaa käymään vaikka kääntää virrat pois. :shock:

Re: Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Lähetetty: 27 Touko 2016, 01:40
Kirjoittaja isoatlas
Laita startin heräte kulkemaan suoraan akulta releen kautta ja nykyisellä herätejohdolla sille releelle heräte, niin toimii satavarmasti siltä osin.

Re: Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Lähetetty: 27 Touko 2016, 20:09
Kirjoittaja Samu
Täytyy laittaa. Niin se tais olla 2.8 kanssa ja nyt jäi vaan pois kun heivasin releitä pois tieltä. :lol:

Re: Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Lähetetty: 02 Kesä 2016, 20:11
Kirjoittaja Samu
Nyt tais lakata vittuilemasta kun laitoin sen releen paikalleen. :peukku:

Jos viikonloppuna ehtis väsätä lasikuidusta uuden verhoilupahvin kojelaudan alle. Sais sitten eteenkin kajarit kiinni.

Re: Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Lähetetty: 20 Kesä 2016, 13:31
Kirjoittaja Samu
Otin tulevan konepellin työn alle. Pitäis jotain skuuppia vähän leikellä :peukku:

Re: Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Lähetetty: 27 Kesä 2016, 14:20
Kirjoittaja Samu
mikä vielä mahtaa akkua purkaa kun oli viikon käyttämättä niin eilen ei lähtenyt käyntiin? vahvistimen johdon revin jo apialla irti kun rem-johto oli ryöstetty suoraan viereisestä plussasta :lol:

voiko soitin purkaa kun on otettu suoraan akusta ettei tarvi olla virrat päällä jos haluaa radiota kuunnella?
mitään muuta ei itsellä tule mieleen.

Re: Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Lähetetty: 30 Kesä 2016, 20:34
Kirjoittaja Mois
Samu kirjoitti:mikä vielä mahtaa akkua purkaa kun oli viikon käyttämättä niin eilen ei lähtenyt käyntiin? vahvistimen johdon revin jo apialla irti kun rem-johto oli ryöstetty suoraan viereisestä plussasta :lol:

voiko soitin purkaa kun on otettu suoraan akusta ettei tarvi olla virrat päällä jos haluaa radiota kuunnella?
mitään muuta ei itsellä tule mieleen.
Mul soitin purkas, tai oikeammin vahvistin purkas kun oli kans suoraan akusta.

Re: Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Lähetetty: 30 Kesä 2016, 21:03
Kirjoittaja Samu
revin tossa alkuviikosta vielä varmuudeksi vahvistimen putkisulakkeen irti ja ainakin vielä syttyy latauksen valo ja puhallin lähtee iloisesti pyörimään. Lauantaina lähden taas liikenteeseen niin näkee oliko siitä sitten kiinni, vaikkei vahvarissa ollutkaan rem-johtoa eikä laatta sulakkeita paikallaan.