Cortina MK3 2D -71 (windsor)
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
DPO1 ja DPO3 käännetty ristiin, katsotaan josko kierrosmittari heräis. Imusarjan yläosa, puolat, vesiletkut, kaasuläppäkotelo, kaasuvaijeri kiinni. Vedetty myös ahtimilta letkut solenoidille josta takaisin ahtimien hukkaporteille (kaikki letkut samanpituisia, niin ei tule eroja ahtimien välille). Jäähdytysnesteet (punaset) koneessa, laitoin alipainesysteemillä ne sinne, ilmaa ei siis pitäis hirveesti olla siellä enään Yksi bensaletku säätimeltä paluuputkeen sekä laturin virtakaapeli jakoblokille vielä kiinni, niin sitten on bensajärjestelmän koeponnauksen aika ja tutkia ilmeneekö vuotoja. Sen jälkeen ei olekkaan muuta kuin kokeilla ekaa kertaa lupaako edes. Jos lupailee ja hörähtelee, sitten ahtoputkisto kiinni ja tarkemmin kokeiluja! Pikkuhiljaa siis
Velipoika tänään kerto et jonkun vuosmallin Cortinoissa on jotain sekunda peltejä, oli kuulemma aikanaan 2 vuotta vanha Cortina jo mätä. Joku "huijari" oli myynny Fordille sekunda peltiä, eli ruostui hetkessä. Saatto olla kyl samaa peltiä taunuksissakin...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Vastustaa vastustaa..
Viikonlopun aikana tullu lukemattomia kertoja irroitettua termostaattikoppa, alasiivapyörä ym. kun vuotoja paikkaillut. Nyt on vesipumppu ja termarikoppa paperitiivisteillä liiman kanssa kiinni ja jos perkele huomenna vuotaavat vielä niin seuraavaks sitten sialla kiinni Tuli triggeripyöräkin vaihdettua siivapyörään, ennen oli 12-1 nyt on perus 12 hampainen. Jo silläkin käynti parani heti kun on kierrostieto kunnossa. Tuli repästyä jakopäänkoppakin irti ja vedettyä paremmat tiivisteaineet sinne, ettei sitten ala myöhemmin vuotamaan taas.
Jos huomenna ei vuotoja esiinny, niin jotain videookin varmaan tulee
Viikonlopun aikana tullu lukemattomia kertoja irroitettua termostaattikoppa, alasiivapyörä ym. kun vuotoja paikkaillut. Nyt on vesipumppu ja termarikoppa paperitiivisteillä liiman kanssa kiinni ja jos perkele huomenna vuotaavat vielä niin seuraavaks sitten sialla kiinni Tuli triggeripyöräkin vaihdettua siivapyörään, ennen oli 12-1 nyt on perus 12 hampainen. Jo silläkin käynti parani heti kun on kierrostieto kunnossa. Tuli repästyä jakopäänkoppakin irti ja vedettyä paremmat tiivisteaineet sinne, ettei sitten ala myöhemmin vuotamaan taas.
Jos huomenna ei vuotoja esiinny, niin jotain videookin varmaan tulee
-
- Viestit: 76
- Liittynyt: 22 Huhti 2007, 14:20
- Paikkakunta: Hollola/Miekkiö
Joo, luhtiskin tommosen väsäs http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... pos=-13388 yhdestä vakiosta ja yhdestä alumiinisesta. Nyt taas tuloillaan lisää palikkaa siltä
Joo, voisin lisätä että tuo vakion keskiosa laitettiin siksi että saatiin noille säädön pulteille tehtyä kierteet johonkin vähän lujempaan tavaraan kun tohon pehmoseen alumiiniin, niitä kun saattaa joutua joskus aukomaan ja kiristelemään enemmän ku kerran.
Ehkä simppelimmän näkönen olis saatu ku olis tehty kokonaan uus keskiosa, mutta nykyduunissa ei oo kiilaura vehkeitä joita ois voinu lainata ja en oo vielä jaksanut sijottaa omiin, joten tehtiin nyt sit näin
Nii, sultzi, noista ulkokehällä olevista pulteista, jos joskus jostai ihmeellisestä syystä haluat avata ne, niin lämmitä yli 150 asteeseen ensin, ne on saatanan kovalla liimalla varmistettu ja melkovarmasti tulee jengat mukana jos avaat "kylmiltään".
Ehkä simppelimmän näkönen olis saatu ku olis tehty kokonaan uus keskiosa, mutta nykyduunissa ei oo kiilaura vehkeitä joita ois voinu lainata ja en oo vielä jaksanut sijottaa omiin, joten tehtiin nyt sit näin
Nii, sultzi, noista ulkokehällä olevista pulteista, jos joskus jostai ihmeellisestä syystä haluat avata ne, niin lämmitä yli 150 asteeseen ensin, ne on saatanan kovalla liimalla varmistettu ja melkovarmasti tulee jengat mukana jos avaat "kylmiltään".