Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo MegaSquirt 3
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Re: Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo MegaSquirt 3
Tänään vein kardaanin pajalle, tarkastavat sen että onko tasapainotuksessa mennyt jotain pieleen, kun saan takaisin niin tiedän enemmän.
Jos ongelmat jatkuvat niin pitää alkaa suunittelemaan kardaanin vaihtoa vakionopeusnivelellä ja jos vielä kumilimpusta pääsisi eroon.
Jos ongelmat jatkuvat niin pitää alkaa suunittelemaan kardaanin vaihtoa vakionopeusnivelellä ja jos vielä kumilimpusta pääsisi eroon.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Re: Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo MegaSquirt 3
Sain kardaanin tänään takaisin, keskiristikko ei ollut täysin keskellä jostain syystä, laittoivat kohdalle ja tasapainottivat uusiksi joten painoja väheni samalla ja nyt ei enään värise 
Nyt puuttuu vain se 5 vaihde joka tosin odottaa tallissa jo...

Nyt puuttuu vain se 5 vaihde joka tosin odottaa tallissa jo...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Re: Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo MegaSquirt 3
4-lovinen laatikko irroitettu paikalta ja seuraavaksi pitäisi punnertaa 5-lovinen paikalle jonka jälkeen pitäisi vielä uusi pakoputkisto tehdä kun nykyinen äänekäs tai bassot katoaa ajaessa mutta nykyinen ottaa taka-akseliin joustoissa kiinni ja edestä kolisee välilä koretettuihin hidasteisiin...
Muutama muutos sähköihin etc. pientä niin eiköhän sitten ole kesä jo lähellä että pääsisi taas ajelee.
Muutama muutos sähköihin etc. pientä niin eiköhän sitten ole kesä jo lähellä että pääsisi taas ajelee.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Re: Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo MegaSquirt 3
Millaiset putket meinasit laittaa? Siis kooltaan? Mulla on 2x 2,25" putket mutta neloskoneesta hmmmmm.niceman kirjoitti: ↑27 Tammi 2024, 23:10 4-lovinen laatikko irroitettu paikalta ja seuraavaksi pitäisi punnertaa 5-lovinen paikalle jonka jälkeen pitäisi vielä uusi pakoputkisto tehdä kun nykyinen äänekäs tai bassot katoaa ajaessa mutta nykyinen ottaa taka-akseliin joustoissa kiinni ja edestä kolisee välilä koretettuihin hidasteisiin...
Muutama muutos sähköihin etc. pientä niin eiköhän sitten ole kesä jo lähellä että pääsisi taas ajelee.
Isompia ei oikein saanu koukattua Atlasksen perän yli.
Etupätkä itsellä 3" Mutta olen vähän haaveillu 3,5" ovaalisti putkesta sellainen eka 1,5m jonka jälkeen muuttuu kahdeksi.
Nykyinen etupätkä 3" on pienempi pinta-alaltaan kuin 2x 2,5" joten siitä saisi vielä parannuksen kun tuon viittisi tehdä.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo MegaSquirt 3
Ahtimelta lähtee 2.5" loppuun asti ja meinasin muuttaa ekan pönmtön pienemmäksi mutta paremmaksi jonka jälkeen 2" siitä taaksepäin, pitää katsoa tarkemmin kun saan muut tehtyä.Vermilion kirjoitti: ↑28 Tammi 2024, 13:43Millaiset putket meinasit laittaa? Siis kooltaan? Mulla on 2x 2,25" putket mutta neloskoneesta hmmmmm.niceman kirjoitti: ↑27 Tammi 2024, 23:10 4-lovinen laatikko irroitettu paikalta ja seuraavaksi pitäisi punnertaa 5-lovinen paikalle jonka jälkeen pitäisi vielä uusi pakoputkisto tehdä kun nykyinen äänekäs tai bassot katoaa ajaessa mutta nykyinen ottaa taka-akseliin joustoissa kiinni ja edestä kolisee välilä koretettuihin hidasteisiin...
Muutama muutos sähköihin etc. pientä niin eiköhän sitten ole kesä jo lähellä että pääsisi taas ajelee.
Isompia ei oikein saanu koukattua Atlasksen perän yli.
Etupätkä itsellä 3" Mutta olen vähän haaveillu 3,5" ovaalisti putkesta sellainen eka 1,5m jonka jälkeen muuttuu kahdeksi.
Nykyinen etupätkä 3" on pienempi pinta-alaltaan kuin 2x 2,5" joten siitä saisi vielä parannuksen kun tuon viittisi tehdä.
Autoa madallettu niin siksi taka-akselin ylitys mallia lusikalla sovitettu.
