-76 2d Oranssi
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Re: -76 2d Oranssi
Jep, moottori lämpes tokalla dynosessiolla aikanaan ja pahvi piti vaihtaa. Moottorista ja tekniikasta on juttua tekniikkaosiossa.
Josko se pysyisi kasassa ja kuivana..........
Josko se pysyisi kasassa ja kuivana..........
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 2d Oranssi
Ehkä kannattaa varmistaa, että syyläri, tuulettimet/visko on kunnolla ja veden lämmöt ei nouse missään tilanteessa yli 100c...
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: -76 2d Oranssi
CRC ja valohoito korjasivat flektin ohjauksen
Kaikkea muutakin on keretty jossain välissä tekemään. Takapalkin hitsaus eteni joutuisasti, jopa niin nopeasti ettei valmiista tekeleestä kuvia kerennyt ottamaan.
Jotain kuitenkin tuli kuvattua. Samalla tuli huomattua pikku reikä takakaaressa.
Tottakai suojakaasu loppui kesken ja pikku rokoanarpea pukkasi
Pensapuoleen tuli laitettua sähköpumppu tankin viereen ja kertova paineensäädin konehuoneeseen.
Sytkän säätämisen jälkeen lähti auto käyntiin, tällä kertaa muistettiin laittaa virranjaka kiinni
Kone käytettiin lämppimäksi eikä vuotoja ilmennyt
Vielä jäi jarrut ja sisustan fiksailut seuraavaan kertaan. Jos silloin kokeilisi puuhakilvillä ajaa konttorille.....
Kaikkea muutakin on keretty jossain välissä tekemään. Takapalkin hitsaus eteni joutuisasti, jopa niin nopeasti ettei valmiista tekeleestä kuvia kerennyt ottamaan.
Jotain kuitenkin tuli kuvattua. Samalla tuli huomattua pikku reikä takakaaressa.
Tottakai suojakaasu loppui kesken ja pikku rokoanarpea pukkasi
Pensapuoleen tuli laitettua sähköpumppu tankin viereen ja kertova paineensäädin konehuoneeseen.
Sytkän säätämisen jälkeen lähti auto käyntiin, tällä kertaa muistettiin laittaa virranjaka kiinni
Kone käytettiin lämppimäksi eikä vuotoja ilmennyt
Vielä jäi jarrut ja sisustan fiksailut seuraavaan kertaan. Jos silloin kokeilisi puuhakilvillä ajaa konttorille.....
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 2d Oranssi
Tarrakilvet tuli haettua siirtoa ja kojareita varten. Valojen tarkastelu aiheutti pientä ihmettelyä
Repullinen hehkuja eteen ja taakse tuli vaihdettua, tämä korjasi osan valo-ongelmista. Seuraavaksi ihmettelemään sulakerasiaa.
Kaikki sulakkeet tuli vaihdettua ja ruiskuteltua motox:ia rasiaan. Etuvilkut aiheutti hivenen ihmettelyä ja aikansa kun tuli vilkkuja tönittyä ne pullahti pois paikoiltaan
Lamppujen pyörittely korjasi ongelman. Seuraavaksi vilkut piti saada takaisin paikoilleen, niin että pysyvät pitempään kuin 5 min Niissä on mielenkiintoinen kliksu systeemi piti aktivoida että tarttuivat reikäänsä.
Helman maalikorjaus muuttui operaatio hitsataan peltiä tyyppiseksi.
Reipas reikä rälläkälla ja nakertajalla, tilaan uutta peltiä ja miranolia päälle, yllättävän hyvä tuli Kuivaus hoitui kuuilmapuhaltimella. Hivenen tuli kiire kun kilvistä uhkasi aika loppua
Tämän jälkeen testikuski aikoi ajaa Sierran ihmisten ilmoille
Reilu sata kilsaa Sierra sitten kesti, tämän jälkeen pullahti lohkolämppäri pois paikoiltaan. Oli jäänyt ylimääräinen mutkarauta laittamatta Testikuski oli naputellut lämppärin takaisin reikään ja lisännyt nestettä. Eihän se sitten enää käyntiin lähtenyt
Loppumatka meni sittten narun nokassa.
Pikkufiksejä ja uudet tarrakilvet ja kohti konttoria
Niihän Sierra sai uuden leiman papereihin ja kilvet 17v edellisen kerran jälkeen
Sen jälkeen onkin ollut huolettomia kilsoja, mitä nyt oli palaa samana päivänä kun tuli leima Autossa ostaessa kiinni ollut tarvikemallin volttimittari meni oikkariin ja sulatti kohtuullisen paljon miinusjohtoja pitkin johtosarjaa ja kun korjattiin nämä, niin taas on ajeltu.
