Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

vihree paholainen katsastettu. vielä pitäis jokunen kilometri ajaa tolla 2.6:sella ennenkuin lähtee apialle. tosin on mulla omavastuuton hinausturva niin ei sen väliä vaikka jättäis tien päälle :lol:
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Viesti Kirjoittaja Samu »

uudet sähköt "2.4":een tuli vihdoinkin tossa viikko takaperin ja nyt pitäis ruveta liittimiä kiinnittämään johtosarjaan. Olis se hienoa saada vihdoinkin kunnon moottori toimivana keulille ettei tarvi vanhaa tukkoista 2.6:sta kiusata.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Viesti Kirjoittaja Samu »

moottorissa uudet kannenpultit ja imusarjan tiiveyttä varmisteltu uudella tiivisteellä ja tiivisteliimalla.
johtosarja rupeaa olemaan koossa ja joku viikonloppu pitäis ruveta varmaan nostamaan 2.6:sta pois keulilta.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Viesti Kirjoittaja Samu »

triggeripyörä tuli koneistettua siivapyörän kiinnitykseen sopivaksi ja rakentelin anturille hienon kiinnitysraudan.
Ja hammaskehä vaihtui 2.9:n murikasta 2.8:n vauhtikseen.
Optimistinen arvio olis että pääsiäisenä tulille. :D
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Viesti Kirjoittaja Samu »

heh, meni pääsiäisen ennuste juosten ohi, mutta enää pitäis alle 10 johtoa liittää ja sitten olis jo kalibrointia. toivotaan että ms3 pystyy kalibroimaan orkkis lämpöanturit
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Viesti Kirjoittaja Samu »

johdotus olis ok (paitsi pa-pumpun rele vielä sekasin) mutta ongelmia boksin ja ohjelmiston kanssa. tuntuu olevan henkimaailman hommia kun lueskelee vastaavia kirjotuksia finsquirt sivuilta :x
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Viesti Kirjoittaja Samu »

noniin. mielenkiintonen vika löytyi boksin kärähtämiselle. oli suutinkaapelin suojamaatto suutinten +12veessä. ja tämä luultavasti boksin liittimen päässä :o

nyt kun katkas suojamaatot pois maadotuksesta niin uskalsi liittää korjatun boksin ja ainakin tunerstudio rupes tälläkertaa pelittämään.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Viesti Kirjoittaja Samu »

Erinäisten bensa- ja sytytysvikojen jälkeen se vihdoinkin käy. Kartat pitää vielä säätää paremmiksi että jaksaa pysyä käynnissä eikä röpötä yms.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Vermilion
Viestit: 1640
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Samu kirjoitti:Erinäisten bensa- ja sytytysvikojen jälkeen se vihdoinkin käy. Kartat pitää vielä säätää paremmiksi että jaksaa pysyä käynnissä eikä röpötä yms.
Jos se läppärunko/tyhjäkäyntiventtiili yhdistelmä on kulunnu niistä saattaa aiheutua ongelmia
tyhjäkäynnin säätämisen kanssa. Tai ainakin Efin kanssa sellaiseen törmäsin.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Viesti Kirjoittaja Samu »

ongelmana tällähetkellä röpötys/tärinä/miksi ikinä sitä haluaakaan kutsua, niinku olis ajotus sekasin tai pyttyjä pois pelistä. :roll:

ja tämä siis n. 750-1500 rpm, jonka jälkeen käy vähän tasasemmin jossain 2000-2500 välillä. ja tehot tuntuu häviävän jossain 3500-4000 paikkeilla.

pitää vielä kattoa latausajat yms. puolalle kun luin että se jotenkin vois tota röpötystä aiheuttaa??

ja onhan se vielä rikkaallakin vaikka AFR hyppii 13-15 välillä.

