Bolt-n -turboproggis
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
-
- Viestit: 1379
- Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
- Paikkakunta: viiala
ei toi dat oikeen sovellu kutoseen ku on vaiheittain aukeevalla toisiokurkulla..
normaali solexin saa toimiin kyllä ihan hyvin jollain 0.5 paineilla,siinä on jo muovikohoki valmiina.
edit: niin siis meinaan että painepuolella. sitä meinasin aikasemmassa viestissäkin.
normaali solexin saa toimiin kyllä ihan hyvin jollain 0.5 paineilla,siinä on jo muovikohoki valmiina.
edit: niin siis meinaan että painepuolella. sitä meinasin aikasemmassa viestissäkin.
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Taunus 1.6 L 73 stw
Mitä hinta pidät tuolla DAT kaasarilla? Löytyisikö jostain/joltain noita Stockmann turbo-sierra osia? Eli painokotelo, Turbo-kaasari väliputki ym hilpettä?Mulla ois muistaakseni jossain weber Dat kaasari, mutta se ei sovi suoraan V6 imusarjaan. Saa sen kyllä sovitettua. Ja sen päälle saa painekoteloa esim. Stockmann turbo-sierrasta.
Jäi tuossa eilisessä viesissä mainitsematta se itsestäänselvyys, vaiheittaintoimivan kaasarin V6 asennuksessa pitää käyttää sitä orkkis Fordin avointa kaasarin kääntökappaletta tai imusarjasta väliseinä pois ja joku 20mm avoin spaceri kaasarin alle. Kumpikin toimii.Taunus-Sälli kirjoitti:ei toi dat oikeen sovellu kutoseen ku on vaiheittain aukeevalla toisiokurkulla..
normaali solexin saa toimiin kyllä ihan hyvin jollain 0.5 paineilla,siinä on jo muovikohoki valmiina.
edit: niin siis meinaan että painepuolella. sitä meinasin aikasemmassa viestissäkin.
Toi Hapan May Turbo Coupe tais olla orkkis Solexilla, vaihtoehto sekin. Tosin jollain vanhalla 2litrasen kaasarilla saattaa tulla yllätyksiä.
Noissa muuttuvakurkkusissa tais olla jossain volvon tai saabin romppasissa vesikierto valmiina jos se kaasari on pakko sinne turbon eteen sijoittaa.
Volvon vinokoneeseen on saanut tehtaan jälkiasennus turbosarjaa, joka on paineistetulla muuttuvakurkkusella.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
-
- Viestit: 1379
- Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
- Paikkakunta: viiala
eikös nää ekat 2.3 turbo mustangit muuten ollu semmosia että oli kaasari turbon imupuolella ei vissiin ollu kauheen toimiva/luotettava paketti ja muuttivat sen aika nopeesti..
tosin,keskiverto käyttäjä kun oli amerikkalainen niin mikään ihmekkään ettei kestäny.
noista mustangeista mitään tiedä mut mopilistissa oli vasta juttua tommosesta..
tosin,keskiverto käyttäjä kun oli amerikkalainen niin mikään ihmekkään ettei kestäny.
noista mustangeista mitään tiedä mut mopilistissa oli vasta juttua tommosesta..
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Taunus 1.6 L 73 stw
Ja esim. ekoissa 3.8l V6 turbo buickeissa oli 4v rokkiorkesteri kytkettynä Garretin kompurakoppaan. Siitä suoraan +100ºc seokset koneeseen. Ei tosin ollut kuin pari vuotta käytössä kun siirtyivät Efiin ja sillä combolla alkoi jo latu maittaa.
Mutta jos oikeasti haluaa toimivan paketin, niin kyllä se kaasari kuuluu sinne painepuolelle, saattaa siinä samalla sitä tehonpaskaakin tulla enempi..
Aika nostalgisen näköinen tosta omasta (muijan) 2.8 12v turbo rojektista tullee, vaikka 2piste ruiskua käytetäänkin.
Ja juurikin tuommoisella Efi buickin turbolla.
Mutta jos oikeasti haluaa toimivan paketin, niin kyllä se kaasari kuuluu sinne painepuolelle, saattaa siinä samalla sitä tehonpaskaakin tulla enempi..
Aika nostalgisen näköinen tosta omasta (muijan) 2.8 12v turbo rojektista tullee, vaikka 2piste ruiskua käytetäänkin.
Ja juurikin tuommoisella Efi buickin turbolla.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Tätäkö tarkoitat?vilunki78 kirjoitti:cossu klubin sivuilla joku kauppaa kutosen turbo-pakosarjaa. hitto kun ei osaa linkittää
http://www.cosworthrsclub.com/keskustel ... 4&t=147941
Ford johtaa.
Hyvää keskustelua tullut aiheesta.
Olen myös sakemanneilta harrastajilta yrittänyt saada Mayn turbopakosarjasta mittoja/kuvia/faktaa jne mutta nihkeitä ovat, oma skaksankielentaitokin on perus lukiotasoa joten ehkä juurikin siksi on hiljaista...
No, pakosarjan laipat on jo työn alla... kattoo ny miten edistyy.
Kehuja/hakukkuja ja ideoita sekä linkkejä vaan lisää tästä aiheesta.
Olen myös sakemanneilta harrastajilta yrittänyt saada Mayn turbopakosarjasta mittoja/kuvia/faktaa jne mutta nihkeitä ovat, oma skaksankielentaitokin on perus lukiotasoa joten ehkä juurikin siksi on hiljaista...
No, pakosarjan laipat on jo työn alla... kattoo ny miten edistyy.
Kehuja/hakukkuja ja ideoita sekä linkkejä vaan lisää tästä aiheesta.
Sedan GT '73
mulla oli jääratataunukseen joskus tehty turbo sarja..
alkuperänen pakosarja josta mutka ylös ja ylhäältä alas jossa
ahdin riippui jatkona.. siitä parilla mustalla putki kulmalla imusarjaan..
ahdin Mitsubishi TD-3 tai joku.. galantista..
hukkaportin varsi poikki ja hukkaportti kiinni..
ahtoja max. 0.6bar seokset sitäsun tätä... sillonkun osu
ahtojen kanssa yhteen niin jäi virisierra jälkeen..(ehkä kerran tunnissa )
paikallaan savutti niinpaljon että ei ovestakurkatessa takarengasta näkynyt..
alkuperänen pakosarja josta mutka ylös ja ylhäältä alas jossa
ahdin riippui jatkona.. siitä parilla mustalla putki kulmalla imusarjaan..
ahdin Mitsubishi TD-3 tai joku.. galantista..
hukkaportin varsi poikki ja hukkaportti kiinni..
ahtoja max. 0.6bar seokset sitäsun tätä... sillonkun osu
ahtojen kanssa yhteen niin jäi virisierra jälkeen..(ehkä kerran tunnissa )
paikallaan savutti niinpaljon että ei ovestakurkatessa takarengasta näkynyt..
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Jari H kirjoitti:T3 ja T25 jaot käyttökelpoisia.
Mitsun ja Ihin laipat on sitten mitä sattuu riippuen siitä mistä ne on kotoisin.
Se tuhat heppanen on varmaan T3:sta isommalla Holsetin jaolla.
Joo kato turpo oohoosee kolomosenkauttanelosen puhaltimella
Sedan GT '73