Ja että pysytään aiheessa niin tuli tiputettua oranssin tankki vahingossa lattialle ja hieno tinapaikka irtosi
Painetesti tuli tehtyä tankkiin ja ei se paikkauskohta vuotanut vaikka huonolta näytti hitsatessa.
Tuli levitettyä happoa sinnetänne tankin pintaa ja odottamaan jatkotoimenpiteitä.
Repullinen hehkuja eteen ja taakse tuli vaihdettua, tämä korjasi osan valo-ongelmista. Seuraavaksi ihmettelemään sulakerasiaa.
Kaikki sulakkeet tuli vaihdettua ja ruiskuteltua motox:ia rasiaan. Etuvilkut aiheutti hivenen ihmettelyä ja aikansa kun tuli vilkkuja tönittyä ne pullahti pois paikoiltaan
Lamppujen pyörittely korjasi ongelman. Seuraavaksi vilkut piti saada takaisin paikoilleen, niin että pysyvät pitempään kuin 5 min Niissä on mielenkiintoinen kliksu systeemi piti aktivoida että tarttuivat reikäänsä.
Helman maalikorjaus muuttui operaatio hitsataan peltiä tyyppiseksi.
Reipas reikä rälläkälla ja nakertajalla, tilaan uutta peltiä ja miranolia päälle, yllättävän hyvä tuli Kuivaus hoitui kuuilmapuhaltimella. Hivenen tuli kiire kun kilvistä uhkasi aika loppua
Tämän jälkeen testikuski aikoi ajaa Sierran ihmisten ilmoille
Reilu sata kilsaa Sierra sitten kesti, tämän jälkeen pullahti lohkolämppäri pois paikoiltaan. Oli jäänyt ylimääräinen mutkarauta laittamatta Testikuski oli naputellut lämppärin takaisin reikään ja lisännyt nestettä. Eihän se sitten enää käyntiin lähtenyt
Loppumatka meni sittten narun nokassa.
Pikkufiksejä ja uudet tarrakilvet ja kohti konttoria
Niihän Sierra sai uuden leiman papereihin ja kilvet 17v edellisen kerran jälkeen
Sen jälkeen onkin ollut huolettomia kilsoja, mitä nyt oli palaa samana päivänä kun tuli leima Autossa ostaessa kiinni ollut tarvikemallin volttimittari meni oikkariin ja sulatti kohtuullisen paljon miinusjohtoja pitkin johtosarjaa ja kun korjattiin nämä, niin taas on ajeltu.
Ja että pysytään aiheessa niin tuli tiputettua oranssin tankki vahingossa lattialle ja hieno tinapaikka irtosi
Painetesti tuli tehtyä tankkiin ja ei se paikkauskohta vuotanut vaikka huonolta näytti hitsatessa.
Tuli levitettyä happoa sinnetänne tankin pintaa ja odottamaan jatkotoimenpiteitä.
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 2d Oranssi
Tankki on saanut jatkaa valohoidossa mutta tuulilasin reunoja on tullut ehjättyä.
Kipinäsuojaa piti laitella kun nöölit ei tunnetusti osaa pysyä omalla puolen hitsiä, varsinkin kempilllä hitsatessa
Tuulilasin alareuna sai myös uutta peltia, tyhjennysreikä jäi tekemättä kun arkistointi petti ja siinä ollut putken pätkä ei sattunut silmiin.
Nuoriso halusi treenata hitsaamista, joten pistettiin takanurkkaan sisäpuolen korjauspeltiä paikoilleen. Pintapellit eivät oikein halua ilman sisäpuolta löytää paikkaansa.
Korjauspellistä leikattiin suosiolla ylimääräiset pois ja korjattiin vain ruosteiset kohdat
Lokasuojan taite ulkopuolella vaatii leikkaa ja liimaa tyyppistä korjausta kun oli ruostepeikko hävittänyt isomman alueen kuin korjauspellit kattaa
Kipinäsuojaa piti laitella kun nöölit ei tunnetusti osaa pysyä omalla puolen hitsiä, varsinkin kempilllä hitsatessa
Tuulilasin alareuna sai myös uutta peltia, tyhjennysreikä jäi tekemättä kun arkistointi petti ja siinä ollut putken pätkä ei sattunut silmiin.