Tässä vain nuhapumppu Ohc max 250hp.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Re: Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo MegaSquirt 3
Itellä nyt 2.5" putki akselin yli tehtynä niin että akselin saa nostaa pohjaanlyönteihin ottamatta kiinni, mutta on kyllä todella tarkka tehtävä
Re: Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo MegaSquirt 3
Ei se nyt ihan nuhapumppu ole jos yli 200hp. 3" = karkeesti 500hp sopiva, joten tollanen 2,5" on varmaan tosiaan ihan riittävä.niceman kirjoitti: ↑28 Tammi 2024, 20:11Ahtimelta lähtee 2.5" loppuun asti ja meinasin muuttaa ekan pönmtön pienemmäksi mutta paremmaksi jonka jälkeen 2" siitä taaksepäin, pitää katsoa tarkemmin kun saan muut tehtyä.Vermilion kirjoitti: ↑28 Tammi 2024, 13:43Millaiset putket meinasit laittaa? Siis kooltaan? Mulla on 2x 2,25" putket mutta neloskoneesta hmmmmm.niceman kirjoitti: ↑27 Tammi 2024, 23:10 4-lovinen laatikko irroitettu paikalta ja seuraavaksi pitäisi punnertaa 5-lovinen paikalle jonka jälkeen pitäisi vielä uusi pakoputkisto tehdä kun nykyinen äänekäs tai bassot katoaa ajaessa mutta nykyinen ottaa taka-akseliin joustoissa kiinni ja edestä kolisee välilä koretettuihin hidasteisiin...
Muutama muutos sähköihin etc. pientä niin eiköhän sitten ole kesä jo lähellä että pääsisi taas ajelee.
Isompia ei oikein saanu koukattua Atlasksen perän yli.
Etupätkä itsellä 3" Mutta olen vähän haaveillu 3,5" ovaalisti putkesta sellainen eka 1,5m jonka jälkeen muuttuu kahdeksi.
Nykyinen etupätkä 3" on pienempi pinta-alaltaan kuin 2x 2,5" joten siitä saisi vielä parannuksen kun tuon viittisi tehdä.
Autoa madallettu niin siksi taka-akselin ylitys mallia lusikalla sovitettu.
Tässä vain nuhapumppu Ohc max 250hp.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo MegaSquirt 3
No katsastus teho 188Hp 0.8bar paineilla, 1bar muistaakseni antoi 225hp ... se saa riittää minulle tosin yläpään säätö ei olut silloin kohdalla ja tehot alkoin 4600kier/min romahtaa joka nyt korjattu dynossa.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Re: Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo MegaSquirt 3
Itsellä ei ole koskaan kaikki ollu kohdallaan dynossa, jännä juttu

Nyt tarvis vaan isomman ahtimen, se oli viime dynossa vikana.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo MegaSquirt 3
Tässä sitten askartelen isompia jarruja eteen eli citikka/pösö 283mm jarrulevyt ja pösö 308/3008 ATE jarrusatulat.
Levyihin pitää joko porata uudet kiinitysreiät tai jyrsiä olemassa olevat soikeaksi ja keskireikää vähän suurentaa.
Satulat kiinitys rautoineen menee suoraan pultaamalla paikalle, vähän tarvitsee keskittää prikoilla.
Kesällä sitten selviää vaikuttaako jarrutehoon kuinka.
Satuloiden mäntä 54 -> 57mm
Jarrulevy 248 -> 283mm
Jarrupalat 62x56 -> 155x66mm
Nyt vakio palat mutta tarkoitus vaihtaa EBC palat tilalle.
Tästä se alkaa, vanha vielä paikalla
https://www.theniceman.com/coppermine/d ... hp?pid=864
Uusi jarrulevy napoineen paikkalla
https://www.theniceman.com/coppermine/d ... hp?pid=862
Satulan kiinitysrauta paikalla
https://www.theniceman.com/coppermine/d ... hp?pid=861
https://www.theniceman.com/coppermine/d ... hp?pid=863
Ja satula paikalla
https://www.theniceman.com/coppermine/d ... hp?pid=860
2 prikkaa piti laittaa väliin että tuli keskelle
https://www.theniceman.com/coppermine/d ... hp?pid=859
Osat rakentamiseen:
https://www.trodo.fi/pidike-jarrusatula ... r-384178-1
Pidike, jarrusatula BUDWEG CALIPER 384178-1 4404H6
https://www.autodoc.fi/maxgear/18993715
MAXGEAR 82-1372 Jarrusatula 4400X2
https://www.autodoc.fi/maxgear/18993714
MAXGEAR 82-1371 Jarrusatula 4400X1
https://www.autodoc.fi/ate/957655
ATE 24.0126-0106.1 Jarrulevy 283,0x26,0mm, 4x108 4246L8
Kuvissa vain koesovitettu, joku saattaa huomata että satula on ylösalaisin kun pösössä on akselin etupuolella joten satulat pitää laittaa ristiin niin ilmausruuvi tulee yläpuolelle.
Puuttuu vain maalaus, uusi väliputki satulan ja jarruletkun välistä ja lopullinen kasaus.
Katsotaan saanko ennen kesää myös taakse asennettu satulat rumpujen tilalle.
EDIT: Linkit korjattu.
Levyihin pitää joko porata uudet kiinitysreiät tai jyrsiä olemassa olevat soikeaksi ja keskireikää vähän suurentaa.
Satulat kiinitys rautoineen menee suoraan pultaamalla paikalle, vähän tarvitsee keskittää prikoilla.
Kesällä sitten selviää vaikuttaako jarrutehoon kuinka.