ja on meinaan hermot kireellä ja vituttaa kun pari päivää apian reissuun :evil:
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Vermilion
Viestit: 1640
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Samu kirjoitti:ongelmana tällähetkellä röpötys/tärinä/miksi ikinä sitä haluaakaan kutsua, niinku olis ajotus sekasin tai pyttyjä pois pelistä. :roll:

ja tämä siis n. 750-1500 rpm, jonka jälkeen käy vähän tasasemmin jossain 2000-2500 välillä. ja tehot tuntuu häviävän jossain 3500-4000 paikkeilla.

pitää vielä kattoa latausajat yms. puolalle kun luin että se jotenkin vois tota röpötystä aiheuttaa??

ja onhan se vielä rikkaallakin vaikka AFR hyppii 13-15 välillä.

ja on meinaan hermot kireellä ja vituttaa kun pari päivää apian reissuun :evil:

Ei sitä ihan helposti itse säädetä... melkein parempi jos joku joka osaa säätäis...
Ainakaan jos eka kerta. Toisen kuukauden pari säädelly että saanu säädöt kuntoon.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Viesti Kirjoittaja Samu »

noi edelliset kuvaukset paitsi nykimisen voi unohtaa, mutta jotain vikaa sytkäpuolella on. kutosen piuha välkyttää strobolla melkeen jatkuvasti ja muut ei välky tasasesti. :roll:

Laitoin autotunelle data login ja nykysen tunen tutkittavaksi.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Vermilion
Viestit: 1640
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Samu kirjoitti:noi edelliset kuvaukset paitsi nykimisen voi unohtaa, mutta jotain vikaa sytkäpuolella on. kutosen piuha välkyttää strobolla melkeen jatkuvasti ja muut ei välky tasasesti. :roll:

Laitoin autotunelle data login ja nykysen tunen tutkittavaksi.
Oliks tää suorasytyksellä vai jakajalla?
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Viesti Kirjoittaja Samu »

hukkiksella ja sytkämoduulilla.

ja boksi lähtee uudestaan tutkittavaks kun ei mitään selvää syytä löytynyt logista eikä asetuksista.
neljällähän se sitten on kokoajan käynyt niin että 4 & 5 ei toimi ja 6 iskee kipinää jatkuvasti :seko:

eli apialle farkulla ja perkeleesti alkomahoolia mukaan :evil:
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Vermilion
Viestit: 1640
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Samu kirjoitti:hukkiksella ja sytkämoduulilla.

ja boksi lähtee uudestaan tutkittavaks kun ei mitään selvää syytä löytynyt logista eikä asetuksista.
neljällähän se sitten on kokoajan käynyt niin että 4 & 5 ei toimi ja 6 iskee kipinää jatkuvasti :seko:

eli apialle farkulla ja perkeleesti alkomahoolia mukaan :evil:

Itsellä palo heti sytysajuri sähkösen ruiskun kanssa, kun se tehtaan suositelema sytysajuri ei
kestänny mun hukkakipinä puolaa......
Piti hankkia Boschin määrätyn tyyppinen sytysajuri, että se keski tuota accelin sytyspuolaa.
Mulla ei ees lähtenny käytiin... ajurin vaihdon jälkeen ilmeni, että sytyspuolakin oli rikki
tai noh... kyllä se kävi mutta sisäisesti joku käämitys oli palannu. Yleismittarilla pääsee
aika pitkälle... Kun oli oikeenlainen ajuri niin auto lähti heti käyntiin kyllä.

Sitte päästiikin seuraavaan ongelmaa... mulla nokka aiheuttaa alipaine eroja pienillä
kierroksilla ja se aiheuttaa sen että alle 2000 kierroksen säätäminen on harvinainsen paskaa
kun map arvo heittelee aika paljon. Oikeastaan tuota ei voi korjata muuten kuin
vaimentamalla ilmanpaine vaihteluita, muokkaamalla imusarjaa tai vaihtamalla nokan.

Tästä on jo useampi vuosi aikaa kun laitoin tuon sähköisen ruiskun ja vieläkin nykii
siinä 1700rpm. Sitte kun mennään yli 2000 rpm ei mitään ongelmaa. Mutta ei
tota 2.8 oo oikein tehty ajettavaksi alle 2000 kierrosta...
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vastaa Viestiin