Sivu 2/3

Lähetetty: 06 Tammi 2011, 09:54
Kirjoittaja Taunus-Sälli
ei toi dat oikeen sovellu kutoseen ku on vaiheittain aukeevalla toisiokurkulla..
normaali solexin saa toimiin kyllä ihan hyvin jollain 0.5 paineilla,siinä on jo muovikohoki valmiina.

edit: niin siis meinaan että painepuolella. sitä meinasin aikasemmassa viestissäkin.

Lähetetty: 06 Tammi 2011, 12:57
Kirjoittaja ohc205
Joo hyvä huomio tuo, että kutosessa pitää läppien aueta samanaikaisesti.

Lähetetty: 06 Tammi 2011, 13:28
Kirjoittaja mayline
Mulla ois muistaakseni jossain weber Dat kaasari, mutta se ei sovi suoraan V6 imusarjaan. Saa sen kyllä sovitettua. Ja sen päälle saa painekoteloa esim. Stockmann turbo-sierrasta.
Mitä hinta pidät tuolla DAT kaasarilla? Löytyisikö jostain/joltain noita Stockmann turbo-sierra osia? Eli painokotelo, Turbo-kaasari väliputki ym hilpettä?

Lähetetty: 06 Tammi 2011, 15:17
Kirjoittaja Jari H
Taunus-Sälli kirjoitti:ei toi dat oikeen sovellu kutoseen ku on vaiheittain aukeevalla toisiokurkulla..
normaali solexin saa toimiin kyllä ihan hyvin jollain 0.5 paineilla,siinä on jo muovikohoki valmiina.

edit: niin siis meinaan että painepuolella. sitä meinasin aikasemmassa viestissäkin.
Jäi tuossa eilisessä viesissä mainitsematta se itsestäänselvyys, vaiheittaintoimivan kaasarin V6 asennuksessa pitää käyttää sitä orkkis Fordin avointa kaasarin kääntökappaletta tai imusarjasta väliseinä pois ja joku 20mm avoin spaceri kaasarin alle. Kumpikin toimii.

Toi Hapan May Turbo Coupe tais olla orkkis Solexilla, vaihtoehto sekin. Tosin jollain vanhalla 2litrasen kaasarilla saattaa tulla yllätyksiä.

Noissa muuttuvakurkkusissa tais olla jossain volvon tai saabin romppasissa vesikierto valmiina jos se kaasari on pakko sinne turbon eteen sijoittaa.
Volvon vinokoneeseen on saanut tehtaan jälkiasennus turbosarjaa, joka on paineistetulla muuttuvakurkkusella.

Lähetetty: 06 Tammi 2011, 15:59
Kirjoittaja Taunus-Sälli
eikös nää ekat 2.3 turbo mustangit muuten ollu semmosia että oli kaasari turbon imupuolella :roll: ei vissiin ollu kauheen toimiva/luotettava paketti ja muuttivat sen aika nopeesti..
tosin,keskiverto käyttäjä kun oli amerikkalainen niin mikään ihmekkään ettei kestäny.

noista mustangeista mitään tiedä mut mopilistissa oli vasta juttua tommosesta..

Lähetetty: 06 Tammi 2011, 17:04
Kirjoittaja Jari H
Ja esim. ekoissa 3.8l V6 turbo buickeissa oli 4v rokkiorkesteri kytkettynä Garretin kompurakoppaan. Siitä suoraan +100ºc seokset koneeseen. Ei tosin ollut kuin pari vuotta käytössä kun siirtyivät Efiin ja sillä combolla alkoi jo latu maittaa.

Mutta jos oikeasti haluaa toimivan paketin, niin kyllä se kaasari kuuluu sinne painepuolelle, saattaa siinä samalla sitä tehonpaskaakin tulla enempi..

Aika nostalgisen näköinen tosta omasta (muijan) 2.8 12v turbo rojektista tullee, vaikka 2piste ruiskua käytetäänkin.
Ja juurikin tuommoisella Efi buickin turbolla.

Lähetetty: 06 Tammi 2011, 20:54
Kirjoittaja vilunki78
cossu klubin sivuilla joku kauppaa kutosen turbo-pakosarjaa. hitto kun ei osaa linkittää 8)

Lähetetty: 06 Tammi 2011, 21:24
Kirjoittaja iji-69
vilunki78 kirjoitti:cossu klubin sivuilla joku kauppaa kutosen turbo-pakosarjaa. hitto kun ei osaa linkittää 8)
Tätäkö tarkoitat?

http://www.cosworthrsclub.com/keskustel ... 4&t=147941

Lähetetty: 07 Tammi 2011, 02:11
Kirjoittaja vilunki78
no just tota. kiitti linkkauksesta 8)

Lähetetty: 11 Tammi 2011, 23:26
Kirjoittaja Sumu
Hyvää keskustelua tullut aiheesta.

Olen myös sakemanneilta harrastajilta yrittänyt saada Mayn turbopakosarjasta mittoja/kuvia/faktaa jne mutta nihkeitä ovat, oma skaksankielentaitokin on perus lukiotasoa joten ehkä juurikin siksi on hiljaista... :lol:

No, pakosarjan laipat on jo työn alla... kattoo ny miten edistyy.

Kehuja/hakukkuja ja ideoita sekä linkkejä vaan lisää tästä aiheesta.

Lähetetty: 11 Tammi 2011, 23:32
Kirjoittaja ft79
mulla oli jääratataunukseen joskus tehty turbo sarja..
alkuperänen pakosarja josta mutka ylös ja ylhäältä alas jossa
ahdin riippui jatkona.. siitä parilla mustalla putki kulmalla imusarjaan..

ahdin Mitsubishi TD-3 tai joku.. galantista..
hukkaportin varsi poikki ja hukkaportti kiinni..
ahtoja max. 0.6bar seokset sitäsun tätä... sillonkun osu
ahtojen kanssa yhteen niin jäi virisierra jälkeen..(ehkä kerran tunnissa :oops: )

paikallaan savutti niinpaljon että ei ovestakurkatessa takarengasta näkynyt.. :lol: :lol:

Lähetetty: 20 Tammi 2011, 19:21
Kirjoittaja Sumu
Olisko ideoita mille turbolle tekis laipan? T3 lienee monikäyttöinen? Muita vaihtoehtoja jos ei haeta mitään tuhatta heppaa?

Lähetetty: 20 Tammi 2011, 19:49
Kirjoittaja Jari H
T3 ja T25 jaot käyttökelpoisia.
Mitsun ja Ihin laipat on sitten mitä sattuu riippuen siitä mistä ne on kotoisin.

Se tuhat heppanen on varmaan T3:sta isommalla Holsetin jaolla. :)

Lähetetty: 20 Tammi 2011, 21:13
Kirjoittaja Sumu
Jari H kirjoitti:T3 ja T25 jaot käyttökelpoisia.
Mitsun ja Ihin laipat on sitten mitä sattuu riippuen siitä mistä ne on kotoisin.

Se tuhat heppanen on varmaan T3:sta isommalla Holsetin jaolla. :)

Joo kato turpo oohoosee kolomosenkauttanelosen puhaltimella

8)

Lähetetty: 20 Tammi 2011, 23:05
Kirjoittaja Jari H
Oharit on niin kovia ettei mittää järkee.. :)