Satuloiden mäntä 54 -> 57mm
Jarrulevy 248 -> 283mm
Jarrupalat 62x56 -> 155x66mm
Nyt vakio palat mutta tarkoitus vaihtaa EBC palat tilalle.
Tästä se alkaa, vanha vielä paikalla
https://www.theniceman.com/coppermine/d ... hp?pid=864
Uusi jarrulevy napoineen paikkalla
https://www.theniceman.com/coppermine/d ... hp?pid=862
Satulan kiinitysrauta paikalla
https://www.theniceman.com/coppermine/d ... hp?pid=861
https://www.theniceman.com/coppermine/d ... hp?pid=863
Ja satula paikalla
https://www.theniceman.com/coppermine/d ... hp?pid=860
2 prikkaa piti laittaa väliin että tuli keskelle
https://www.theniceman.com/coppermine/d ... hp?pid=859
Osat rakentamiseen:
https://www.trodo.fi/pidike-jarrusatula ... r-384178-1
Pidike, jarrusatula BUDWEG CALIPER 384178-1 4404H6
https://www.autodoc.fi/maxgear/18993715
MAXGEAR 82-1372 Jarrusatula 4400X2
https://www.autodoc.fi/maxgear/18993714
MAXGEAR 82-1371 Jarrusatula 4400X1
https://www.autodoc.fi/ate/957655
ATE 24.0126-0106.1 Jarrulevy 283,0x26,0mm, 4x108 4246L8
Kuvissa vain koesovitettu, joku saattaa huomata että satula on ylösalaisin kun pösössä on akselin etupuolella joten satulat pitää laittaa ristiin niin ilmausruuvi tulee yläpuolelle.
Puuttuu vain maalaus, uusi väliputki satulan ja jarruletkun välistä ja lopullinen kasaus.
Katsotaan saanko ennen kesää myös taakse asennettu satulat rumpujen tilalle.
EDIT: Linkit korjattu.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Re: Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo MegaSquirt 3
Tässä miltä se sitten näyttää kasattuna, pölykuppi puuttu etc. pientä
https://www.theniceman.com/coppermine/d ... hp?pid=867
https://www.theniceman.com/coppermine/d ... hp?pid=867
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Re: Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo MegaSquirt 3
Meinasin kommentoida että linkit ei toimi, mutta en saanu aluksi kirjoitettua kun olin spämmi listalla..
Monelta olen kuullut tämän muutoksen. Itse en vaan ala kyllä tekemään uusia reikiä levyihin.
Mutta varmaan hyvä päivitys. Mietin että ihme koko männäsä, muistaakseni Mondeon mäntä on 60mm, joten vielä isompi kuin toi.
Saatat joutua vaihtamaan pääsylinteria tai tehostinta myös poljin tuntuma muuttuu ihan erilaiseksi.
Millaisia paloja meinasit? Itellä Red-Stuff emt. Greenstuffit ois varmaan pelannu. Mutta pysähtyy molemmilla kun ei aja pakkasella. Jotkuthan on käyttänny niitä Yellow stuffejakin, mutta ei omaa kokemusta vähän epäilen niitä kevyessä autossa.
Monelta olen kuullut tämän muutoksen. Itse en vaan ala kyllä tekemään uusia reikiä levyihin.
Mutta varmaan hyvä päivitys. Mietin että ihme koko männäsä, muistaakseni Mondeon mäntä on 60mm, joten vielä isompi kuin toi.
Saatat joutua vaihtamaan pääsylinteria tai tehostinta myös poljin tuntuma muuttuu ihan erilaiseksi.
Millaisia paloja meinasit? Itellä Red-Stuff emt. Greenstuffit ois varmaan pelannu. Mutta pysähtyy molemmilla kun ei aja pakkasella. Jotkuthan on käyttänny niitä Yellow stuffejakin, mutta ei omaa kokemusta vähän epäilen niitä kevyessä autossa.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo MegaSquirt 3
Reikien poraus ei paljon maksa joten teetätin sen työn niin tarvitse ihmetellä 
Katsotaan miten muuttuu, taunuksen oma on 54mm ja tässä 57mm ja jos olen ymmärtänyt oikein niin vanha pääsylinteri riittää mutta se selvinneen kevään aikana.
Paloiksi tilasin GreenSuffit koska en mitään rata ajoa aja.
Se Spam juttu oli asetusvika foorumissa joka korjattu siksi minulla oli linkit väärin kun päässyt korjaaman.
EDIT:Niin katsotaan, teräspunosletkut on kanssa joten eivät joustele.

Katsotaan miten muuttuu, taunuksen oma on 54mm ja tässä 57mm ja jos olen ymmärtänyt oikein niin vanha pääsylinteri riittää mutta se selvinneen kevään aikana.
Paloiksi tilasin GreenSuffit koska en mitään rata ajoa aja.
Se Spam juttu oli asetusvika foorumissa joka korjattu siksi minulla oli linkit väärin kun päässyt korjaaman.
EDIT:Niin katsotaan, teräspunosletkut on kanssa joten eivät joustele.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016