Nuoriso halusi treenata hitsaamista, joten pistettiin takanurkkaan sisäpuolen korjauspeltiä paikoilleen. Pintapellit eivät oikein halua ilman sisäpuolta löytää paikkaansa.
Korjauspellistä leikattiin suosiolla ylimääräiset pois ja korjattiin vain ruosteiset kohdat
Lokasuojan taite ulkopuolella vaatii leikkaa ja liimaa tyyppistä korjausta kun oli ruostepeikko hävittänyt isomman alueen kuin korjauspellit kattaa
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 2d Oranssi
Classic Motorshow lähestyy, taitaa tulla sulle aika kiire!
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: -76 2d Oranssi
Eihän tätä projektia ole millään aikataululla pilattu
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 2d Oranssi
Kesälomalla oli tarkoitus hitsata Oranssia oikein urakalla
No eihän se niin mennyt. Sierrasta meni hukaportin kalvo hajalle ja pikkusenpaljon meni ylipaineen puolelle. Kone rupesi huohottamaan ja puristuspainemittaus paljasti puuttuvia yksiköitä nelos sylinteristä. Eiku ajamalla pajalle ja koneeta osiksi. Sieltähän sitten varsinainen ylläri löytyikin
Onneksi männänrenkaat oli pitäneet palaset paikoillaan
Nelonen oli pahin, kakkonen ja kolmonen oli pelkästään halki öljyurasta alaspäin
Uuusia ylikoon tai vakiokoon mäntiä ei löydy kuin sakasasta, tai muutakaan 1.6l spesiaaliosaa.
Plän ö, oli kaivaa puskurista orkkis vaparikone ja katsoa mitä se oli syönyt.
Tähän tuli joskus tehtyä GT muunnos, enkä muistas oliko jäljet männissä jo silloin
Tuli tilattua vuosimallin perusteelle uusia laakereita, ei olisi pitänyt
Kiertokangen laakerit passasi. Mutta runkolaakereissa meni metsään kun tuli 180 asteen versiot, 360 sijaan
lohkon puoli kyllä sopi mutta laakeripukin kohdalla oli pientä.
Alkuperäiset näytti senvarran hyviltä että menivät paikoilleen, vanhasta hipo öljypumppua yms. Peinia takasiskuja oli kun vaihteisto päivitettiin 5-v malliin. Orkkis 1.6 kytkin ei sopinut 2.0 lootaan, eikun kytkin pakettia tilaukseen. Seuraava ihmettelyn aihe oli paskapelti koneen ja laatikon välissä
Tästä selvittiin rälläkällä. Kone+laatikko meni kerralla paikoilleen norsulla. Vaihteistonpalkki passasi vanhasta kun rungossa oli kierrereikäoptio oikeassa kohden. Kardaanin kumilimppu meinasi teetyättää saada paikoilleen mutta lemmareilla yms. apuvälineillä meni pultit reikiin.
Eka lämmitys käyttö paljasti uuden ihmettelyn aiheen lattialle
No ehän uutta syyläria orkkiksena mistään löytynyt järkevällä aikataululla. Tilalle tuli -87 mallin versio. Pikkusen oli yläpään kiinnityksessä eroja mutta olivat ratkaistavissa
Tässähän se sitten kesäloma olikin mennyt. Mutta Sierra lähti käyntiin ja kojareilla ei mitään ihmeelistä paljastunut, mitä nyt nopeusmittari valehteli sen 20 kmh.
Tosin viikkoa myöhemmin oli virrat totaalisen hukassa eikä käyntiin. Sitä tuli ihmeteltyä ja lähtihän se päivän lopuksi käyntiin
Ja seuraavana aamuna kun olisi pitänyt lähteä pelipaikoille, ei ollut virtoja taaskaan, sinne jäi odottamaan uutta inspiraatiota
No eihän se niin mennyt. Sierrasta meni hukaportin kalvo hajalle ja pikkusenpaljon meni ylipaineen puolelle. Kone rupesi huohottamaan ja puristuspainemittaus paljasti puuttuvia yksiköitä nelos sylinteristä. Eiku ajamalla pajalle ja koneeta osiksi. Sieltähän sitten varsinainen ylläri löytyikin
Onneksi männänrenkaat oli pitäneet palaset paikoillaan
Nelonen oli pahin, kakkonen ja kolmonen oli pelkästään halki öljyurasta alaspäin
Uuusia ylikoon tai vakiokoon mäntiä ei löydy kuin sakasasta, tai muutakaan 1.6l spesiaaliosaa.
