Taunus mkII -77 v6 ent. 2.8i nyk "2.4i"

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

hessu75
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Onko tämä ruisku nyt MFI, vai EFI- versio?

Laitan nyt tämän muistutuksen, mutta varmaan jo tsekattu:

Jos EFI, niin se ECUn perusennakko johto irti boksilta :)
Mulla meni pitkään, ennen kuin tämän tajusin omassa ennakon säädössä 2.9i koneen kanssa.

-Hessu-
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

Efi ja on katkaisija johdon välissä että saa säädettyä
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

vaikuttais siltä että vielä olis ihan aavistuksen jako pielessä ja siks ei suostu käymään pienillä kierroksilla. eikös pakovenan pitäis ruveta aukeemaan siinä melkeenpä heti kun siivapyörän merkit on ohittanut aste-merkit?
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

Venttiilien ajotus riippuu nokan profiilista, pakovena lähtee aukeamaan noin 30 - 90 astetta ennen alakuolokohtaa sytytyksen jälkeen.

En edelleenkään jaksa uskoa että esim. +- 3 astetta vaikuttais dramaattisesti siihen käyntiin.

Kai sulla nyt on sen nokan ajotus arvot, eli millon venttiilit menee kiini ja aukeaa, katot tarkan ykk:n ja astelevy kampiakselin päähän, katot siitä asteet millä venat aukiaa ja sulkeutuu, säädät 1-2 asteen tarkkuudella kohalleen. Ihan justiin niitä tuskin saa, voi toki mitatessa siltä vaikuttaa mutta todellisuudessa käyntitilanteessa sielä on vähän heittoa kuitenkin.

Onko siinä kaikki anturit paikallaan / kunnossa ?
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

kaikki tarvittavat anturit on. noin puolet on uusia ja muut on vähintään mitattu yleismittarilla että pitäis toimia. johdot onkin sitten asia erikseen että onko kaikki ehjiä.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

Vertasin 2.9;n ajotusta gxllän 2.6:een ja aika tarkkaan samoihin aikoihin liikku venttiilit. Eipä siihen sitten jää oikeen vaihtoehdoksi kuin ne iänikuiset sähköviat :?
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
hessu75
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Onko lambda, vai MAF versio EFI?
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

maffi efi. ei oo vielä tullut törsättyä mihinkään erilliseen säätölambdaan.

yks epäilys on moottorinlämpöanturissa, mutta sekin kun on kertaalleen vaihdettu toimivasta scorpiosta. mut siinäkin just ne johdot epäilyttää. täytyy varmaan huomenna lyödä tulille ja nappailla yks kerrallaan antureiden johtoja irti ja kattoa mitä tapahtuu :lol:
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

mistä muusta fordista/ fordin moottorista mahtais käydä kaasuläpän asentotunnistin ja tyhjäkäyntiventtiili 2.9 12v koneeseen? tai mistä noita sais, fixus ei ainakaan löytänyt listoiltaan.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Vermilion
Viestit: 1640
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Itse etsiskelin joskus 2.8EFI:n tps sensoria ei tahdo saada enään mistään noita.
Modasin jälkiasennus tps:s tuohon itselle. Tyhjäkäyntiventiiilin asensin tuohon myös kun
se alkuperäinen oli ihan erilainen.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
hessu75
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Mulla 2.9 koneeseen kaksi ylimääräistä. Käytetyjä, mutta kunnossa.

Ilmoittele, jos tarvetta.
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

2 ylimäärästä tyhjäkäyntiventtiiliä vai kaasuläpän asentotunnistinta?
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

vika tais löytyä. kaasuläpän asentotunnistin kun on moottorin alkuperänen, eli BRD (katalysaattori) malli ja tarvis olla olla BRC ( katiton) malli kun mulla on BRC ohjausboksi :roll:

arvot nimittäin näyttää autodatassa ihan erilaisilta.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
hessu75
Viestit: 190
Liittynyt: 13 Tammi 2012, 11:40
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Kaikkia noita kaksi ylimääräistä :)
Ford Capri 2.9EFI Turbo Mk3 -79
Ford Thunderbird -92
Kawasaki ZX14 -06
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

taitaa täks kesäks mennä GXLlän keulilta 2,6 vihreen keulille ja 2,9 ketjutaljaan roikkumaan kunnes vika selviää :roll:
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Vastaa Viestiin