Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

hessu75
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

Re: Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Mulla iäkkäämpi RTO: n valmistama vahvari teki juuri tätä Satku Saabissa.

Otin suoraan akulta tulleen virtajohdon irti ja loppui akun purkaus.

Samalla tapaa ensin oli se lattasulake irti ja silti purkasi. Johtopäätös oli, että vaikka se lattasulake oli irti, niin jotenkin se päävirtajohto meni vahvarin piirikorttiin ja siellä joku konkka oli ennen lattasulaketta ja se purkasi akkua huolella.
Minulla nimittäin oli akku kyykyssä jo yhden yön jälkeeen.

Turvallisia kilsoja Tanelle!
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Viesti Kirjoittaja Samu »

Joo ei oo purkanut sen jälkeen kun otin putkisulakkeen irti. :peukku:

Mittariston sähköviat pitäis varmaan korjata kun kiekkamittari ja taustavalot pimeenä ja latauksen valo palaa himmeästi kokoajan :lol:
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Viesti Kirjoittaja Samu »

Noh, ei se laturin valo sitten ollutkaan muuhun mittaristoon liittyvä vika, vaan laturissa on oikeesti vikaa. :lol:

Penkitys meni hyvin, mutta tulokset ei ollut ihan haluttua tasoa. Penkittäjä arveli että suurimmat syyt on peltisarjojen puuttuminen ja turhan pienet kaasuläpät. Onko antaa neuvoja mistä kannattais lähteä etsimään isompia läppärunkoja? Jostain moottoripyörästä?
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Avatar
Hokki_74
Viestit: 384
Liittynyt: 20 Marras 2011, 09:47
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Viesti Kirjoittaja Hokki_74 »

Paljonko irtosi tehoa/vääntöä?
Millainen läppärunko systeemi sulla on nyt vai onko vakio imupuoli?
- 74 Ford Taunus Coupe 2.5 XLi
-73 Ford Escort Sport
-11 Toyota Rav4 2.0 4wd
-17 Hyundai i30N performance
-79 Sprite 300
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Samu kirjoitti:Noh, ei se laturin valo sitten ollutkaan muuhun mittaristoon liittyvä vika, vaan laturissa on oikeesti vikaa. :lol:

Penkitys meni hyvin, mutta tulokset ei ollut ihan haluttua tasoa. Penkittäjä arveli että suurimmat syyt on peltisarjojen puuttuminen ja turhan pienet kaasuläpät. Onko antaa neuvoja mistä kannattais lähteä etsimään isompia läppärunkoja? Jostain moottoripyörästä?

AMW works tekee mittatilauksena läppärunkoja, mutta on myös yksi Suomen kalleimmista penkittäjistä, tiedä sitte nyhtääkö samalla tavalla hintaa noista mittatilaustuotteista. Sieltä saa jos sitä kiinnostaa ja lompakko kunnossa itekin haaveilen yksiosaisesat läppärungosta tohon 2.8 Efiin...
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Viesti Kirjoittaja Samu »

riittäisköhän mustangin 70mm läppärungot jos muokkais imukoteloa samalla? eikös nuo tehtaan läpät oo n. 50mm ainakin noin nopeesti tönärillä mitattuna?
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Re: Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Mitäs sieltä koneesta nyt sitten tuli tehoa jos penkittäjän mielestä ~50mm tuplaläpät rajoittaa virtausta (vastaa ~71mm yksittäistä läppää). Mitäs koneelle oli tehty itselleen?
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Viesti Kirjoittaja Samu »

Rallyracelta ostettu nokka bp285, pari milliä kansista pois, Autotunen boksi.

Varmaan se peltisarjojen puuttuminen onkin se tärkeämpi syy tehojen puutteeseen mutta laitetaan nyt imupuolikin kuntoon niin ei ainakaan ole siitä kiinni.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Viesti Kirjoittaja Samu »

kun lukee sporttiauton 2,3 v6 ruiskuprojektia ilman nokan vaihtoa, niin luulisi minunkin moottorista irtoavan ~20-25% enemmän tehoa. Tosin kuinka paljon tuo AFR vaikuttaa asiaan? mulla kun on päällä AFR target 14,7 vai mikä se nyt vakio asetuksilla onkaan.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Viesti Kirjoittaja Samu »

eipä se muokattava imukotelo maksanut kuin 30e+ postit ja isommat läpät saa n. 50 eurolla. hiillostin naapurin koneistajaa tekemään pakosarjan laipat valmiiksi että saan peltisarjatkin syksyn penkitykseen mennessä. :peukku:
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Viesti Kirjoittaja Samu »

Mikä idea muuten tuossa imukotelossa on että se on jaettu väliseinällä kahtia lohkojen kesken? eikö olisi parempi kun olisi yksi iso kotelo ilman mitään väliseinää? Ajattelin jos sen poistaisi ja laittaisikin yhden 100mm kaasuläpän. :mrgreen:
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Samu kirjoitti:Mikä idea muuten tuossa imukotelossa on että se on jaettu väliseinällä kahtia lohkojen kesken? eikö olisi parempi kun olisi yksi iso kotelo ilman mitään väliseinää? Ajattelin jos sen poistaisi ja laittaisikin yhden 100mm kaasuläpän. :mrgreen:

ÖÖ Ai 2,4:ssa sellainen.... kuulostaa ihan 2.8 Efin imukotelole...
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Re: Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Viesti Kirjoittaja Mois »

Vermilion kirjoitti:
Samu kirjoitti:Mikä idea muuten tuossa imukotelossa on että se on jaettu väliseinällä kahtia lohkojen kesken? eikö olisi parempi kun olisi yksi iso kotelo ilman mitään väliseinää? Ajattelin jos sen poistaisi ja laittaisikin yhden 100mm kaasuläpän. :mrgreen:

ÖÖ Ai 2,4:ssa sellainen.... kuulostaa ihan 2.8 Efin imukotelole...
2.4 ja 2.9 Efi koneissa on semmonen.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
hessu75
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

Re: Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Jaahas.

Väliseinä imukotelon sisällä, on uusi tieto minulle.

Onkohan sen jyrsiminen pois mahdollista ja onkohan se ahdetussa moottorissa hyvä poistaa?
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Viesti Kirjoittaja Samu »

kerron sitten kuinka kävi kun ehdin muokkaamaan tota toista koteloa.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Vastaa Viestiin