Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Viesti Kirjoittaja Samu »

Eihän siinä mennyt kun pari vuotta että sai toimimaan. :lol:

Olin kattonut liikaa kuvaa enkä liittimen numeroita niin oli kaks johtoa väärin puolalla. Mut oli siinä triggerin signaalissakin niitä häiriöitä jotka lähti pois kun sorvautin hihnapyörää. :peukku:
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Samu kirjoitti:Eihän siinä mennyt kun pari vuotta että sai toimimaan. :lol:

Olin kattonut liikaa kuvaa enkä liittimen numeroita niin oli kaks johtoa väärin puolalla. Mut oli siinä triggerin signaalissakin niitä häiriöitä jotka lähti pois kun sorvautin hihnapyörää. :peukku:

ONNEKSI olkoon kerrankin jollain oli hermoja laittaa kuntoon loppuun asti eikä myynyt osina/tai projektina eteenpäin. Nyt videota kun lasket sivuluisia lumihangessa on luukutat menemään.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Viesti Kirjoittaja Samu »

muuten hyvä mutta takana on kupla, farkku tane ja mersu joten ulos ei vielä pääse. :mrgreen:

Ja sitten kun käynti on saatu tasaiseksi niin pitää ruveta asentelemaan hifiä ja rakentamaan väähän uutta sisustaa hifeille.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Viesti Kirjoittaja Samu »

säädöt käynnissä. tyhjäkäynti on vielä hakusessa kun 1300rpm paikkeilla käy vasta tasaisesti. Timpalta jo tulikin hyviä neuvoja ja finsquirttiä lueskeltu. Kun nyt sais vähän sinnepäin säädöt niin pitäis peräkin vielä vaihtaa. Huomasin että vanha perä on ruvennut jo vuotamaankin. :roll:
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Viesti Kirjoittaja Samu »

nyt heijaa tyhjäkäynti jo 800-1000 välissä. Mutta taidan silti soittaa ammattilaisen apuun kun ei tunnu vaikuttavan vaikka kuinka muuttaisi sytkä ja bensakarttaa :seko:
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Avatar
Jsp
Viestit: 170
Liittynyt: 14 Joulu 2015, 19:57
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Viesti Kirjoittaja Jsp »

Voi olla IAC venttiili vika.
-67 Ford 20M P5 Taunus 2d Sedan
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Jsp kirjoitti:Voi olla IAC venttiili vika.

Tämä tai sitten jossain on ilmavuoto, se aiheuttaa heilumista tyhjäkäynnillä.
Myös ecussa liian iso hammastus asetuksissa aiheuttaa noita heilumisia.

Sulla voi olla myös niin että se hyppää 1200rpm kohdalla pois tythjäkäyntikartalta se sotkee
sitä hommaa myös.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
Jsp
Viestit: 170
Liittynyt: 14 Joulu 2015, 19:57
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Viesti Kirjoittaja Jsp »

Ilmavuoto on helpoin kaikista etenkin jos oot kova tupakoimaan.
Käyt hakemassa askin norttia ja jonkun pillin millä puhallat imusarjaan.
-67 Ford 20M P5 Taunus 2d Sedan
hessu75
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

Re: Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Logita se sun purkkis kun käytät konetta ja näet mitä tapahtuu.
Imuvuoto-tsekkaus ja tuon IACn putsaus ei pahittteeksi.
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Viesti Kirjoittaja Samu »

imuvuodot on tutkittu kauan sitten aasinpotkulla ja IAC venttiili on just vaihdettu toimivasta autosta.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Avatar
Jsp
Viestit: 170
Liittynyt: 14 Joulu 2015, 19:57
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Viesti Kirjoittaja Jsp »

Samu kirjoitti:imuvuodot on tutkittu kauan sitten aasinpotkulla ja IAC venttiili on just vaihdettu toimivasta autosta.
Tietokone sitten sekasin?
-67 Ford 20M P5 Taunus 2d Sedan
hessu75
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

Re: Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Hetkonen muuten,

Onkos varmasti IAC määritetty ECUun?
Ettei ole liian rajuksi se auki/kiinni määritys ja siksi humppaa käynti?
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Viesti Kirjoittaja Samu »

no se säätö voi olla vielä mettässä. Itse kun en juuri ymmärtänyt siitä muuta kuin lämmön mukaan muuttuvat venttiilin aukeamisprosentit.

Tällä hetkellä taisi olla ohjaussignaali 49Hz ja se venttiili pitää sellaista sähköistä hurinaa kun kokeilee testimoodilla. Kokeilin myös 400Hz ja 90Hz mutta niillä rupes jotkut % pitämään sitä liian nopeaa säksätystä.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Viesti Kirjoittaja Samu »

projekti taas eteni mukavasti kun sain osaavan auttajan. Tyhjäkäynnistä piti sen verran tinkiä että tonnin paikkeilla pyöritään. Tästä vaan nousee kysymys että mahtoiko se rallyracen nokka varmasti olla se mitä tilasin vai jyrkempi?

Saatiin ajettua pienet nopeudet kuntoon ja nyt pitää laittaa sisusta pakettiin ennen leimaa tai siirtokilpiä että saa isommat nopeudet katottua asfaltilla. :peukku:
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
hessu75
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

Re: Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Hieno kuulla!

Nyt loppusuora aukeaa. Kohta pääset nauttimaan ajosta.
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Vastaa Viestiin