Ihan toimivalta patentilta kuulostaaKeupa kirjoitti: ↑25 Helmi 2023, 19:19 Tuosta moottoripukista ja öljynvaihdosta sen verran, että jossain näin kun oli muovilaatikkoon esim. Lihalaatikko leikattu sen konepukin alaputken kokoinen reikä laatikon sivuihin ja laatikko ylösalaisin niin laatikon pohja muodostaa tasaisen pöydän moottorin alle johon saa mukavasti öljyastian aseteltuaen tiiä tajusitko mun sekavaa selitystä
![]()

Nuorison kanssa lähdettiin pajomaan Taunusta ja sujuvasti jatkettiin siitä mihin viimeksi jäätiin, eli Sae 30 öljyt koneeseen ja vaihdelaatikkoon ensin kardaania paikoilleen. Tässä kohtaa tuli eka ropleema

Moottori + laatikko + kardaani olivat 4d malissa ihan sopivan mittaiset. Kaksi oviseen mokoma yhdistelmä oli noin 4 senttiä liian lyhyt

Ongelma oli helppo korjata ottamalla pitemmästä loppu osa irti ja vaihtaa se toiseen. Tämän nysväämisen jälkeen kardaani alkoi yltämään paikoilleen nätisti. Kiinnityspulteista oli puolet hukassa vaikka omasta mielestä pistin kaikki neljän hansikaskoteloon 20+ vuotta sitten

Laatikko öljyjen laittoa suunnitellessa tuli mieleen että nehän on näppärä kaataa vaihdekepin reiästä suoraan laatikkoon

Melkein litraa myöhemmin alkoi totuus paljastua

Tarkempi tutkiminen paljasti että öjyt valui suoraan hajonneesta pakkivalon kykimestä lattialle ja astia oli tietenkin tarkastus reiän kohdalla.
Ankaran siivoamisen jälkeen, kyljestä öljyä lisää lootaan ja roppu kiinni. Tämän jäljeen pakoputket paikoilleen ja yllättäen ainut pakoputken kumi hajosi asentaessa. Tämä fiksattiin rautalangalla

Kaiken kaikkiaan osia yms. etsiessä saatiin kulumaan 8h ja käynnistys jäi yhtä +virtajohdon vetoa puolalle ja kytkin vaijerin asennusta vaille. Ja jäähdyttimen asennus.
Kuvaa ottaessa muistin miksi laatikkoon jäi ylimääräisia prikkoja vesipumpun pyörää asentaessa, niillä säädettiin hihnalinja kohdalleen. Tiivisteliima hyväksi käyttäen sain prikat pysymään paikoillaan asennuksen ajan.
Eli ei vieläkään käymään saatu

Eli