Cortina MK3 2D -71 (windsor)

Remontti päiväkirjoja, tarinoita onnistuneista ja epäonnistuneista remonteista. Ei teknisiä kysymyksiä, minimi kommentointi. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Viime viikolla soitteli Ko-Metistä, että takapään nivelessä on häikkää. Perään tulevassa laipassa johon itse ristikko tulee kahdella laakerikupilla on n. 10mm liian leveä kupeistaan, jolloin niveleen jää tuon verran välystä. No onneks siltä löytyi oikeanlainen laippa sinne tilalle. Laitoin asiasta viestiä eskolle ape importille ja ei halua millään uskoa että jotain vikaa nivelessä olisi, kun ei ole koskaan aiemminkaan ollut! Jopa vittuili mulle mun tekniikan tuntemuksesta siinä ohessa. Joopa joo :roll: Taidan luottaa enemmän Ko-Mettiin jolla kotisivujen mukaan yli 60v kokemus alasta, kuin osia myyvään firmaan josta vaan vittuillaan takaisin asiallisen viestin jälkeen :roll:
Tero_s
Viestit: 282
Liittynyt: 02 Elo 2004, 20:37
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tero_s »

No, kai pyysit laipan takaisin että saat palauttaa sen ape:lle?
Voorteja ne on Mercurytkin
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Eilen hain kardaanin ja otin sen vanhankin mukaan. Samalla se kaveri siinä kertoi painottaneensa joskus apelta ostettua kardaania (niitä englannissa valmistettuja) ja sanoi että meinas aukasta hitsisaumat ja hitsata uudestaan kun oli niin vituilleen tehty :lol:
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Kuinka tärkeet nuo jonkun näköset roiskesuojat on kansissa? Ja kumpaan väliin ne kuuluis, kannen ja keinuakseliston vai pultin ja keinuakseliston väliin?

Tänään kannet laitettu kiinni ja toinen keinuvipuakselisto päivitetty jouset pois ja kiinteet holkit väliin. Toiseen tarvii vielä sama tehdä.
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Sultzi kirjoitti:Kuinka tärkeet nuo jonkun näköset roiskesuojat on kansissa? Ja kumpaan väliin ne kuuluis, kannen ja keinuakseliston vai pultin ja keinuakseliston väliin?
En tiiä oonkö liian päissäni, mut siis mun muistin mukaan ne tulee keinupaketin päälle, eli siis niiten pulttien alle millä keinut vedetään kiinni.
Pj
FTC Puheenjohtaja
Viestit: 1263
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 17:06

Viesti Kirjoittaja Pj »

Sultzi kirjoitti:Kuinka tärkeet nuo jonkun näköset roiskesuojat on kansissa? Ja kumpaan väliin ne kuuluis, kannen ja keinuakseliston vai pultin ja keinuakseliston väliin?

Tänään kannet laitettu kiinni ja toinen keinuvipuakselisto päivitetty jouset pois ja kiinteet holkit väliin. Toiseen tarvii vielä sama tehdä.
Tuotako tarkoitit

Pelti
#1
Taunus CoupeGT 2.8 '72
Taunus 4d 1.6GX '81 museo
Taunus 4d 2.0GX '82
AC Cobra V6
Tunturi super Sport `76 ;)
Pappa Tunturi `75 ;)
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Itse muistelisin niinpäin että ne tulevat nimenomaan keinupukkien alle. Ja niin että kantti tulee ylöspäin, tähän tyyliin -> _/ (ja minä olen ainakin päissäni :D)
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Pj kirjoitti:
Sultzi kirjoitti:Kuinka tärkeet nuo jonkun näköset roiskesuojat on kansissa? Ja kumpaan väliin ne kuuluis, kannen ja keinuakseliston vai pultin ja keinuakseliston väliin?

Tänään kannet laitettu kiinni ja toinen keinuvipuakselisto päivitetty jouset pois ja kiinteet holkit väliin. Toiseen tarvii vielä sama tehdä.
Tuotako tarkoitit

Pelti
Tuota juuri, tuonne väliin sitä vähän mietiskelinkin. Tarvii laittaa vielä väliin, niin paranee hieman tuo keinuvipu kulma suhteessa työntötankoon.
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Joo, eli olin liian päissäni :lol:
noh, onneks täälä on parempi muistisia ihmisiä.
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

OOn tommosen pellin nähny yläpuolella, mut en muista et oliks se Fordin kone ollenkaan :lol:
Ton pellin tarkotus näyttäis olevan öljyn ohjaaminen nostajille...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Siltä näyttäis joo, eli ei varmaankaan ihan turha lirvake kuitenkaan, kun ei tuo kutosen yläkerran voitelu ole kummonen.
TuohkaRacing
Viestit: 76
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 14:20
Paikkakunta: Hollola/Miekkiö

Viesti Kirjoittaja TuohkaRacing »

hyvältä näyttää 8)
Ford Taunus 1.6 2d -75 (projekti)
Ford sierra 2.0 TIC -87 (projekti)
MB 300e 24v -89 (projekti)
MB 300sel -88 (käyttis)
VW Vento 1.8 CL -96 (varakäyttis)
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Jaahas, we have oil pressure. Eikä näyttänyt vuodon merkkejäkään mistään liitoksista. Varmistin myös että ahtimillekin tulee öljyä, joten kaikki kunnossa niiltä osin! Seuraavaksi vaan sähköjä jatkamaan sekä jäähdytysjärjestelmää letkujen muodossa. :)
Vastaa Viestiin