Plän ö, oli kaivaa puskurista orkkis vaparikone ja katsoa mitä se oli syönyt.
Tähän tuli joskus tehtyä GT muunnos, enkä muistas oliko jäljet männissä jo silloin
Tuli tilattua vuosimallin perusteelle uusia laakereita, ei olisi pitänyt
Kiertokangen laakerit passasi. Mutta runkolaakereissa meni metsään kun tuli 180 asteen versiot, 360 sijaan
lohkon puoli kyllä sopi mutta laakeripukin kohdalla oli pientä.
Alkuperäiset näytti senvarran hyviltä että menivät paikoilleen, vanhasta hipo öljypumppua yms. Peinia takasiskuja oli kun vaihteisto päivitettiin 5-v malliin. Orkkis 1.6 kytkin ei sopinut 2.0 lootaan, eikun kytkin pakettia tilaukseen. Seuraava ihmettelyn aihe oli paskapelti koneen ja laatikon välissä
Tästä selvittiin rälläkällä. Kone+laatikko meni kerralla paikoilleen norsulla. Vaihteistonpalkki passasi vanhasta kun rungossa oli kierrereikäoptio oikeassa kohden. Kardaanin kumilimppu meinasi teetyättää saada paikoilleen mutta lemmareilla yms. apuvälineillä meni pultit reikiin.
Eka lämmitys käyttö paljasti uuden ihmettelyn aiheen lattialle
No ehän uutta syyläria orkkiksena mistään löytynyt järkevällä aikataululla. Tilalle tuli -87 mallin versio. Pikkusen oli yläpään kiinnityksessä eroja mutta olivat ratkaistavissa
Tässähän se sitten kesäloma olikin mennyt. Mutta Sierra lähti käyntiin ja kojareilla ei mitään ihmeelistä paljastunut, mitä nyt nopeusmittari valehteli sen 20 kmh.
Tosin viikkoa myöhemmin oli virrat totaalisen hukassa eikä käyntiin. Sitä tuli ihmeteltyä ja lähtihän se päivän lopuksi käyntiin
Ja seuraavana aamuna kun olisi pitänyt lähteä pelipaikoille, ei ollut virtoja taaskaan, sinne jäi odottamaan uutta inspiraatiota
- Liitteet
-
- mäntä3.jpg (55.96 KiB) Katsottu 1288 kertaa
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 2d Oranssi
Nuoriso kantoi talliin moottoriaihion Oranssiin, ilmaseksi kun sai.
Kone oli muutamassa laatikossa osina.
Tässä vaiheessa ei vielä tiennyt onko kasa uhka vai mahdollisuus
Nopeasti paljastui että pikkurahalla ei tähän lohkoon mitään kasasta
Jos jotain pitäisi arvata tästä -69 mustang/torino koneesta, niin kone on rempattu ja porattu 0.3" ylikokoon. Jossain vaiheessa kasi pytyn laakeri on leikannut ja vaihdettu mäntä toiseen kanakeen, kasasta löytyi kaksi 4 syl. kankea, joista toisessa oli no. 8 kansi. Pytyn alareuna on kärsinyt jostain syystäja ja palasia puuttuu. Säilytys jossain kuusen alla ei ole parantanut aihiota
Pytyissa ei ole pykälää ja nokka vaikutti olevan mitoissaan.
Kone oli muutamassa laatikossa osina.
Tässä vaiheessa ei vielä tiennyt onko kasa uhka vai mahdollisuus
Nopeasti paljastui että pikkurahalla ei tähän lohkoon mitään kasasta
Jos jotain pitäisi arvata tästä -69 mustang/torino koneesta, niin kone on rempattu ja porattu 0.3" ylikokoon. Jossain vaiheessa kasi pytyn laakeri on leikannut ja vaihdettu mäntä toiseen kanakeen, kasasta löytyi kaksi 4 syl. kankea, joista toisessa oli no. 8 kansi. Pytyn alareuna on kärsinyt jostain syystäja ja palasia puuttuu. Säilytys jossain kuusen alla ei ole parantanut aihiota
Pytyissa ei ole pykälää ja nokka vaikutti olevan mitoissaan.
Tieto lisää Tuskaa
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Harvemmin niissä mitään isompaa on
Re: -76 2d Oranssi
Siinähän on talveksi tekemistä.... 351W laittoa pikkasen, millon se nuori kantaa sulle vielä Holsetin niin sitten hah, siinähän on hommaa.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!